Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Różnice w tłumikach ogar 200
|
Autor |
Wiadomość |
Quake96
Zielono mi :D
Liczba postów: 2,755
Imię: Piotr
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
|
RE: Różnice w tłumikach ogar 200
(03-11-2017 01:36:49)Kanilox napisał(a): Obydwie wersje były montowane naprzemiennie, raz takie raz takie i w Jawach i w Rometach, nawet stary typ cygaro był w obydwu wersjach.
Bzdura.
W Ogarze były tylko tłumiki z gwintem i nakrętką. W Jawach były te bez gwintu (zdjęcie drugie) a wcześniej jak wspomniałeś "cygaro".
(03-11-2017 01:35:14)UrsusC330 napisał(a): I teraz pytań jest kilka, jak w tym tłumiku co opisywałem jako drugi montuje się kolanko by wszystko grało? Drugie pytanie, który tłumik był prędzej montowany w ogarach? I który waszym zdaniem lepiej się sprawdza w tym połączeniu tłumik/kolanko? [...]
Ten "drugi" to tłumik typowo do jawki, nie do Ogara. Tam tylko wkładało się kolanko w wydech i pewnie stosowało jakiś sznur. Nie wiem jak to fabrycznie uszczelniano.
Moim zdaniem lepiej sprawdzić się może tłumik od jawki w kwestii uszczelniania. Pod warunkiem, że końcówkę (tam przy kolanku) natniemy w kilku miejscach i ściśniemy ją jakąś obejmą, najlepiej smarując jeszcze połączenie pastą do wydechów, coś jak w samochodzie.
- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat!
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy...
"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-11-2017 01:42:14 przez Quake96.)
|
|
03-11-2017 01:39:31 |
|
|
krystian276
Prezes FS-Garage

Liczba postów: 368
Imię: Krystian
Skąd: Wrocław
Pojazd: Romet Kadet
|
|
03-11-2017 01:43:17 |
|
|
Quake96
Zielono mi :D
Liczba postów: 2,755
Imię: Piotr
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
|
RE: Różnice w tłumikach ogar 200
Kolanka czy to w jawce czy Ogarze były tej samej grubości  Przy samym "włożeniu" tego wydechu w kolanko jest szpara, więc jakieś uszczelnienie wypada tam zastosować. Kup zwykłą pastę do wydechów, posmaruj trochę, zaciśnij obejmą i będziesz mieć spokój.
A tłumik z grubsza jest taki sam. Podobno różni się trochę wewnątrz, ale nie ma to jakiegoś szczególnego znaczenia. Mój Ogar jeździł na normalnym tłumiku, a teraz jeździ na tym od jawki i nie czuję różnicy
Tak to wyglądało u mnie, jeszcze na starym kolanku.
Oczywiście można zastosować "bardziej estetyczną" obejmę, ale ja akurat użyłem tego
- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat!
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy...
"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-11-2017 01:58:57 przez Quake96.)
|
|
03-11-2017 01:54:02 |
|
|
JGNZM
Chartełowiec
Liczba postów: 1,247
Imię: Mikołaj
Skąd: Wielkopolskie
Pojazd: Romet Chart
|
|
03-11-2017 09:53:46 |
|
|
Quake96
Zielono mi :D
Liczba postów: 2,755
Imię: Piotr
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
|
RE: Różnice w tłumikach ogar 200
(03-11-2017 09:53:46)JGNZM napisał(a): I też chciałbym zauważyć, że tłumik Jawowski oraz Ogarowski inaczej brzmią. Końcówka wydechu jest inna, Jawa ma 4 otwory, Ogar 2. Jawa brzmi bardziej basowo, Ogar tam brzęczy. Przynajmniej ja mam tak u siebie ale wydaje mi się że tak było fabrycznie
Końcówka w jawce też ma dwa otwory  Przynajmniej w tych tłumikach z którymi ja się spotkałem. A dźwięk to z grubsza każdy Ogar ma nieco inny, a sam tłumik też pewnie niewielką różnicę robi
(03-11-2017 10:54:19)UrsusC330 napisał(a): A powiedzcie jeszcze taką rzeczy, czy te obydwa mocowania tłumika od jawki pasują rozstawem żeby przykręcić do ogara? Quake96 u Ciebie na zdjęciu nie masz przykręcone na pierwszym mocowaniu.
U mnie nie było przykręcone, bo miałem kolanko skracane przez jakiegoś "majstra" co je za dużo skrócił. Normalnie będzie pasować
- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat!
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy...
"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
|
|
03-11-2017 16:16:44 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|