Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: romet Chart 210 elektronik by STQC
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Dzisiaj dostałem spis kilku elementów Big Grin A więc tak -
-3x tranzystor npn dużej, średniej i małej mocy;
-TL 431;
-Potencjometr do 10Kohm;
-Kondensator elektrolityczny 1000uF 35v;
-Opornik cementowy jaki jeszcze nie wiem dopiero później mi powie :F
-Rezystory tak samo jak z cementowym Wink

Aha i powiedział mi żeby zastosować mostek 50A zamiast tego 10A (BigSoft czytał nauczyciel twój projekt i powiedział że nawet wszystko ładnie ale dał by właśnie mostki 50A i cewki nie zalewał klejem bo może w większej ilości on rozpuścić izolacje tylko do lakieru cewki zanurzyć i do wyschnięcia je dać Wink )
(14-11-2013 19:28:24)stqc napisał(a): [ -> ]Aha i powiedział mi żeby zastosować mostek 50A zamiast tego 10A

To niech wytłumaczy jeszcze dlaczego, ponieważ mostek 10A w zupełności wystarcza dla mojej prądnicy i działa od 2 lat, a radiator po długiej jeździe jest letni. Weź pod uwagę, że u mnie są dwa mostki po 10A, czyli na jeden blok przypada jeden mostek 10A/1000V.

stqc napisał(a):i cewki nie zalewał klejem bo może w większej ilości on rozpuścić izolacje tylko do lakieru cewki zanurzyć i do wyschnięcia je dać Wink )

Hehe, ja to wiem, ale w momencie kiedy nawijałem tą prądnicę, nie miałem lakieru do uzwojeń i kasy na niego też nie Smile, ale to było sporo czasu temu. Teraz nawijam z użyciem lakieru do uzwojeń. PS. Cyjanopan nie rozpuści izolacji drutu, sprawdzone Wink

PS. Cewek nie zalewałem klejem, a tylko każdą warstwę delikatnie przesmarowałem, żeby zwoje się nie rozjechały.

Co do układu regulującego - po spisie elementów jestem na 99% pewien jak to będzie wyglądać, bo robiłem coś podobnego (tak myślę), ale czekam na konkretny schemat, bo bez tego nie mogę nic więcej napisać. :>
A jak można wiedzieć na jednej grupie jaki prąd i napięcie można oczekiwać?
PS. jeżeli wiesz jaki to będzie regulator to oceń go jak możesz Wink
Bez schematu nie będę nic oceniał Wink

Co do napięcia i prądu, to zależy jakie będziesz miał obciążenie w danym momencie i obroty oraz w jaki sposób to nawiniesz. Ok 4-5A przy 14V powinieneś uzyskać w zakresie obrotów użytkowych silnika na 3 biegu.
Chłopaki przyszły paczki ^^
A więc tak w pierwszej było to:
http://imageshack.us/a/img5/7182/91et.jpg
Tak wiem poprzeczka jest ciut krzywo, będzie malowana kierownica na niebiesko to się ustawi poprzeczkę :F

Długo wyczekiwana stopka boczna
http://imageshack.us/a/img209/4350/h9hk.jpg

No i tłoczek od Dio Piston Kit. Tak apropo tego tłoka to jest to normalne że sworzeń się kręci bez oporu w tłoku? Włożyłem sworzeń do oryginalnego tłoka to był duży opór, sworzeń ZMD oryginalny też luźno wszedł do tego tłoka więc nie wiem czy to normalne czy jakaś wada Wink
Takie pudełeczko
http://imageshack.us/a/img109/227/w4zf.jpg
Taki tłoczek
http://imageshack.us/a/img6/6152/55l8.jpg
Zawartość pudełka
http://imageshack.us/a/img823/5020/jtj9.jpg
Te dwa nie są tak grube jak oryginalne loo
http://imageshack.us/a/img571/4214/o1zb.jpg
Lagoon szykuj się w tym miesiącu jeszcze go wyślę Tongue

Komentować ^^

Aha amorki jeszcze nie przyszły nie wiem co się dzieje 2 tyg temu zamówione a jeszcze nie ma Angry
Ta kiera używana jest?
Ile dałeś?
I czy ona nie jest pokrzywiona, tam na mocowaniu?
(15-11-2013 18:12:10)olo09 napisał(a): [ -> ]Ta kiera używana jest?
Ile dałeś?
I czy ona nie jest pokrzywiona, tam na mocowaniu?


Kierownica używana jest dałem stosunkowo mało bo 50zł z wysyłką, a jest prosta tylko jest poprzeczka krzywo przykręcona teraz jest już prosto i jest prosto Big Grin Bardzo podoba mi się ta kiera Wink

PS. Miał ktoś może licznik elektroniczny od np. roweru w Charcie? Jak tak to jaki i czy nie kłamał ?
Liczniki sigma są całkiem dokładne.
Poczytaj se o nich Smile
W pierwszym Charcie miałem Sigma Sport 500, licznik ma z 10 lat jak nie więcej i działa do dziś. Wytrzymywał ponad rok na baterii używany, a obecnie leży od 2010 roku od dnia kradzieży tamtego Charta i nadal działa. Bardzo dobry produkt, ale niestety nie mam do niego podstawki.

