Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Romet Chart 75 Sport Edition
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Witam. W końcu znalazł się czas, na przedstawienie mojego bzyka. Jest to Romet Chart z 1988 roku, jeden z pierwszych które zjechały z taśmy. Nabyłem go dość okazyjnie, mój szwagier dał mi namiar na niego, pojechałem i nie wróciłem z pustymi rękami. Chart początkowo był trochę zapuszczony, zdekompletowany, jednak wraz z upływem czasu uzupełniałem braki. Tak wyglądał zaraz po kupnie:
http://www.bikepics.com/pictures/1946020/
http://www.bikepics.com/pictures/1946017/
http://www.bikepics.com/pictures/1946022/
Generalnie Chart był niesprawny. Padnięty był moduł, kupiłem nowy z allegro na których pochodził 5 minut, potem padł. Z pomocą przyszedł BigSoft, który od tego momentu można powiedzieć że stale zaopatruje w elektronikę mojego Charta. Chart chodził na tym module, potem pojawił się elektroniczny przerywacz kierunków. Chart został doprowadzony do kultury, jakoś wyglądał i jeździł, choć na 50 Almocie i lekkiej poprawie tego cylindra swoje 60 km/h leciał.Wpadł bagażnik boczny od simsona-bardzo fajna sprawa. Kilka zdjęć z ówczesnego stanu:
http://www.bikepics.com/pictures/2078243/
http://www.bikepics.com/pictures/2084708/
http://www.bikepics.com/pictures/2114707/
Przyszedł czas na małą modyfikację silnika i stworzyłem 50/4M na membranie z pilarki spalinowej. Chodziło fajnie, prędkość koło 65-70 km/h, jednak z czasem elektronika znowu zaczęła się sypać.
http://www.bikepics.com/pictures/2118313/
http://www.bikepics.com/pictures/2170355/
http://www.bikepics.com/pictures/2182273/
Chart pozostał niesprawny, ja kupiłem inne moto i postanowiłem stopniowo wyremontować Charta. Po około roku stania Chart dostał nowy lakier a silnik doczekał się remontu.
http://www.bikepics.com/pictures/2433560/
Nowy wał, kartery, łożyska FAG, cylinder kpl. 70 cm3 Simson lekko dłubnięty ale ilość kanałów pozostała bez zmian-postanowiłem że ma to byś sprzęt w miarę ekonomiczny i elastyczny. Nie obyło się także bez modyfikacji. Wykonałem mocowanie przedniego hamulca tarczowego i zamontowałem zacisk, pompę, różnica jest ogromna z porównaniu do bębnowego. Ponadto zamontowałem zewnętrzny impulsator i tak oto Chart przejechał ok. 300 km:
http://www.bikepics.com/pictures/2433561/
http://www.bikepics.com/pictures/2455419/
http://www.bikepics.com/pictures/2455421/
http://www.bikepics.com/pictures/2568446/
http://www.bikepics.com/pictures/2570275/
Niestety po tym przebiegu pojawiły się problemy z iskrą na niskich obrotach, później w ogóle z pracą silnika-winowajcą moduł. Był to jednak prototyp wykonany przez BigSofta, miałem dość kombinacji z zewnętrznym impulsatorem, choć była to fajna sprawa, i kupiłem od znajomego drugi sprawny iskrownik. Przyszedł pewny moduł od Przemka i Chart jeździ jak trzeba. Aktualnie zamontowany jest chiński zacisk hamulca, wcześniej był Nissin 2-tłoczkowy. Sama tarcza jest z Sendy.
http://www.bikepics.com/pictures/2570277/
Kilka przymiarek ramy na chłodnicę i wydechu górnego:
http://www.bikepics.com/pictures/2587399/
http://www.bikepics.com/pictures/2587402/
http://www.bikepics.com/pictures/2587404/

