Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ogar 200 odblokowany vmax - 55 licznikowe
Autor Wiadomość
Jeż Offline
SMUTAS
*


Liczba postów: 27
Imię: Michał
Skąd: Słupsk
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #1
Ogar 200 odblokowany vmax - 55 licznikowe
Dzień dobry

Odblokowałem Ogara 200 z 1984r.
>skrócone kolanko tłumika do 5cm
>króciec gaźnika kupiony nowy, "odblokowany"
>dysza obrotów w gaźniku 68
>zapłon ustawiony 2mm przed GMP na 0.05mm, plantynki w GMP ustawione na 0.4mm

Mój Ogar do dzisiaj ma problemy czasem z ruszaniem z 1, momentami gaśnie jak wciskam sprzęgło i dojeżdżam do świateł (mmm odpalanie kopniakiem awaryjne XD)
Czasami go delikatnie muli - ale rzadko.
Zębatka zdawcza - 11z
Prędkość maksymalna wynosi około 55km/h (wg. licznika)

Co mógłbym zrobić, żeby w końcu zaczął osiągać chociaż te 65km/h (licznikowe)?
Zębatka zdawcza na 13z, ale co jeszcze?
Czy zmiana pierścieni mogłaby coś poprawić? Czasami mam wrażenie że tłuczą, ale no nie wiem na ile to prawda, bo "z słuchu" trudno to ocenić.

Dodaję do postu zdjęcie "bestii" której ostatnio spadł łańcuch 25km od domu XD

EDIT:
Oczywiście gaźnik jeszcze
>drugi rowek od góry (iglica na 4 rowki)
>poziom pływaka taki, że paliwo jest na jego poziomie, gdy się go zatapia (na wysokość kołnierza)
No i uszczelniony cały układ powietrzny, przy czym filtr nie jest brudny.


Załączone pliki Miniatury
   
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-05-2021 23:26:53 przez Jeż.)
01-05-2021 23:22:42
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Spaceman164 Offline
Jawasaki 223
*


Liczba postów: 614
Imię: Spaceman164
Skąd: Okolice Tarnowa
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #2
RE: Ogar 200 odblokowany vmax - 55 licznikowe
Mojego mniej muli przy ruszaniu po wymianie prawego simmeringu, jest zwawszy i nie zamula go jak dojeżdżam na luzie, wymieniłeś dysze wolnych obrotów? Na 38 noi zebatka wiadomo musi być 12z albo 13z bo też mam na razie 11z i przy 50km/h prawie tłok wypluwa więc Max na tej zębatce to 45km/h A i ja skróciłem kolanko tak że wchodzi w tłumik 3cm czyli odciąłem jakieś 10-11 cm

Motoren:
-Ogarrr 200 '88
-Cezet 350 472.5 '82
YT-Motorower Ogar Jaskrawo-Niebieski
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-05-2021 23:32:16 przez Spaceman164.)
01-05-2021 23:31:12
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Spaceman164 za ten post.
Jeż Offline
SMUTAS
*


Liczba postów: 27
Imię: Michał
Skąd: Słupsk
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #3
RE: Ogar 200 odblokowany vmax - 55 licznikowe
(01-05-2021 23:31:12)Spaceman164 napisał(a):  Mojego mniej muli przy ruszaniu po wymianie prawego simmeringu, jest zwawszy i nie zamula go jak dojeżdżam na luzie, wymieniłeś dysze wolnych obrotów? Na 38 noi zebatka wiadomo musi być 12z albo 13z bo też mam na razie 11z i przy 50km/h prawie tłok wypluwa więc Max na tej zębatce to 45km/h

Czyli zębatka jest moim głównym winowajcą?
Prawy simering... to który właściwie? Bez rozpaławiania i większych kombinacji da się go samemu wymienić?
Dysze (i gaźnik) chyba jeszcze przedmucham sprężarką dla pewności, ale wątpię, że w nim tkwi problem akurat.
01-05-2021 23:33:51
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Spaceman164 Offline
Jawasaki 223
*