Obecnie mam Sigma bc1609. Więcej funkcji, nawet można go do kompa podłączyć (o ile dokupi się odpowiednią stację dokującą) i poprawne wskazania. Wyświetlacz nie przejmuje się słońcem i działa, tak samo z deszczem, mrozem, śniegiem itd..

Oba liczniki to dobre urządzenia, choć ten nowy model ma obudowę wrażliwą na upadki Wink Już nie to co kiedyś, ale nadal na poziomie. Obydwa liczniki nie przejmują się zakłóceniami z układu zapłonowego. Mowa o wersjach przewodowych (bo są też nowe Sigmy bezprzewodowe, ale nie ryzykowałbym do motoroweru).

Polecam.
Ile dałeś za ten drugi licznik? Bo na allegro ceny się wahają w okolicach 200zł Smile

A ten drugi to nie Sigma Sport 5000? Nie zjadło Ci przypadkiem zera?
Ten stary to na pewno Sigma Sport 500. To było dawno temu, tak jak pisałem licznik jest stary i to bardzo, chyba kupiłem go w 1999 roku, więc ma ponad 10 lat. Wygląda tak:

Wracając do tematu Sigma BC1609:
Ja pier... Big Grin Ale one podrożały! Właśnie sprawdziłem w archiwum swojego maila i ten licznik kupiłem w czerwcu 2011 roku za całe 88zł + wysyłka (ale wersję przewodową!)

Teraz ten sam model kosztuje ok 140zł, a ok 200zł kosztują bezprzewodowe wersje.

Skopiowane z archiwum aukcji z 2011 roku, cytuję:


Wszystkie nowe liczniki Sigma mają możliwość zgrywania danych za pomocą specjalnej stacji
dokującej do komputera (stacja dokująca sprzedawana jest jako osobny produkt) Duży czytelny
wyświetlacz oraz proste menu zaspokoją każdego rowerzystę i łatwy oraz szybki sposób będzie
mógł odczytać wybrane funkcje z licznika. Automatyczny start / stop to funkcja która przez impulsy magnetyczne na czujnika prędkości automatycznie uruchamia licznik po postoju. Przejścia do stanu wstrzymania odbywa się po pięciu minutach bez ruchu i bez przycisku. Bateria nie jest włożona do
licznika a tym samym wydłuża się jej czas pracy


Funkcje:

7 języków do wyboru (brak polskiego)
możliwość zaprogramowania 2 wielkości kół
Automatyczne wykrywanie drugiego roweru
Automatyczny Start / Stop
Podświetlenie
Wyświetlanie poziomu zużycia baterii gdy dochodzi do rozładowania
Funkcja backup (przechodzenie w stan spoczynku)
Rzeczywista temperatura


Funkcje rowerowe:

Rzeczywista prędkość
Średnia szybkość
Maksymalna prędkość
Dzienny dystans
Porównanie rzeczywistej i średniej prędkości
Programowalna sekcja podróży licznik do tyłu
Rzeczywista i średnia pomiaru kadencji (opcjonalnie za pomocą czujnika kadencji)
Dystans całkowity dla rower1 / rower 2 / rower 1+2


Funkcje czasu:

Czas jazdy
Aktualna godzina
Stoper
Minutnik (odliczanie w przód lub w tył)
Czas całkowity dla rower1 / rower 2 / rower 1+2


Bateria:

CR 2032

Cechy:
Licznik jest Wodoodporny

Koniec cytatu.
Normalka, że sworzeń wchodzi nieco luźniej niż ten org z zmd. Fabryczne sworznie były nawet selekcjonowane i dobierane pod tulejkę sworznia. To, że ten wchodzi luźniej to nie żadna wada Wink

Spoko, czekam Wink
Jak już masz zamiar kupić licznik rowerowy to kupuj tylko z przewodem Wink Bo ja w charcie założyłem bezprzewodowy to nie łapało mi z koła a z magneta i jak odpaliłem charta to na liczniku odrazu pokazywało prędkość 90 km/h. Można powiedzieć że działał jak obrotomierz elektryczny Tongue Bo jak przygazowałem to prędkość na liczniku była 99km/h :F
Gdyby mieć taki? i przeliczyć na obroty z kilometrów (pod warunkiem że się da) to całkiem fajne ;D

A co do tematu Piękny charcik marzy mi się taki ;/
ja mam licznik rowerowy w starym charcie i nie narzekam, wystarczy dobrze obliczyć średnice koła i całkiem dobrze pokazuje, dałem za niego 35 zł, tylko jedna jedyna wada jest taka że przy ok 2 tys km pada bateria i km się zerują ;/
Przekierowanie