Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
przewijanie cewek b bigsoft
Autor Wiadomość
BigSoft Niedostępny
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 1,006
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
Post: #16
RE: przewijanie cewek b bigsoft
Odświeżę, bo nie bywałem długi czas na forum, a zostałem wywołany do tablicy.. Tongue

Wersja 120W to był... eksperyment. Udany, ale posiadał wady, a jedną z nich była nie opłacalność takiej przeróbki. Powstał tylko jeden egzemplarz i pracował w moim Charcie przez jakieś 6 lat aż do wczoraj, bo uwaliłem cewkę przez przypadek. Układ był na tyle mocny, że po odpaleniu mając rozładowany akumulator, potrafił zasilić całą elektrykę, czyli u mnie również żarówkę H4 55/60W w przednim reflektorze, łącznie z kierunkowskazami i doładować akumulator. Oczywiście wszystko zależało od czasu jazdy. Nie było opcji, żeby w sytuacji rozładowanego akumulatora nie mieć sprawnego oświetlenia i... to było piękne. Na tym koniec zalet.

Wady:
- konieczność zbudowania nowego układu wyzwalającego iskrę na zewnątrz magneta (u mnie chiński impulsator);
- przerobić magneto tak, aby z zewnętrznej strony wyzwalało iskrę (u mnie mały magnes neodymowy wklejony w wyfrezowany rowek w magnecie + blaszka od góry jako zabezpieczenie) - tutaj pojawia się problem z wyważeniem takiego magneta. Brak wyważenia = szybkie zużycie łożysk na wale + wzmożone wibracje silnika + rozwalone gniazda w karterach na łożyska...
- trzeba rozwiercić oryginalne nity trzymające rdzeń (blaszki) prądnicy i obrócić całe "słoneczko". Do tego wiercenie 3 nowych otworów w podstawie prądnicy na nowe nity (ja dałem śruby);
- wszystkie 6 cewek do przewinięcia i to w taki sposób aby zmieściły się obok siebie co wcale nie jest takie proste, trzeba odpowiednio nawijać każdą z nich i pilnować, aby na każdej była taka sama ilość zwojów;
- zasilanie modułu zapłonowego przez transformator z cewek oznacza problem z regulacją prądu ładowania. Standardowe regulatory równoległe (czyli najpopularniejsze) odpadają, ponieważ silnik będzie gubił zapłony; rozwiązanie tego problemu - przetwornica napięcia z akumulatora 12V do 200-300V, a co za tym idzie zwiększenie awaryjności i w przypadku rozładowanego akumulatora zonk - silnik nie odpali.

Ta ostatnia wada to chyba najpoważniejsza, nigdy tego nie doprowadziłem do ideału, bo mi się z czasem odechciało, a druga sprawa koszta jakie poniosłem przy tych wszystkich testach były niewspółmierne do korzyści jaką była tylko tak wysoka moc. Z doświadczenia wiem, że wystarczy 70-90W, a to można uzyskać przy 4/5 cewkach. Do tego raz na jakiś czas doładować prostownikiem akumulator w garażu jak robimy krótkie trasy i jest spokój.

Wszystko powyższe dotyczy rozwiązania takiego jak u mnie, czyli cała instalacja zasilana z akumulatora łącznie z przednim reflektorem.

Obiecałem już gdzieś w innym temacie albo PW, że robię remont swojego Charta i przy okazji powstanie poradnik uniwersalny co i jak przerobić, aby było to dobrze zrobione i bez zbędnych komplikacji.

citroen-XM.pl
16-07-2018 01:17:25
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Rejestracja na białe tabl...
Ostatni post: romek
Dzisiaj 15:25:33
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 317
Romet Ogar 200 - usprawni...
Ostatni post: romek
Dzisiaj 15:19:37
» Odpowiedzi: 22
» Wyświetleń: 452
Jak wyglądały te modele w...
Ostatni post: FranekOriginal15
Dzisiaj 14:11:29
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 222
50T-1, 200 albo 205 - któ...
Ostatni post: łogór 200
Dzisiaj 08:30:02
» Odpowiedzi: 60
» Wyświetleń: 1595
Spawak do Rometa 60/4/3 T...
Ostatni post: ifuomosquito
Dzisiaj 00:45:28
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 556
Części
Ostatni post: marcin1479
Wczoraj 21:34:09
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 49
Komar 3 1978 – słaba iskr...
Ostatni post: grz3513k
Wczoraj 21:16:09
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 622
4KM z silnika S38 Czyli j...
Ostatni post: grissley
Wczoraj 18:29:04
» Odpowiedzi: 104
» Wyświetleń: 36560
Kupię lampkę łezkę tylną
Ostatni post: Kasztan
07-07-2025 21:58:57
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 130
Romet pony 2016
Ostatni post: Wieszak5345345
07-07-2025 21:34:46
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 369
Problem z iskrownikiem
Ostatni post: tomangelo
07-07-2025 19:13:38
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 132
Romet gil 94r
Ostatni post: Muran001
07-07-2025 17:01:05
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 389
Zbiornik 50-T1 z gwintem,...
Ostatni post: Debesta
06-07-2025 19:18:12
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 564
Kuppię Ogara 205
Ostatni post: Debesta
06-07-2025 19:16:45
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 333
kupie części do 50 t-1
Ostatni post: Debesta
06-07-2025 19:14:32
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 917

Reklama