Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Ogar 200] Problemy po naprawie silnika
Autor Wiadomość
mati931 Offline
Uzależniony od Fiata Uno
*


Liczba postów: 35
Imię: Mateusz
Skąd: Lubelskie
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #1
Problemy po naprawie silnika
Cześć Smile
Mam taki problem ostatnio zaprowadziłem kuzynowi ogara do naprawy. Wymienił on wał na inny ale oryginalny praktycznie bez luzów oraz pierścienie i ogarnął sprzegło. Jednak zrobił to w dość słaby sposób.
U niego było w miarę ok. Trzymał wolne obroty i palił z kopniaka. W czasie powrotu około 15/20km docierałem go stosunek 1:20 i zrobiłem 3 przerwy. Po 3 ogar już się nie odezwał. W czasie jazdy pojawiały się dziwne odgłosy w silniku i z 3 razy szarpnięcie. Silnik dość mocno się grzeje. Założyłem nową iskrę i ustawiłem minimalną przerwę odpalił ale jak tylko puszczę gaz gaśnie. Próbowałem regulować jednak nic się nie dzieje. A dziś nastąpił brak sprzęgła wciskam je klamka jest trochę luźniejsza i bieg cały czas trzyma. Zapłon raczej ok był u niego ustawiany świeca kolor kawa z mlekiem. Gaźnik też był u niego ustawiany. Nie mam pojęcia już co zrobić.
Jakieś porady?

Mam rozum, serce, pasję, której nie oddam za nic,
Motocykl mą miłością, lecz nie dam mu się zabić!

Matka odgania syna ładna honda na mieście
A synek jej powiedział : "za taką oddałbym nerkę!"

Uno jest za stare żebym miał w nim autocasco!
03-10-2014 20:27:30
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
plusminus Offline
Technik
*


Liczba postów: 1,003
Imię: Iwo
Skąd: Lubelskie
Pojazd: Inny
Post: #2
RE: Problemy po naprawie silnika
Brak sprzęgła spowodowany jest odkręceniem się kosza sprzęgłowego. Nie zabezpieczył nakrętki mocującej kosz.. Sprawdź pierścienie, możliwe, że pękły.

"Co to jest takie niebieskie pod siedzeniem????

To coś to jest turbina Mixolu, nie grzeb tam bo Ci łapy urwie."

Moje BP
03-10-2014 20:30:30
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
mati931 Offline
Uzależniony od Fiata Uno
*


Liczba postów: 35
Imię: Mateusz
Skąd: Lubelskie
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #3
RE: Problemy po naprawie silnika
Z tym sprzęgłem to może być to jak dokręcić ten kosz bo nigdy tego nie robiłem?

Mam rozum, serce, pasję, której nie oddam za nic,
Motocykl mą miłością, lecz nie dam mu się zabić!

Matka odgania syna ładna honda na mieście
A synek jej powiedział : "za taką oddałbym nerkę!"

Uno jest za stare żebym miał w nim autocasco!
03-10-2014 20:34:30
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
szczupak54 Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,304
Imię: Dawid
Skąd: Ciarka
Pojazd: Inny
Post: #4
RE: Problemy po naprawie silnika
Zdejmujesz kape , przyciskasz mocno tarczke i wyciagasz zabezpieczenia potem wyjmujesz tarczke i elementy i masz dostep do sruby trzymajacej kosz , dokrecasz ja kluczem fajkowym lub innym zabezpieczasz podkladke i skladasz z powrotem .
Zwieksz przerwe na swiecy minimalnie .
03-10-2014 20:39:14
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
plusminus Offline
Technik
*


Liczba postów: 1,003
Imię: Iwo
Skąd: Lubelskie
Pojazd: Inny
Post: #5
RE: Problemy po naprawie silnika
Musisz rozebrać sprzęgło i dokręcasz kosz kluczem 14, rurokowym, bo jest tam mało miejsca, zaklepujesz zabezpieczenie (jeśli jest w złym stanie, to należy ja wymienić), składasz..

