Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Wątek zamknięty 
 
Ocena wątku:
  • 1 głosów - 5 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Regulacja charta
Autor Wiadomość
dbanej Offline
Nowy
*


Liczba postów: 44
Imię: Andrzej
Skąd: Bytom
Pojazd: Romet Chart
Post: #1
Regulacja charta
Dzień dobry mam takie 2 pytania bo nie wiem dokładnie w silniki Dezamet 027 jakie są regulacje oprócz gaźnika i co daje regulacja kosy, a drugie to jak sie ładuję akumulator
od cewki idzie do prostownika i do akumulatora czy jest jakis regulator ??? Dziękuje za odpowiedziRolleyes
29-01-2013 14:41:30
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Reklama
chart21050 Offline
4t-Master
*


Liczba postów: 1,002
Imię: Konrad
Skąd: MMz
Pojazd: Romet Chart
Post: #2
RE: Regulacja charta
W Dezamet 027 regulujesz :
1.Gaźnik
2.Zapłon
3.regulacja biegów

29-01-2013 14:50:11
Znajdź wszystkie posty użytkownika
dbanej Offline
Nowy
*


Liczba postów: 44
Imię: Andrzej
Skąd: Bytom
Pojazd: Romet Chart
Post: #3
RE: Regulacja charta
(29-01-2013 14:50:11)chart21050 napisał(a):  W Dezamet 027 regulujesz :
1.Gaźnik
2.Zapłon
3.regulacja biegów

Co regulujesz w zapłonie bo w 027 jest bezstykowy ??
29-01-2013 14:53:49
Znajdź wszystkie posty użytkownika
chart21050 Offline
4t-Master
*


Liczba postów: 1,002
Imię: Konrad
Skąd: MMz
Pojazd: Romet Chart
Post: #4
RE: Regulacja charta
Co w zapłonie. Smile Ustawiasz tłok. Potem patrzysz czy na cewce wyzwalającej strzałka wskazuje na kreskę przy literze L(wtedy mamy zapłon przyśpieszony), gdy wskazuje na linię przy literze P to mamy zapłon opóźniony. Powinien być przyśpieszony. Odkręcasz 3 śrubki mocujące iskrowinik, i przekręcasz iskrownik w tę stronę co potrzeba. Później przykręcasz i sprawdzasz. Smile

29-01-2013 15:07:39
Znajdź wszystkie posty użytkownika
[+] 1 osoba postawiła piwo chart21050 za ten post.
dbanej Offline
Nowy
*


Liczba postów: 44
Imię: Andrzej
Skąd: Bytom
Pojazd: Romet Chart
Post: #5
RE: Regulacja charta
(29-01-2013 15:07:39)chart21050 napisał(a):  Co w zapłonie. Smile Ustawiasz tłok. Potem patrzysz czy na cewce wyzwalającej strzałka wskazuje na kreskę przy literze L(wtedy mamy zapłon przyśpieszony), gdy wskazuje na linię przy literze P to mamy zapłon opóźniony. Powinien być przyśpieszony. Odkręcasz 3 śrubki mocujące iskrowinik, i przekręcasz iskrownik w tę stronę co potrzeba. Później przykręcasz i sprawdzasz. Smile

to w charcie regulacje jest do zapłon, biegi to tylko kosa, gaźnik ?
a wiesz coś o tym lądowaniu co pisałem
29-01-2013 15:24:49
Znajdź wszystkie posty użytkownika
dave123q Offline
Dejwu
*


Liczba postów: 287
Imię: Dawid
Skąd: BKL
Pojazd: Inny
Post: #6
RE: Regulacja charta
Ładowanie podłącz wg. schematu, tyle, że zamień oryginalny mostek na jakiś dzisiejszej produkcji.Nie podniesie Ci to za dużo ładowania, ale będzie lepiej. Jak masz oryginalny gaźnik, to regulujesz w nim tylko obroty jedną śrubką, no i możesz też iglicę podnieść bądź opuścić (ja polecam dać iglicę na drugi od góry ząbek, bo jak mamy na najniższym, to po dodaniu więcej gazu, chart się po prostu dusi) A zapłon, to tak jak powiedział Konrad.Co do biegów, regulujesz kosę śrubą którą ujrzysz pod sprzęgłem po zdjęciu prawego dekla.Wtedy wrzucasz dwójkę i regulujesz tak, żeby kosa opadając swobodnie, zahaczyła ząbkami o te kółeczko, nie pamiętam nazwy.

