Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Ogar 200] Z 12v na 210v lub trochę więcej
Autor Wiadomość
Kanilox Offline
Moplikowiec
*


Liczba postów: 3,490
Imię: Kamil
Skąd: Zabrze
Pojazd: Romet Chart
Post: #1
Z 12v na 210v lub trochę więcej
Witam, planuję stworzenie zapłonu tyrystorowego do Jawki i znalazłem ciekawy schemat i wszystko było by ok gdyby nie jeden szczegół, jednym z elementów jest malutki transformator przetwarzający 12v na 210v
Tak to wygląda

I za pierona nie wiem skąd to wziąć.

Wiem że ktoś robił zapłon charta na 12v i z tego na moduł jakoś.
Trzeba samemu nawijać transformator?
14-09-2014 23:39:34
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Kanilox Offline
Moplikowiec
*


Liczba postów: 3,490
Imię: Kamil
Skąd: Zabrze
Pojazd: Romet Chart
Post: #2
RE: Z 12v na 210v lub trochę więcej
Dobra, już nie ważne.
Znalazłem inny projekt zapłonu CDI który wykorzystuje taki gotowy transformator
http://elektronika-sklep.pl/sklep/p6981,...-002m.html
Do tego jest na 6v
15-09-2014 01:08:11
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Tomasso94 Offline
Przebiegły Administrator :D
Administratorzy


Liczba postów: 4,144
Imię: Tomasz
Skąd: Będzin / Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #3
RE: Z 12v na 210v lub trochę więcej
z czego weźmiesz 230v na pierwotne na dzień dobry?

- Volvo V70 II
- Honda Transalp 600V
- Romet Kadet 110 Automatic
- Romet Komar
- Romet Ogar 200
- Opel Astra G

*** ...i wtedy rzekł - Nie da się. ~ Tomasso94 ***
15-09-2014 01:12:18
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Kanilox Offline
Moplikowiec
*


Liczba postów: 3,490
Imię: Kamil
Skąd: Zabrze
Pojazd: Romet Chart
Post: #4
RE: Z 12v na 210v lub trochę więcej
Nie rozumiem.
Wchodzi 6v i wychodzi 230v, nie za bardzo się na tym znam.
15-09-2014 01:26:37
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
bartoszek5k Offline
MacGyver
*


Liczba postów: 2,358
Imię: Bartosz
Skąd: Drobnice k.Wielunia
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #5
RE: Z 12v na 210v lub trochę więcej
Z tego co ja tu rozumiem to prąd pierwotny to 230V a ten transformator zamieni to na 2x 6V
Uzwojenie pierwotne: 230V
Uzwojenie wtórne: 2x6V-2x1,33A

ROMET OGAR 205- remont ukończony

ROMET OGAR 200- w uzdatnianiu do użytkowania

ROMET DELTA CTB - dupowóz
15-09-2014 07:55:57
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Kanilox Offline
Moplikowiec
*


Liczba postów: 3,490
Imię: Kamil
Skąd: Zabrze
Pojazd: Romet Chart
Post: #6
RE: Z 12v na 210v lub trochę więcej
Chyba to nie tak działa, schemat jest.wzięty z czeskiej gazety o elektronice i nie sądzę żeby tam był taki błąd
15-09-2014 09:40:51
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Feiro Offline
Typ Homemade
*


Liczba postów: 516
Imię: Martin
Skąd: Okolice Tarnowskich Gór
Pojazd: Romet Pony
Post: #7
RE: Z 12v na 210v lub trochę więcej
Pokaż ten schemat.

Ref:.
To jest moje miasto. (haha)
Podaj swoje hasło. (haha)
Rozsuńcie się samochody. (haha)
Oddajcie cześć OGAROWI. (haha)
Nastała nowa dynastia. (haha)
Zrodziła się nowa kasta (haha)
ROMET OGAR i basta ! (haha)
Nowy król tego miasta!
15-09-2014 15:11:02
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
elektriker Offline
Nowy
*


Liczba postów: 16
Imię: xxx
Skąd: abc
Pojazd: Inny
Post: #8
RE: Z 12v na 210v lub trochę więcej
Transformator NIE MA określonego kierunku przenoszenia mocy. Zwykle jest tak, że uzwojenie górne ( o wyższym napięciu ) jest pierwotne ( czyli zasilane ), a dolne ( o niższym napięciu ) wtórne, ale ten sam transformator może działać w drugą stronę - uzwojenie dolne jest pierwotne, a górne jest wtórne.

Czyli transformator z linku może przetwarzać zarówno 230 V na 2x6V jak i 2x6V na 230V.

Jazda na Romecie
Jest najlepszą jazdą na świecie !!
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-09-2014 17:26:20 przez elektriker.)
15-09-2014 17:25:30
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
bartoszek5k Offline
MacGyver
*


Liczba postów: 2,358
Imię: Bartosz
Skąd: Drobnice k.Wielunia
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #9
RE: Z 12v na 210v lub trochę więcej
A no to też dobrze Smile
Tylko czy aby na pewno dasz radę zrobić 2x6?
Czy 12V zamiast 2x6 by dało rade?

