Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Problemy z silnikiem podczas uruchamiania i jazdy
Autor Wiadomość
Kacper_R Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 131
Imię: Kacper
Skąd: Wrocław
Pojazd: Romet Komar
Post: #1
Problemy z silnikiem podczas uruchamiania i jazdy
Cześć, udało mi się złożyć komara ale pojawiły się problemy odpali może raz na 10 razy jak już odpali to słychać że silnik nierówno chodzi, na wolnych obrotach gaśnie. Tak to wygląda po odpaleniu. Ale udało mi się nim przejechać i okazało się że z tym też są problemy, komar się dławi w trakcie jazdy, jak dodaję gazu na 1 motorek zamiast przyspieszać (chociaż słyszę że silnik chodzi głośniej) to zwalnia na 2 chodzi z dużym oporem i szarpie przy zmianie biegów, spada też mu 1 i chyba sprzęgło się ślizga. Na razie podejrzewam źle wyregulowany zapłon ale starałem się go ustawić, na GMP wchodzi szczelinomierz 0.30-0.45mm nie wiem do końca jak ustawić sam zapłon bo staram się to zrobić suwmiarką (czyli ustawiam ją na 2cm dodaję 3mm ale i wsadzam papierek w przerywacz i kręcę magnetem ale kiedy platynki puszczają papierek i próbuje wsadzić suwmiarkę do cylindra to zawsze suwmiarka wystaje ok. 1mm (wtedy ją dociskam do głowicy) i przesuwa się o max 2mm nie ważne w którą stronę przesunę zapłon zawsze jest to samo). Dziwne jeszcze jest to że komar zachowuje się jakby nie dostawał paliwa bo tak jak mówiłem obory nie są równe i po czasie jazdy komar gaśnie (nie jestem pewny czy to wina gaźnika bo przed remontem silnika działał dobrze).Jeśli chodzi o biegi nie mam pojęcia czym to jest spowodowane podczas remontu wymieniałem całe sprzęgło.

ED. jeśli o moje podejrzenia o niedobór paliwa to sprawdzałem kranik nie był zapchany i płukałem bak

Komar 2351 na kopkę silnik s38

Opisałem wszystkie problemy żeby już nie robić więcej postów mam nadzieję że w końcu uda mi się ruszyć tym komarem dalej niż 20 metrów po osiedlu haha
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-08-2022 00:11:53 przez Kacper_R.)
29-08-2022 00:09:04
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
romek Offline
019 rzondzi
*


Liczba postów: 2,015
Imię: Marcin
Skąd: NOS
Pojazd: Romet Komar
Post: #2
RE: Problemy z silnikiem podczas uruchamiania i jazdy
Źle ustawiasz zapłon. Jakby co to wytłumaczyć, zmierz suwmiarka ile będzie od krawędzi otworu na świece do tłoka w jego górnym martwym punkcie, to może być 2 cm ale może być też 2,1 cm itp, dopiero potem dodajesz te 3mm i ustawiasz. Ważne - zwróć uwagę żeby ustawić 3mm PRZED gmp a nie ZA.
29-08-2022 04:33:44
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Kacper_R Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 131
Imię: Kacper
Skąd: Wrocław
Pojazd: Romet Komar
Post: #3
RE: Problemy z silnikiem podczas uruchamiania i jazdy
(29-08-2022 04:33:44)romek napisał(a):  Źle ustawiasz zapłon. Jakby co to wytłumaczyć, zmierz suwmiarka ile będzie od krawędzi otworu na świece do tłoka w jego górnym martwym punkcie, to może być 2 cm ale może być też 2,1 cm itp, dopiero potem dodajesz te 3mm i ustawiasz. Ważne - zwróć uwagę żeby ustawić 3mm PRZED gmp a nie ZA.

