Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Przeróbka cyla s38
Autor Wiadomość
adamus13715 Offline
I love My Komar Sport
*


Liczba postów: 221
Imię: Jakub
Skąd: Bielsko
Pojazd: Romet Komar
Post: #1
Przeróbka cyla s38
Siema Mam cylinder Zmd z silnika s38 chcę go jakoś przerobić samodzielnie, nwm np jakiś porting, podniesienie okna wydechowego (w cylku jest zerwany gwint od kolanka więc mi go nie szkoda, a czegoś nauczyć się mg)
i teraz pytanie co najlepiej z nim zrobić żeby coś z niego wykrzesać (jakieś dodatkowe konie) i jakich narzędzi użyć? Głównie to mi chodzi o narzędzia i jak to zrobić?
(nigdy tego nie robiłem i chcę się pobawić)
[/quote]
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-09-2015 17:19:02 przez adamus13715.)
10-09-2015 17:17:29
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Rafku Offline
Drucidruci tu
*


Liczba postów: 1,821
Imię: Rafał
Skąd: Bartoszyce
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #2
RE: Przeróbka cyla s38
Tylko po co chcesz to robić, skoro nie sprawdzisz efektów swojej pracy? No chyba, że zamierzasz jeździć 2suwem bez tłumika, to lepiej się tego cyla i silnika w ogóle już nie dotykaj...

Pony 50-M2 '82
Ogar 200 '88
50T1 '80

Komar 2351 '79
Mini ścigacz 50cc
Bemi Cross 110cc
Bashan ATV 150cc
10-09-2015 17:31:48
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
adamus13715 Offline
I love My Komar Sport
*


Liczba postów: 221
Imię: Jakub
Skąd: Bielsko
Pojazd: Romet Komar
Post: #3
RE: Przeróbka cyla s38
tak ale każdy problem można rozwiązać nie? jak bym z tym robił to bym coś wymyślił jeszcze lepszego niż fabryczne
10-09-2015 17:35:15
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
KeiSangi Offline
unfunny boy
*


Liczba postów: 1,458
Imię: Ignaś
Skąd: Poznań
Pojazd: Inny Romet
Post: #4
RE: Przeróbka cyla s38
Nie rób nic komarowi sportowi, agrotjunerze.

Jeżdżę po to by jeździć,
Żyję aby nie żyć
10-09-2015 18:24:01
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Pitersen Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 143
Imię: Piotr
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #5
RE: Przeróbka cyla s38
Wyjaśnij mi czemu chcesz podnieść moc silnika w komarze????? podaj mi 3 sensowne argumenty (najlepiej na pw żeby się moderatorzy nie czepiali)
10-09-2015 20:11:04
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odrestaurator Offline
Majster
Moderatorzy


Liczba postów: 3,256
Imię: Szymon
Skąd: Knurów
Pojazd: Inny
Post: #6
RE: Przeróbka cyla s38
10-09-2015 20:38:42
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
ZaliXon19 Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 123
Imię: Tobiasz
Skąd: Łiskonsi
Pojazd: Romet Komar
Post: #7
RE: Przeróbka cyla s38
Witam
Osobiście próbowałem portingu na tym cylindrze i szału nie ma. Przeróbki dokonywałem wg. poradnika który wstawił Odrestaurator. Efekty były średnie komar był bardziej żwawy i mocniejszy przy niższych obrotach a Vmax ostatecznie zmienił się niewiele aczkolwiek fajnie pyrkał na wolnych niczym czoperek. Osobiście pozostałem tylko przy portingu. Uważam iż przeróbka tegoż silnika bez zmiany gaźnika i wydechu nie da wielkich efektów, a po tym tuningu żywotność silnika spada drastycznie. Ogólnie nie polecam, lepiej zrobić szlif dać dobry tłok i K60B a efekty bd podobne i ostatecznie nasz komarek zostanie komarkiem a silnik przy ''normalnym'' użytkowaniu posłuży nam wieki.
10-09-2015 22:04:11
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
adamus13715 Offline
I love My Komar Sport
*


