Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Ogar 200 odblokowany vmax - 55 licznikowe
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Dzień dobry

Odblokowałem Ogara 200 z 1984r.
>skrócone kolanko tłumika do 5cm
>króciec gaźnika kupiony nowy, "odblokowany"
>dysza obrotów w gaźniku 68
>zapłon ustawiony 2mm przed GMP na 0.05mm, plantynki w GMP ustawione na 0.4mm

Mój Ogar do dzisiaj ma problemy czasem z ruszaniem z 1, momentami gaśnie jak wciskam sprzęgło i dojeżdżam do świateł (mmm odpalanie kopniakiem awaryjne XD)
Czasami go delikatnie muli - ale rzadko.
Zębatka zdawcza - 11z
Prędkość maksymalna wynosi około 55km/h (wg. licznika)

Co mógłbym zrobić, żeby w końcu zaczął osiągać chociaż te 65km/h (licznikowe)?
Zębatka zdawcza na 13z, ale co jeszcze?
Czy zmiana pierścieni mogłaby coś poprawić? Czasami mam wrażenie że tłuczą, ale no nie wiem na ile to prawda, bo "z słuchu" trudno to ocenić.

Dodaję do postu zdjęcie "bestii" której ostatnio spadł łańcuch 25km od domu XD

EDIT:
Oczywiście gaźnik jeszcze
>drugi rowek od góry (iglica na 4 rowki)
>poziom pływaka taki, że paliwo jest na jego poziomie, gdy się go zatapia (na wysokość kołnierza)
No i uszczelniony cały układ powietrzny, przy czym filtr nie jest brudny.
Mojego mniej muli przy ruszaniu po wymianie prawego simmeringu, jest zwawszy i nie zamula go jak dojeżdżam na luzie, wymieniłeś dysze wolnych obrotów? Na 38 noi zebatka wiadomo musi być 12z albo 13z bo też mam na razie 11z i przy 50km/h prawie tłok wypluwa więc Max na tej zębatce to 45km/h A i ja skróciłem kolanko tak że wchodzi w tłumik 3cm czyli odciąłem jakieś 10-11 cm
(01-05-2021 23:31:12)Spaceman164 napisał(a): [ -> ]Mojego mniej muli przy ruszaniu po wymianie prawego simmeringu, jest zwawszy i nie zamula go jak dojeżdżam na luzie, wymieniłeś dysze wolnych obrotów? Na 38 noi zebatka wiadomo musi być 12z albo 13z bo też mam na razie 11z i przy 50km/h prawie tłok wypluwa więc Max na tej zębatce to 45km/h

Czyli zębatka jest moim głównym winowajcą?
Prawy simering... to który właściwie? Bez rozpaławiania i większych kombinacji da się go samemu wymienić?
Dysze (i gaźnik) chyba jeszcze przedmucham sprężarką dla pewności, ale wątpię, że w nim tkwi problem akurat.
A i jeszcze jedno najlepiej nie dojeżdżaj na wyciśniętym sprzegle tylko wrzuć luz bo inaczej długi popychacz wyrabia się od kulki a ciężko dziś o DOBRY popychacz do Jawy

Czyli zębatka jest moim głównym winowajcą?
Prawy simering... to który właściwie? Bez rozpaławiania i większych kombinacji da się go samemu wymienić?
Dysze (i gaźnik) chyba jeszcze przedmucham sprężarką dla pewności, ale wątpię, że w nim tkwi problem akurat.
[/quote]
Żeby wymienić prawy simmering musisz zdjąć prawy dekiel, ściągnąć Magento, iskrownik i tyle i widzisz takie czarne kółko, najpierw sprawdź czy nie cieknie spod niego jeżeli jest plamka brązowa to do wymiany a jak nie to nie trzeba, szczelność całego Ogara możesz sprawdzić zatykając ręką dolot powietrza w gaźniku na włączonym silniku czyli zdejmujesz po prostu gume gaźnika, jak zgaśnie to jest szczelny simmeringi dobre noi sprawdz świece jak jest mokra to lewy simmering do wymiany, zebatke na pewno wymienić jak ciśnie 55km/h na 11z to jest dobrze ale sprawdź jeszcze ta dysze bo wymieniłeś chyba tą duża a ta mała też była mniejsza czyli musisz mieć dysze 38 i 68
Dysza raczej też 38, ale upewnię się jutro na 100%.
Simeringi wymienię dla spokoju ducha chyba, tak samo zębatkę.

