Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Romet Chart 75 Sport Edition
Autor Wiadomość
Lagoon Offline
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 604
Imię: Michał
Skąd: Płock
Pojazd: Inny
Post: #1
Romet Chart 75 Sport Edition
Witam. W końcu znalazł się czas, na przedstawienie mojego bzyka. Jest to Romet Chart z 1988 roku, jeden z pierwszych które zjechały z taśmy. Nabyłem go dość okazyjnie, mój szwagier dał mi namiar na niego, pojechałem i nie wróciłem z pustymi rękami. Chart początkowo był trochę zapuszczony, zdekompletowany, jednak wraz z upływem czasu uzupełniałem braki. Tak wyglądał zaraz po kupnie:
http://www.bikepics.com/pictures/1946020/
http://www.bikepics.com/pictures/1946017/
http://www.bikepics.com/pictures/1946022/
Generalnie Chart był niesprawny. Padnięty był moduł, kupiłem nowy z allegro na których pochodził 5 minut, potem padł. Z pomocą przyszedł BigSoft, który od tego momentu można powiedzieć że stale zaopatruje w elektronikę mojego Charta. Chart chodził na tym module, potem pojawił się elektroniczny przerywacz kierunków. Chart został doprowadzony do kultury, jakoś wyglądał i jeździł, choć na 50 Almocie i lekkiej poprawie tego cylindra swoje 60 km/h leciał.Wpadł bagażnik boczny od simsona-bardzo fajna sprawa. Kilka zdjęć z ówczesnego stanu:
http://www.bikepics.com/pictures/2078243/
http://www.bikepics.com/pictures/2084708/
http://www.bikepics.com/pictures/2114707/
Przyszedł czas na małą modyfikację silnika i stworzyłem 50/4M na membranie z pilarki spalinowej. Chodziło fajnie, prędkość koło 65-70 km/h, jednak z czasem elektronika znowu zaczęła się sypać.
http://www.bikepics.com/pictures/2118313/
http://www.bikepics.com/pictures/2170355/
http://www.bikepics.com/pictures/2182273/
Chart pozostał niesprawny, ja kupiłem inne moto i postanowiłem stopniowo wyremontować Charta. Po około roku stania Chart dostał nowy lakier a silnik doczekał się remontu.
http://www.bikepics.com/pictures/2433560/
Nowy wał, kartery, łożyska FAG, cylinder kpl. 70 cm3 Simson lekko dłubnięty ale ilość kanałów pozostała bez zmian-postanowiłem że ma to byś sprzęt w miarę ekonomiczny i elastyczny. Nie obyło się także bez modyfikacji. Wykonałem mocowanie przedniego hamulca tarczowego i zamontowałem zacisk, pompę, różnica jest ogromna z porównaniu do bębnowego. Ponadto zamontowałem zewnętrzny impulsator i tak oto Chart przejechał ok. 300 km:
http://www.bikepics.com/pictures/2433561/
http://www.bikepics.com/pictures/2455419/
http://www.bikepics.com/pictures/2455421/
http://www.bikepics.com/pictures/2568446/
http://www.bikepics.com/pictures/2570275/
Niestety po tym przebiegu pojawiły się problemy z iskrą na niskich obrotach, później w ogóle z pracą silnika-winowajcą moduł. Był to jednak prototyp wykonany przez BigSofta, miałem dość kombinacji z zewnętrznym impulsatorem, choć była to fajna sprawa, i kupiłem od znajomego drugi sprawny iskrownik. Przyszedł pewny moduł od Przemka i Chart jeździ jak trzeba. Aktualnie zamontowany jest chiński zacisk hamulca, wcześniej był Nissin 2-tłoczkowy. Sama tarcza jest z Sendy.
http://www.bikepics.com/pictures/2570277/
Kilka przymiarek ramy na chłodnicę i wydechu górnego:
http://www.bikepics.com/pictures/2587399/
http://www.bikepics.com/pictures/2587402/
http://www.bikepics.com/pictures/2587404/

