Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Problem z zapłonem
Autor Wiadomość
Romet_kastet780 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 7
Imię: Kamil
Skąd: Będziaki
Pojazd: Romet Kadet
Post: #1
Problem z zapłonem
Witam, mam problem z silnikiem jawy 50. Mianowicie gdy ustawie zapłon to platynki otwierają się wtedy kiedy powinny, tłok dochodzi do gmp. Ale gdy tłok wraca do przerwa na platynkach robi się się jeszcze większa. Tak nie powinno być. Myślałem że wina krzywki ale kupiłem nową i dalej to samo. Magneto kupiłem używane oryginalne. Były może dwa rodzaje. Kupiłem też wał na jackmotors za 100zl jedyny dostępny. Możliwe że miejsce na klin jest przesunięte? Z góry dzięki za pomoc
18-11-2021 00:16:39
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Debesta Offline
Człowiek Sztos
*


Liczba postów: 1,461
Imię: Lechu
Skąd: Dęblin
Pojazd: Romet 2375
Post: #2
RE: Problem z zapłonem
Po prostu jawa do hoboka, lub hasioka jak kto woli.

"Ludzie, nie wierzcie w to że Ja jestem. Może i jestem, nie powiem że nie"
18-11-2021 01:25:46
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Spaceman164 Offline
Jawasaki 223
*


Liczba postów: 614
Imię: Spaceman164
Skąd: Okolice Tarnowa
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #3
RE: Problem z zapłonem
To spróbuj zamontować bez klina

Motoren:
-Ogarrr 200 '88
-Cezet 350 472.5 '82
YT-Motorower Ogar Jaskrawo-Niebieski
18-11-2021 08:13:40
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
łogór 200 Offline
Ostatni ch#j Polski
*


Liczba postów: 527
Imię: Tomek
Skąd: Małopolska
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #4
RE: Problem z zapłonem
A kiedy ustawiasz przerwę na platynkach w GMP czy w miejscu gdzie rozwierają się najbardziej?

Bo gdzieś w internecie krąży błędna informacja i nawet to jest chyba w jakiejś instrukcji że przerwę 0,4 ustawiasz w GMP a to błąd bo 0,4 ustawia się w momencie kiedy platynki rozwierają się najbardziej.

K:A ja jestem durnym osłem, Tak?
J:Tak
J:Ostatnim ch... Polski To ci mogę zapowiedzieć.

„Każdy człowiek musi w jakiś sposób żyć, nie jak to się mówi byle jak”
18-11-2021 13:41:00
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Romet_kastet780 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 7
Imię: Kamil
Skąd: Będziaki
Pojazd: Romet Kadet
Post: #5
RE: Problem z zapłonem
(18-11-2021 13:41:00)łogór 200 napisał(a):  A kiedy ustawiasz przerwę na platynkach w GMP czy w miejscu gdzie rozwierają się najbardziej?

Bo gdzieś w internecie krąży błędna informacja i nawet to jest chyba w jakiejś instrukcji że przerwę 0,4 ustawiasz w GMP a to błąd bo 0,4 ustawia się w momencie kiedy platynki rozwierają się najbardziej.

W GMP tak jak powinno być
18-11-2021 16:50:42
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
łogór 200 Offline
Ostatni ch#j Polski
*


Liczba postów: 527
Imię: Tomek
Skąd: Małopolska
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #6
RE: Problem z zapłonem
(18-11-2021 16:50:42)Romet_kastet780 napisał(a):  
(18-11-2021 13:41:00)łogór 200 napisał(a):  A kiedy ustawiasz przerwę na platynkach w GMP czy w miejscu gdzie rozwierają się najbardziej?

Bo gdzieś w internecie krąży błędna informacja i nawet to jest chyba w jakiejś instrukcji że przerwę 0,4 ustawiasz w GMP a to błąd bo 0,4 ustawia się w momencie kiedy platynki rozwierają się najbardziej.

W GMP tak jak powinno być

No to źle, zauważ ze GMP to nie jest maksymalna szerokość rozwarcia platynek

K:A ja jestem durnym osłem, Tak?
J:Tak
J:Ostatnim ch... Polski To ci mogę zapowiedzieć.

„Każdy człowiek musi w jakiś sposób żyć, nie jak to się mówi byle jak”
18-11-2021 16:53:54
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 3 użytkowników postawiło piwo łogór 200 za ten post.
Romet_kastet780 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 7
Imię: Kamil
Skąd: Będziaki
Pojazd: Romet Kadet
Post: #7
RE: Problem z zapłonem
(18-11-2021 16:53:54)łogór 200 napisał(a):  
(18-11-2021 16:50:42)Romet_kastet780 napisał(a):  
(18-11-2021 13:41:00)łogór 200 napisał(a):  A kiedy ustawiasz przerwę na platynkach w GMP czy w miejscu gdzie rozwierają się najbardziej?

