Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Wał w silniku ciężko chodzi
Autor Wiadomość
Kacper_R Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 131
Imię: Kacper
Skąd: Wrocław
Pojazd: Romet Komar
Post: #1
Wał w silniku ciężko chodzi
Cześć, znowu piszę udało mi się scalić kartery wszystko chodzi, ale problem pojawił się z wałem (chcę zaznaczyć że łożyska najpierw wbiłem do karterów tylko od strony iskrownika łożyska dałem na wał, i tak dałem podkładkę miedzy łożyska (piszę to żeby uniknąć pytań o to)) zauważyłem że wał jest bardziej przesunięty na lewą stronę silnika i przez to ociera o karter i ciężko chodzi. Pytanie jest takie czy da się go jakoś wyrównać na środek, opukałem go trochę młotkiem i niby coś tam się przesuną ale dalej ciężko chodzi.
26-08-2022 00:59:58
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Bob_Harley Offline
Praktykant
*


Liczba postów: 360
Imię: Bob
Skąd: Świętokrzyskie
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #2
RE: Wał w silniku ciężko chodzi
Cóż, gdyby nie to że ociera o karter to nie byłoby jakoś źle, ponieważ wał po skreceniu nalezy delikatnie ostukac mlotkiem gumowym po czopach aby sie ułożył a dalej wszystko sie jeszcze poukłada w czasie pracy silnika. Natomiast twój przypadek jest identyczny z moim (jawa 223, nie wiem jaki jest twój silnik), otoz problem był ten sam - po skreceniu wał ciezko sie obraca i ociera o karter. Zrobiłem tak: wyjąłem z powrotem wał i osadziłem łozyska na nim, wczesniej podkladajac pod to łozysko ktore jest po tej stronie wału gdzie ociera, uszczelke bodajze od kolektora wydechowego od Ursusa c 360 (chodziło o zdystansowanie lozyska, rownie dobrze moglby to byc kawalek tektury lub jakas podkladka, ale wsadzona tak by po wlozeniu lozyska na goraco dało sie ten dystans wyjąć). Efekt byl taki ze juz nic nie ocierało ale wał dalej obracał sie z oporem, zrobilem na tym silniku ok. 20km i stwierdziłem ze go rozbiore kiedys a narazie bede jezdził na innym co mam sprawny (byc moze jakbym zrobil wiecej kilometrow to wał by sie ułozył i silnik mialby normalną moc). Takze jesli uda ci sie wyeliminowac ocieranie to jest duza szansa ze silnik bedzie pracował prawidlowo jesli sie ulozy.
26-08-2022 01:47:39
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Kacper_R Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 131
Imię: Kacper
Skąd: Wrocław
Pojazd: Romet Komar
Post: #3
RE: Wał w silniku ciężko chodzi
(26-08-2022 01:47:39)Bob_Harley napisał(a):  Cóż, gdyby nie to że ociera o karter to nie byłoby jakoś źle, ponieważ wał po skreceniu nalezy delikatnie ostukac mlotkiem gumowym po czopach aby sie ułożył a dalej wszystko sie jeszcze poukłada w czasie pracy silnika. Natomiast twój przypadek jest identyczny z moim (jawa 223, nie wiem jaki jest twój silnik), otoz problem był ten sam - po skreceniu wał ciezko sie obraca i ociera o karter. Zrobiłem tak: wyjąłem z powrotem wał i osadziłem łozyska na nim, wczesniej podkladajac pod to łozysko ktore jest po tej stronie wału gdzie ociera, uszczelke bodajze od kolektora wydechowego od Ursusa c 360 (chodziło o zdystansowanie lozyska, rownie dobrze moglby to byc kawalek tektury lub jakas podkladka, ale wsadzona tak by po wlozeniu lozyska na goraco dało sie ten dystans wyjąć). Efekt byl taki ze juz nic nie ocierało ale wał dalej obracał sie z oporem, zrobilem na tym silniku ok. 20km i stwierdziłem ze go rozbiore kiedys a narazie bede jezdził na innym co mam sprawny (byc moze jakbym zrobil wiecej kilometrow to wał by sie ułozył i silnik mialby normalną moc). Takze jesli uda ci sie wyeliminowac ocieranie to jest duza szansa ze silnik bedzie pracował prawidlowo jesli sie ulozy.