Docelowo jednak wydech będzie dolny, spawak, z końcówką fabrycznego wydechu. Ten górny ze zdjęć jest na sprzedaż, właściwie to już sprzedany. Pewnie zastanawiacie się nad tą ramą na chłodnicę, po co i dlaczego. Otóż planuję stworzyć silnik chłodzony cieczą i już działam powoli, prace się ślimaczą, ograniczane przez czas i pieniądze. Nie zamierzam się tu rozwodzić nad tym silnikiem, nie chcę sie przechwalać bo sam nie jestem pewien tego, czy mi się uda to skończyć. Fajnie by było, ale zobaczymy co czas pokaże. Mogę tylko powiedzieć, że zaopatrzyłem się praktycznie w 70% części potrzebnych do zrobienia LC: gaźnik 21 mm, cylinder kpl. nowe kartery,pompa wody. Teraz czeka mnie spawanie i frezowanie, co nie jest łatwe gdy nie ma się odpowiedniego sprzętu w warsztacie. Uff, to już chyba koniec, jak ktoś przeczytał to gratuluję Tongue Pozdrawiam.
Lektura fajnaTongue
Chart od początku zmienił się nie do poznania.
A mam prośbę. Zrobisz zdjęcia mocowania zacisku i tarczy? Jestem tego ciekawy, bo sam chciałbym takie coś wykonać w swoim. Czy ja dobrze widzę? Zacisk jest przykręcony tylko jedną śrubą?
No wreszcie zaprezentowałeś swojego Charta. Tarcza fajny pomysł, sam sie wzoruje na niej gdyż zakładam też tarczówke do swojego (prawie już mam). Mam nadzieje ze projekt z chłodzeniem zostanie wykonany Big Grin
Nie, zacisk jest przymocowany do adaptera na 2 śruby a adapter do lagi też na 2 śruby. Pewnie nie zauważyliście, ale lagi są zamienione miejscami i obrócone, bo tak było mi łatwiej to wykonać. Dzisiaj Chart zrobił mi imieninowego psikusa, mianowicie pękła dętka podczas przejażdżki. Szybki pit stop i jedziemy dalej. Zrobiłem sobie prywatne zakończenie sezonu strzelając małą traskę. Kilka zdjęć:
http://www.bikepics.com/pictures/2601774/
http://www.bikepics.com/pictures/2601775/
http://www.bikepics.com/pictures/2601777/
W zimie jest plan żeby przerobić bardziej cylinder, zamówić spawaczka, kupić głowicę od DT. Jak się zatrze to wpadnie pewnie tłok od am6, choć na razie o dziwo zero oznak przycierania. Jeździłem nim we 2 osoby, upały, nic, ani razu nie złapało tłoka.
kw112. Może akurat trafiłeś na taką fotę, gdzie był na 1 śrubę. Teraz jest wszystko poprzykręcane, brakuje tylko prawej śruby od siedzenia i bagażnika.Jakoś nie mogę się zebrać żeby to skręcić xd
Wkurza mnie brak ładowania na tym iskrowniku, albo cewki są padniete albo prostownik, muszę to pomierzyć.
Na oryginalnym iskrowniku możesz mieć problemy z ładowaniem, dużo osób o tym wspomina, choć ja takich problemów nie miałem, może dlatego, że moje trasy zawsze wyglądały tak, że 90% drogi, to był 3 bieg i gaz do dechy. Podejrzewam, że brakuje mocy przy częstym używaniu kierunkowskazów i stopu niestety.

Uroki bezregulatorowych rozwiązań i cewek robionych na styk...

Charta odwaliłeś konkretnie, wygląda świetnie Smile
Na poprzednim iskrowniku było lepiej. Obecne ładowanie to jakaś masakra, kierunków to prawie nie używam, po 20 minutach jazdy akumulator jest na padnięciu. Trzeba będzie w zimie coś z tym zrobić. Wkład do stacyjki też trzeba bedzie zmienić.

