Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Autor Wiadomość
hohowski Offline
Nowy
*


Liczba postów: 1
Imię: Jacek
Skąd: Końskie
Pojazd: Romet Chart
Post: #294
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Kończą jeszcze wątek wyważenia dodam, że uzgodniłem z firmą od wału aby sprawdziła wyważenie tego wału. Wysyłam im wszystkie nowe elementy i wszystkie stare i oni sami maja stwierdzić w jakim granicach mieści się wyważenie i zdecydować czy doważać wał czy nie. Metoda na zdjęcie masy od strony sworznia jest nie do przyjęcia ponieważ jest zbyt mało dokładna oraz powoduje zwiększenie pustej przestrzeni korbowej. Dla zainteresowanych informuję jeszcze raz jeśli modernizujecie swoją 50 tkę na 70 tkę to nie zwracajcie uwagi na kwestię wyważenia wału - mówię tu o charcie bo to sam sprawdziłem, nie ma sensu wydawać niepotrzebnie kasy, silnik na jednym jak i drugim tłoku pracuje identycznie przynajmniej do 12 tyś obrotów i mówię tu też o tłuku 70 tki ZT - tuning bo może są też cięższe. Biorąc pod uwagę, że obecnie moja pojemność wzrośnie prawie dwukrotnie postanowiłem to wyważenie sprawdzić.
Poniżej zamieszczam też zdjęcia mojego sprzęgła z czterema tarczami, piszecie do mnie w tym temacie sporo więc postanowiłem też je pokazać bo wcześniej jakoś nie robiłem mu zdjęć.
http://bikepics.com/pictures/2663214/
http://bikepics.com/pictures/2663215/
http://bikepics.com/pictures/2663216/
Myślę że i piątą tarczę też wcisnę w ten kosz ale to już będzie wymagało większych modernizacji które mam już w głowie, ale wykonam je dopiero jak będą potrzebne bo to sprzęgło jeszcze nigdy nie ślizgnęło.
Zapomniałem dodać co do tego co znowu pisze Janusz. Odnośnie membran: mam jedną z blaszkami stalowymi i jedną jak Janusz pisze z płytkami węglowymi - kosztowała coś około 150 zł. Kładłem do takiego samego silnika obie i nie widzę w ich działaniu jakiejkolwiek różnicy to moim zdaniem tylko reklamowy chwyt lub ta z węglowych płytek może dłużej wytrzyma - to kolejna teoria Janusza nie dająca praktycznych efektów. Kolejna to ta, że na polerowanym silniku wykrapla się rosa i silnik nie pali jak powinien jak jest zimny. Pali i to na dotknięcie, jak ma membranę to odpala znacznie lepiej niż kiedykolwiek wcześniej czy to zimny czy ciepły. Co do tłumika o którym pisze to jego komplet czyli cylinder i tłumik pracował tylko w tym zestawieniu, nie podłączałem do niego żadnego innego tłumika bo tłumik Reso ma przyłącze do Simsona a nie do charta i tak jak pisze nie zagrało niestety a kosztowało sporo. Jak się chce za coś kasować to pamiętajmy , że zawsze obowiązuje jakaś gwarancja lub rękojmia ale u Janusza cóż nie zagrało i koniec.
(25-04-2014 17:53:25)Lagoon napisał(a):  Hohowski, piszesz o przestawieniu się czopów po regeneracji. Dla mnie oczywistym jest zastosowanie ciaśniejszego sworznia po regeneracji wału, zwłaszcza gdy mamy do czynienia z wałem Charta(miękki dość materiał), który nawet przy seryjnych silnikach się potrafił przestawić. Każde składanie wału powinno się poprzedzić dopasowaniem ciaśniejszego sworznia, wprawdzie pojawia się wtedy problem z dobraniem łożyska, ale to już inny temat.
Z tym wyważeniem też nie ma co za bardzo kombinować, teoretyzować. Efekt jest mierny w porównaniu do spędzonego czasu nad nim, najlepiej uprościć sprawę to zbliżenia masy tłoka do fabrycznego. Przy tak ciężkim i dużym tłoku jak masz Ty, hohowski, to trzeba by podziałać coś z przeciwwagami. Nawiercić przeciwwagi w celu wyważenia, tak jak opisywał to Sałek. Ja wiem, że dość łopatologiczne jest to opracowanie, ale według mnie akurat co do wałów jest wszystko dobrze napisane-wzór konkretny, bez zbędnej teorii i zagłębiania się w temat, dostępne i zrozumiałe dla każdego. Zbyt wielkie wibracje też niekorzystnie działają na silnik, nie bierze się to znikąd. Nakładają się częstotliwości drgań własnych elementów układu tłokowo-korbowego, co niekorzystnie wpływa też na łożyska.
Piszesz, ile to straciłeś pieniędzy. Nikt nie każe Ci tego robić, sam podjąłeś decyzję. Skoro wytykasz innym "młodzieńczość" to sam dawaj przykład i rozsądnie gospodaruj pieniędzmi, pomijając już fakt, że są to grubo przesadzone kwoty. Akurat na pracę Janusza nikt nie narzeka, wszyscy z usług są zadowoleni a akurat w jednym Twoim przypadku zadowolenia brak. Obróć zatem swoją wiedzę w praktykę i zaskocz efektami Wink

