Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Zachęcamy do zakupu forumowych kubeczków Smile Kliknij tutaj

Odpowiedz 
Patyna à la antyk czyli Komar 2350 '75
Autor Wiadomość
Majerano Offline
Technik
*


Liczba postów: 571
Imię: Przemek
Skąd: małopolskie
Pojazd: Romet Ogar 200

Forumowy Garaż: 3
Post: #1
Patyna à la antyk czyli Komar 2350 '75
Hejka po dłuższej przerwie Smile
Z miłością do Rometów jest jak pewną chorobą - pozostaje do końca życia. Chciałbym zaprezentować mój nowy zakup jakim jest Romet Komar 2350 z roku 1975. Nie mam pojęcia od czego zacząć pisanie tej historii. Hmm... Myślę że wypadało by zacząć od tego jakim cudem zdobyłem kolejnego bzyka. Ano jego zdobycie trwało dość długo, kilka lat tak w sumie. Poprzedni właściciel odkąd pamiętam bujał się nim do lasu, na przemian z czerwonym Ogarem 200. Miałem przyjemność to obserwować gdyż droga przebiegała koło mojego domu. Namierzałem pana i pobiegłem zapytać czy chciałby sprzedać ten egzemplarz młodemu adeptowi socjalistycznej motoryzacji. Odpowiedź była dość zawiła, bo pan wsumie to chciał ale nie do końca i tak zbywał mnie przez 4 lata mówiąc przyjdź w inny dzień. W pewnym momencie odpuściłem temat. Jednak jakoś ostatnio z ciekawości przyszedłem i znowu poraz enty spytałem. Okazało sie ze komar uległ awarii z którą pan już nie był w stanie sobie poradzić, kazał przyjść za tydzień. Szczerze powiedziawszy nie liczyłem ze mi go odda, jeszcze za tak symboliczną kwote. Przyszedłem, spisaliśmy umowy i z wielkim szczęściem na twarzy dopchałem go do domu. Komarek rzecz jasna posiada dokumenty. Nad jego stanem rozpisze sie w kolejnym poście.







Kiedyś to były czasy! Teraz to w ogóle nie ma czasów!
____________________________________________________
Panie, romet musi kopcić!
13-09-2020 14:39:42
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 7 użytkowników postawiło piwo Majerano za ten post.
Reklama
Majerano Offline
Technik
*


Liczba postów: 571
Imię: Przemek
Skąd: małopolskie
Pojazd: Romet Ogar 200

Forumowy Garaż: 3
Post: #2
RE: Patyna à la antyk czyli Komar 2350 '75
C.d. Opowieści o Komarze, tym razem stan techniczny. Najważniejszy element czyli silnik jest uszkodzony. Z relacji poprzedniego właściciela usłyszałem, że ciężko wałem obrócić bo mu coś wpadło do środka jak ściągnął cylinder. Rzeczywiście nie możliwe było zakręcenie silnikiem. Zweryfikowałem słowa pana z rzeczywistością i niestety okazały się one nieprawdziwe. Realnym powodem takiego obrotu sprawy jest uszkodzone łożysko igiełkowe korbowodu. Ewidentnie widać że jest przekoszone a kilku igiełek brakuje.



Drugą dość przykrą sprawą jest pęknięcie karteru pod silnikiem. Niestety ulatnia się tam olej. Najprawdopodobniej silnik dostał kamieniem lub inną twardą materią. Jakim cudem? Nie wiem. Ale myślę że uda się to uratować.



Dzisiaj rozpołowiłem silnik celem jego głębszej kontroli. Uszkodzony okazał się także kosz sprzęgłowy. Śmieszną sprawą jest to, że wszystkie nakrętki były poluzowane.



Łożyska siedziały ciasno dlatego zdemontowałem je z pomocą opalarki. Skrzynia wydaje się być okej. Cylinder z którym go dostałem ma zjechany gwint kolanka i niezbyt ciekawą gładź. Zapłon, gaźnik - jak na razie nie ma się do czego przyczepić. Jednym słowem silnik jak najbardziej zdatny do zreanimowania Big Grin

Kiedyś to były czasy! Teraz to w ogóle nie ma czasów!
____________________________________________________
Panie, romet musi kopcić!
19-09-2020 00:34:13
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
RaszkoV Offline
Flamingowiec
*