Docelowo jednak wydech będzie dolny, spawak, z końcówką fabrycznego wydechu. Ten górny ze zdjęć jest na sprzedaż, właściwie to już sprzedany. Pewnie zastanawiacie się nad tą ramą na chłodnicę, po co i dlaczego. Otóż planuję stworzyć silnik chłodzony cieczą i już działam powoli, prace się ślimaczą, ograniczane przez czas i pieniądze. Nie zamierzam się tu rozwodzić nad tym silnikiem, nie chcę sie przechwalać bo sam nie jestem pewien tego, czy mi się uda to skończyć. Fajnie by było, ale zobaczymy co czas pokaże. Mogę tylko powiedzieć, że zaopatrzyłem się praktycznie w 70% części potrzebnych do zrobienia LC: gaźnik 21 mm, cylinder kpl. nowe kartery,pompa wody. Teraz czeka mnie spawanie i frezowanie, co nie jest łatwe gdy nie ma się odpowiedniego sprzętu w warsztacie. Uff, to już chyba koniec, jak ktoś przeczytał to gratuluję Tongue Pozdrawiam.

Już nie chcę żadnych pilarek
Witam!
Zrobię dobrze cylindrom. Zainteresowany?Pisz PW!



https://www.facebook.com/porting.studio/
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-06-2014 16:36:52 przez Simon.)
29-09-2013 00:00:02
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Lagoon za ten post.
Reklama
kw112 Offline
Chart passione mea, et vita mea
*


Liczba postów: 2,014
Imię: Michał
Skąd: Różyna
Pojazd: Romet Chart
Post: #2
RE: Romet Chart 70 TYP 210 '88
Lektura fajnaTongue
Chart od początku zmienił się nie do poznania.
A mam prośbę. Zrobisz zdjęcia mocowania zacisku i tarczy? Jestem tego ciekawy, bo sam chciałbym takie coś wykonać w swoim. Czy ja dobrze widzę? Zacisk jest przykręcony tylko jedną śrubą?

20.08.2012, 20.38 patrzyłem na zegarek- zakup charta 210
Mój Romet Chart 210 nowa edycja!
nikt tak ci nie wytłumaczy jak schemat!
027 bogiem, 023 nałogiem, s38 podstawą, 019 zabawą
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-09-2013 08:59:42 przez kw112.)
29-09-2013 08:55:58
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
MrF4k Offline
Daaaawwccaa
*


Liczba postów: 5,136
Imię: Karol
Skąd: Kamienna Wola
Pojazd: Romet Chart
Post: #3
RE: Romet Chart 70 TYP 210 '88
No wreszcie zaprezentowałeś swojego Charta. Tarcza fajny pomysł, sam sie wzoruje na niej gdyż zakładam też tarczówke do swojego (prawie już mam). Mam nadzieje ze projekt z chłodzeniem zostanie wykonany Big Grin

Pisk opon słychać z dala ktoś na Charcie zapier**** !!!
Mam Rometa i dwa kaski więc wybiorę się na laski

(25-08-2011 00:10:48)soczek napisał(a):  Rób na orginał. Tjunink to tylko młode oszołomy praktykują, a potem na stare lata i tak mądrzeją (wiem po sobie).
Działaj, pozdro !
29-09-2013 09:04:03
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Lagoon Offline
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 604
Imię: Michał
Skąd: Płock
Pojazd: Inny
Post: #4
RE: Romet Chart 70 TYP 210 '88
Nie, zacisk jest przymocowany do adaptera na 2 śruby a adapter do lagi też na 2 śruby. Pewnie nie zauważyliście, ale lagi są zamienione miejscami i obrócone, bo tak było mi łatwiej to wykonać. Dzisiaj Chart zrobił mi imieninowego psikusa, mianowicie pękła dętka podczas przejażdżki. Szybki pit stop i jedziemy dalej. Zrobiłem sobie prywatne zakończenie sezonu strzelając małą traskę. Kilka zdjęć:
http://www.bikepics.com/pictures/2601774/
http://www.bikepics.com/pictures/2601775/
http://www.bikepics.com/pictures/2601777/
W zimie jest plan żeby przerobić bardziej cylinder, zamówić spawaczka, kupić głowicę od DT. Jak się zatrze to wpadnie pewnie tłok od am6, choć na razie o dziwo zero oznak przycierania. Jeździłem nim we 2 osoby, upały, nic, ani razu nie złapało tłoka.
kw112. Może akurat trafiłeś na taką fotę, gdzie był na 1 śrubę. Teraz jest wszystko poprzykręcane, brakuje tylko prawej śruby od siedzenia i bagażnika.Jakoś nie mogę się zebrać żeby to skręcić xd
Wkurza mnie brak ładowania na tym iskrowniku, albo cewki są padniete albo prostownik, muszę to pomierzyć.