Liczba postów: 614
Imię: Spaceman164
Skąd: Okolice Tarnowa
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #4
RE: Ogar 200 odblokowany vmax - 55 licznikowe
A i jeszcze jedno najlepiej nie dojeżdżaj na wyciśniętym sprzegle tylko wrzuć luz bo inaczej długi popychacz wyrabia się od kulki a ciężko dziś o DOBRY popychacz do Jawy

Czyli zębatka jest moim głównym winowajcą?
Prawy simering... to który właściwie? Bez rozpaławiania i większych kombinacji da się go samemu wymienić?
Dysze (i gaźnik) chyba jeszcze przedmucham sprężarką dla pewności, ale wątpię, że w nim tkwi problem akurat.
[/quote]
Żeby wymienić prawy simmering musisz zdjąć prawy dekiel, ściągnąć Magento, iskrownik i tyle i widzisz takie czarne kółko, najpierw sprawdź czy nie cieknie spod niego jeżeli jest plamka brązowa to do wymiany a jak nie to nie trzeba, szczelność całego Ogara możesz sprawdzić zatykając ręką dolot powietrza w gaźniku na włączonym silniku czyli zdejmujesz po prostu gume gaźnika, jak zgaśnie to jest szczelny simmeringi dobre noi sprawdz świece jak jest mokra to lewy simmering do wymiany, zebatke na pewno wymienić jak ciśnie 55km/h na 11z to jest dobrze ale sprawdź jeszcze ta dysze bo wymieniłeś chyba tą duża a ta mała też była mniejsza czyli musisz mieć dysze 38 i 68

Motoren:
-Ogarrr 200 '88
-Cezet 350 472.5 '82
YT-Motorower Ogar Jaskrawo-Niebieski
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-05-2021 23:43:56 przez Spaceman164.)
01-05-2021 23:36:25
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Spaceman164 za ten post.
Jeż Offline
SMUTAS
*


Liczba postów: 27
Imię: Michał
Skąd: Słupsk
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #5
RE: Ogar 200 odblokowany vmax - 55 licznikowe
Dysza raczej też 38, ale upewnię się jutro na 100%.
Simeringi wymienię dla spokoju ducha chyba, tak samo zębatkę.

Potem cały silnik oddam do fachowca, by mi go za, tam powiedzmy, 600zł przygotował do czeskiego CESTOVNÍ ÚPRAVA 60ccm bo mam zamiar Ogarem pojechać do Czech i Słowacji Smile Wydaje się banalnie proste, ale - mieszkam dosłownie nad morzem!
Tak więc czas mnie goni, najwięcej chcę zrobić sam, by potem nie płacić ogromów za renowację silnika

Dziękuję za odpowiedź!
01-05-2021 23:53:12
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Spaceman164 Offline
Jawasaki 223
*


Liczba postów: 614
Imię: Spaceman164
Skąd: Okolice Tarnowa
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #6
RE: Ogar 200 odblokowany vmax - 55 licznikowe
Przygoda czeka hehe powiem Ci że lepiej nie wsadzaj cylindra "60" bo tak naprawdę jest to 55ccm i do tego kanały krzywawe i co najgorsze kanał dolotowy nie jest pod skosem tylko na wprost tłoka wtedy mieszanka zamiast iść cała pod tłok to połowa idzie a połowa zostaje i wtedy masz jeszcze mniej mocy niż na seryjnym 50ccm a te simmeringi to uważaj bo jak są bardzo stare to mogą nie chcieć zejść i resztki mogą zostać w gwiazdach i wtedy może zrobić się nie ciekawie poza tym żeby wymienić lewy simmering musisz mieć ściągacz do łożysk aby zdjąć zębatkę wału bo inaczej kartery poszczerbisz a na prawdę baaaardzo ciasno ona siedzi. Więc jak już to samemu można spróbować wymienić prawy simmering mój był oryginalny stary i godzinę go wygrzebywałem a i tak małe resztki zostały

