Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Bo Dezamet jest do niczego, a Simson taki dobry
Autor Wiadomość
ananas Offline
Technik
*


Liczba postów: 1,076
Imię: Kamil
Skąd: Zabrze
Pojazd: Inny
Post: #1
Bo Dezamet jest do niczego, a Simson taki dobry
(15-04-2020 03:32:36)Wojciszek napisał(a):  Niestety wiem jak wnerwiający jest ten silnik i, że każde dłuższe babranie się przy nim męczy, dołuje, aż w końcu odechciewa się przy nim cokolwiek robić, ale jedyny sposób na pozbycie się tego to wymiana orgina wewnątrz silnika.
Silnik nie jest wnerwiający, problemem jest kombinowanie, drutowanie i brak wiedzy zamiast wykonania porządnej naprawy.

Notatka od Dawdzio, 16-04-2020 14:42:23

Kontynuacja dyskusji z poniższego wątku:
https://www.chlopcyrometowcy.pl/showthre...?tid=46859

15-04-2020 14:02:42
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 4 użytkowników postawiło piwo ananas za ten post.
Reklama
Wojciszek Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 165
Imię: X
Skąd: X
Pojazd: Inny
Post: #2
RE: Cieknacy wałek startera
Cytat:Silnik nie jest wnerwiający, problemem jest kombinowanie, drutowanie i brak wiedzy zamiast wykonania porządnej naprawy.
Ja nie mówię, że ten silnik jest zły, byłem nawet zaskoczony tą genialną prostotą, ale niektóre rzeczy mogły być bardziej przemyślane. Tutaj dla przykładu musisz rozpołowić silnik, abyś mógł uszczelnić cieknącą kopkę, a w takim Simsonie zdejmujesz tylko tulejkę, wymieniasz oring i tyle. Nawet jak czytałem książkę ,,Obsługa i naprawa motorowerów ROMET'', to nie widziałem wzmianki o tym oringu (nie licząc schematu silnika).
15-04-2020 20:29:40
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Wodnik Offline
El Dezametto Mecánico
*


Liczba postów: 323
Imię: Szymon
Skąd: Kleczew (PKN)
Pojazd: Romet 2375
Post: #3
RE: Cieknacy wałek startera
Gdyby Polacy jak nie Niemcy dwa razy cały świat okradli to i silniki też by mieli bardziej przemyślane. Bo gdzie forsa tam i pomysły oraz postęp. U nich pewnie nie wszystkie skrzynie ze złotem do dziś otwarte.

Krajowe silniki jak na czasy w jakich powstawały i tak były dobre i naszym dziadkom woziły cztery litery bez porównania więcej niż współczesne kible.
Dopóki nikt nie rozebrał to wszystko hulało. To opinia którą nie raz słyszałem od starszych użytkowników którzy mieli okazję odbierać Romety z salonu tzn. GieSu. Blush

Podrywasz Blachary i bujasz się na mieście bo masz Rometa za złotówek całych 200
15-04-2020 22:18:36
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Wojciszek Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 165
Imię: X
Skąd: X
Pojazd: Inny
Post: #4
RE: Cieknacy wałek startera
Ja bym powiedział, że robione to było zbyt pośpiesznie.
15-04-2020 22:28:22
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
JGNZM Offline
Chartełowiec
Moderatorzy


Liczba postów: 1,249
Imię: Mikołaj
Skąd: Wielkopolskie
Pojazd: Romet Chart
Post: #5
RE: Cieknacy wałek startera
Troszkę off top, ale te silniki dręczył ten sam problem, który dręczył chyba wszystkie silniki i pojazdy produkowane w Polsce. Brak porządnej modernizacji. Co najwyżej zmienili kształt silnika, reszta minimalnie zmieniona, żeby tylko było taniej a konstrukcja jako tako się trzyma więc po co ruszać. Ze samochodami u nas było tak samo.
No ale oringu nie da się inaczej zmienić, na spokojnie jesteś w stanie rozłożyć i złożyć cały silnik w jeden dzień.