Abstrahując od technicznych spraw, nie ma co spinać Panowie, różnica zdań jest, ale pozwólmy dokończyć projekt i zobaczyć efekty. Do każdego silnika można by się przyczepić, zawsze znajdzie się szerokie grono szyderców. Tak też i w tym przypadku. Praca takiego silnika to ciekawe i rozbudowane zagadnienie, jest wiele teorii, nierzadko sprzecznych co do jego pracy i zasady działania. Mimo że sceptycznie pdochodzę do niektórych kwestii to nadal pozostaję ciekawy odpalenia tego silnika. Pozdrawiam.

Co do sworznia do wału wyważanego to właśnie sworzeń był dorobiony całkiem nowy i ciasny. Zawsze po dwukrotnym rozebraniu wału to pasowanie osłabnie niestety. Teraz wymyśliłem inny sposób na ten wał i maja mi go tak poskładać jak ustaliłem - sworznie będą zabrokowane.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-04-2014 16:15:06 przez hohowski.)
26-04-2014 15:46:58
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień - hohowski - 26-04-2014 15:46:58




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Czy to ulep
Ostatni post: bkrukl
Dzisiaj 08:27:22
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 20
WSK 125 składanie silnika
Ostatni post: NoSeLatamTrochu
Dzisiaj 02:10:01
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 106
Jubilacik
Ostatni post: zaz
Wczoraj 09:58:20
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 138
Rozmiar śruby przełącznik...
Ostatni post: Michał
Wczoraj 09:25:48
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 83
pomoc przy indentyfikacji...
Ostatni post: romek
22-05-2024 21:52:26
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 160
Gaźnik k60b
Ostatni post: romek
22-05-2024 21:50:34
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 151
Brzęczenie po uszczelnien...
Ostatni post: romek
22-05-2024 21:44:24
» Odpowiedzi: 14
» Wyświetleń: 1440
Moc silnika 023
Ostatni post: Spaceman164
22-05-2024 15:02:10
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 615
Romet Zenit z 1989 roku
Ostatni post: zaz
22-05-2024 14:39:09
» Odpowiedzi: 35
» Wyświetleń: 12808
Romet Jubilat 2 z 1987 ro...
Ostatni post: zaz
22-05-2024 14:34:30
» Odpowiedzi: 44
» Wyświetleń: 32739
Romet Wigry Universal z 1...
Ostatni post: zaz
22-05-2024 14:23:55
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 15526
Co to za rower?
Ostatni post: zaginiony770
22-05-2024 01:54:45
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 191
Romet chart jaki kod/nume...
Ostatni post: cyfra+
22-05-2024 00:55:05
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 81
Romet ogar 205 nie zapala...
Ostatni post: romek
21-05-2024 20:09:29
» Odpowiedzi: 21
» Wyświetleń: 577
Czy to jest cylinder itd ...
Ostatni post: Wodnik
21-05-2024 19:45:36
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 1261

Reklama