Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Lakierowanie Pony 301
Autor Wiadomość
p0mian Offline
Nowy
*


Liczba postów: 3
Imię: Jakub
Skąd: Jarocin
Pojazd: Romet Pony
Post: #1
Lakierowanie Pony 301
Podzielcie się doświadczeniem - czy też tak byście zrobili czy może inaczej:

- piaskowanie
- epoksyd Novol for classic cars
- podkład akrylowy m/m
- szpachlowanie
- podkład akrylowy wypełniający
- baza
- klar


Nie przesadzam?
12-04-2020 15:39:43
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Jorginsson Offline
OBR filia w Szczecinie
*


Liczba postów: 585
Imię: Jerry
Skąd: Szczecin (ZS)
Pojazd: Romet 50-TS-1
Post: #2
RE: Lakierowanie Pony 301
Przesadzasz tylko jak na razie z ilością zakładanych wątków Smile nie potrzebnie, śmiało zadawaj takie pytania w swoim wątku o renowacji, jeśli tyczą się Twojego pojazdu, bo osobnych tematów o lakierowaniu jest sporo. No i przy okazji - tamten temat założyłeś w złym dziale - on dotyczy "chińskich" Rometów Wink
Co do samego lakierowania to nie, nie przesadzasz, jeśli chcesz to zrobić porządnie i na lata to jak najbardziej zastosuj wszystkie te procesy.


12-04-2020 16:43:11
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Jorginsson za ten post.
p0mian Offline
Nowy
*


Liczba postów: 3
Imię: Jakub
Skąd: Jarocin
Pojazd: Romet Pony
Post: #3
RE: Lakierowanie Pony 301
Dzięki za rady Smile

nie zauważyłem, że to błędny dział, sory
12-04-2020 17:49:37
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
sakuu Offline
Nowy
*


Liczba postów: 58
Imię: ROMet
Skąd: Zsz
Pojazd: Romet Pony
Post: #4
RE: Lakierowanie Pony 301
Po piaskowaniu szlifowanie papierem powinno byc.
Po epoxydzie tez delikatny szlif
06-12-2020 00:57:06
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Jaca Offline
Nowy
*


Liczba postów: 100
Imię: Jacek
Skąd: Szczecin
Pojazd: Romet Pony
Post: #5
RE: Lakierowanie Pony 301
(06-12-2020 00:57:06)sakuu napisał(a):  Po piaskowaniu szlifowanie papierem powinno byc.
Po epoxydzie tez delikatny szlif

nigdy przenigdy niczym nie dotykać powierzchnie piaskowanej !!
odmuchać jak najdokładniej się da i prysnąć podkładem.

po piaskowaniu przenosić tylko i wyłącznie w czystych rękawiczkach

nie myć rozpuszczalnikami chyba że zostały tłuste ślady od dotykania gołą ręką.
przetrzeć szmatką i zaraz wytrzeć druga suchą.

właściwa kolejność:
- piaskowanie
- epoksyd Novol for classic cars (matowanie +odpylenie+odłuszczenie)
- podkład akrylowy wypełniający (służy do uzupełniania ubytków chyba że są ogromne to miejscowo szpachla ... hmm ale gdzie w ramie takie ubytki) (matowanie +odpylenie+odłuszczenie)
- podkład akrylowy (matowanie +odpylenie+odłuszczenie)
- baza
- klar


jeśli po piaskowaniu powierzchnia jest zbyt chropowata znaczy to tylko tyle ze ktoś kto to piaskował zwyczajnie to spierdzielił.
Źle dobrana gradacja ścierniwa.
07-12-2020 16:51:02
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
wariator Offline
Nowy
*


Liczba postów: 70
Imię: Eryk
Skąd: Gorzów
Pojazd: Romet Kadet
Post: #6
RE: Lakierowanie Pony 301
Z tym nie dotykaniem po wypiaskowaniu części się nie zgodzę. Po piaskowaniu każdy element, który jest bez wgnieceń i nie wymaga szpachlowania zawsze przecieram papierem ściernym gradacji 240-400 na sucho. Taką metodę od dłuższego czasu przygotowujemy elementy w szczególności do malowania proszkowego. Proponuję spróbować pomalować dwa elementy - jeden surowy tylko po piaskowania a drugi po potraktowaniu go papierem. Różnica jest kolosalna.
07-12-2020 17:20:19
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Jaca Offline
Nowy
*