Motoren:
-Ogarrr 200 '88
-Cezet 350 472.5 '82
YT-Motorower Ogar Jaskrawo-Niebieski
02-05-2021 00:00:08
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Jeż Offline
SMUTAS
*


Liczba postów: 27
Imię: Michał
Skąd: Słupsk
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #7
RE: Ogar 200 odblokowany vmax - 55 licznikowe
Cylinder wykonywany na zamówienie od człowieka który zjadł zęby na silnikach 223 przygotowywując je na różnorakie zawody. Chcesz, to mogę ci stronę podać - oferuje nawet tzw. "słoneczka czeskie" oraz mnóstwo innych rzeczy.

link tutaj o https://www.ms50.cz/_cu.html
02-05-2021 00:05:41
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
wazniak96 Offline
Smerf Mechanizator
*


Liczba postów: 597
Imię: Dawid
Skąd: Lębork
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #8
RE: Ogar 200 odblokowany vmax - 55 licznikowe
Daj znać jakbyś się wybierał to może Cię kawałek 205ką odprowadzę (o ile złoże do tego czasu). Z Lbk do Ciebie to rzut beretem Big Grin
02-05-2021 00:32:44
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Jeż Offline
SMUTAS
*


Liczba postów: 27
Imię: Michał
Skąd: Słupsk
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #9
RE: Ogar 200 odblokowany vmax - 55 licznikowe
(02-05-2021 00:32:44)wazniak96 napisał(a):  Daj znać jakbyś się wybierał to może Cię kawałek 205ką odprowadzę (o ile złoże do tego czasu). Z Lbk do Ciebie to rzut beretem Big Grin

Jak złożysz to daj znać od razu - przejedziemy się! Smile
02-05-2021 00:38:22
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
seler1500 Offline
Kątówka robi bzzz
Moderatorzy


Liczba postów: 1,969
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
Post: #10
RE: Ogar 200 odblokowany vmax - 55 licznikowe
(01-05-2021 23:36:25)Spaceman164 napisał(a):  ciężko dziś o DOBRY popychacz do Jawy

Popychacz pompy paliwowej z PF126p

Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
02-05-2021 00:46:21
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
XPek_84 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 36
Imię: Szymon
Skąd: Jarocin
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #11
RE: Ogar 200 odblokowany vmax - 55 licznikowe
Co jest kurde masz mojego ogara kolego, nawet zielony bak nie od kompletu w podobnym odcieniu Blush i myśli o wyprawach mamy podobneWink ja na temat osiągów powiem tak że na oryginalnym gaźniku z gąbkowym filtrem, zapłonie na oko ustawionym ,zębatce 12z i cylindrze 55cm z poprawionymi oknami leci według gps 71 km/h i nic nie muli nic nie gaśnie wszystko kwestia regulacji.
02-05-2021 01:00:44
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Jeż Offline
SMUTAS
*


Liczba postów: 27
Imię: Michał
Skąd: Słupsk
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #12
RE: Ogar 200 odblokowany vmax - 55 licznikowe
(02-05-2021 01:00:44)XPek_84 napisał(a):  cylindrze 55cm z poprawionymi oknami

No widzisz, mi o samą zębatkę chodzi i ewentualne ucieczki kompresjii ;P (ten prawy sim będzie robiony.
Cylindrem i głowicą zajmować się będę w wakacje, jak będę miał około 600zł na części robione u Czecha na zamówienie (wyżej o tym pisałem).