Bo gdzieś w internecie krąży błędna informacja i nawet to jest chyba w jakiejś instrukcji że przerwę 0,4 ustawiasz w GMP a to błąd bo 0,4 ustawia się w momencie kiedy platynki rozwierają się najbardziej.

W GMP tak jak powinno być

No to źle, zauważ ze GMP to nie jest maksymalna szerokość rozwarcia platynek

Robię remonty różnych silników i zawsze najbardziej rozwierają się PW gmp, dzięki temu można zawsze zobaczyć gdzie jest tłok bez odkręcania świecy. W tym przypadku nie. Myślisz żeby ustawić 0.4 w gmp i się nie przejmować? Zresztą iskra będzie dalej podawana skoro nie będą się zamykały
18-11-2021 19:04:07
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Bob_Harley Offline
Praktykant
*


Liczba postów: 356
Imię: Bob
Skąd: Świętokrzyskie
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #8
RE: Problem z zapłonem
Co do GMP i punktu najwiekszego rozwarcia platynek to spotkalem sie z opinią tego typu że, punkt ten (najwiekszego rozwarcia platynek) powinien wypaść dokładnie na GMP ale nie zawsze sie tak dzieje i wowczas ustawiac to rozwarcie 0,4mm wzgledem tego punktu na krzywce a nie wzgledem GMP, ale ja nie jestem specjalistą w tym temacie także tylko mowie ze gdzies trafiłem na taką opinie.
18-11-2021 19:23:14
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Romet_kastet780 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 7
Imię: Kamil
Skąd: Będziaki
Pojazd: Romet Kadet
Post: #9
RE: Problem z zapłonem
(18-11-2021 19:23:14)Bob_Harley napisał(a):  Co do GMP i punktu najwiekszego rozwarcia platynek to spotkalem sie z opinią tego typu że, punkt ten (najwiekszego rozwarcia platynek) powinien wypaść dokładnie na GMP ale nie zawsze sie tak dzieje i wowczas ustawiac to rozwarcie 0,4mm wzgledem tego punktu na krzywce a nie wzgledem GMP, ale ja nie jestem specjalistą w tym temacie także tylko mowie ze gdzies trafiłem na taką opinie.

Co myślisz jakbym spiłował klina na krzywkę ma magnecie? Tak żeby można było ją obracać? Wtedy bym ją przesunął i ustawił jak chce. Tylko czy podczas pracy sama się nie obróci?
18-11-2021 19:35:44
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
tomangelo Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 139
Imię: tomangelo
Skąd: Polska
Pojazd: Romet Komar
Post: #10
RE: Problem z zapłonem
O ile wiem, to klin nie przenosi żadnych sił, magneto utrzymywane jest przez docisk do stożka na wale, więc nic nie powinno się dziać jeśli złożysz zapłon bez klina, może poza tym że trudniej bez niego trafić.
18-11-2021 19:46:35
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Romet_kastet780 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 7
Imię: Kamil
Skąd: Będziaki
Pojazd: Romet Kadet
Post: #11
RE: Problem z zapłonem
(18-11-2021 19:46:35)tomangelo napisał(a):  O ile wiem, to klin nie przenosi żadnych sił, magneto utrzymywane jest przez docisk do stożka na wale, więc nic nie powinno się dziać jeśli złożysz zapłon bez klina, może poza tym że trudniej bez niego trafić.

Nie chodzi mi o klin na wale tylko klin krzywki, żeby się nie obracała
18-11-2021 19:54:30
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Debesta Offline
Człowiek Sztos
*


Liczba postów: 1,461
Imię: Lechu
Skąd: Dęblin
Pojazd: Romet 2375
Post: #12
RE: Problem z zapłonem
Możesz spróbować. Ale ja sie kiedyś użerałem z tako jafko co po prostu był dciety/zeszlifowany owy klin i na dzień codzienny sie zaplon przestawial, właśnie na tej krzywce.

"Ludzie, nie wierzcie w to że Ja jestem. Może i jestem, nie powiem że nie"
19-11-2021 00:04:43
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Romet_kastet780 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 7
Imię: Kamil
Skąd: Będziaki
Pojazd: Romet Kadet
Post: #13
RE: Problem z zapłonem
(19-11-2021 00:04:43)Debesta napisał(a):  Możesz spróbować. Ale ja sie kiedyś użerałem z tako jafko co po prostu był dciety/zeszlifowany owy klin i na dzień codzienny sie zaplon przestawial, właśnie na tej krzywce.

