Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Wymiana pierścieni i tłoka - szlif cylindra PYTANIE
Autor Wiadomość
distore Offline
Nowy
*


Liczba postów: 21
Imię: tomasz
Skąd: Warszawa
Pojazd: Romet Pony
Post: #1
Wymiana pierścieni i tłoka - szlif cylindra PYTANIE
Witam, mam pytanie związane z silnikiem dezamet 023 od motorynki. Zmierzyłem kompresje w cylindrze wyniosła ona 6.5bar, z tego co kojarzę powinna być ok.7-9bar, czyli jest troszkę za słaba, tak? Zdemontowałem głowicę i cylinder, tłok miał sporo nagaru na górze, cylinder ma średnicę 38mm czyli nominalną. Moje pytanie do Was jest następujące - co zrobić, co się najbardziej opłaca i będzie najlepsze dla silnika aby podnieść kompresję?
1. Zmontować to na starym tłoku i pierścionkach,
2. Wymienić tłok i pierścienie na nominał,
3. Wymienić pierścienie i tłok na 1 szlif i szlifować cylinder,
4. Inne rozwiązania.

Z góry dzięki za pomoc, bo to mój pierwszy rozebrany silniczek Smile Pozdrawiam Tomasz.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-02-2014 22:13:44 przez distore.)
27-02-2014 22:12:22
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
kokosek Offline
Минск 125
*


Liczba postów: 1,639
Imię: Eryk
Skąd: Łódzkie
Pojazd: Inny
Post: #2
RE: Wymiana pierścieni i tłoka - szlif cylindra PYTANIE
to wszystko zależy w jakim stanie jest tuleja (cylinder). Jeżeli nadaje się do szlifu to szlifuj.
Tłok pierścionki polecam ZMD.
Nie ma sensu "tiunngigować" starego poradnego 023

Moje Prace Smile

Simson S51 - Kokosek

Wyprzedaż u Kokoska!
27-02-2014 22:19:30
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Darek1 Offline
Technik
*


Liczba postów: 638
Imię: Darek
Skąd: Bieszczady
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #3
RE: Wymiana pierścieni i tłoka - szlif cylindra PYTANIE
zobacz czy cylinder nie ma rys jeśli ma to ciśnienie ucieka a jak nie to wymień pierścienie i tyle

http://www.chlopcyrometowcy.pl/showthrea...1381Romet- Ogar 200
http://www.chlopcyrometowcy.pl/showthrea...3082Romet- motorynka
http://www.chlopcyrometowcy.pl/showthrea...tid=37221- chart 210
27-02-2014 22:19:57
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
krzysiu1505 Offline
Technik
*


Liczba postów: 952
Imię: .
Skąd: okolice Bochni
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #4
RE: Wymiana pierścieni i tłoka - szlif cylindra PYTANIE
Jeśli cylinder nie ma progów, a tłok się nie zaciera, wystarczy wymienić pierścienie. Jeśli cylinder ma progi, a tłok również nie jest w najlepszym stanie, to szlif, tłok i pierścienie najlepiej kupić nowe firmy almot, chyba że taniej będzie można dostać stare komunistyczne.

Skład złomu w moim garażu:
- Simson S51B1-4 1983r
- Simson S51N/Electronic/Comfort(składak z 3 różnych) 1989r.
- Romet Ogar 200(motorower jutra: może jutro odpali) 1989r: sprzedany, oby trafił w dobre ręce
27-02-2014 22:21:47
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
distore Offline
Nowy
*


Liczba postów: 21
Imię: tomasz
Skąd: Warszawa
Pojazd: Romet Pony
Post: #5
RE: Wymiana pierścieni i tłoka - szlif cylindra PYTANIE
Nie chcę go tuningować, chcę zrobić tak żeby było dobrze. Ta kompresja jest chyba trochę zamała, cylinder nie ma progów ani rysek jest w dobrej kondycji dlatego pewnie wymienię tylko pierścionki. Dzięki za pomoc, pozdrawiam.
28-02-2014 18:11:30
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
maziak1970 Offline
Simsonowiec szukający Charta
*


Liczba postów: 340
Imię: Paweł
Skąd: ok. Wrocławia
Pojazd: Romet Pony
Post: #6
RE: Wymiana pierścieni i tłoka - szlif cylindra PYTANIE
wątpię,żeby cylinder nie był zużyty po tylu latach jeśli pierścienie się zużywają to tuleja raczej też to jest nieprawdopodobne daj może foty tulei tego cylindra i tłok to oszacujemy,bo tak w zgaduj zgadula nic nie zrobimy ja przez takie swoje oszczędzanie tak samo zmieniłem tylko tlok a cylinder stary i tak za przeproszeniem g*wno to dało,bo po 2 latach musiałem zmienić cały zestaw i to była słuszna decyzja

