Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ogar 200 (Silnik od jawki) problem z gaźnikiem
Autor Wiadomość
Kozi3214 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 35
Imię: Michał
Skąd: Dolny Śląsk
Pojazd: Romet Komar
Post: #1
Ogar 200 (Silnik od jawki) problem z gaźnikiem
Witam. Mam problem z gaźnikiem, a mianowicie wylew mi się paliwo z pod pompki i na łączeniu z cylindrem mi kapie (chodzi mi o łączenie z tym kolankiem co jest przykręcone do cylindra). Do tej pory miałem styczność z komarkiem, a jak wiadomo tam jest inny gaźnik no i silnik oczywiście Big Grin. Więc jakby ktoś mógł wytłumaczyć jak poskładać ten gaźnik to byłbym bardzo wdzięczny. Druga sprawa to, że manetka gazu nie odbija do końca i ciężko chodzi.
P.S Nie było w nim uszczelki tam gdzie się ściąga tą pokrywkę gdzie jest pływak.
24-05-2013 00:10:41
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Quake96 Offline
Zielono mi :D
Moderatorzy


Liczba postów: 2,757
Imię: Piotr
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #2
RE: Ogar 200 (Silnik od jawki) problem z gaźnikiem
Kapie Ci z takiego otworka w gaźniku przy króćcu?

A tej uszczelki pod pokrywą pływaka zazwyczaj nie ma, chyba, że ktoś sam zrobi Smile

- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat!
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy...


"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
24-05-2013 00:22:16
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Kozi3214 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 35
Imię: Michał
Skąd: Dolny Śląsk
Pojazd: Romet Komar
Post: #3
RE: Ogar 200 (Silnik od jawki) problem z gaźnikiem
Kapie mi przy króćcu (teraz się już wiem i to jest to moje "kolanko" Big Grin) czyli na łączeniu gaźnik-króciec, no i z otworka w gaźniku się wylewa nie kapie. Leje się tak samo jak by w gaźniku od komarka nie wszedł pływak.
24-05-2013 00:25:23
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Quake96 Offline
Zielono mi :D
Moderatorzy


Liczba postów: 2,757
Imię: Piotr
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #4
RE: Ogar 200 (Silnik od jawki) problem z gaźnikiem
Pływak Ci się nie zacina?

Tam w pokrywce pływaka (gdzie wchodzi wąż od paliwa) masz taką blaszkę. Podegnij ją trochę w dół.

- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat!
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy...


"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
24-05-2013 00:28:35
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Kozi3214 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 35
Imię: Michał
Skąd: Dolny Śląsk
Pojazd: Romet Komar
Post: #5
RE: Ogar 200 (Silnik od jawki) problem z gaźnikiem
Nie wiem właśnie, być może się zacina. Mógł byś wytłumaczyć jak go złożyć tak, żeby się nie zacinał Big Grin? A co z tym przeciekiem na łączeniu gaźnika z króćcem?
24-05-2013 00:32:25
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Quake96 Offline
Zielono mi :D
Moderatorzy


Liczba postów: 2,757
Imię: Piotr
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #6
RE: Ogar 200 (Silnik od jawki) problem z gaźnikiem
Wygnij tę blaszkę, sprawdź czy pływak nie jest dziurawy. A przeciek to pewnie wina właśnie tego że paliwo się przelewa. Ale sprawdź dla pewności czy na połączeniu gaźnika z króćcem jest uszczelka.

- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat!
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy...


"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
24-05-2013 00:39:59
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Kozi3214 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 35
Imię: Michał
Skąd: Dolny Śląsk
Pojazd: Romet Komar
Post: #7
RE: Ogar 200 (Silnik od jawki) problem z gaźnikiem
Na łączeniu gaźnika z króćcem jest uszczelka, ale mogłem źle założyć, a nie miałem już czasu rozkręcić. Pływak nie jest dziurawy, bo trzepałem obok ucha i nie było słychać chlapania, a po 2 włożyłem pływak zalałem paliwem i pływał wiec na 99% jest cały Big Grin. Jutro będę próbować rano. A z tą manetką masz jakiś pomysł?
A i przypomniało mi się, że ta uszczelka jakaś taka cieniutka w porównaniu z uszczelka komarowska Big Grin Taka ma być ? I jeszcze ta (chyba dysza Big Grin) co się wykręca z tej pokrywki na gaźnik to na niej jest taki dzyndzel co zamyka i otwiera przepływ paliwa, no i ja mam 2 takie dysze, w jednej ten dzyndzel bez pomocy sam nie spadnie na dól, a w 2 jak się lekko telepnie to spada, ale w tym 2 z kolei są jakoś amatorsko powiększone te 2 dwie dziurki. Założona jest ta 2 jak by co.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-05-2013 00:54:32 przez Kozi3214.)
24-05-2013 00:43:30
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Quake96 Offline
Zielono mi :D
Moderatorzy


Liczba postów: 2,757
Imię: Piotr
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #8
RE: Ogar 200 (Silnik od jawki) problem z gaźnikiem
CO do linki to zwyczajnie jest źle założona. Rozkręć rolgaz (manetkę) i złóż od nowa ale porządnie. I jak będzie miał luzy na rolgazie (że np. przez początek kręcenia wgl linka nie będzie się kręcić) to musisz odkręcić trochę linkę przy dekielku w gaźniku lub na dystansie. Ale gdy już całkiem zlikwidujesz luzy, to sprawdź dla pewności, czy przepustnica nie "wisi" a na pewno opada. Najłatwiej po prostu dać rolgaz na max i puścić gwałtownie. Jak usłyszysz taki metaliczny "brzdęk" w gaźniku to znaczy, że wszystko gra Smile

- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat!
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy...