Już nie chcę żadnych pilarek
Witam!
Zrobię dobrze cylindrom. Zainteresowany?Pisz PW!



https://www.facebook.com/porting.studio/
29-09-2013 21:00:57
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
BigSoft Niedostępny
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 1,004
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
Post: #5
RE: Romet Chart 70 TYP 210 '88
Na oryginalnym iskrowniku możesz mieć problemy z ładowaniem, dużo osób o tym wspomina, choć ja takich problemów nie miałem, może dlatego, że moje trasy zawsze wyglądały tak, że 90% drogi, to był 3 bieg i gaz do dechy. Podejrzewam, że brakuje mocy przy częstym używaniu kierunkowskazów i stopu niestety.

Uroki bezregulatorowych rozwiązań i cewek robionych na styk...

Charta odwaliłeś konkretnie, wygląda świetnie Smile

citroen-XM.pl
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-09-2013 22:23:33 przez BigSoft.)
29-09-2013 22:22:55
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Lagoon Offline
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 604
Imię: Michał
Skąd: Płock
Pojazd: Inny
Post: #6
RE: Romet Chart 70 TYP 210 '88
Na poprzednim iskrowniku było lepiej. Obecne ładowanie to jakaś masakra, kierunków to prawie nie używam, po 20 minutach jazdy akumulator jest na padnięciu. Trzeba będzie w zimie coś z tym zrobić. Wkład do stacyjki też trzeba bedzie zmienić.

Dzięki za miłe komentarze.

Już nie chcę żadnych pilarek
Witam!
Zrobię dobrze cylindrom. Zainteresowany?Pisz PW!



https://www.facebook.com/porting.studio/
29-09-2013 22:55:06
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
BigSoft Niedostępny
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 1,004
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
Post: #7
RE: Romet Chart 70 TYP 210 '88
Możliwe, że masz padnięty mostek, albo uszkodzone cewki lub gdzieś jeszcze upływa Ci prąd do masy i stąd takie problemy.

citroen-XM.pl
29-09-2013 23:03:16
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Lagoon Offline
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 604
Imię: Michał
Skąd: Płock
Pojazd: Inny
Post: #8
RE: Romet Chart 70 TYP 210 '88
Musze pomierzyć. Mostek mam od Ciebie.

Już nie chcę żadnych pilarek
Witam!
Zrobię dobrze cylindrom. Zainteresowany?Pisz PW!



https://www.facebook.com/porting.studio/
29-09-2013 23:06:27
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
BigSoft Niedostępny
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 1,004
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
Post: #9
RE: Romet Chart 70 TYP 210 '88
Co nie wyklucza możliwości jego uszkodzenia. Producentem mostków nie jestem ;], ale skoro na poprzednim iskrowniku było lepiej, to pewnie problem leży gdzie indziej.

citroen-XM.pl
30-09-2013 00:47:40
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Stachu.G Offline
"Dziecko kirca"


