Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Jawa babetta 206
Autor Wiadomość
MacRoial Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 210
Imię: Ben
Skąd: Łódzkie
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #1
Jawa babetta 206
Witam ponownie w trzecim napisanym dzisiaj wątku na forum! Pora przedstawić Babettę 206, kupioną trzy dni temu i uruchomioną dwa dni po zakupie. Jest to trzecia Babetta, która zostaje w mojej kolekcji na stałe. Od 207 odróżnia ją tylne zawieszenie, mianowicie nie mamy amortyzacji z tyłu, co dosyć mocno da się odczuć. Wydaje mi się, że może to być błędne odczucie lub dotyczyć tylko mojego modelu. Że 206 jest mocniejsza od 207 – mocniejsza znaczy, że wydaje mi się, że bardziej zrywana. Jadą tyle samo, ale 206 dużo lepiej wchodzi na obroty i lepiej przyspiesza. Może silnik jest zdrowszy. Są też różne gaźniki: w 206 Jikov 2782, a w 207 prawdopodobnie Jikov 2909. Z tymi gaźnikami i ich właściwościami postaram się zrobić osobny wątek, ale na razie staram się zebrać jak najwięcej danych i je uporządkować, co nie jest takie łatwe jak w przypadku polskich gaźników, więc nie mogę obiecać, że uda mi się zrobić taki wątek.

Moja 206 różni się też od mojej 207 posiadaniem świateł długich i krótkich. Nie dla wszystkich może być oczywiste, że ZVL Babetta 215 czy Jawa Babetta 207 nie mają świateł długich i to w oryginale. Ciekawe, co by powiedzieli o tym na przeglądzie. Dodatkowo, mimo tego, że 206 ma światła długie i krótkie, ma słabszą prądnicę bez jednej cewki świetlnej.

Póki co, to tyle, co mogę napisać o historii i różnicach, więc teraz o problemach technicznych, jakie musiałem rozwiązać, żeby zaczęła chodzić. Pierwszą rzeczą, jaką musiałem zrobić, to umyć gaźnik, bo ktoś postanowił go pomalować farbą i to w środku. Potem dogiąłem odpowiednio pływak według tej ilustracji, może komuś się przyda.
   
Po tym zabiegu odpaliła, mimo to nie chciała za bardzo się wkręcać na obroty. Dodatkowo musiałem ją odpalać na paliwie ze strzykawki, bo bak okazał się zardzewiały w środku. Musiałem zostawić go na noc zalanym kwaskiem cytrynowym i wodą. Ten patent daje rewelacyjne efekty! Następnego dnia wypłukałem bak, zalałem go normalnie paliwem i dalej walczyłem z problemem nie wkręcania się na obroty i brakiem mocy. Dopiero po którymś wyjęciu gaźnika z tego motorka, co jest dosyć problematyczne z racji na słaby dostęp, zdałem sobie sprawę, że dysza główna ma na swoich bokach resztki farby. Postanowiłem zastosować brutalną metodę i cienkim wiertłem 0,5 mm przepchnąłem dyszę, złożyłem gaźnik i rewelacja – motor działa, jeździ, ma moc!

Tak w skrócie wyglądały moje zmagania. Miałem jeszcze o tyle szczęścia, że światła działały bez żadnego kombinowania. Kiedy wszystko to opisuje się, wydaje się to proste, ale w rzeczywistości łatwo nie było i trzeba było się trochę pomęczyć, ale warto! Big Grin W ten sposób jestem coraz bliższy dopełnienia swojej kolekcji Babett. Jeszcze tylko kupić 210 i może 228! Big Grin

PS. zapomniał bym wam jej pokazać oto link do zdjęć:
https://drive.google.com/drive/folders/1...QoRWmIW6X8

Sprzęty:
Romet Ogar 205, Romet 2375, Romet 50 T-1, Romet Komar 2350, Romet Komar 2351, Romet Kadet 780, Romet Kadet 780, Jawa 50 23p, Jawa 50 20p, Jawa 50 21p, Jawa Babetta 207, ZVL Babetta 215, Riga Delta RMR 24, Riga Delta RMR 24, Ardie VF 125,
(Ten post był ostatnio modyfikowany: Dzisiaj 14:36:18 przez MacRoial.)
Dzisiaj 14:35:33
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: Bob_Harley , 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
50T-1, 200 albo 205 - któ...
Ostatni post: romek
Dzisiaj 17:04:27
» Odpowiedzi: 211
» Wyświetleń: 16188
Czemu 14MC uchodzi za zły...
Ostatni post: MacRoial
Dzisiaj 15:27:06
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 10
Kupię silnik i osprzęt do...
Ostatni post: Jakub
Dzisiaj 15:16:03
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 195
Komar 2351 + wyjaśnienie ...
Ostatni post: MacRoial
Dzisiaj 15:15:23
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 15
Jawa babetta 206
Ostatni post: MacRoial
Dzisiaj 14:35:33
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 14
Jak ja się cieszę, że nie...
Ostatni post: jaro111
Dzisiaj 13:22:27
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 31
Jawa babetta 215 motobaza...
Ostatni post: MacRoial
Dzisiaj 13:07:13
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 28
Mapa cylindra delta rmr 2...
Ostatni post: MacRoial
Dzisiaj 11:43:09
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 24
Romet Komar 2350 '77
Ostatni post: romek
Dzisiaj 08:43:27
» Odpowiedzi: 88
» Wyświetleń: 36227
Starzenie się mieszanki
Ostatni post: tomangelo
Dzisiaj 01:01:31
» Odpowiedzi: 12
» Wyświetleń: 461
Jawa babetta 207 - Kiedy ...
Ostatni post: MacRoial
Dzisiaj 00:31:24
» Odpowiedzi: 15
» Wyświetleń: 2049
Plastikowe koło przekładn...
Ostatni post: MacRoial
Dzisiaj 00:20:21
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 1359
Pytania o odnośnie składa...
Ostatni post: MacRoial
Dzisiaj 00:18:33
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 512
Gdańska Jawa Babetta 210
Ostatni post: MacRoial
Dzisiaj 00:02:22
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 724
WueSKa 125 - Czyli ponios...
Ostatni post: MacRoial
Wczoraj 23:47:22
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 443

Reklama