"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
24-05-2013 00:52:26
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Kozi3214 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 35
Imię: Michał
Skąd: Dolny Śląsk
Pojazd: Romet Komar
Post: #9
RE: Ogar 200 (Silnik od jawki) problem z gaźnikiem
Pomoże ktoś w tym co napisałem w poprzednim poście (część edytowana) ?
24-05-2013 01:12:13
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Quake96 Offline
Zielono mi :D
Moderatorzy


Liczba postów: 2,757
Imię: Piotr
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #10
RE: Ogar 200 (Silnik od jawki) problem z gaźnikiem
Mało rozumiem o co chodzi Ci z tymi "dzyndzlami" jak możesz to daj jutro jakieś zdjęcia Smile

PS: Dysze to te dwie złote "śrubki" z tyłu gaźnika. Tam są trzy takie jakby śrubki z czego ta "czarna ze sprężynką" to akurat śruba wolnych obrotów, a dwie pozostałe to dysze.

A uszczelka nie powiem Ci czy jest ok, bo nie wiem z kolei jakiej grubości są w komarach. Ale dodam, że ja na połączeniu króciec>gaźnik zrobiłem uszczelkę z tektury i jest ok.

- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat!
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy...


"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-05-2013 01:26:26 przez Quake96.)
24-05-2013 01:23:21
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Kozi3214 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 35
Imię: Michał
Skąd: Dolny Śląsk
Pojazd: Romet Komar
Post: #11
RE: Ogar 200 (Silnik od jawki) problem z gaźnikiem

Tam jest to o co mi chodzi. Da się to wykręcić kluczem 7.
24-05-2013 01:47:06
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Quake96 Offline
Zielono mi :D
Moderatorzy


Liczba postów: 2,757
Imię: Piotr
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #12
RE: Ogar 200 (Silnik od jawki) problem z gaźnikiem
Aaa ta blaszka. No to o niej wczesniej pisałem, abyś podgiął ją nieco w dół.

Ona powinna swobodnie opadać na dół...

- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat!
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy...


"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
24-05-2013 02:15:11
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Kozi3214 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 35
Imię: Michał
Skąd: Dolny Śląsk
Pojazd: Romet Komar
Post: #13
RE: Ogar 200 (Silnik od jawki) problem z gaźnikiem
http://ogar200.pl/img/gaznik/image001.jpg chodzi mi o numer 26, a nie o tą blaszke, czyli o to co ta blaszka podnosi jak jest za dużo paliwa.
24-05-2013 02:44:44
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Marwerick Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,869
Imię: Zbigniew
Skąd: rumia (GWE)
Pojazd: Inny
Post: #14
RE: Ogar 200 (Silnik od jawki) problem z gaźnikiem
chodzi ci o zaworek w pokrywce
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-05-2013 21:19:20 przez Marwerick.)
24-05-2013 21:19:04
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Kozi3214 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 35
Imię: Michał
Skąd: Dolny Śląsk
Pojazd: Romet Komar
Post: #15
RE: Ogar 200 (Silnik od jawki) problem z gaźnikiem
Dobra, z gaźnika już nie cieknie, tylko na łączeniu króciec-gaźnik, ale to wina uszczelki. Jak to mówią jak nie urok to sraczka Big Grin. Brakuje mu 3 biegu, po prostu jadę już na 2 chcę wbić mu 3 i nie da się, jak by miał tylko 2 biegi. Wie ktoś co to może być Big Grin?
25-05-2013 00:36:53
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Części
Ostatni post: marcin1479
Dzisiaj 20:15:59
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 11
#2 Charcik Deca
Ostatni post: romek
Dzisiaj 15:11:49
» Odpowiedzi: 71
» Wyświetleń: 35837
witam
Ostatni post: romek
Dzisiaj 15:10:46
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 33
universal z 1989 ?
Ostatni post: zaz
Wczoraj 09:46:01
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 77
Wigry 1 z 1976 - szczegół...
Ostatni post: zaz
Wczoraj 09:40:38
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 359
[oddzielony] Jak założyć ...
Ostatni post: pitus74
26-04-2024 21:16:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 90
Renowacja kół komar 2320 ...
Ostatni post: mateuszf
26-04-2024 19:53:52
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 309
Jak ustawić palec wysprzę...
Ostatni post: romek
25-04-2024 18:17:17
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 1516
Jaki to Romet
Ostatni post: zawiass
25-04-2024 11:52:49
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 100
Brak sprzęgła na biegu
Ostatni post: pitus74
24-04-2024 21:32:59
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 1495
Romet ogar 205 popychacz ...
Ostatni post: pitus74
24-04-2024 20:27:43
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 1699
Problem z adv 250
Ostatni post: romek
24-04-2024 19:19:11
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 570
Paliwa E10 a silniki dwus...
Ostatni post: Spaceman164
24-04-2024 13:34:47
» Odpowiedzi: 39
» Wyświetleń: 10915
Romet Duet - Jaki rocznik...
Ostatni post: Wojtasik
24-04-2024 12:02:01
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 697
FSM Pinokio z 89 roku
Ostatni post: Wojtasik
24-04-2024 11:53:57
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 174

Reklama