Liczba postów: 219
Imię: Wojciech
Skąd: Żywiec
Pojazd: Romet Pony

Forumowy Garaż: 3
Post: #3
RE: Patyna à la antyk czyli Komar 2350 '75
Ależ wspaniały lakierniczo, aż chce się na niego patrzeć!
Mam nadzieję że zostanie w oryginale Wink
Powodzenia w pracach!
19-09-2020 10:24:01
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Jorginsson Offline
OBR filia w Szczecinie
*


Liczba postów: 438
Imię: Jerry
Skąd: Szczecin (ZS)
Pojazd: Romet 50-TS-1
Post: #4
RE: Patyna à la antyk czyli Komar 2350 '75
Będziesz spawał karter/ kartery?
Również powodzenia w pracach, lubię takie "uparte" odbudowy Smile


19-09-2020 12:21:21
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Majerano Offline
Technik
*


Liczba postów: 571
Imię: Przemek
Skąd: małopolskie
Pojazd: Romet Ogar 200

Forumowy Garaż: 3
Post: #5
RE: Patyna à la antyk czyli Komar 2350 '75
RaszkoV No tak, chciałbym go zostawić w oryginalnym lakierze. Nie wiem jeszcze co dokładnie będę chciał zrobić żeby go zachować i zabezpieczyć.

Jorginsson Jak najbardziej a mam już sprawdzony warsztat który mi to raczej ogarnie. Spawałem tam już króciec i kartery od silnika SHL M11 z mojej WSKi.

Im dalej w las tym więcej drzew... lub śmieci... Cały czas wychodzą smaczki w postaci różnych uszkodzeń. Patrząc ogółowo stan Komara jest dość kiepski.
Wszędobylska rdza to nie jest tak naprawdę duży problem. Gorzej z stanem blacharki: tylny błotnik wraz z bagażnikiem delikatnie mówiąc zwichrowany, tu wginotka tam wgniotka ale to nic.




Bardziej przejmuje sie mechaniką, gdyż docelowo Komar ma zostać w oryginale, który jak głosi tytuł tego wątku: jest spatynowany. Z innych rzeczy to standardowo podnóżki kierowcy powykrzywane w stronę nieba, niedziałająca stacyjka, licznik nowszego typu, zniszczone siedzenie, pęknięty klosz tylnej lampy, i inne drobne uszkodzenia. Urwane mocowanie przedniego błotnika, dziura w wydechu, krzywo dospawane mocowanie siedzenia oraz jego gąbka w stanie śmietnik.






Dużym plusem jest to że do Komara posiadam osłonki gaźnika.

Jeśli chodzi o stan mechaniki to łożyska w kołach posiadają sporawe luzy, przednie zawieszenie także - po wstępnych oględzinach okazało się że tulejki w wahaczykach są dość mocno wypracowane a także brakuje gumowych odbojów.





Przeniesienie napędu także wykazuje znaczące zużycie; zębatki wraz z łańcuchem ewidentnie do wymiany. Przedni hamulec praktycznie już nie istnieje, przy demontażu pękł naciąg linki hamulca. Sama pokrywa hamulca jest dużo nowsza niż komar o czym świadczy brak znaczka ZZR.



Stopki centralne mają wybite otwory na oś.



Z ciekawostek to fabryczne siedzenie było wykonane z skóry o śmieszniej fakturze.



Nie wiem czy się nie mylę ale wydaje mi się że Komary fabrycznie posiadały wianki zamiast łożysk kulkowych w kołach, więc prawdopodobnie w moim Komarku ktoś w tylnym kole przerobił na łożyska, obręcz jest typowo komarowa wiec nie ma mowy o podmianie koła z Rometa 50 T-1. W przednim standardowo wianek.



Tutaj komar podczas demolki, w tle jego młodszy kolega.


Kiedyś to były czasy! Teraz to w ogóle nie ma czasów!
____________________________________________________
Panie, romet musi kopcić!
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-09-2020 23:14:48 przez Majerano.)
19-09-2020 23:13:32
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Majerano Offline
Technik
*


Liczba postów: 571
Imię: Przemek
Skąd: małopolskie
Pojazd: Romet Ogar 200

Forumowy Garaż: 3
Post: #6
RE: Patyna à la antyk czyli Komar 2350 '75
Dzisiaj zająłem sie kołami. Wymieniłem na nowe dętki oraz szczęki hamulcowe. Jeszcze tylko dokupić łożyska.
Szczęki musiałem delikatnie przyszlifować żeby pasowały. Przy okazji będzie nowy łańcuch z zębatkami.