Motorynka niby taka niewinna mała,ale jeśli z papierami to cenowo na równi z Chartem
Legenda głosi,że Romet jest bezawaryjny
Dezamet i powoli rozumiesz,że bez młota to nie robota
28-02-2014 19:15:50
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
distore Offline
Nowy
*


Liczba postów: 21
Imię: tomasz
Skąd: Warszawa
Pojazd: Romet Pony
Post: #7
RE: Wymiana pierścieni i tłoka - szlif cylindra PYTANIE
oto zdjęcia cylindra, tylko takie udało mi się zrobić(jakość) mam nadzieje że pomogą

https://imageshack.com/i/173wipj
https://imageshack.com/i/mz9pplj
https://imageshack.com/i/fkuzdlj
28-02-2014 22:07:22
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
plusminus Offline
Technik
*


Liczba postów: 1,003
Imię: Iwo
Skąd: Lubelskie
Pojazd: Inny
Post: #8
RE: Wymiana pierścieni i tłoka - szlif cylindra PYTANIE
Widoczny jest próg na cylindrze. Nie wiem tylko jak duży on jest. Najlepiej by było zrobić szlif i dobrać nowy tłok z pierścieniami.

"Co to jest takie niebieskie pod siedzeniem????

To coś to jest turbina Mixolu, nie grzeb tam bo Ci łapy urwie."

Moje BP
28-02-2014 22:15:25
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
maziak1970 Offline
Simsonowiec szukający Charta
*


Liczba postów: 340
Imię: Paweł
Skąd: ok. Wrocławia
Pojazd: Romet Pony
Post: #9
RE: Wymiana pierścieni i tłoka - szlif cylindra PYTANIE
próg jest napewno,ale rys to aż takich głebokich nie ma,więc pierścienie jeszcze uszczelnią tylko nie wiem czy mi się zdaje czy nie ma,bo na zdjęciu to tak cięzko stwierdzić ja mam z 10 cylindrów Dezametowskich z tego wszystkie w ciul rys mają,ale wszystkie nominalne

Motorynka niby taka niewinna mała,ale jeśli z papierami to cenowo na równi z Chartem
Legenda głosi,że Romet jest bezawaryjny
Dezamet i powoli rozumiesz,że bez młota to nie robota
01-03-2014 00:22:12
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Mysiu Offline
"Za mną tylko kurz.."
*


Liczba postów: 788
Imię: Kamil
Skąd: Mikołów, Katowice
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #10
RE: Wymiana pierścieni i tłoka - szlif cylindra PYTANIE
(27-02-2014 22:21:47)krzysiu1505 napisał(a):  Jeśli cylinder nie ma progów, a tłok się nie zaciera, wystarczy wymienić pierścienie. Jeśli cylinder ma progi, a tłok również nie jest w najlepszym stanie, to szlif, tłok i pierścienie najlepiej kupić nowe firmy almot, chyba że taniej będzie można dostać stare komunistyczne.

Almot to zło. Tylko CX.
Szlif bo ma progi, i kto wie czy nie ma jajka w cylku.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-03-2014 00:29:27 przez Mysiu.)
01-03-2014 00:28:33
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Mysiu za ten post.
Quake96 Offline
Zielono mi :D
Moderatorzy


Liczba postów: 2,757
Imię: Piotr
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #11
RE: Wymiana pierścieni i tłoka - szlif cylindra PYTANIE
(28-02-2014 19:15:50)maziak1970 napisał(a):  wątpię,żeby cylinder nie był zużyty po tylu latach jeśli pierścienie się zużywają to tuleja raczej też to jest nieprawdopodobne daj może foty tulei tego cylindra i tłok to oszacujemy,bo tak w zgaduj zgadula nic nie zrobimy ja przez takie swoje oszczędzanie tak samo zmieniłem tylko tlok a cylinder stary i tak za przeproszeniem g*wno to dało,bo po 2 latach musiałem zmienić cały zestaw i to była słuszna decyzja

Dobrze gada, polać mu! Też kiedyś robiłem "remont" Ogara i miałem podobny przypadek. Cylinder bez rys, nominał. Wymieniłem tylko tłok i pierścienie i owszem poprawa była, ale tylko na czas dotarcia. Po dotarciu kompresja drastycznie spadła i znów ledwo jechał na trzecim biegu. A wszystko przez przebieg cylindra. Moim zdaniem szlif to podstawa w takim przypadku Wink

- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat!
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy...


