Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Ocena stanu wału DUELLS Jawa 223
Autor Wiadomość
Spaceman164 Offline
Jawasaki 223
*


Liczba postów: 619
Imię: Spaceman164
Skąd: Okolice Tarnowa
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #1
Ocena stanu wału DUELLS Jawa 223
Cześć. Kiedyś sam szukałem takiego wątku, więc tworzę go dla osób z pytaniem:
"Czy wał duells jest dobry?"

Zdjęcia przedstawiają wygląd wału po 10 000km. Silnik był (i jest :F) jeżdżony na maxymalnych obrotach z prędkością przelotową minimum 60km/h. Luz korby na boki jest taki sam gdy był nowy, sworzeń siedzi równie dobrze (był pasowany suwliwie i nic się nie wyrobiło Smile ). Nowe łożysko i zestaw dalej śmiga.









Motoren:
-Ogarrr 200 '88
-Cezet 350 472.5 '82
YT-Motorower Ogar Jaskrawo-Niebieski
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-02-2024 01:40:18 przez Spaceman164.)
21-02-2024 01:39:35
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
łogór 200 Online
Ostatni ch#j Polski
*


Liczba postów: 531
Imię: Tomek
Skąd: Małopolska
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #2
RE: Ocena stanu wału DUELLS Jawa 223
Jakie dawałeś podkładki ?

K:A ja jestem durnym osłem, Tak?
J:Tak
J:Ostatnim ch... Polski To ci mogę zapowiedzieć.

„Każdy człowiek musi w jakiś sposób żyć, nie jak to się mówi byle jak”
21-02-2024 02:09:59
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Debesta Offline
Człowiek Sztos
*


Liczba postów: 1,465
Imię: Lechu
Skąd: Dęblin
Pojazd: Romet 2375
Post: #3
RE: Ocena stanu wału DUELLS Jawa 223
Ja bym proponował Tobie abyś przeprowadził dla nas wszystkich eksperyment. Tego, że silnik złożyłeś poprawnie i z dbałością o detale, to chyba nikt nie zakwestionuje, ponieważ wszyscy pamiętamy różne pytania, które mała liczba osób ludzi w ogóle zadaje i nad nimi się zastanawia. Ujeżdżaj Pan ten silnik aż do jego śmierci, tak jak niegdyś mój kolega BananVanDyk Simsona Sr. Złożył silnik na oryginalnych częściach i zastosował w nim kilka drobnych usprawnień. Od samego początku użytkował go normalnie, z zamiarem wykręcenia jak największej liczby kilometrów i jeśli dobrze pamiętam, to chyba wykręcił 40k km i dalej jeździł. Nie licząc drobnych napraw po drodze, ale takich, które nie ingerowały w sam środek silnika (bez polowienia). Myślę że 223 mogłoby osiągnąć podobny wynik, gdyby nie walek zdawczy na tulejce i jednocześnie łożysku kulkowym. Gdyby zastosować podobny patent jak w 059/060 (wsk 175), czyli łożysko wałeczkowe, takie które uniemożliwia przekaszanie się walka, wraz ze zużywająca się po drodze tulejką w nim.
Ja mam taki pomysł odnośnie 019 i będę walczył nim o 20 tysięcy kilometrów (może się udać, ale ten cholerny automat...), oraz S01 (WSK 125) i tu myślę że te 30k km jest do zrobienia, jeśli się wymieni łożysko kulkowe że zdawczego ,na wałeczkowe ciasne i w tym przebiegu dwa razy zmieni łańcuszek sprzęgłowy.

"Ludzie, nie wierzcie w to że Ja jestem. Może i jestem, nie powiem że nie"
21-02-2024 05:28:09
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Spaceman164 Offline
Jawasaki 223
*


Liczba postów: 619
Imię: Spaceman164
Skąd: Okolice Tarnowa
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #4
RE: Ocena stanu wału DUELLS Jawa 223
Łogór - podkładki oporowe DIN988

Przyszły sezon jeszcze bez remontu, albo jeszcze ze dwa. Tyle kilometrów nie będę już chyba wykręcał, ale zobaczymy. Ogólnie motór ma już 25 000km. Gdybym za rok robił sobie remont to pokażę na forum stan skrzyni, automatu itp.

Motoren:
-Ogarrr 200 '88
-Cezet 350 472.5 '82
YT-Motorower Ogar Jaskrawo-Niebieski
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-02-2024 11:55:47 przez Spaceman164.)
21-02-2024 11:53:37
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
siwy1958 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 119
Imię: Marek
Skąd: Wroclaw
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #5
RE: Ocena stanu wału DUELLS Jawa 223
Witam Tak wal Duelsa jest doby. Calego walu nie wymienialem choc byl doby oryginalny, ale sam korbowod DUELLSA. Wyprasowalem stary korbowod i zaprasowalem nowy duellsa na lozysku igielkowym glowki korbowodu. PO czym wycentrowalem.

Zrobilem niecale ok 13000 km. Na razie wszystko jest ok.

Dlatego wymienilem , bo chcialem lac mieszanke 1:50 ( i tak lalem) jak sie leje w simsonie i innych dwusuwach. Nie ze wzgledow oszczednosciowych i ekologicznych, ale aby nie zawalalo intensywnie nagarem tlumika i cylindra.

I to byla dobra DECYZJA.
Pozdrawiam
Marek.