Jak ustawie to zaznaczę markerem kreski i dam trochę kleju do środka albo podłoże kawałek blaszki żeby mocno trzymało. Ogólnie jaka może być przyczyna tego problemu?
19-11-2021 00:50:55
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
łogór 200 Offline
Ostatni ch#j Polski
*


Liczba postów: 527
Imię: Tomek
Skąd: Małopolska
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #14
RE: Problem z zapłonem
szczerze nigdy nie patrzyłem na GMP tylko zawsze na moment maksymalnego rozwarcia platynek, i jak kolega Bob_Harley wspomniał nie zawsze sie to pokrywa. Krzywki w jawce nie da sie ustawić inaczej chyba że gniazdo w wirniku jest ułamane albo obrobione.Zawsze ustawiałem 0,4 w maksymalnym rozwarciu platynek potem ustawiałem na 1,8mm przed GMP i miernikiem na ciągłość obwodu żeby wtedy było rozwarcie i jaffka z pierwsze ,,szczała" odpala.

W zasadzie nawet jak ustawisz już samo 0,4 i iskrownik na maksa w lewo i ciutke w prawo to też będzie ładnie zapalać.

K:A ja jestem durnym osłem, Tak?
J:Tak
J:Ostatnim ch... Polski To ci mogę zapowiedzieć.

„Każdy człowiek musi w jakiś sposób żyć, nie jak to się mówi byle jak”
19-11-2021 12:08:18
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Romet_kastet780 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 7
Imię: Kamil
Skąd: Będziaki
Pojazd: Romet Kadet
Post: #15
RE: Problem z zapłonem
(19-11-2021 12:08:18)łogór 200 napisał(a):  szczerze nigdy nie patrzyłem na GMP tylko zawsze na moment maksymalnego rozwarcia platynek, i jak kolega Bob_Harley wspomniał nie zawsze sie to pokrywa. Krzywki w jawce nie da sie ustawić inaczej chyba że gniazdo w wirniku jest ułamane albo obrobione.Zawsze ustawiałem 0,4 w maksymalnym rozwarciu platynek potem ustawiałem na 1,8mm przed GMP i miernikiem na ciągłość obwodu żeby wtedy było rozwarcie i jaffka z pierwsze ,,szczała" odpala.

W zasadzie nawet jak ustawisz już samo 0,4 i iskrownik na maksa w lewo i ciutke w prawo to też będzie ładnie zapalać.

Czyli platynki nie muszą się najbardziej rozwierać przy GMP?
22-11-2021 11:40:19
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Witam .
Ostatni post: Elektronik
Dzisiaj 16:46:04
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 134
Romet sprint z 1975
Ostatni post: beta1989
Dzisiaj 14:27:46
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 14
Pręt hamulca Ogar 205
Ostatni post: pitus74
Dzisiaj 09:51:40
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 3203
Długość linki sprzęgła
Ostatni post: pitus74
Wczoraj 22:16:00
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 3007
Projekt Romet Dzik Enduro...
Ostatni post: krystian276
Wczoraj 22:01:34
» Odpowiedzi: 476
» Wyświetleń: 165970
Iskrownik/Stator Romet St...
Ostatni post: miszel
Wczoraj 16:09:54
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 43
Numery karterów S38 B4
Ostatni post: Piotrekdriver1
Wczoraj 16:01:47
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 69
Pegaz 750 - kolejny Robak
Ostatni post: Jaca
Wczoraj 07:55:14
» Odpowiedzi: 152
» Wyświetleń: 53872
Koło komar 2350 brak stab...
Ostatni post: Kacper_R
Wczoraj 02:07:00
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 54
Filtr oleju zamiennik do ...
Ostatni post: Gucio76
Wczoraj 01:56:31
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 40
Instalacja Romet Chart
Ostatni post: wkzarci
Wczoraj 00:53:33
» Odpowiedzi: 15
» Wyświetleń: 571
Ogar 200 88r. Mandaryna
Ostatni post: romek
27-03-2024 23:56:47
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 277
205A
Ostatni post: romek
27-03-2024 21:16:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 99
Replika Prototypu Romet M...
Ostatni post: romek
27-03-2024 21:12:06
» Odpowiedzi: 112
» Wyświetleń: 52105
Renowacja obręczy - jak l...
Ostatni post: romek
27-03-2024 21:09:57
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 116

Reklama