Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Regulacja charta
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Dzień dobry mam takie 2 pytania bo nie wiem dokładnie w silniki Dezamet 027 jakie są regulacje oprócz gaźnika i co daje regulacja kosy, a drugie to jak sie ładuję akumulator
od cewki idzie do prostownika i do akumulatora czy jest jakis regulator ??? Dziękuje za odpowiedziRolleyes
W Dezamet 027 regulujesz :
1.Gaźnik
2.Zapłon
3.regulacja biegów
(29-01-2013 14:50:11)chart21050 napisał(a): [ -> ]W Dezamet 027 regulujesz :
1.Gaźnik
2.Zapłon
3.regulacja biegów

Co regulujesz w zapłonie bo w 027 jest bezstykowy ??
Co w zapłonie. Smile Ustawiasz tłok. Potem patrzysz czy na cewce wyzwalającej strzałka wskazuje na kreskę przy literze L(wtedy mamy zapłon przyśpieszony), gdy wskazuje na linię przy literze P to mamy zapłon opóźniony. Powinien być przyśpieszony. Odkręcasz 3 śrubki mocujące iskrowinik, i przekręcasz iskrownik w tę stronę co potrzeba. Później przykręcasz i sprawdzasz. Smile
(29-01-2013 15:07:39)chart21050 napisał(a): [ -> ]Co w zapłonie. Smile Ustawiasz tłok. Potem patrzysz czy na cewce wyzwalającej strzałka wskazuje na kreskę przy literze L(wtedy mamy zapłon przyśpieszony), gdy wskazuje na linię przy literze P to mamy zapłon opóźniony. Powinien być przyśpieszony. Odkręcasz 3 śrubki mocujące iskrowinik, i przekręcasz iskrownik w tę stronę co potrzeba. Później przykręcasz i sprawdzasz. Smile

to w charcie regulacje jest do zapłon, biegi to tylko kosa, gaźnik ?
a wiesz coś o tym lądowaniu co pisałem
Ładowanie podłącz wg. schematu, tyle, że zamień oryginalny mostek na jakiś dzisiejszej produkcji.Nie podniesie Ci to za dużo ładowania, ale będzie lepiej. Jak masz oryginalny gaźnik, to regulujesz w nim tylko obroty jedną śrubką, no i możesz też iglicę podnieść bądź opuścić (ja polecam dać iglicę na drugi od góry ząbek, bo jak mamy na najniższym, to po dodaniu więcej gazu, chart się po prostu dusi) A zapłon, to tak jak powiedział Konrad.Co do biegów, regulujesz kosę śrubą którą ujrzysz pod sprzęgłem po zdjęciu prawego dekla.Wtedy wrzucasz dwójkę i regulujesz tak, żeby kosa opadając swobodnie, zahaczyła ząbkami o te kółeczko, nie pamiętam nazwy.
no dobrze to nie ma żadnego regulatora a dać teraz regulator i mostek Graetze na ile amperów ? bo ja myślę czy dało by tak zrobić jest 5 cewek zasilających to te 2 świetlne 6v i 2 zasilania 6v i 1 zapłonowa. Mógłbym te 2 świetlne i te 2 zasilania połączyć jakoś szeregowo zęby mieć 12v ?
a jak mam źle wyregulowana kose to co się dzieje ?
Jak masz źle wyregulowaną to biegi wypadają lub nie wchodzą Smile
a te cewki świetlne to są dwie i wychodzi 1 kabel
a z tych zasilających też są dwie i wychodzi 1 kable ?
z iskrownika ile idzie kabli jak możecie to opiszcie je
Cewki ładowania w charcie połączone są ze sobą równolegle i od tego odprowadzony jest przewód brązowy jest to jeden punkt wspólny obu cewek łączysz go pod prostownik. Oprócz tego każda cewka ma wyprowadzony przewód żółty.
Reasumując wychodzą ci 3 przewody
Brązowy - 2 cewki
żółty- 1 cewka
żółty- 2 cewka
Jedna z cewek połączona jest z z prostownikiem druga dołączona jest do pierwszej przez stacyjkę na pozycji 2.