Ale te wszystkie przyczyny jeśli chodzi o parę silnika to przez zapłon?
29-08-2022 14:24:22
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
tomangelo Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 145
Imię: tomangelo
Skąd: Polska
Pojazd: Romet Komar
Post: #4
RE: Problemy z silnikiem podczas uruchamiania i jazdy
Jeśli nie wszystkie, to przynajmniej część.
29-08-2022 14:48:38
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Kacper_R Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 131
Imię: Kacper
Skąd: Wrocław
Pojazd: Romet Komar
Post: #5
RE: Problemy z silnikiem podczas uruchamiania i jazdy
(29-08-2022 04:33:44)romek napisał(a):  Źle ustawiasz zapłon. Jakby co to wytłumaczyć, zmierz suwmiarka ile będzie od krawędzi otworu na świece do tłoka w jego górnym martwym punkcie, to może być 2 cm ale może być też 2,1 cm itp, dopiero potem dodajesz te 3mm i ustawiasz. Ważne - zwróć uwagę żeby ustawić 3mm PRZED gmp a nie ZA.

Zrobiłem tak jak powiedziałeś i dalej jest to samo wsadzam suwmiarkę te 3mm przed (sprawdzam to papierkiem) i dalej wystaje 1mm suwmiarki
29-08-2022 19:30:14
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
romek Offline
019 rzondzi
*


Liczba postów: 2,015
Imię: Marcin
Skąd: NOS
Pojazd: Romet Komar
Post: #6
RE: Problemy z silnikiem podczas uruchamiania i jazdy
Ty nadal nie rozumiesz. Inaczej.

1. Sprawdzasz ile jest na suwmiarce w górnym martwym punkcie
2. Do tej wartości dodajesz 3mm. Blokijesz na tej wartości suwmiarkę, robisz niepełny obrót kołem magnezowym w prawo, wsadzasz miarkę w otwór świecy kiedy tłok dotknie miarki robisz zaznaczasz markerem położenie.magneto (jedna kreska na Magneto i druga na karterze żeby się pokrywało
4. Wsadzasz papierek i sprawdzasz kiedy zacznie się rozwierać (puści papierek) musi to być w momencie kiedy te kreski będą się pokrywać jeśli jest za wcześnie to wtedy przedstawiasz podstawę iskrownika w prawo, jeśli jest za późno to wtedy obracasz podstawę w prawo i tak do skutku aż się kreski pokryją

Prościej nie umiem
29-08-2022 21:41:44
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Bob_Harley Offline
Praktykant
*


Liczba postów: 360
Imię: Bob
Skąd: Świętokrzyskie
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #7
RE: Problemy z silnikiem podczas uruchamiania i jazdy
ja bym jednak polecił zakupić czujnik zegarowy taki wkrecany w otwór świecy, plus jest taki że zawsze pomiar będzie dokładny
29-08-2022 23:29:06
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
wazniak96 Offline
Smerf Mechanizator
*


Liczba postów: 604
Imię: Dawid
Skąd: Lębork
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #8
RE: Problemy z silnikiem podczas uruchamiania i jazdy
Jak suwmiarką sobie nie radzi to czujnik zegarowy nic nie pomoże, a jedynie sprawę skomplikuje.
29-08-2022 23:58:06
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Bob_Harley Offline
Praktykant
*


Liczba postów: 360
Imię: Bob
Skąd: Świętokrzyskie
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #9
RE: Problemy z silnikiem podczas uruchamiania i jazdy
no cóż, ja od początku ustawiam na czujnik i zawsze jest poprawnie, można też zdjąć głowicę chyba jeśli chcemy mierzyć suwmiarką, wtedy będzie dokładny pomiar, ewentualnie my z kumplem ustawialismy tak ze zaznaczalismy na popychaczu sprzegła kreski i potem przez otwór świecy go wsunąć i zapłon był dobrze ustawiony
30-08-2022 02:41:55
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
romek Offline
019 rzondzi
*


Liczba postów: 2,015
Imię: Marcin
Skąd: NOS
Pojazd: Romet Komar
Post: #10
RE: Problemy z silnikiem podczas uruchamiania i jazdy
Tak ale on po pierwsze ma polski silnik (chyba) a problem nie leży w dokładności.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30-08-2022 04:25:09 przez romek.)
30-08-2022 04:24:36
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Dawdzio Offline
Hold my mustache!
Moderatorzy


Liczba postów: 2,577
Imię: Dawid
Skąd: Chojnów (DLE)
Pojazd: Inny Romet
Post: #11
RE: Problemy z silnikiem podczas uruchamiania i jazdy
Nikt z tego strzelał nie będzie, ustawiony na oko kijkiem włożonym w otwór będzie chodził. Ale musi być to zrobione w prawidłowy sposób. Ja jak zawsze polecam instrukcję obsługi, tam jest wszystko.