ROMET OGAR 205- remont ukończony

ROMET OGAR 200- w uzdatnianiu do użytkowania

ROMET DELTA CTB - dupowóz
15-09-2014 18:22:53
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Kanilox Offline
Moplikowiec
*


Liczba postów: 3,490
Imię: Kamil
Skąd: Zabrze
Pojazd: Romet Chart
Post: #10
RE: Z 12v na 210v lub trochę więcej
Tutaj artykuł.
Ale będę robił ulepszoną wersje
http://www.jawa.xf.cz/downloads/tyr_zapalovani06.pdf
15-09-2014 18:45:14
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
elektriker Offline
Nowy
*


Liczba postów: 16
Imię: xxx
Skąd: abc
Pojazd: Inny
Post: #11
RE: Z 12v na 210v lub trochę więcej
(15-09-2014 18:22:53)bartoszek5k napisał(a):  A no to też dobrze Smile
Tylko czy aby na pewno dasz radę zrobić 2x6?
Czy 12V zamiast 2x6 by dało rade?

Tak, da rade, jak uzwojenia "dolne" podłączysz szeregowo i ( co ważne ) w fazie z sobą. Czyli początek uzwojenia 6V #2 z końcem uzwojenia 6V #1.

Jazda na Romecie
Jest najlepszą jazdą na świecie !!
16-09-2014 17:40:59
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Kanilox Offline
Moplikowiec
*


Liczba postów: 3,490
Imię: Kamil
Skąd: Zabrze
Pojazd: Romet Chart
Post: #12
RE: Z 12v na 210v lub trochę więcej
A zobaczcie w tym ostatnim linku
Po co muszą iść aż dwa kable z cewek do tego modułu? Trochę tego nie rozumiem bo tu jest cewka klaksonowa.
16-09-2014 21:28:59
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
bartoszek5k Offline
MacGyver
*


Liczba postów: 2,358
Imię: Bartosz
Skąd: Drobnice k.Wielunia
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #13
RE: Z 12v na 210v lub trochę więcej
Masz sprawdzony ten schemat, bo myślę że spróbował bym go do 023 wsadzić tylko tez mniezastanawiaten 2 kabe

ROMET OGAR 205- remont ukończony

ROMET OGAR 200- w uzdatnianiu do użytkowania

ROMET DELTA CTB - dupowóz
16-09-2014 23:03:33
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
elektriker Offline
Nowy
*


Liczba postów: 16
Imię: xxx
Skąd: abc
Pojazd: Inny
Post: #14
RE: Z 12v na 210v lub trochę więcej
Jeśli chodzi o ten schemat: http://www.jawa.xf.cz/downloads/tyr_zapalovani06.pdf

To z cewki "klaksonowej" idzie zasilanie obwodu bramki tyrystora.

@bartoszek5k W 023 można by się obejść bez transformatora, wykorzystując oryginalną cewkę zapłonową. Do uzwojenia wtórnego tej cewki ( w miejscu kabla WN ) podłączasz zacisk "Z" modułu ze schematu, a do uzwojenia pierwotnego ( do tego niebieskiego kabelka z oczkiem ) podłączasz zacisk "S". Takie rozwiązanie stosowano w tyrystorowych układach zapłonowych do Komarków i Wuesek w czasach PRL'u Wink

Jazda na Romecie
Jest najlepszą jazdą na świecie !!
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-09-2014 12:02:22 przez elektriker.)
17-09-2014 11:54:46
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo elektriker za ten post.
Kanilox Offline
Moplikowiec
*


Liczba postów: 3,490
Imię: Kamil
Skąd: Zabrze
Pojazd: Romet Chart
Post: #15
RE: Z 12v na 210v lub trochę więcej
(17-09-2014 11:54:46)elektriker napisał(a):  Jeśli chodzi o ten schemat: http://www.jawa.xf.cz/downloads/tyr_zapalovani06.pdf

To z cewki "klaksonowej" idzie zasilanie obwodu bramki tyrystora.

To będą mógł podłączyć to pod dwie cewki świetlne?
17-09-2014 12:12:16
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Wycena - Romet Ogar 205
Ostatni post: wazniak96
Dzisiaj 16:19:19
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 18
Siema
Ostatni post: Nikodem_ek510
Dzisiaj 14:23:59
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 421
Silnik gaśnie przy zmiani...
Ostatni post: wazniak96
Dzisiaj 12:30:53
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 286
Romet ogar 205 nie zapala...
Ostatni post: MacRoial
Dzisiaj 12:28:58
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 226
ogar 205 023 mało mocy
Ostatni post: wazniak96
Dzisiaj 12:09:13
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 450
Problem z paliwem w Romec...
Ostatni post: MacRoial
Dzisiaj 09:08:07
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 883
Zapłon CDI
Ostatni post: MacRoial
Dzisiaj 09:02:51
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 250
Nierówna praca silnika
Ostatni post: MacRoial
Dzisiaj 08:59:23
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 100
Czajka 1974 - szczegółowy...
Ostatni post: zaz
Wczoraj 23:38:16
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 53
Co to za rower?
Ostatni post: Dawdzio
Wczoraj 21:44:07
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 72
Skorupa lampy przód komar...
Ostatni post: joozek
Wczoraj 21:32:58
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 329
Wigry 1 z 1976 - szczegół...
Ostatni post: wigryman
Wczoraj 20:52:44
» Odpowiedzi: 24
» Wyświetleń: 1197
Poszukuję wszelakiej doku...
Ostatni post: przemekprzybysz52
Wczoraj 12:22:43
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 324
Komar po szlifie na dotar...
Ostatni post: jurecky
18-05-2024 22:16:31
» Odpowiedzi: 155
» Wyświetleń: 14443
Wał korbowy
Ostatni post: Wodnik
18-05-2024 13:49:21
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 155

Reklama