Cewki świetlne połączone są ze sobą w prądnicy równolegle od tego odchodzi przewód czerwony.
Żaden regulator nie jest potrzebny ładowanie jest na styk kwestia zamiany prądu przemiennego w stały co wykonuje prostownik.
Nie uzyskasz 12v łącząc "tak jakoś" cewek Big Grin Tylko i wyłącznie przewijanie każdej z nich indywidualnie.

Resztę wszystko widać na schemacie, opisane jest na forum tudzież w sieci trochę chęci !
(29-01-2013 20:42:09)Stachu.G napisał(a): [ -> ]Cewki ładowania w charcie połączone są ze sobą równolegle i od tego odprowadzony jest przewód brązowy jest to jeden punkt wspólny obu cewek łączysz go pod prostownik. Oprócz tego każda cewka ma wyprowadzony przewód żółty.
Reasumując wychodzą ci 3 przewody
Brązowy - 2 cewki
żółty- 1 cewka
żółty- 2 cewka
Jedna z cewek połączona jest z z prostownikiem druga dołączona jest do pierwszej przez stacyjkę na pozycji 2.

Cewki świetlne połączone są ze sobą w prądnicy równolegle od tego odchodzi przewód czerwony.
Żaden regulator nie jest potrzebny ładowanie jest na styk kwestia zamiany prądu przemiennego w stały co wykonuje prostownik.
Nie uzyskasz 12v łącząc "tak jakoś" cewek Big Grin Tylko i wyłącznie przewijanie każdej z nich indywidualnie.

Resztę wszystko widać na schemacie, opisane jest na forum tudzież w sieci trochę chęci !

A dlaczego tu połączyli szeregowa i wyszło 12V ??
http://images39.fotosik.pl/1070/b6b26f2a7f1dbbd9gen.jpg
jakie sa zasilanie (volty waty ampery) każdej z cewek w charcie i czy napewno sa laczone rownolegle
zapłonowa
świetlna
świetlna
ładowania
ładowania
zobacz te zdjęcie chciałbym wiedzie takie rzeczy pyt dotyczy tylko cewek lądowania i świetlnych
pyt1 jaki jest prąd wychodzący z cewek zmienny czy stały czyli czy jest + - czy trzeba dać prostownik i dopiero bd + - Wiadomo do lamp to nie trzeba prostownika bo to żarówki chyba zęby były ledy.
pyt2 sa 4 cewki 2 (akumulator) 2 (świetlne) czyli 4 ile daje volt 1 cewka 3v czy 6v i jak one sa połączone szeregowo czy równolegle bo sa 4 cewki i 2 pary Smile
dam pomogł Smile
http://w858.wrzuta.pl/obraz/powieksz/aZbtsuDjNvK
Chyba oczywiste że z cewek wychodzi prąd zmienny po to przed aku są podłączone pod prostownik.
Masz 2 cewki ładowania i 2 świetlne wyżej napisałem ci jak są połączone.
Wydajność cewek:
Cewka ładowania I - 0,8A oczywiście przy 6v moc ok. 5W
Cewka ładowania II - 1,4A przy 6V moc ok. 9W
Cewka świetlna - 2A przy 6v 12W
Rysunku nie ogarniam kompletnie i nie będę siedział pół dnia żeby dociec o co ci chodziło było zrobić jeszcze mniejszy i nabazgrać, napisz prosto o co ci chodzi Wink
Spoko rozumiem :)dałem pomógł bo prawie o to chodziło ale mam taki plan zęby zrobić elektrykę po swojemu Smile I wymyśliłem zęby cewkę zasilająca zostawić z impulsatorem normalnie a te 2 cewki świetlne podłączyć poprzez wyłącznik na stacyjce do przerywacza, lamp, światła stopu a te dwie lądowania podłączyć poprzez prostownik ale nie wiem ile amper ale już napisałeś to wiem. Jeszcze jedno pytanie jak sa cewki połączone ze sobą szeregowo czy równolegle i po co jest ta druga cewka włączana na lampie na poz 2 ta do lądowania ?
już wiem jak sa połączone to opłaca sie je łaczycz szeregowa żeby miec 12v bo jedna cewka ma 6v a szeregowa to jest tak 2x6=12v
a jak sa male obroty to co spada ampery sa caly czas takie same i volty i waty ?
Przekierowanie