"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
01-03-2014 02:19:16
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
maziak1970 Offline
Simsonowiec szukający Charta
*


Liczba postów: 340
Imię: Paweł
Skąd: ok. Wrocławia
Pojazd: Romet Pony
Post: #12
RE: Wymiana pierścieni i tłoka - szlif cylindra PYTANIE
No taka prawda Smile Kompresja to przebiegła sucz wszędzie w każdą szparę aby spieprzyć Smile a,że pierścienie nie są cieczą to jadą tylko po krawędzi w rysy nie wchodza,więc nie wiem skąd tu na forum zrobił się mit,aby zmieniać tylko tłok z pierscieniami,a nie tuleje ? Co wam da sam tłok jeśli nie ma po czym pracować.

Motorynka niby taka niewinna mała,ale jeśli z papierami to cenowo na równi z Chartem
Legenda głosi,że Romet jest bezawaryjny
Dezamet i powoli rozumiesz,że bez młota to nie robota
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-03-2014 02:41:50 przez maziak1970.)
01-03-2014 02:41:39
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Quake96 Offline
Zielono mi :D
Moderatorzy


Liczba postów: 2,757
Imię: Piotr
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #13
RE: Wymiana pierścieni i tłoka - szlif cylindra PYTANIE
Zależy jak duży przebieg tulei bez szlifu. Ja tak jak pisałem miałem praktycznie czyściutką tuleje, ale swój przebieg miała. Na czas dotarcia było ładnie. Ale jak póóóóźniej już po dotarciu pod koniec żywota, w dzień zatarcia ledwo na trójce się toczył. Jak po zatarciu rozebrałem cylek to zobaczyłem, że kompresja spierdzielała po bokach jak głupia. Z jednej albo i nawet dwóch stron tłok poniżej pierścieni był opalony.

- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat!
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy...


"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
01-03-2014 05:33:47
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Błażej Offline
Zawodowiec
*


Liczba postów: 2,534
Imię: Błażej
Skąd: Skarżysko-Kamienna
Pojazd: Inny
Post: #14
RE: Wymiana pierścieni i tłoka - szlif cylindra PYTANIE
Samych pierscieni sie nie wymienia na dotartym juz uzywanym cylindrze.
w jaki sposob one maja sie dotrzec skoro tuleja jest na lustro zrobiona ? A ponadto obijaja sie pierscienie o prog cylindra uszkadzajac tlok...
Tylko szlif i nowy zestaw tlok pierscienie sworzen
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-03-2014 05:54:56 przez Błażej.)
01-03-2014 05:54:10
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Quake96 Offline
Zielono mi :D
Moderatorzy


Liczba postów: 2,757
Imię: Piotr
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #15
RE: Wymiana pierścieni i tłoka - szlif cylindra PYTANIE
Ja miałem nowy tłok z pierścieniami, nie same pierścienie. Wiem, że to nic nie zmienia, ale tylko pragnę to nadmienić Wink

EDIT: Godzina daje o sobie znać Tongue Teraz dopiero domyśliłem się, że pisałeś do autora tematu a nie konkretnie do mnie Blush

- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat!
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy...


"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-03-2014 06:22:27 przez Quake96.)
01-03-2014 06:19:01
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Kupię części
Ostatni post: komarek54
Wczoraj 22:36:55
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 63
Ogar 200 Romka '84
Ostatni post: romek
Wczoraj 21:37:57
» Odpowiedzi: 118
» Wyświetleń: 13293
Części
Ostatni post: marcin1479
28-04-2024 20:15:59
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 77
#2 Charcik Deca
Ostatni post: romek
28-04-2024 15:11:49
» Odpowiedzi: 71
» Wyświetleń: 35966
witam
Ostatni post: romek
28-04-2024 15:10:46
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 182
universal z 1989 ?
Ostatni post: zaz
27-04-2024 09:46:01
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 97
Wigry 1 z 1976 - szczegół...
Ostatni post: zaz
27-04-2024 09:40:38
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 385
[oddzielony] Jak założyć ...
Ostatni post: pitus74
26-04-2024 21:16:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 114
Renowacja kół komar 2320 ...
Ostatni post: mateuszf
26-04-2024 19:53:52
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 335
Jak ustawić palec wysprzę...
Ostatni post: romek
25-04-2024 18:17:17
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 1539
Jaki to Romet
Ostatni post: zawiass
25-04-2024 11:52:49
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 121
Brak sprzęgła na biegu
Ostatni post: pitus74
24-04-2024 21:32:59
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 1511
Romet ogar 205 popychacz ...
Ostatni post: pitus74
24-04-2024 20:27:43
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 1709
Problem z adv 250
Ostatni post: romek
24-04-2024 19:19:11
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 597
Paliwa E10 a silniki dwus...
Ostatni post: Spaceman164
24-04-2024 13:34:47
» Odpowiedzi: 39
» Wyświetleń: 10984

Reklama