nie widzi mi się rozbieranie tego silnika ponieważ zgaduje że łożyska już ułożyły się na wale a nie ma takiego ściągacza żeby coś z tym zrobić, spróbuje podgrzać wał jutro i go spróbuje postukać od strony iskrownika może się przesunie w stronę sprzęgła.
26-08-2022 01:56:17
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
wazniak96 Offline
Smerf Mechanizator
*


Liczba postów: 604
Imię: Dawid
Skąd: Lębork
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #4
RE: Wał w silniku ciężko chodzi
No to jak jest przesunięty w stronę zapłonu to jeszcze pół biedy. Od strony sprzęgła masz porządny gwint na wale, a skoro tak to możesz spróbować przeciągnąć wał w tą stronę.

Załóż na czop wału jakąs rurę, tak aby dół róry zaparł się o karter, na górę rury podładka tak aby wystawało powiedzmy pół gwintu, nakrętka i kręcimy. Ważne żeby nie kręcić na siłę bo albo zerwiesz gwint albo rozwalisz karter. Ciężko powiedzieć z jaką siłą bo to zawsze pół oprotu przed zwaleniem sprawy xd Jak już będziesz w takim momencie że dalej nie ma sensu kręcić to można opukiwać młotkiem z drugiej strony (byle przez drewienko).
26-08-2022 10:33:33
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo wazniak96 za ten post.
Debesta Offline
Człowiek Sztos
*


Liczba postów: 1,465
Imię: Lechu
Skąd: Dęblin
Pojazd: Romet 2375
Post: #5
RE: Wał w silniku ciężko chodzi
Zrób tak jak ważny człowiek opisal w swoim piśmie. Tylko grzej karter z jednej i drugiej strony, a nie wal, czy lozysko.

"Ludzie, nie wierzcie w to że Ja jestem. Może i jestem, nie powiem że nie"
26-08-2022 14:00:42
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Części
Ostatni post: marcin1479
Dzisiaj 20:15:59
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 23
#2 Charcik Deca
Ostatni post: romek
Dzisiaj 15:11:49
» Odpowiedzi: 71
» Wyświetleń: 35847
witam
Ostatni post: romek
Dzisiaj 15:10:46
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 138
universal z 1989 ?
Ostatni post: zaz
Wczoraj 09:46:01
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 78
Wigry 1 z 1976 - szczegół...
Ostatni post: zaz
Wczoraj 09:40:38
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 359
[oddzielony] Jak założyć ...
Ostatni post: pitus74
26-04-2024 21:16:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 91
Renowacja kół komar 2320 ...
Ostatni post: mateuszf
26-04-2024 19:53:52
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 313
Jak ustawić palec wysprzę...
Ostatni post: romek
25-04-2024 18:17:17
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 1517
Jaki to Romet
Ostatni post: zawiass
25-04-2024 11:52:49
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 101
Brak sprzęgła na biegu
Ostatni post: pitus74
24-04-2024 21:32:59
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 1495
Romet ogar 205 popychacz ...
Ostatni post: pitus74
24-04-2024 20:27:43
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 1699
Problem z adv 250
Ostatni post: romek
24-04-2024 19:19:11
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 571
Paliwa E10 a silniki dwus...
Ostatni post: Spaceman164
24-04-2024 13:34:47
» Odpowiedzi: 39
» Wyświetleń: 10920
Romet Duet - Jaki rocznik...
Ostatni post: Wojtasik
24-04-2024 12:02:01
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 697
FSM Pinokio z 89 roku
Ostatni post: Wojtasik
24-04-2024 11:53:57
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 177

Reklama