Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Wątek zamknięty 
[Poradnik] Ustawienie Zapłonu Silnik Jawa50/Ogar200 by pawlo300
Autor Wiadomość
pawlo300 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 70
Imię:
Skąd: szabda/brodnica/kuj-pom
Pojazd:
Post: #1
[Poradnik] Ustawienie Zapłonu Silnik Jawa50/Ogar200 by pawlo300
witam tu chciałem przedstawić ustawienie zapłonu w ów silniku...
wiem że dla niektórych to udręka dlatego postaram się jasno Big Grin


1.Najpotrzebniejsze ci będzie:
-klucz do świec
-gwóźdź, ołówek
-suwmiarka(można się obejść, wystarczy porządna linijka)
-śrubokręt płaski(porządny i szeroki)
-szczelinomierz(lub blaszka 0,40mm i bibuła(0,05mm))
-ewentualnie nóż lub drobna piłka do metalu

2.Ustawianie platynek:

1. Wykręć świecę zapłonową za pomocą klucza.
2. Wsadź ołówek, gwóźdź, suwmiarkę; polecam gwóźdź.
3. Za pomocą delikatnego stukania kopką ustaw tłok w GMP(Górne Martwe Położenie; po prostu jak najbliżej świecy zapłonowej).
4. Zaznacz położenie na gwoździu - np. umieść go równolegle do ożebrowania cylindra i prostopadle do krawędzi głowicy a następnie zaznacz w miejscu styku krawędzi głowicy z gwoździem
5. Powtórz pomiar(zaznaczenie) ponieważ by się upewnić czy jest dokładny.
6. Odkręć za pomocą śrubokręta 3 śruby w prawym deklu silnika mocujące osłonę iskrownika.
7. Poluźnij śrubę mocującą kowadełko platynek(ten element nieruchomy; pamiętaj, że tłok jest w GMP!).
8. Wsuń między styki platynek blaszkę(dowolną luz z szczelinomierza) o grubości 0,40mm a następnie dociśnij młoteczek w kierunku krzywki a kowadełko do młoteczka jedną ręką.
9. W tej pozycji dokręć śrubę mocującą kowadełko, mocno z wyczuciem.
10. Powtórz czynności od pkt. 2 do 4. i wsadź ponownie blszkę między styki, przy prawidłowej regulacji powinna wchodzić z lekkim oporem w innym przypadku powtórz pkt. 7 do 9.

3 Ustawianie zapłonu.

1. Silnik jest rozkręcony jak w przypadku 2
2. 1,40 -1,70 mm(silnik zablokowany) lub 1,70 - 2,00mm (silnik odblokowany w przypadku gwoździa za pomocą suwmiarki lub linijki odmierz i zaznacz drugą kreskę w kierunku tłoka w odległości 2,00mm od poprzedniej)
3. Za pomocą kopki i koła(silnik na biegu) ustaw tłok w takim położeniu jaki wychodzi z obliczeń w pkt. 2(w przypadku gwoździa krawędź głowicy ma się znaleźć ciut za kreską przed chwilą zaznaczoną(a pomiędzy nimi dwoma)). UWAGA! Tłok ustawiony jest poprawnie tylko wtedy kiedy zatrzyma się go w obliczonym położeniu w momencie, w którym porusza się w kierunku GMP a nie DMP!!(Dolny Martwy Punkt; maksymalne położenie tłoka w kierunku silnika).
4. Odkręć śruby mocujące iskrownik(dwie; u góry i na dole).
5. Obracaj iskrownikiem w prawo lub lewo tak długo aż przerwa między stykami przerywacza wyniesie 0,05mm(mierząc szczelinomierzem lub wsadzając ciasno bibułę).
6. Mocno ale z wyczuciem dokręć śruby mocujące iskrownik.


4 Składanie

1. Dokręć porządnie jeszcze raz iskrownik i platynki.
2. Dokręć śruby mocujące osłonę iskrownika.
3. Dokręć świecę zapłonową za pomocą klucza(wyczyść ją i wyreguluj przerwę pomiędzy elektrodami, powinna wynosić jak w przypadku platynek 0,40mm)

mam nadzieje że się przyda motoda opisana z własnych doświadczeń wyuczona od innych Big Grin Pozdro

Bezwzględny zakaz kopiowania materiału
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-01-2012 21:34:24 przez Mikołaj.)
29-01-2011 17:05:14
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Reklama
Wątek zamknięty 


Wiadomości w tym wątku
[Poradnik] Ustawienie Zapłonu Silnik Jawa50/Ogar200 by pawlo300 - pawlo300 - 29-01-2011 17:05:14




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Romet ogar 205 nie zapala...
Ostatni post: Wodnik
Dzisiaj 07:33:03
» Odpowiedzi: 16
» Wyświetleń: 337
Paliwo owiane legendom
Ostatni post: Mityczny Kacperek
Wczoraj 22:59:55
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 63
pomoc przy indentyfikacji...
Ostatni post: Pióro
Wczoraj 22:28:50
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 24
Silnik gaśnie przy zmiani...
Ostatni post: elmer
Wczoraj 21:58:19
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 382
Wycena - Romet Ogar 205
Ostatni post: elmer
Wczoraj 19:41:03
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 66
Siema
Ostatni post: Nikodem_ek510
Wczoraj 14:23:59
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 441
ogar 205 023 mało mocy
Ostatni post: wazniak96
Wczoraj 12:09:13
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 461
Problem z paliwem w Romec...
Ostatni post: MacRoial
Wczoraj 09:08:07
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 905
Zapłon CDI
Ostatni post: MacRoial
Wczoraj 09:02:51
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 265
Nierówna praca silnika
Ostatni post: MacRoial
Wczoraj 08:59:23
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 117
Czajka 1974 - szczegółowy...
Ostatni post: zaz
19-05-2024 23:38:16
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 74
Co to za rower?
Ostatni post: Dawdzio
19-05-2024 21:44:07
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 83
Skorupa lampy przód komar...
Ostatni post: joozek
19-05-2024 21:32:58
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 346
Wigry 1 z 1976 - szczegół...
Ostatni post: wigryman
19-05-2024 20:52:44
» Odpowiedzi: 24
» Wyświetleń: 1208
Poszukuję wszelakiej doku...
Ostatni post: przemekprzybysz52
19-05-2024 12:22:43
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 342

Reklama