(03-04-2020 10:42:27)aeroxteam2 napisał(a): ... Te półkuliste z plaskim nacieciem są juz dostępne w przystepnej cenie. No chyba ze ma to byc nierdzewka ?
Mateuszu, nie doczytałeś dokładnie, jakie chcę użyć śruby. Wypukłe od zewnątrz, a od spodu to stożki. Dlatego w błotniku chcę wykonać stożkowe "dołki" tak by wypukły łeb śruby po skręceniu, licował się do powierzchni błotnika.
Zrobiłem sobie już narzędzie do ich wykonania
ale punktakiem, czy śrubą stożkową, nie za każdym razem wychodzi tak samo. Najlepsza byłaby kulka łożyska fi 12, ew 10 mm, no ale takiej dużej nie posiadam. Pewnie znalazłbym i to nie jedną na złomie, ale w obecnej sytuacji ... nie da się
Ale, ok, mam czas.
Oczywiście będę to robił na prasie.
W sobotę trochę podziałałem przy silniku, trzeba było sprawdzić co ma w środku
Zdążyłem zrobić tylko 2 fotki, a potem już byłem cały uwalony w oleju i syfie
Na uwagę zasłużyło "artystyczne zabezpieczenie sprzęgła
i kostki magneta.
Po rozebraniu całości, umyciu w benzynie z dodatkiem ropy, całość prezentuje się tak
Kartery są w super stanie, tylko delikatna rysa od łańcucha w komorze zębatki zdawczej. Żadnych pęknięć, wyszczerbień, czy wyrobień gniazd - luksusik
Niestety wał pójdzie do wymiany - korba dość ciężko się obraca - mimo to silnik działał do końca
Wszystko wewnątrz jest ładnie umyte, usunięte resztki uszczelek i nagarów watą stalową. Potem z zewnątrz będzie wyszkiełkowane i przetarte watą stalową, w celu uzyskania efektu satyny - na gotowo.
Części silnika po wstępnym umyciu były wyszczotkowane na miękkiej szczotce mosiężnej, a następnie znów umyte. Po przedmuchaniu zroszone olejem silnikowym Lux.
Przy okazji, mój zestaw narzędzi, których użyłem przy pracach
Czyste, bo po zakończonej robocie zostały umyte i wytarte.
Brakuje: opalarki, wanienki - myjki, ze 3 różnych pędzli do mycia, kompresora z pistoletem do przedmuchiwania, szlifierki stojącej ze szczotką drucianą, kubka po kawie i kilku piw
cdn ....