Liczba postów: 221
Imię: Jakub
Skąd: Bielsko
Pojazd: Romet Komar
Post: #8
RE: Przeróbka cyla s38
a kto powiedział że to do mojego kamara sport cylinder? Komara sport zostawiam w orginale (Ponieważ wiele dla mnie znaczy) i nie zamierzam go przerabiać. Ale z części które mi się uzbierały ze złomu z różnych rometów mogę poskładać całego, a czy romet poskładany z części musi mieć orginalny silnik i moc? nie; chce zrobić lekką przeróbke żeby nie miał więcj niż 2-3 konie i tyle
i tak jak mówiłem KOMAROWI SPORTOWI NIC ALE TO NIC NIE ZAMIERZAM PRZERABIAĆ

i tak po jedno mam jeszcze jeden cylinder tyle że kwadratowy. Szkoda tego wywalić jak można coś przy tym porobić
(oczywiście ze zrąbanym gwintem i do szlifu)
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-09-2015 22:22:42 przez adamus13715.)
10-09-2015 22:08:45
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
BlackDragon Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 160
Imię: Mateusz
Skąd: Wieluń
Pojazd: Romet Kadet
Post: #9
RE: Przeróbka cyla s38
Nie rozumiem niektórych osób, które są przeciwne takim zabawą. Jak ma stary cylek, którego do niczego nie wykorzysta, to czemu by się nie pobawić i nie nauczyć się czegoś? Chyba, że uważacie, że lepszym wyjściem by było brać orginalne cylindry igła stan i ciąć.
11-09-2015 09:30:03
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo BlackDragon za ten post.
ZaliXon19 Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 123
Imię: Tobiasz
Skąd: Łiskonsi
Pojazd: Romet Komar
Post: #10
RE: Przeróbka cyla s38
Swoją wypowiedzią nie miałem zamiarów odwieść cię od tegoż tjuningu.Chciałem tylko podzielić się doświadczeniem i spostrzeżeniami które sam zdobyłem przy przeróbce tego sprzętu. Tak więc spróbuj.
11-09-2015 17:25:35
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kuba65463 Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 279
Imię: Jakub
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Pojazd: Romet Komar
Post: #11
RE: Przeróbka cyla s38
Poczytaj sobie o sałkowaniu Wink

Moje maszyny:

Komar Sport z 1972
Komar mr 232 z 1962 z papierem w remoncie(od zawsze w rodzinie)
Romet 50 T1 z 1982

Cytat:A ja wymyśliłem, że zamontuje sobie podtlenek dezodorantu (jakieś taniego z kiosku). Wstawię między gaźnik a filtr powietrza, będzie pie*dolnięcie
14-09-2015 18:29:30
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Proszę o pomoc w nazwie e...
Ostatni post: wigryman
Dzisiaj 22:09:40
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 531
Części
Ostatni post: komarek54
Dzisiaj 22:06:36
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 404
Romet Kadet vs Romet Pega...
Ostatni post: joozek
Dzisiaj 21:55:31
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 93
Moc silnika 023
Ostatni post: romek
Dzisiaj 21:13:43
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 207
Rocznik Robaka
Ostatni post: romek
Dzisiaj 18:38:13
» Odpowiedzi: 28
» Wyświetleń: 7449
Powitać
Ostatni post: szyja35
Dzisiaj 17:23:58
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 60
Romet retro problem z prz...
Ostatni post: romek
Dzisiaj 00:37:48
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 210
Gdzie kupić nowe koło do ...
Ostatni post: tramwajarz
Wczoraj 21:45:52
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 198
kolejne problemy z komare...
Ostatni post: bartwilku
Wczoraj 14:27:43
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 303
Kupię Kupię ramę z dokume...
Ostatni post: krzysiekli1989
05-05-2024 11:11:29
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 158
Uszczelki silnika
Ostatni post: romek
04-05-2024 18:54:18
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 278
Remont Silnika
Ostatni post: marcin1479
03-05-2024 21:26:36
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 438
Wigry 1 z 1976 - szczegół...
Ostatni post: wigryman
03-05-2024 21:22:34
» Odpowiedzi: 20
» Wyświetleń: 934
Czy były 2 rodzaje karter...
Ostatni post: Keizo
02-05-2024 21:24:07
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 285
Uchwyt lampy Rakiety
Ostatni post: krisb120
02-05-2024 14:18:51
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 199

Reklama