PS. Przeprasowywalem korbowody DUELLSA w motocyklach M 72 i innych i jakosc i dokladnosc wykonania w porownaniu do oryginalnych , wydaje sie lepsza badz porownywalna.
22-02-2024 18:06:47
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
olon Offline
Nowy
*


Liczba postów: 37
Imię: Olek
Skąd: Brodnica
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #6
RE: Ocena stanu wału DUELLS Jawa 223
Dlaczego dałeś podkładki na sworzeń tłoka ?
CHYBA lepiej zastosować szersze łożysko
22-02-2024 21:15:56
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Spaceman164 Offline
Jawasaki 223
*


Liczba postów: 619
Imię: Spaceman164
Skąd: Okolice Tarnowa
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #7
RE: Ocena stanu wału DUELLS Jawa 223
Ogólnie korbowody Tajwańskie zaczynają być, lub już są całkiem dobrej jakości, może i nawet lepszej niż oryginał. Znajomy robiąc wały do 350tek montuje głównie korby wschodnie i na prawdę spore przebiegi silniki na nich robią
Olon- dałem podkładki bo szersze łożysko kosztuje 30zl więcej. Używam Top Racing.
Tak naprawdę dobrze złożone 223 i korba duellsa powinno gwarantować 50 000km bez remontu. Znajomy ujeżdża Simsona aż dobije do 100k km a brakuje mu kilku tyś. Ale silnik już na mocnym wyczerpaniu

Motoren:
-Ogarrr 200 '88
-Cezet 350 472.5 '82
YT-Motorower Ogar Jaskrawo-Niebieski
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 23-02-2024 02:16:44 przez Spaceman164.)
23-02-2024 02:08:09
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Bob_Harley Offline
Praktykant
*


Liczba postów: 360
Imię: Bob
Skąd: Świętokrzyskie
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #8
RE: Ocena stanu wału DUELLS Jawa 223
Powiem coś od siebie - ten silnik tj. 223 wystarczy że się choć odrobinę przyłoży podczas montażu i to musi działać, kolega złożył na odpi&@%ol to nie chciał wgl odpalić na początku a potem ciągle problemy z biegami i olej lejący się zewsząd. Ja testowo złożyłem ze 2 razy tak na sucho żeby sprawdzić jak to powinno wszystko pasować a potem 1 raz złożyłem całkiem, ale tryby oraz wałki w skrzyni były zbyt zużyte i 2 wyskakiwała. Potem jeszcze raz wszystko rozebrałem poczyscilem pomierzyłem, zebrałem najlepsze części (bo mam całe 2 silniki i pudło samych części) i złożyłem takiego troszkę ulepa, ale jednak zgodnie ze sztuką, upewniłem się że wał lekko się obraca po skręceniu i od tamtej pory zrobiłem co prawda tylko jakieś 5tys km ale za to bez najmniejszej awarii, już nawet o upalaniu podczas 35 stopniowego upału nie wspominając. Do tego leje olej syntetyczny w mieszance 1:40 i wydech jest praktycznie czysty.
23-02-2024 15:40:28
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Spaceman164 Offline
Jawasaki 223
*


Liczba postów: 619
Imię: Spaceman164
Skąd: Okolice Tarnowa
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #9
RE: Ocena stanu wału DUELLS Jawa 223
To jak już 5K km zrobiłeś i jest dobrze, to już będzie tylko dobrze :F Również leje 1:40.

Motoren:
-Ogarrr 200 '88
-Cezet 350 472.5 '82
YT-Motorower Ogar Jaskrawo-Niebieski
23-02-2024 18:06:31
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Wigry 1 z 1976 - szczegół...
Ostatni post: zaz
Wczoraj 23:48:37
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 273
Renowacja kół komar 2320 ...
Ostatni post: joozek
Wczoraj 23:31:16
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 235
Jak ustawić palec wysprzę...
Ostatni post: romek
Wczoraj 18:17:17
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 1466
Jaki to Romet
Ostatni post: zawiass
Wczoraj 11:52:49
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 58
Brak sprzęgła na biegu
Ostatni post: pitus74
24-04-2024 21:32:59
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 1461
Romet ogar 205 popychacz ...
Ostatni post: pitus74
24-04-2024 20:27:43
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 1655
Problem z adv 250
Ostatni post: romek
24-04-2024 19:19:11
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 551
Paliwa E10 a silniki dwus...
Ostatni post: Spaceman164
24-04-2024 13:34:47
» Odpowiedzi: 39
» Wyświetleń: 10744
Romet Duet - Jaki rocznik...
Ostatni post: Wojtasik
24-04-2024 12:02:01
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 648
FSM Pinokio z 89 roku
Ostatni post: Wojtasik
24-04-2024 11:53:57
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 155
Instrukcja komar 2352 i s...
Ostatni post: Debesta
24-04-2024 00:16:02
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 191
OldtimerBazar Wrocław 7/3...
Ostatni post: Debesta
24-04-2024 00:13:17
» Odpowiedzi: 38
» Wyświetleń: 16394
Naprawa przełącznika świa...
Ostatni post: Blusik
24-04-2024 00:01:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 163
Hej Rometowcy, pozdrowien...
Ostatni post: wigryman
22-04-2024 20:50:51
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 242
Części 50-T/TS-1: zbiorni...
Ostatni post: gladiator_86
21-04-2024 22:08:17
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 1124

Reklama