To jest S38, nie jakieś czechosłowackie wynalazki, tu nie ma wielkiej filozofii.

Wzmożona kontrola społeczna złomowisk podstawą sukcesów w zdobywaniu interesującego mienia.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30-08-2022 12:10:50 przez Dawdzio.)
30-08-2022 10:53:15
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Maka_91 Offline
Majsterkowicz Amator
*


Liczba postów: 377
Imię: Mateusz
Skąd: Zachodniopomorskie
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #12
RE: Problemy z silnikiem podczas uruchamiania i jazdy
Jak przedmówca. Masz na forum wszystkie instrukcje obsługi. Tam są obrazki i wszystko jest pokazane jak to zrobić. Możesz zdjąć sobie głowicę do ustawiania zapłonu, może będzie Ci łatwiej mierzyć. Ustaw tłok w GMP, potem ustaw tłok mierząc głębokościomierzem w suwmiarce na te 3 mm przed GMP. To jest pozycja, w której ma nastąpić rozpoczęcie otwierania się przerywacza. Zrób mazakiem znaki, kreski na kole magnesowym i na karterze. Cofnij tłok. Włóż kawałek karteczki między styki przerywacza. Teraz kręcisz powolutku magnetem i wychwytujesz moment kiedy da się wyjąc papier. I sprawdzasz czy kreski się pokrywają. Jak nie to korygujesz podstawa zapłonu.
Chociaż ja to robiłem tak. Zdejmowałem świece. Wkładałem głębokościomierz od suwmiarki. Ustawiałem gmp i patrzyłem jaki jest wymiar na suwmiarce. Następnie papierek między styki i kręciłem magnetem ustawiając pozycje, w której zaczynał się otwierać przerywacz i dało się już wyjąć papier. I w tej pozycji wkładałem suwmiarka jeszcze raz i patrzyłem wymiar. Powinien być większy o podana w instrukcji wartość wyprzedzenia - suwmiarka powinna głębiej wejsc.
Jak za mało to zapłon przestawić zgodnie z zegarem a jak za dużo to obrót przeciwnie do zegara.
31-08-2022 18:12:26
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Części
Ostatni post: marcin1479
Wczoraj 20:15:59
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 38
#2 Charcik Deca
Ostatni post: romek
Wczoraj 15:11:49
» Odpowiedzi: 71
» Wyświetleń: 35871
witam
Ostatni post: romek
Wczoraj 15:10:46
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 151
universal z 1989 ?
Ostatni post: zaz
27-04-2024 09:46:01
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 83
Wigry 1 z 1976 - szczegół...
Ostatni post: zaz
27-04-2024 09:40:38
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 365
[oddzielony] Jak założyć ...
Ostatni post: pitus74
26-04-2024 21:16:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 97
Renowacja kół komar 2320 ...
Ostatni post: mateuszf
26-04-2024 19:53:52
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 319
Jak ustawić palec wysprzę...
Ostatni post: romek
25-04-2024 18:17:17
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 1523
Jaki to Romet
Ostatni post: zawiass
25-04-2024 11:52:49
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 106
Brak sprzęgła na biegu
Ostatni post: pitus74
24-04-2024 21:32:59
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 1501
Romet ogar 205 popychacz ...
Ostatni post: pitus74
24-04-2024 20:27:43
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 1704
Problem z adv 250
Ostatni post: romek
24-04-2024 19:19:11
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 592
Paliwa E10 a silniki dwus...
Ostatni post: Spaceman164
24-04-2024 13:34:47
» Odpowiedzi: 39
» Wyświetleń: 10933
Romet Duet - Jaki rocznik...
Ostatni post: Wojtasik
24-04-2024 12:02:01
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 702
FSM Pinokio z 89 roku
Ostatni post: Wojtasik
24-04-2024 11:53:57
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 178

Reklama