Heart Romet Charteł bogiem mym Heart
Cool Romet Traper nałogiem mym Cool
Big Grin CZ 3 5 0 zapiernicza tuż pod Z E R O Big Grin
W sensie zamyka licznik Tongue
16-04-2020 02:07:58
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Wojciszek Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 165
Imię: X
Skąd: X
Pojazd: Inny
Post: #6
RE: Cieknacy wałek startera
Można rozebrać i złożyć w 1 dzień, a nawet mniej bo w 3 godziny spokojnie, ale robić remont, żeby wymienić rzecz wartą parę groszy? I na pewno można było to zrobić lepiej, chociażby dać tam simmering. Tak samo nie rozumiem tego pomysłu gwintu przy wydechu, do którego idzie kolanko. Co drugiemu to się wyrabiało. Czemu nie dali tam jak w innych normalnych motocyklach mocowania na śruby po bokach. Gwint by się nie wyrabiał i jeszcze prawdopodobnie łatwiej by się to uszczelniało. U mnie był problem z cewkami świetlnymi, gwinty śrub zardzewiały i się wyrobiły. W simsonie ponoć normalnie da się to wykręcić, a tutaj? W teorii cała cewka idzie do kosza (wymieniłem te śruby, ale nie wiem czy nie poszukać nowych cewek). Mogli cewki zanitować po bokach lub po prostu je skleić, cały prześwit w cewce nagwintować jak w simsonie lub tulejki dystansowe byłyby tylko gwintowane i nakręcane na śruby jak nakrętki i byłoby po problemie. Jest jeszcze parę rzeczy, ale w sumie to pierdoły jak np. dzwonek, którego nie da się usłyszeć, zamiast łożysk to montowali wianki do kół, a ponoć romety mogły się rozpędzać nawet do 60 km/h lub rozbieranie całej lewej strony, aby dostać się do automatu zmiany biegów lub zębatki zdawczej. Więc może te motorynki były produktami ubocznymi fabryk, ale nawet pomimo braku funduszy, te parę rzeczy można było poprawić lub zrobić lepiej.
16-04-2020 13:45:12
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Wojciszek Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 165
Imię: X
Skąd: X
Pojazd: Inny
Post: #7
RE: Bo Dezamet jest do niczego, a Simson taki dobry
Poważnie Dawdzio? Ja tylko subiektywnie oceniłem silnik to wszystko.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-04-2020 14:58:00 przez Wojciszek.)
16-04-2020 14:55:24
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Dawdzio Offline
Hold my mustache!
Moderatorzy


Liczba postów: 2,575
Imię: Dawid
Skąd: Chojnów (DLE)
Pojazd: Inny Romet
Post: #8
RE: Bo Dezamet jest do niczego, a Simson taki dobry
Oj tam, poważnie. Tak pół żartem, pół serio Tongue
Jak zawsze będzie się poważnym to w końcu kiedyś żyłka pęknie :F
Nie bierz tego do siebie, niech dyskusja trwa. Czekam aż ktoś nawiąże do wyższości 223 nad Dezametami, żebym mógł wylać całą żółć jaka zebrała mi się w czasie użytkowania tego czechosłowackiego wynalazku Big Grin

Wzmożona kontrola społeczna złomowisk podstawą sukcesów w zdobywaniu interesującego mienia.
16-04-2020 21:04:02
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Wodnik Offline
El Dezametto Mecánico
*


Liczba postów: 323
Imię: Szymon
Skąd: Kleczew (PKN)
Pojazd: Romet 2375
Post: #9
RE: Bo Dezamet jest do niczego, a Simson taki dobry
Wiedziałem że to nastąpi xD.

