Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!
Ogar 200 (Silnik od jawki) problem z gaźnikiem - Wersja do druku

+- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl)
+-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13)
+--- Dział: Inne pytania (/forumdisplay.php?fid=21)
+--- Wątek: Ogar 200 (Silnik od jawki) problem z gaźnikiem (/showthread.php?tid=14753)

Strony: 1 2


Ogar 200 (Silnik od jawki) problem z gaźnikiem - Kozi3214 - 24-05-2013 00:10:41

Witam. Mam problem z gaźnikiem, a mianowicie wylew mi się paliwo z pod pompki i na łączeniu z cylindrem mi kapie (chodzi mi o łączenie z tym kolankiem co jest przykręcone do cylindra). Do tej pory miałem styczność z komarkiem, a jak wiadomo tam jest inny gaźnik no i silnik oczywiście Big Grin. Więc jakby ktoś mógł wytłumaczyć jak poskładać ten gaźnik to byłbym bardzo wdzięczny. Druga sprawa to, że manetka gazu nie odbija do końca i ciężko chodzi.
P.S Nie było w nim uszczelki tam gdzie się ściąga tą pokrywkę gdzie jest pływak.


RE: Ogar 200 (Silnik od jawki) problem z gaźnikiem - Quake96 - 24-05-2013 00:22:16

Kapie Ci z takiego otworka w gaźniku przy króćcu?

A tej uszczelki pod pokrywą pływaka zazwyczaj nie ma, chyba, że ktoś sam zrobi Smile


RE: Ogar 200 (Silnik od jawki) problem z gaźnikiem - Kozi3214 - 24-05-2013 00:25:23

Kapie mi przy króćcu (teraz się już wiem i to jest to moje "kolanko" Big Grin) czyli na łączeniu gaźnik-króciec, no i z otworka w gaźniku się wylewa nie kapie. Leje się tak samo jak by w gaźniku od komarka nie wszedł pływak.


RE: Ogar 200 (Silnik od jawki) problem z gaźnikiem - Quake96 - 24-05-2013 00:28:35

Pływak Ci się nie zacina?

Tam w pokrywce pływaka (gdzie wchodzi wąż od paliwa) masz taką blaszkę. Podegnij ją trochę w dół.


RE: Ogar 200 (Silnik od jawki) problem z gaźnikiem - Kozi3214 - 24-05-2013 00:32:25

Nie wiem właśnie, być może się zacina. Mógł byś wytłumaczyć jak go złożyć tak, żeby się nie zacinał Big Grin? A co z tym przeciekiem na łączeniu gaźnika z króćcem?


RE: Ogar 200 (Silnik od jawki) problem z gaźnikiem - Quake96 - 24-05-2013 00:39:59

Wygnij tę blaszkę, sprawdź czy pływak nie jest dziurawy. A przeciek to pewnie wina właśnie tego że paliwo się przelewa. Ale sprawdź dla pewności czy na połączeniu gaźnika z króćcem jest uszczelka.


RE: Ogar 200 (Silnik od jawki) problem z gaźnikiem - Kozi3214 - 24-05-2013 00:43:30

Na łączeniu gaźnika z króćcem jest uszczelka, ale mogłem źle założyć, a nie miałem już czasu rozkręcić. Pływak nie jest dziurawy, bo trzepałem obok ucha i nie było słychać chlapania, a po 2 włożyłem pływak zalałem paliwem i pływał wiec na 99% jest cały Big Grin. Jutro będę próbować rano. A z tą manetką masz jakiś pomysł?
A i przypomniało mi się, że ta uszczelka jakaś taka cieniutka w porównaniu z uszczelka komarowska Big Grin Taka ma być ? I jeszcze ta (chyba dysza Big Grin) co się wykręca z tej pokrywki na gaźnik to na niej jest taki dzyndzel co zamyka i otwiera przepływ paliwa, no i ja mam 2 takie dysze, w jednej ten dzyndzel bez pomocy sam nie spadnie na dól, a w 2 jak się lekko telepnie to spada, ale w tym 2 z kolei są jakoś amatorsko powiększone te 2 dwie dziurki. Założona jest ta 2 jak by co.


RE: Ogar 200 (Silnik od jawki) problem z gaźnikiem - Quake96 - 24-05-2013 00:52:26

CO do linki to zwyczajnie jest źle założona. Rozkręć rolgaz (manetkę) i złóż od nowa ale porządnie. I jak będzie miał luzy na rolgazie (że np. przez początek kręcenia wgl linka nie będzie się kręcić) to musisz odkręcić trochę linkę przy dekielku w gaźniku lub na dystansie. Ale gdy już całkiem zlikwidujesz luzy, to sprawdź dla pewności, czy przepustnica nie "wisi" a na pewno opada. Najłatwiej po prostu dać rolgaz na max i puścić gwałtownie. Jak usłyszysz taki metaliczny "brzdęk" w gaźniku to znaczy, że wszystko gra Smile


RE: Ogar 200 (Silnik od jawki) problem z gaźnikiem - Kozi3214 - 24-05-2013 01:12:13

Pomoże ktoś w tym co napisałem w poprzednim poście (część edytowana) ?


RE: Ogar 200 (Silnik od jawki) problem z gaźnikiem - Quake96 - 24-05-2013 01:23:21

Mało rozumiem o co chodzi Ci z tymi "dzyndzlami" jak możesz to daj jutro jakieś zdjęcia Smile

PS: Dysze to te dwie złote "śrubki" z tyłu gaźnika. Tam są trzy takie jakby śrubki z czego ta "czarna ze sprężynką" to akurat śruba wolnych obrotów, a dwie pozostałe to dysze.

A uszczelka nie powiem Ci czy jest ok, bo nie wiem z kolei jakiej grubości są w komarach. Ale dodam, że ja na połączeniu króciec>gaźnik zrobiłem uszczelkę z tektury i jest ok.


RE: Ogar 200 (Silnik od jawki) problem z gaźnikiem - Kozi3214 - 24-05-2013 01:47:06


Tam jest to o co mi chodzi. Da się to wykręcić kluczem 7.


RE: Ogar 200 (Silnik od jawki) problem z gaźnikiem - Quake96 - 24-05-2013 02:15:11

Aaa ta blaszka. No to o niej wczesniej pisałem, abyś podgiął ją nieco w dół.

Ona powinna swobodnie opadać na dół...


RE: Ogar 200 (Silnik od jawki) problem z gaźnikiem - Kozi3214 - 24-05-2013 02:44:44

http://ogar200.pl/img/gaznik/image001.jpg chodzi mi o numer 26, a nie o tą blaszke, czyli o to co ta blaszka podnosi jak jest za dużo paliwa.


RE: Ogar 200 (Silnik od jawki) problem z gaźnikiem - Marwerick - 24-05-2013 21:19:04

chodzi ci o zaworek w pokrywce


RE: Ogar 200 (Silnik od jawki) problem z gaźnikiem - Kozi3214 - 25-05-2013 00:36:53

Dobra, z gaźnika już nie cieknie, tylko na łączeniu króciec-gaźnik, ale to wina uszczelki. Jak to mówią jak nie urok to sraczka Big Grin. Brakuje mu 3 biegu, po prostu jadę już na 2 chcę wbić mu 3 i nie da się, jak by miał tylko 2 biegi. Wie ktoś co to może być Big Grin?