"Co to jest takie niebieskie pod siedzeniem????

To coś to jest turbina Mixolu, nie grzeb tam bo Ci łapy urwie."

Moje BP
03-10-2014 20:40:18
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
mati931 Offline
Uzależniony od Fiata Uno
*


Liczba postów: 35
Imię: Mateusz
Skąd: Lubelskie
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #6
RE: Problemy po naprawie silnika
Ok, sprzęgło właśnie ogarnięte winowajcą była śruba regulacji kuzyn założył jakoś inna i się odkreciła załozyłem nową dłuszą i jest ok.

Dalej jest problem z obrotami śruba wcale nie reaguje trzreba trzymać go ma dużych obrotach inaczej natychmiast gaśnie. Sprawdzałem przepustnicą raczej dobra. Iglicę ustawiłem trochę niżej ale raczej nic nie dało tam są takie jak by rowki na którym powinna być?

No i jest dalej problem z odpaleniem w prawdzie odpali ale ciążko i z popychu iskra jest, paliwo dochodzi, probowałem bawić się zapłonem opuźniać/przyspieszać nic z kopa nie ma mowy go odpalić. Na Iskrze chociaż odpali na pych a na nowej NGK za chory się nie odezwie.

Mam rozum, serce, pasję, której nie oddam za nic,
Motocykl mą miłością, lecz nie dam mu się zabić!

Matka odgania syna ładna honda na mieście
A synek jej powiedział : "za taką oddałbym nerkę!"

Uno jest za stare żebym miał w nim autocasco!
03-10-2014 21:54:27
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
SYR3N Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 141
Imię: Szymon
Skąd: Stare Kurowo
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #7
RE: Problemy po naprawie silnika
(03-10-2014 20:39:14)szczupak54 napisał(a):  przyciskasz mocno tarczke

to nie WSK, tu się ściska sprężyny
ustaw poziom paliwa w komorze pływakowej, to powinno spowodować odpalanie z kopa, zmień przepustnice, wtedy ustawisz obroty, a blaszke na iglicy ustaw na drugim rowku od góry
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-10-2014 17:07:01 przez SYR3N.)
04-10-2014 17:04:44
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
#2 Charcik Deca
Ostatni post: Deecuu
Dzisiaj 12:53:49
» Odpowiedzi: 68
» Wyświetleń: 35651
universal z 1989 ?
Ostatni post: zaz
Dzisiaj 09:46:01
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 44
Wigry 1 z 1976 - szczegół...
Ostatni post: zaz
Dzisiaj 09:40:38
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 320
[oddzielony] Jak założyć ...
Ostatni post: pitus74
Wczoraj 21:16:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 43
Renowacja kół komar 2320 ...
Ostatni post: mateuszf
Wczoraj 19:53:52
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 272
Jak ustawić palec wysprzę...
Ostatni post: romek
25-04-2024 18:17:17
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 1487
Jaki to Romet
Ostatni post: zawiass
25-04-2024 11:52:49
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 73
Brak sprzęgła na biegu
Ostatni post: pitus74
24-04-2024 21:32:59
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 1472
Romet ogar 205 popychacz ...
Ostatni post: pitus74
24-04-2024 20:27:43
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 1669
Problem z adv 250
Ostatni post: romek
24-04-2024 19:19:11
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 556
Paliwa E10 a silniki dwus...
Ostatni post: Spaceman164
24-04-2024 13:34:47
» Odpowiedzi: 39
» Wyświetleń: 10828
Romet Duet - Jaki rocznik...
Ostatni post: Wojtasik
24-04-2024 12:02:01
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 674
FSM Pinokio z 89 roku
Ostatni post: Wojtasik
24-04-2024 11:53:57
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 165
Instrukcja komar 2352 i s...
Ostatni post: Debesta
24-04-2024 00:16:02
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 200
OldtimerBazar Wrocław 7/3...
Ostatni post: Debesta
24-04-2024 00:13:17
» Odpowiedzi: 38
» Wyświetleń: 16425

Reklama