Dolanie oliwy do ognia i przywołanie tematu silnika Jawa. Ale ze strony stróża porządku bym się tego nie spodziewał Dawidzie. :F

Podrywasz Blachary i bujasz się na mieście bo masz Rometa za złotówek całych 200
16-04-2020 22:35:08
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Dawdzio Offline
Hold my mustache!
Moderatorzy


Liczba postów: 2,575
Imię: Dawid
Skąd: Chojnów (DLE)
Pojazd: Inny Romet
Post: #10
RE: Bo Dezamet jest do niczego, a Simson taki dobry
Angel

Co ja poradzę, że jeżdżąc Jawą mam okazje poznać jej wszystkie wady i żadnych zalet? Big Grin
Zresztą ja nic nie mam do niej. Nawet szacunku :F

Wzmożona kontrola społeczna złomowisk podstawą sukcesów w zdobywaniu interesującego mienia.
16-04-2020 22:40:46
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Wodnik Offline
El Dezametto Mecánico
*


Liczba postów: 323
Imię: Szymon
Skąd: Kleczew (PKN)
Pojazd: Romet 2375
Post: #11
RE: Bo Dezamet jest do niczego, a Simson taki dobry
Jak Cię jakiś fanatyczny zwolennik Jawy dopadnie za tą szczerość to jeszcze uznasz że korona wirus nie jest aż tak dużym zagrożeniem w porównaniu do krytyki Czechosłowackiej techniki. Big Grin:F xD

Podrywasz Blachary i bujasz się na mieście bo masz Rometa za złotówek całych 200
16-04-2020 22:47:12
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
rafi555 Offline
Zawodowiec
*


Liczba postów: 2,556
Imię: xxxxxx
Skąd: xxxxxxxx
Pojazd: Romet Pony
Post: #12
RE: Bo Dezamet jest do niczego, a Simson taki dobry
Nie udzielam się w sumie to nic mi nie zaszkodzi ban.

Z radami i podejściem na tym forum to wszystko będzie złe i niedobre. Serwisówka zła wszystko nie pasuje trzeba przerabiać bo słabe itp idt.

Dla tego ja uszanowałem kilka rad, przypominałem sobie jak tu było kiedyś i mam na to forum wylane.

"Odpal silnik motocykla
Udaj się na autostradę
Szukając przygody
I wszystkiego, co możesz znaleźć po drodze..."
16-04-2020 23:23:05
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo rafi555 za ten post.
ananas Offline
Technik
*


Liczba postów: 1,076
Imię: Kamil
Skąd: Zabrze
Pojazd: Inny
Post: #13
RE: Bo Dezamet jest do niczego, a Simson taki dobry
Zupełnie szczerze, uważam, że 223 jest pod prawie każdym względem (poza mechanizmem kopki) lepsze od Dezametów. Ma duużo lepsze osiągi i daje jakąś sensowną prędkość, nie zrywają się wielowypusty, ma znacznie bardziej bezawaryjny zapłon, dużo lepszy mechanizm biegów, lepsze mocowanie kolanka. 223 wyremontowałem sobie 4 lata temu, od tego czasu pomimo regularnej jazdy i nawet trasy 650km częściowo po górach, nie musiałem dotykać absolutnie niczego. Dalej pali od kopa, nie przegrzewa się, trzyma obroty, ma moc, nie cieknie, absolutnie nic nie dzieje się z tym silnikiem, a przejechałem parę tysięcy jak nic. Osobiście widziałem parę przypadków na zlocie w Czechach, jak ludzie podczas przejazdu po torze wpadali Jawkami do jeziora, wyciągali, odpalali na pych i jechali dalej
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-04-2020 00:00:39 przez ananas.)
16-04-2020 23:58:18
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 3 użytkowników postawiło piwo ananas za ten post.
stqc Offline
Moderator
Moderatorzy


Liczba postów: 3,745
Imię: Maciek
Skąd: Mikołajki NMR
Pojazd: Romet Chart
Post: #14
RE: Bo Dezamet jest do niczego, a Simson taki dobry
(16-04-2020 23:23:05)rafi555 napisał(a):  Nie udzielam się w sumie to nic mi nie zaszkodzi ban.