Liczba postów: 1,088
Imię: Staszek
Skąd: Podkarpackie
Pojazd: Romet Chart
Post: #10
RE: Romet Chart 70 TYP 210 '88
Yamaha Dt ma ten sam rozstaw co chart ? A jak z komorą w tej głowicy ?
30-09-2013 19:03:50
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Lagoon Offline
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 604
Imię: Michał
Skąd: Płock
Pojazd: Inny
Post: #11
RE: Romet Chart 70 TYP 210 '88
DT MX, czyli wersja AC tak, taki ma rozstaw. Kształt komory jest właśnie odpowiedni-lejkowaty, taki jak w fabrycznej DDRowskiej głowicy. Z tym,że większość tłoków ma takie denko jak simson, więc głowice pasują i komora spalania będzie miała odpowiedni kształt. Zmieniam dlatego ze głowica Almota nie jest lejkowata a stozkowa po prostu. Chłodzenie też zawsze nieco lepsze.

Już nie chcę żadnych pilarek
Witam!
Zrobię dobrze cylindrom. Zainteresowany?Pisz PW!



https://www.facebook.com/porting.studio/
30-09-2013 21:57:23
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Lagoon Offline
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 604
Imię: Michał
Skąd: Płock
Pojazd: Inny
Post: #12
RE: Romet Chart 70 TYP 210 '88
Witam po tygodniowej walce z dętką. Charcik śmiga i ma się dobrze. Jak na myśliwskiego psa przystało udałem się wraz z nim dziś do lasu. Aktualne usterki: słabe ładowanie, brak przedniego światła, brak linki prędkościomierza. Poza tym wszystko sprawne. Oczywiście na dniach zostanie wszystko naprawione. W planach przerobienie mocowania wydechu na tulejkę + sprężyny bo obecny patent średnio się trzyma oraz inna głowica-najlepsza by była z RD 80 AC, z tym że kiepska dostępność, ale pasuje plug&play. Podobnie jest z głowicą od DT 80 AC, ale ma ona wycięcie na dyfuzor , co średnio mi się widzi. W ostateczności wpadnie głowica od MTX 80 AC, ale nie znam rozstawu szpilek i tu pojawia się komplikacja, zalezy o ile by trzeba było przesunąć otwory na szpilki. Jeśli ktoś posiada jakieś informacje nt. tej głowicy to chętnie przyjmę. Zdjecia:
Mocowanie zacisku:
http://www.bikepics.com/pictures/2604153/
http://www.bikepics.com/pictures/2604154/
I reszta:
http://www.bikepics.com/pictures/2604155/
http://www.bikepics.com/pictures/2604156/
http://www.bikepics.com/pictures/2604158/
http://www.bikepics.com/pictures/2604159/
http://www.bikepics.com/pictures/2604161/
http://www.bikepics.com/pictures/2604164/
http://www.bikepics.com/pictures/2604168/
Znad jeziora:
http://www.bikepics.com/pictures/2604171/
http://www.bikepics.com/pictures/2604173/
http://www.bikepics.com/pictures/2604175/
http://www.bikepics.com/pictures/2604170/
Wybrałem takie ciekawsze.Jeśli ktoś chce przejrzeć wszystkie to zapraszam:
http://www.bikepics.com/members/chartownik/88chart210/
A tu kartonowy model Charta:


Za tydzień jak pogoda i czas pozwolą to bedzie Chart w miejskim krajobrazie.

Już nie chcę żadnych pilarek
Witam!
Zrobię dobrze cylindrom. Zainteresowany?Pisz PW!



https://www.facebook.com/porting.studio/
07-10-2013 21:20:58
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
MrF4k Offline
Daaaawwccaa
*


Liczba postów: 5,136
Imię: Karol
Skąd: Kamienna Wola
Pojazd: Romet Chart
Post: #13
RE: Romet Chart 70 TYP 210 '88
o super ze zrobiłeś zdjecie tego mocowania. Bo mam zacisk(ogółem to mam już wszystko) i wgl zero jakiegokolwiek pomysłu jak to zamontować. Wykorzystam ten twój patent Smile

Pisk opon słychać z dala ktoś na Charcie zapier**** !!!
Mam Rometa i dwa kaski więc wybiorę się na laski