Liczba postów: 100
Imię: Jacek
Skąd: Szczecin
Pojazd: Romet Pony
Post: #7
RE: Lakierowanie Pony 301
już sam proces piaskowania tworzy zabezpieczenie przed korozja

w momencie gdy dotykasz papierem niszczysz własnie tą ochronę

wariator w jakim celu przecierasz papierem po piaskowaniu ?

jeżeli w celu zmniejszenia szorstkości i uzyskania gładkiej powierzchni lakieru proszkowego, to powtarzam za grube ścierniwo w stosunku to nanoszonej powłoki.
07-12-2020 23:55:12
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
sakuu Offline
Nowy
*


Liczba postów: 58
Imię: ROMet
Skąd: Zsz
Pojazd: Romet Pony
Post: #8
RE: Lakierowanie Pony 301
Zgadzam sie z Wariatorem.

Zawsze trzeba zmniejszyc chropowatosc....

1.To nawet w takim celu, ze jak polecisz epoxydem i bedziesz go matowl to baldzo latwo mozesz przetrzec sie do stali przez to ze zostawiles chropowata powierzchnie.
2. Efekt koncowy gorszy...
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-12-2020 00:10:29 przez sakuu.)
08-12-2020 00:04:33
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
wariator Offline
Nowy
*


Liczba postów: 70
Imię: Eryk
Skąd: Gorzów
Pojazd: Romet Kadet
Post: #9
RE: Lakierowanie Pony 301
(07-12-2020 23:55:12)Jaca napisał(a):  już sam proces piaskowania tworzy zabezpieczenie przed korozja
w momencie gdy dotykasz papierem niszczysz własnie tą ochronę
Wszystko wykonywane jest w czystych rękawiczkach i papierem na sucho a elementy po takim przygotowaniu od razu idą do malowania, więc powłoka, o której piszesz jest niepotrzebna. Owszem, gdyby miało to leżeć x czasu to na pewno częściami przetartymi papierem korozja zajęła by się wcześniej.
(07-12-2020 23:55:12)Jaca napisał(a):  wariator w jakim celu przecierasz papierem po piaskowaniu ?

jeżeli w celu zmniejszenia szorstkości i uzyskania gładkiej powierzchni lakieru proszkowego, to powtarzam za grube ścierniwo w stosunku to nanoszonej powłoki.
Tak - chodzi o to by usunąć wyczuwalne chropowatości po piaskowaniu. Gradacja papieru została dobrana doświadczalnie i taka najlepiej się sprawdza. Tu nie chodzi o polerowanie papierem 1000 i więcej na lustro. Zresztą nie ja to wymyśliłem tylko tak indywidualnie przygotowują elementy na malarniach, gdzie ktoś wymaga by były pomalowane ładnie i cienką ale wystarczającą powłoką farby (oczywiście robią to za dopłatą).
08-12-2020 10:07:38
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Jaca Offline
Nowy
*


Liczba postów: 100
Imię: Jacek
Skąd: Szczecin
Pojazd: Romet Pony
Post: #10
RE: Lakierowanie Pony 301
lubicie sobie roboty narobić nie ma co...

powtórzę się oraz rozwinę

Chropowatość powierzchni "piaskowanej" zależy od gradacji oraz rodzaju ścierniwa zastosowanego w procesie potocznie zwanym piaskowaniem.
Jeżeli uzyskana powierzchnia jest zbyt chropowata znaczy to iż użyto zbyt grubego ścierniwa, należy zastosować drobniejsze.

to że ktoś gdzieś tak robi nie znaczy to iż jest to zgodne z technologia.
09-12-2020 19:48:08
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
wariator Offline
Nowy
*


Liczba postów: 70
Imię: Eryk
Skąd: Gorzów
Pojazd: Romet Kadet
Post: #11
RE: Lakierowanie Pony 301
Tak naprawdę to jak kto robi i ile czasu poświęca to indywidualna sprawa każdego i finalnie liczy się efekt końcowy. Kolega prosii by podzielić się doświadczeniem, więc to robimy. Każdy ma swoje wypracowane sposoby. A to że jest to sposób niezgodny z preferowaną przez Ciebie technologią to indywidualna ocena. Nawet nie spróbowałeś a z góry zakładasz, że powinno być inaczej.
09-12-2020 21:02:09
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Jaca Offline
Nowy
*


Liczba postów: 100
Imię: Jacek
Skąd: Szczecin
Pojazd: Romet Pony
Post: #12
RE: Lakierowanie Pony 301
to prawda prosił o podzielenie się wiedzą
faktycznie nie próbowałem i z góry zakładam ze powinno być inaczej.

ale hmm poczekaj
od 23 lat się tym zajmuje
od ponad 11 lat mam uprawnienia do kontroli

hmm nie, masz racje

miłej zabawy Wink
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-12-2020 23:14:45 przez Jaca.)
09-12-2020 23:12:09
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
wariator Offline
Nowy
*


Liczba postów: 70
Imię: Eryk
Skąd: Gorzów
Pojazd: Romet Kadet
Post: #13
RE: Lakierowanie Pony 301
To nie wiadomo czy Ci gratulować czy współczuć?