Potem cały silnik oddam do fachowca, by mi go za, tam powiedzmy, 600zł przygotował do czeskiego CESTOVNÍ ÚPRAVA 60ccm bo mam zamiar Ogarem pojechać do Czech i Słowacji Smile Wydaje się banalnie proste, ale - mieszkam dosłownie nad morzem!
Tak więc czas mnie goni, najwięcej chcę zrobić sam, by potem nie płacić ogromów za renowację silnika

Dziękuję za odpowiedź!
Przygoda czeka hehe powiem Ci że lepiej nie wsadzaj cylindra "60" bo tak naprawdę jest to 55ccm i do tego kanały krzywawe i co najgorsze kanał dolotowy nie jest pod skosem tylko na wprost tłoka wtedy mieszanka zamiast iść cała pod tłok to połowa idzie a połowa zostaje i wtedy masz jeszcze mniej mocy niż na seryjnym 50ccm a te simmeringi to uważaj bo jak są bardzo stare to mogą nie chcieć zejść i resztki mogą zostać w gwiazdach i wtedy może zrobić się nie ciekawie poza tym żeby wymienić lewy simmering musisz mieć ściągacz do łożysk aby zdjąć zębatkę wału bo inaczej kartery poszczerbisz a na prawdę baaaardzo ciasno ona siedzi. Więc jak już to samemu można spróbować wymienić prawy simmering mój był oryginalny stary i godzinę go wygrzebywałem a i tak małe resztki zostały
Cylinder wykonywany na zamówienie od człowieka który zjadł zęby na silnikach 223 przygotowywując je na różnorakie zawody. Chcesz, to mogę ci stronę podać - oferuje nawet tzw. "słoneczka czeskie" oraz mnóstwo innych rzeczy.

link tutaj o https://www.ms50.cz/_cu.html
Daj znać jakbyś się wybierał to może Cię kawałek 205ką odprowadzę (o ile złoże do tego czasu). Z Lbk do Ciebie to rzut beretem Big Grin
(02-05-2021 00:32:44)wazniak96 napisał(a): [ -> ]Daj znać jakbyś się wybierał to może Cię kawałek 205ką odprowadzę (o ile złoże do tego czasu). Z Lbk do Ciebie to rzut beretem Big Grin

Jak złożysz to daj znać od razu - przejedziemy się! Smile
(01-05-2021 23:36:25)Spaceman164 napisał(a): [ -> ]ciężko dziś o DOBRY popychacz do Jawy

Popychacz pompy paliwowej z PF126p
Co jest kurde masz mojego ogara kolego, nawet zielony bak nie od kompletu w podobnym odcieniu Blush i myśli o wyprawach mamy podobneWink ja na temat osiągów powiem tak że na oryginalnym gaźniku z gąbkowym filtrem, zapłonie na oko ustawionym ,zębatce 12z i cylindrze 55cm z poprawionymi oknami leci według gps 71 km/h i nic nie muli nic nie gaśnie wszystko kwestia regulacji.
(02-05-2021 01:00:44)XPek_84 napisał(a): [ -> ]cylindrze 55cm z poprawionymi oknami

No widzisz, mi o samą zębatkę chodzi i ewentualne ucieczki kompresjii ;P (ten prawy sim będzie robiony.
Cylindrem i głowicą zajmować się będę w wakacje, jak będę miał około 600zł na części robione u Czecha na zamówienie (wyżej o tym pisałem).

Co do baku - jest czarny w 100%, ale drań cieknie, bo go poprzedni w. poxyliną lepił i tak polepił, że mi kapie na silnik i cylinder, więc nie ma sensu go tankować przez to do pełna ://

A bak z chęcią odkupię jakikolwiek zdrowy! Najlepiej czarny/czerwony Big Grin

edit: NAWET LUSTERKO SIĘ ZGADZA!!! XD
(02-05-2021 00:46:21)seler1500 napisał(a): [ -> ]
(01-05-2021 23:36:25)Spaceman164 napisał(a): [ -> ]ciężko dziś o DOBRY popychacz do Jawy

Popychacz pompy paliwowej z PF126p

A widziałem taki jedynie współczesnej produkcji i nie wiem czy nie będzie gorszy od oryginału poza tym on ma chyba 100mm a długi popychacz Jawy ma 140mm jakoś tak więc krótki popychacz musiałbym przedłużyć
To kup oryginalny czeski popychacz z jakiejś czeskiej strony typu allegro.
Jezu, w moim 2375 od strony fotela jest troche pognily bak i jak stuknalem w niego śrubokrętem to się dziurka zrobila. Zaslepilem sylikonem i do tej pory juz drugi rok jest dobrze i zalewam zazwyczaj ponad polowe. :F
Stron: 1 2
Przekierowanie