Z radami i podejściem na tym forum to wszystko będzie złe i niedobre. Serwisówka zła wszystko nie pasuje trzeba przerabiać bo słabe itp idt.

Dla tego ja uszanowałem kilka rad, przypominałem sobie jak tu było kiedyś i mam na to forum wylane.

Tak wiemy kiedyś to robili niezawodnie i najlepiej. Nie wiem przez co patrzysz na świat ale niestety warto zmienić styl widzenia, naprawde twoje rady z dawnych lat nie są dobre, a naprawdę mogą doprowadzić do nieszczęscia. Kiedyś było kiedyś, dziś mamy dziś jest wiele lepszych rozwiązań technolog i idziemy w przód, nie cofamy Wink

xyz
16-04-2020 23:59:10
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
rafi555 Offline
Zawodowiec
*


Liczba postów: 2,556
Imię: xxxxxx
Skąd: xxxxxxxx
Pojazd: Romet Pony
Post: #15
RE: Bo Dezamet jest do niczego, a Simson taki dobry
Zabawne, to samo chciałem napisać o pewnym użyszkodniku. Moje rady sprzed kilku lat były złe bo wierzyłem ślepo w te forum i klepałem to co inni fakt przyznaję racje. Dawne czasy to też plucie na dezameta sam to robiłem.

Ale mając własny rozum i jakąś tam przeciętną wiedzę, niestety zauważyłem że jak dezamet sprawia problem na forum rometa i nakłania się do tego ażeby nic nie robić bo i tak cie się nie uda to złom to jednak jest śmieszne.

Proszę mi pokazać te dzisiejszą technologię przez którą idzie się do przodu to może uwierzę.

"Odpal silnik motocykla
Udaj się na autostradę
Szukając przygody
I wszystkiego, co możesz znaleźć po drodze..."
17-04-2020 00:23:49
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Romet Duet - Jaki rocznik...
Ostatni post: Wojtasik
Wczoraj 22:10:58
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 350
Wigry 1 z 1976 - szczegół...
Ostatni post: wigryman
Wczoraj 21:56:15
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 40
OldtimerBazar Wrocław 7/3...
Ostatni post: łogór 200
Wczoraj 21:22:05
» Odpowiedzi: 36
» Wyświetleń: 15992
Hej Rometowcy, pozdrowien...
Ostatni post: wigryman
Wczoraj 20:50:51
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 114
Paliwa E10 a silniki dwus...
Ostatni post: romek
Wczoraj 20:49:08
» Odpowiedzi: 35
» Wyświetleń: 10316
Renowacja kół komar 2320 ...
Ostatni post: joozek
Wczoraj 20:12:22
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 75
Instrukcja komar 2352 i s...
Ostatni post: romek
Wczoraj 07:24:52
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 68
Części 50-T/TS-1: zbiorni...
Ostatni post: gladiator_86
21-04-2024 22:08:17
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 998
Zapłon CDI
Ostatni post: Norweski Zomowiec
21-04-2024 21:53:44
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 56
Cześć
Ostatni post: Arsonn13
21-04-2024 21:20:32
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 40
Regeneracja gwintu na wyd...
Ostatni post: elmer
20-04-2024 23:19:20
» Odpowiedzi: 27
» Wyświetleń: 17596
Romet Chart 210
Ostatni post: elmer
20-04-2024 23:15:41
» Odpowiedzi: 12
» Wyświetleń: 1084
Motorynka M3 by Decuu
Ostatni post: romek
20-04-2024 20:09:48
» Odpowiedzi: 71
» Wyświetleń: 16490
Romet ogar 205 popychacz ...
Ostatni post: romek
20-04-2024 09:25:19
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 1583
Jak ustawić palec wysprzę...
Ostatni post: elmer
19-04-2024 21:00:59
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 1353

Reklama