Niepotrzebne fochy stroisz. Po prostu nie wszyscy muszą robić po Twojemu i tyle, są czasami inne lub prostsze sposoby.
10-12-2020 09:54:50
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Jaca Offline
Nowy
*


Liczba postów: 100
Imię: Jacek
Skąd: Szczecin
Pojazd: Romet Pony
Post: #14
RE: Lakierowanie Pony 301
nie narzekam
bardzo szeroki zakres a to jest w zasadzie tylko koniec procesu.

Dobre sobie strzelenia focha.
Staram się wytłumaczyć gdzie popełniane są błędy.
To nie jest po mojemu, to jest technologia opracowana dawno temu metodą prób i błędów tak by od początku od końca była piaskowaniem a nie poprawianiem piaskowania poprzez szlifowanie ...


Uważasz ze prościej jest wykonać pracę ponownie niż zrobić to raz w zgodzie ze sztuką ?

Wiedza teoretyczna jest równie ważna co praktyczna, pomaga nam skracać czas pracy i mniej się przy tym męczyć.
10-12-2020 11:16:09
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
wariator Offline
Nowy
*


Liczba postów: 70
Imię: Eryk
Skąd: Gorzów
Pojazd: Romet Kadet
Post: #15
RE: Lakierowanie Pony 301
Wyluzuj, mieliśmy się podzielić doświadczeniami z malowania. Każdy ma jakieś sprawdzone sposoby które mu odpowiadają i to wszystko.

A za porady dzięki ale ja akurat nie skorzystam, ponieważ metoda, którą szykuję elementy jest szybka i sprawdzona. Za to widzę Tobie nie daje spokoju. No trudno będziesz się musiał z tym jakoś pogodzić.
10-12-2020 15:38:58
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Słabe sprężanie komar 017...
Ostatni post: romek
Dzisiaj 20:49:38
» Odpowiedzi: 15
» Wyświetleń: 224
Gaźnik zalewa silnik Ogar...
Ostatni post: cebula642
Dzisiaj 20:07:46
» Odpowiedzi: 14
» Wyświetleń: 589
Romet 50 T-1 od znajmowgo
Ostatni post: Deecuu
Dzisiaj 18:18:00
» Odpowiedzi: 39
» Wyświetleń: 10172
Ogar 200 z gaźnikiem 16n1...
Ostatni post: Bob_Harley
Dzisiaj 17:18:41
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 76
50-TS-1 prototyp - buduje...
Ostatni post: Jorginsson
Dzisiaj 01:54:46
» Odpowiedzi: 141
» Wyświetleń: 69255
Komar przednie zawieszeni...
Ostatni post: Dinozaur
Wczoraj 15:40:04
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 325
Ogar 200
Ostatni post: grz3513k
Wczoraj 11:14:45
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 238
Mocowania błotnika komar ...
Ostatni post: Dinozaur
Wczoraj 01:27:34
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 341
Określenie roku produkcji
Ostatni post: kacperjawa123
Wczoraj 00:34:07
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 224
Wigry 3 średnica rur ramy
Ostatni post: wigryman
05-05-2025 20:37:24
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 165
Ogar 205 1987
Ostatni post: Bob_Harley
05-05-2025 19:02:59
» Odpowiedzi: 26
» Wyświetleń: 1782
Od jakiego roweru jest te...
Ostatni post: nava_5
05-05-2025 15:18:36
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 141
Które magneto do komara c...
Ostatni post: mateuszf
05-05-2025 13:54:52
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 551
Silnik gaśnie przy zmiani...
Ostatni post: Franek P
04-05-2025 23:28:51
» Odpowiedzi: 22
» Wyświetleń: 3442
Remont rometa Polo M-760
Ostatni post: Dinozaur
04-05-2025 22:43:21
» Odpowiedzi: 29
» Wyświetleń: 3580

Reklama