Dzięki za miłe komentarze.
Możliwe, że masz padnięty mostek, albo uszkodzone cewki lub gdzieś jeszcze upływa Ci prąd do masy i stąd takie problemy.
Musze pomierzyć. Mostek mam od Ciebie.
Co nie wyklucza możliwości jego uszkodzenia. Producentem mostków nie jestem ;], ale skoro na poprzednim iskrowniku było lepiej, to pewnie problem leży gdzie indziej.
Yamaha Dt ma ten sam rozstaw co chart ? A jak z komorą w tej głowicy ?
DT MX, czyli wersja AC tak, taki ma rozstaw. Kształt komory jest właśnie odpowiedni-lejkowaty, taki jak w fabrycznej DDRowskiej głowicy. Z tym,że większość tłoków ma takie denko jak simson, więc głowice pasują i komora spalania będzie miała odpowiedni kształt. Zmieniam dlatego ze głowica Almota nie jest lejkowata a stozkowa po prostu. Chłodzenie też zawsze nieco lepsze.
Witam po tygodniowej walce z dętką. Charcik śmiga i ma się dobrze. Jak na myśliwskiego psa przystało udałem się wraz z nim dziś do lasu. Aktualne usterki: słabe ładowanie, brak przedniego światła, brak linki prędkościomierza. Poza tym wszystko sprawne. Oczywiście na dniach zostanie wszystko naprawione. W planach przerobienie mocowania wydechu na tulejkę + sprężyny bo obecny patent średnio się trzyma oraz inna głowica-najlepsza by była z RD 80 AC, z tym że kiepska dostępność, ale pasuje plug&play. Podobnie jest z głowicą od DT 80 AC, ale ma ona wycięcie na dyfuzor , co średnio mi się widzi. W ostateczności wpadnie głowica od MTX 80 AC, ale nie znam rozstawu szpilek i tu pojawia się komplikacja, zalezy o ile by trzeba było przesunąć otwory na szpilki. Jeśli ktoś posiada jakieś informacje nt. tej głowicy to chętnie przyjmę. Zdjecia:
Mocowanie zacisku:
http://www.bikepics.com/pictures/2604153/
http://www.bikepics.com/pictures/2604154/
I reszta:
http://www.bikepics.com/pictures/2604155/
http://www.bikepics.com/pictures/2604156/
http://www.bikepics.com/pictures/2604158/
http://www.bikepics.com/pictures/2604159/
http://www.bikepics.com/pictures/2604161/
http://www.bikepics.com/pictures/2604164/
http://www.bikepics.com/pictures/2604168/
Znad jeziora:
http://www.bikepics.com/pictures/2604171/
http://www.bikepics.com/pictures/2604173/
http://www.bikepics.com/pictures/2604175/
http://www.bikepics.com/pictures/2604170/
Wybrałem takie ciekawsze.Jeśli ktoś chce przejrzeć wszystkie to zapraszam:
http://www.bikepics.com/members/chartownik/88chart210/
A tu kartonowy model Charta:


Za tydzień jak pogoda i czas pozwolą to bedzie Chart w miejskim krajobrazie.
o super ze zrobiłeś zdjecie tego mocowania. Bo mam zacisk(ogółem to mam już wszystko) i wgl zero jakiegokolwiek pomysłu jak to zamontować. Wykorzystam ten twój patent Smile
Dzięki za zdjęcie mocowania Big Grin Też pewnie u mnie takie kiedyś zastosuję.
Nie ma za co, polecam się na przyszłość. Ale zainteresowanie :F Czekam na głowicę z DT 80 mx, latam cały czas na Castrolu-polecam, nic nie puchnie a zestaw wiadomo Almot, robi przebieg. Jak się zatrze to będzie 77 cm3 na tłoku z AM6, z tym, że cylinder bardziej dłubnięty, ale ilość kanałów i strojenie raczej zostanie. Ogólnie jestem mega zadowolony z charakterystyki, udało mi się dobrać ją praktycznie idealnie, jeśli chcę mogę przy 30 km/h włączyć 3 bieg i przyspiesza normalnie , rezonans też jest fajny, zauważalny. Z 2 da się praktycznie ruszać. Dziś zrobiłem przednie światło bo lewy przełącznik zaśniedział. W planach najbliższych LEDy w liczniku, pozycji i być może w świetle STOP.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Przekierowanie