Po dalszym demontażu okazało się że mocowanie tablicy rejestracyjnej jest uszkodzone, dorobię z blaszki nowe Smile


Kiedyś to były czasy! Teraz to w ogóle nie ma czasów!
____________________________________________________
Panie, romet musi kopcić!
22-09-2020 23:26:18
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Majerano Offline
Technik
*


Liczba postów: 571
Imię: Przemek
Skąd: małopolskie
Pojazd: Romet Ogar 200

Forumowy Garaż: 3
Post: #7
RE: Patyna à la antyk czyli Komar 2350 '75
Kolejne części do komara, wał oczywiście Duells.




A tutaj tulejki do przedniego zawieszenia od joozka



Przy rozbiórce przedniego zawieszenia wyszło na jaw że sztyca jest zjechana już dość konkretnie i kwalifikuje się do wymiany. Jednak nie ma co iść na łatwizne i wymieniać tylko będziemy to reanimowac.


Kiedyś to były czasy! Teraz to w ogóle nie ma czasów!
____________________________________________________
Panie, romet musi kopcić!
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-09-2020 17:40:01 przez Majerano.)
24-09-2020 17:37:40
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Majerano za ten post.
Majerano Offline
Technik
*


Liczba postów: 571
Imię: Przemek
Skąd: małopolskie
Pojazd: Romet Ogar 200

Forumowy Garaż: 3
Post: #8
RE: Patyna à la antyk czyli Komar 2350 '75
Karter




stara sztyca obcieta w połowie, w środek rurka a na to sztyca z wigracza

Kiedyś to były czasy! Teraz to w ogóle nie ma czasów!
____________________________________________________
Panie, romet musi kopcić!
04-10-2020 04:12:34
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Majerano Offline
Technik
*


Liczba postów: 571
Imię: Przemek
Skąd: małopolskie
Pojazd: Romet Ogar 200

Forumowy Garaż: 3
Post: #9
RE: Patyna à la antyk czyli Komar 2350 '75
Był troszkę problem z odpaleniem, jednak zapłon ustawiony na suwmiarkę i bzyczy Big Grin





https://youtu.be/3kDLB3mxSkU

Pozostało skręcić to wszystko w kupę i na przegląd.

Kiedyś to były czasy! Teraz to w ogóle nie ma czasów!
____________________________________________________
Panie, romet musi kopcić!
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-10-2020 21:16:54 przez Majerano.)
10-10-2020 21:15:35
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Majerano za ten post.
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2020. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Usermap | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Jednoślad miesiąca
Wrzesień - RaszkoV

Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Wal korbowy bez klina
Ostatni post: Odrestaurator
Dzisiaj 19:13:32
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 114
szlif cylindra i tłok sil...
Ostatni post: łogór 200
Dzisiaj 12:37:37
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 173
Rowerek ZZR - pomoc w roz...
Ostatni post: kiingprzemek
Dzisiaj 11:39:04
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 101
klin - jak wbić
Ostatni post: Mixol
Dzisiaj 11:13:56
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 66
Witajcie
Ostatni post: Jorginsson
Dzisiaj 07:57:25
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 34
wsk 125 - przednie zawies...
Ostatni post: Mixol
Dzisiaj 07:34:24
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 60
Witajcie
Ostatni post: Jorginsson
Dzisiaj 00:04:35
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 34
Pytanie o piasty i mocowa...
Ostatni post: WD40
Wczoraj 23:26:21
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 163
Maras-Tech SMX-XX
Ostatni post: Błażej
Wczoraj 01:17:54
» Odpowiedzi: 33
» Wyświetleń: 7583
Tuleje do przedniego zawi...
Ostatni post: Błażej
Wczoraj 01:13:26
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 921
Części romet
Ostatni post: Grzechu94
Wczoraj 00:27:06
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 106
Znaleziska złomowe
Ostatni post: bacablue
18-10-2020 22:07:27
» Odpowiedzi: 2741
» Wyświetleń: 770232
Romet Polo i reszta
Ostatni post: wojtex
18-10-2020 17:47:49
» Odpowiedzi: 106
» Wyświetleń: 12996
Opona Stomil 16 do Pegaza...
Ostatni post: gregorian2008
18-10-2020 17:38:25
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 350
Zagadkowe części od czego...
Ostatni post: Michał
18-10-2020 16:39:43
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 118

Reklama