"Booo jazda na Etezecie jest najlepszą jazdą na świecie, a jazda na komarzeeeee powoduje inflację marzeń, łooooo"
29-01-2013 15:53:42
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika
[+] 1 osoba postawiła piwo dave123q za ten post.
dbanej Offline
Nowy
*


Liczba postów: 44
Imię: Andrzej
Skąd: Bytom
Pojazd: Romet Chart
Post: #7
RE: Regulacja charta
no dobrze to nie ma żadnego regulatora a dać teraz regulator i mostek Graetze na ile amperów ? bo ja myślę czy dało by tak zrobić jest 5 cewek zasilających to te 2 świetlne 6v i 2 zasilania 6v i 1 zapłonowa. Mógłbym te 2 świetlne i te 2 zasilania połączyć jakoś szeregowo zęby mieć 12v ?
a jak mam źle wyregulowana kose to co się dzieje ?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-01-2013 16:14:35 przez dbanej.)
29-01-2013 16:13:38
Znajdź wszystkie posty użytkownika
chart21050 Offline
4t-Master
*


Liczba postów: 1,002
Imię: Konrad
Skąd: MMz
Pojazd: Romet Chart
Post: #8
RE: Regulacja charta
Jak masz źle wyregulowaną to biegi wypadają lub nie wchodzą Smile

29-01-2013 16:32:04
Znajdź wszystkie posty użytkownika
dbanej Offline
Nowy
*


Liczba postów: 44
Imię: Andrzej
Skąd: Bytom
Pojazd: Romet Chart
Post: #9
RE: Regulacja charta
a te cewki świetlne to są dwie i wychodzi 1 kabel
a z tych zasilających też są dwie i wychodzi 1 kable ?
z iskrownika ile idzie kabli jak możecie to opiszcie je
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-01-2013 18:12:49 przez dbanej.)
29-01-2013 17:14:17
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Stachu.G Offline
"Dziecko kirca"


Liczba postów: 1,088
Imię: Staszek
Skąd: Podkarpackie
Pojazd: Romet Chart
Post: #10
RE: Regulacja charta
Cewki ładowania w charcie połączone są ze sobą równolegle i od tego odprowadzony jest przewód brązowy jest to jeden punkt wspólny obu cewek łączysz go pod prostownik. Oprócz tego każda cewka ma wyprowadzony przewód żółty.
Reasumując wychodzą ci 3 przewody
Brązowy - 2 cewki
żółty- 1 cewka
żółty- 2 cewka
Jedna z cewek połączona jest z z prostownikiem druga dołączona jest do pierwszej przez stacyjkę na pozycji 2.

Cewki świetlne połączone są ze sobą w prądnicy równolegle od tego odchodzi przewód czerwony.
Żaden regulator nie jest potrzebny ładowanie jest na styk kwestia zamiany prądu przemiennego w stały co wykonuje prostownik.
Nie uzyskasz 12v łącząc "tak jakoś" cewek Big Grin Tylko i wyłącznie przewijanie każdej z nich indywidualnie.

Resztę wszystko widać na schemacie, opisane jest na forum tudzież w sieci trochę chęci !
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-01-2013 20:45:02 przez Stachu.G.)
29-01-2013 20:42:09
Znajdź wszystkie posty użytkownika
[+] 1 osoba postawiła piwo Stachu.G za ten post.
dbanej Offline
Nowy
*


Liczba postów: 44
Imię: Andrzej
Skąd: Bytom
Pojazd: Romet Chart
Post: #11
RE: Regulacja charta
(29-01-2013 20:42:09)Stachu.G napisał(a):  Cewki ładowania w charcie połączone są ze sobą równolegle i od tego odprowadzony jest przewód brązowy jest to jeden punkt wspólny obu cewek łączysz go pod prostownik. Oprócz tego każda cewka ma wyprowadzony przewód żółty.
Reasumując wychodzą ci 3 przewody
Brązowy - 2 cewki
żółty- 1 cewka
żółty- 2 cewka
Jedna z cewek połączona jest z z prostownikiem druga dołączona jest do pierwszej przez stacyjkę na pozycji 2.

Cewki świetlne połączone są ze sobą w prądnicy równolegle od tego odchodzi przewód czerwony.
Żaden regulator nie jest potrzebny ładowanie jest na styk kwestia zamiany prądu przemiennego w stały co wykonuje prostownik.
Nie uzyskasz 12v łącząc "tak jakoś" cewek Big Grin Tylko i wyłącznie przewijanie każdej z nich indywidualnie.

Resztę wszystko widać na schemacie, opisane jest na forum tudzież w sieci trochę chęci !

A dlaczego tu połączyli szeregowa i wyszło 12V ??
http://images39.fotosik.pl/1070/b6b26f2a7f1dbbd9gen.jpg
jakie sa zasilanie (volty waty ampery) każdej z cewek w charcie i czy napewno sa laczone rownolegle
zapłonowa
świetlna
świetlna
ładowania
ładowania
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-02-2013 21:33:18 przez dbanej.)
03-02-2013 21:16:44
Znajdź wszystkie posty użytkownika
dbanej Offline
Nowy
*