(25-08-2011 00:10:48)soczek napisał(a):  Rób na orginał. Tjunink to tylko młode oszołomy praktykują, a potem na stare lata i tak mądrzeją (wiem po sobie).
Działaj, pozdro !
07-10-2013 21:29:58
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kw112 Offline
Chart passione mea, et vita mea
*


Liczba postów: 2,014
Imię: Michał
Skąd: Różyna
Pojazd: Romet Chart
Post: #14
RE: Romet Chart 70 TYP 210 '88
Dzięki za zdjęcie mocowania Big Grin Też pewnie u mnie takie kiedyś zastosuję.

20.08.2012, 20.38 patrzyłem na zegarek- zakup charta 210
Mój Romet Chart 210 nowa edycja!
nikt tak ci nie wytłumaczy jak schemat!
027 bogiem, 023 nałogiem, s38 podstawą, 019 zabawą
07-10-2013 21:45:47
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Lagoon Offline
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 604
Imię: Michał
Skąd: Płock
Pojazd: Inny
Post: #15
RE: Romet Chart 70 TYP 210 '88
Nie ma za co, polecam się na przyszłość. Ale zainteresowanie :F Czekam na głowicę z DT 80 mx, latam cały czas na Castrolu-polecam, nic nie puchnie a zestaw wiadomo Almot, robi przebieg. Jak się zatrze to będzie 77 cm3 na tłoku z AM6, z tym, że cylinder bardziej dłubnięty, ale ilość kanałów i strojenie raczej zostanie. Ogólnie jestem mega zadowolony z charakterystyki, udało mi się dobrać ją praktycznie idealnie, jeśli chcę mogę przy 30 km/h włączyć 3 bieg i przyspiesza normalnie , rezonans też jest fajny, zauważalny. Z 2 da się praktycznie ruszać. Dziś zrobiłem przednie światło bo lewy przełącznik zaśniedział. W planach najbliższych LEDy w liczniku, pozycji i być może w świetle STOP.

Już nie chcę żadnych pilarek
Witam!
Zrobię dobrze cylindrom. Zainteresowany?Pisz PW!



https://www.facebook.com/porting.studio/
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-10-2013 22:35:04 przez Lagoon.)
11-10-2013 22:34:37
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Jaki to Romet
Ostatni post: zawiass
Dzisiaj 11:52:49
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 15
Jak ustawić palec wysprzę...
Ostatni post: romek
Wczoraj 21:41:22
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 1419
Brak sprzęgła na biegu
Ostatni post: pitus74
Wczoraj 21:32:59
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 1438
Romet ogar 205 popychacz ...
Ostatni post: pitus74
Wczoraj 20:27:43
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 1645
Problem z adv 250
Ostatni post: romek
Wczoraj 19:19:11
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 546
Paliwa E10 a silniki dwus...
Ostatni post: Spaceman164
Wczoraj 13:34:47
» Odpowiedzi: 39
» Wyświetleń: 10685
Romet Duet - Jaki rocznik...
Ostatni post: Wojtasik
Wczoraj 12:02:01
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 625
FSM Pinokio z 89 roku
Ostatni post: Wojtasik
Wczoraj 11:53:57
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 144
Instrukcja komar 2352 i s...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 00:16:02
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 184
OldtimerBazar Wrocław 7/3...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 00:13:17
» Odpowiedzi: 38
» Wyświetleń: 16326
Naprawa przełącznika świa...
Ostatni post: Blusik
Wczoraj 00:01:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 151
Wigry 1 z 1976 - szczegół...
Ostatni post: zaz
23-04-2024 23:45:30
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 226
Hej Rometowcy, pozdrowien...
Ostatni post: wigryman
22-04-2024 20:50:51
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 235
Renowacja kół komar 2320 ...
Ostatni post: joozek
22-04-2024 20:12:22
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 192
Części 50-T/TS-1: zbiorni...
Ostatni post: gladiator_86
21-04-2024 22:08:17
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 1112

Reklama