Co do baku - jest czarny w 100%, ale drań cieknie, bo go poprzedni w. poxyliną lepił i tak polepił, że mi kapie na silnik i cylinder, więc nie ma sensu go tankować przez to do pełna ://

A bak z chęcią odkupię jakikolwiek zdrowy! Najlepiej czarny/czerwony Big Grin

edit: NAWET LUSTERKO SIĘ ZGADZA!!! XD
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-05-2021 01:08:34 przez Jeż.)
02-05-2021 01:08:00
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Spaceman164 Offline
Jawasaki 223
*


Liczba postów: 614
Imię: Spaceman164
Skąd: Okolice Tarnowa
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #13
RE: Ogar 200 odblokowany vmax - 55 licznikowe
(02-05-2021 00:46:21)seler1500 napisał(a):  
(01-05-2021 23:36:25)Spaceman164 napisał(a):  ciężko dziś o DOBRY popychacz do Jawy

Popychacz pompy paliwowej z PF126p

A widziałem taki jedynie współczesnej produkcji i nie wiem czy nie będzie gorszy od oryginału poza tym on ma chyba 100mm a długi popychacz Jawy ma 140mm jakoś tak więc krótki popychacz musiałbym przedłużyć

Motoren:
-Ogarrr 200 '88
-Cezet 350 472.5 '82
YT-Motorower Ogar Jaskrawo-Niebieski
02-05-2021 10:09:28
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Motorowerzystka Offline
Mekanik xD
*


Liczba postów: 2,111
Imię: Ania
Skąd: Dzikie Mazury
Pojazd: Inny Romet
Post: #14
RE: Ogar 200 odblokowany vmax - 55 licznikowe
To kup oryginalny czeski popychacz z jakiejś czeskiej strony typu allegro.

02-05-2021 12:07:40
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Debesta Offline
Człowiek Sztos
*


Liczba postów: 1,461
Imię: Lechu
Skąd: Dęblin
Pojazd: Romet 2375
Post: #15
RE: Ogar 200 odblokowany vmax - 55 licznikowe
Jezu, w moim 2375 od strony fotela jest troche pognily bak i jak stuknalem w niego śrubokrętem to się dziurka zrobila. Zaslepilem sylikonem i do tej pory juz drugi rok jest dobrze i zalewam zazwyczaj ponad polowe. :F

"Ludzie, nie wierzcie w to że Ja jestem. Może i jestem, nie powiem że nie"
02-05-2021 18:15:48
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Długość linki sprzęgła
Ostatni post: pitus74
Wczoraj 22:16:00
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 2989
Projekt Romet Dzik Enduro...
Ostatni post: krystian276
Wczoraj 22:01:34
» Odpowiedzi: 476
» Wyświetleń: 165868
Witam .
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 21:06:58
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 115
Iskrownik/Stator Romet St...
Ostatni post: miszel
Wczoraj 16:09:54
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 32
Numery karterów S38 B4
Ostatni post: Piotrekdriver1
Wczoraj 16:01:47
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 63
Pegaz 750 - kolejny Robak
Ostatni post: Jaca
Wczoraj 07:55:14
» Odpowiedzi: 152
» Wyświetleń: 53835
Koło komar 2350 brak stab...
Ostatni post: Kacper_R
Wczoraj 02:07:00
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 49
Filtr oleju zamiennik do ...
Ostatni post: Gucio76
Wczoraj 01:56:31
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 37
Instalacja Romet Chart
Ostatni post: wkzarci
Wczoraj 00:53:33
» Odpowiedzi: 15
» Wyświetleń: 567
Ogar 200 88r. Mandaryna
Ostatni post: romek
27-03-2024 23:56:47
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 275
205A
Ostatni post: romek
27-03-2024 21:16:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 95
Replika Prototypu Romet M...
Ostatni post: romek
27-03-2024 21:12:06
» Odpowiedzi: 112
» Wyświetleń: 52091
Renowacja obręczy - jak l...
Ostatni post: romek
27-03-2024 21:09:57
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 111
Kto z Małopolski, okolic ...
Ostatni post: Elektronik
27-03-2024 20:04:19
» Odpowiedzi: 30
» Wyświetleń: 10917
Kupię ramę z papierem do ...
Ostatni post: kamil661
26-03-2024 20:51:41
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 69

Reklama