Liczba postów: 44
Imię: Andrzej
Skąd: Bytom
Pojazd: Romet Chart
Post: #12
RE: Regulacja charta
zobacz te zdjęcie chciałbym wiedzie takie rzeczy pyt dotyczy tylko cewek lądowania i świetlnych
pyt1 jaki jest prąd wychodzący z cewek zmienny czy stały czyli czy jest + - czy trzeba dać prostownik i dopiero bd + - Wiadomo do lamp to nie trzeba prostownika bo to żarówki chyba zęby były ledy.
pyt2 sa 4 cewki 2 (akumulator) 2 (świetlne) czyli 4 ile daje volt 1 cewka 3v czy 6v i jak one sa połączone szeregowo czy równolegle bo sa 4 cewki i 2 pary Smile
dam pomogł Smile
http://w858.wrzuta.pl/obraz/powieksz/aZbtsuDjNvK
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-02-2013 14:57:14 przez dbanej.)
05-02-2013 14:55:02
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Stachu.G Offline
"Dziecko kirca"


Liczba postów: 1,088
Imię: Staszek
Skąd: Podkarpackie
Pojazd: Romet Chart
Post: #13
RE: Regulacja charta
Chyba oczywiste że z cewek wychodzi prąd zmienny po to przed aku są podłączone pod prostownik.
Masz 2 cewki ładowania i 2 świetlne wyżej napisałem ci jak są połączone.
Wydajność cewek:
Cewka ładowania I - 0,8A oczywiście przy 6v moc ok. 5W
Cewka ładowania II - 1,4A przy 6V moc ok. 9W
Cewka świetlna - 2A przy 6v 12W
Rysunku nie ogarniam kompletnie i nie będę siedział pół dnia żeby dociec o co ci chodziło było zrobić jeszcze mniejszy i nabazgrać, napisz prosto o co ci chodzi Wink
05-02-2013 21:17:02
Znajdź wszystkie posty użytkownika
[+] 1 osoba postawiła piwo Stachu.G za ten post.
dbanej Offline
Nowy
*


Liczba postów: 44
Imię: Andrzej
Skąd: Bytom
Pojazd: Romet Chart
Post: #14
RE: Regulacja charta
Spoko rozumiem :)dałem pomógł bo prawie o to chodziło ale mam taki plan zęby zrobić elektrykę po swojemu Smile I wymyśliłem zęby cewkę zasilająca zostawić z impulsatorem normalnie a te 2 cewki świetlne podłączyć poprzez wyłącznik na stacyjce do przerywacza, lamp, światła stopu a te dwie lądowania podłączyć poprzez prostownik ale nie wiem ile amper ale już napisałeś to wiem. Jeszcze jedno pytanie jak sa cewki połączone ze sobą szeregowo czy równolegle i po co jest ta druga cewka włączana na lampie na poz 2 ta do lądowania ?
już wiem jak sa połączone to opłaca sie je łaczycz szeregowa żeby miec 12v bo jedna cewka ma 6v a szeregowa to jest tak 2x6=12v
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-02-2013 21:49:11 przez dbanej.)
05-02-2013 21:37:58
Znajdź wszystkie posty użytkownika
dbanej Offline
Nowy
*


Liczba postów: 44
Imię: Andrzej
Skąd: Bytom
Pojazd: Romet Chart
Post: #15
RE: Regulacja charta
a jak sa male obroty to co spada ampery sa caly czas takie same i volty i waty ?
06-02-2013 20:48:46
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Wątek zamknięty 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
#2 Charcik Deca
Ostatni post: Deecuu
Dzisiaj 12:53:49
» Odpowiedzi: 68
» Wyświetleń: 35682
universal z 1989 ?
Ostatni post: zaz
Dzisiaj 09:46:01
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 50
Wigry 1 z 1976 - szczegół...
Ostatni post: zaz
Dzisiaj 09:40:38
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 329
[oddzielony] Jak założyć ...
Ostatni post: pitus74
Wczoraj 21:16:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 48
Renowacja kół komar 2320 ...
Ostatni post: mateuszf
Wczoraj 19:53:52
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 281
Jak ustawić palec wysprzę...
Ostatni post: romek
25-04-2024 18:17:17
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 1492
Jaki to Romet
Ostatni post: zawiass
25-04-2024 11:52:49
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 78
Brak sprzęgła na biegu
Ostatni post: pitus74
24-04-2024 21:32:59
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 1474
Romet ogar 205 popychacz ...
Ostatni post: pitus74
24-04-2024 20:27:43
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 1685
Problem z adv 250
Ostatni post: romek
24-04-2024 19:19:11
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 558
Paliwa E10 a silniki dwus...
Ostatni post: Spaceman164
24-04-2024 13:34:47
» Odpowiedzi: 39
» Wyświetleń: 10840
Romet Duet - Jaki rocznik...
Ostatni post: Wojtasik
24-04-2024 12:02:01
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 677
FSM Pinokio z 89 roku
Ostatni post: Wojtasik
24-04-2024 11:53:57
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 166
Instrukcja komar 2352 i s...
Ostatni post: Debesta
24-04-2024 00:16:02
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 204
OldtimerBazar Wrocław 7/3...
Ostatni post: Debesta
24-04-2024 00:13:17
» Odpowiedzi: 38
» Wyświetleń: 16441

Reklama