Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Pytanie
Autor Wiadomość
romet1989 Offline
Praktykant
*


Liczba postów: 469
Imię: Wojciech
Skąd: Witkowo
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #1
Pytanie
Siemka dzisiaj majster zapytał mnie jaka jest różnica między silnikiem 2t a 4t. Chciał bym się dowiedzieć jaka różnica jest w pracy silnika i w budowie pomożecie?.Wiem że silnik 2t nie ma zaworów jest smarowany mieszanką
25-11-2013 20:38:24
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
nie_mientki Offline
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 6,382
Imię: Michał
Skąd: Puławy
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #2
RE: Pytanie
http://www.youtube.com/watch?v=viWhxvo6DLk
http://www.youtube.com/watch?v=2Yx32F1cncg
http://www.youtube.com/watch?v=nAKTVBRNsmI


Znając angielski na poziomie podstawowym dowiesz się więcej niż Ci potrzeba. I nie słuchaj pierdolingu o wyższości 2t nad 4t.

KLIKNIJ TUTAJ I POMÓŻ W OPŁACENIU SERWERA !
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-11-2013 20:45:37 przez nie_mientki.)
25-11-2013 20:43:50
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Wojtek3362 Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,901
Imię: Wojciech
Skąd: Szwajcariq
Pojazd: Romet Chart
Post: #3
RE: Pytanie
Tak moimi słowami spróbuje ci wytłumaczyć Tongue

W silniki 4T mamy 4-suwy:
-ssanie - w tym suwie tłok przemieszcza się z GMP do DMP, zawór dolotowy jest otwarty, ładunek zostaje "wpuszczony" do cylindra.
-sprężanie - teraz tłok idzie od DMP do GMP, ładunek zostaje sprężony i następuje zapłon (w silniku ZS samozapłon), oba zawory są zamknięte.
-praca - Tłok leci z GMP do DMP, oba zawory są zamknięte
-wydech - No i tłok z DMP idzie do GMP, otwarty zawór wylotowy, następuje "wydalenie" spalin.

Oba zawory są otwarte na końcu suwu wydechu i początku suwu ssania, ale tylko przez milisekunde czy jakoś tak
Dzięki wykorbieniu wału i kole zamachowemu wał potrafi się "obkręcić" 4 razy.


W silniku dwusuwowym fukcje rozrządu pełni tłok.
-suw sprężania - tłok przemieszcza się z DMP do GMP, świeża mieszanka zostaje wprowadzona do wału korbowego, następuje zapłon mieszanki.
-suw pracy - tłok idzie z GMP do DMP po tym jak nastąpi zapłon, mieszanka kanałami płuczącymi dostaje się na denko tłoka i wypycha spaliny, po tym znowu następuje suw sprężania itd.

Jeżeli coś pokręciłem to sorry, pisałem to z głowy Tongue

mientki - co jak co, ale dwusuwy w małych pojemnościach są lepsze od 4T w kwesti mocy. Wytrzymałością jak i spalaniem rządzi 4T.

Moje pojazdy - Wojtek3362

Pozdrawiam Smile
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-11-2013 21:00:42 przez Wojtek3362.)
25-11-2013 20:54:41
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Oggórek Offline
Pijmy szybciej bo się ściemnia.
*


Liczba postów: 264
Imię: Ni uja nie pamietam
Skąd: Podkarpackie
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #4
RE: Pytanie
(25-11-2013 20:54:41)Wojtek3362 napisał(a):  mientki - co jak co, ale dwusuwy w małych pojemnościach są lepsze od 4T w kwesti mocy. Wytrzymałością jak i spalaniem rządzi 4T.

Z wytrzymałością to bym się sprzeczał.
25-11-2013 21:01:53
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kw112 Offline
Chart passione mea, et vita mea
*


Liczba postów: 2,014
Imię: Michał
Skąd: Różyna
Pojazd: Romet Chart
Post: #5
RE: Pytanie
W 2t cały cykl pracy silnika zamka się w jednym obrocie kału korbowego, w 4t potrzebne są aż 2 obroty.
W dwu suwie można zrobić namiastkę zaworów stosując membranę. 4t jest silnikiem większym od silnika 2t.
W 2t stosunek wielkości silnika do jego mocy jest lepszy niż w 4t.
Czterosuw może być ZS (zapłon samoczynny/ diesel) albo ZI (zapłon iskrowy/ benzyna). W ZS może być komora dzielona lub niedzielona.
Komora korbowa w silniku 2t jest zamknięta. Potrzebne jest to, aby sprężyć mieszankę w komorze korbowej i później wprowadzić ja do cylindra. w 4t wał chodzi w oleju.
Silnik 2t różni się bardzo głowicą. Nie ma ona miejsca na zawory ani nic innego oprócz świecy, więc nie jest skomplikowana.
Głowica w 4t posiada miejsce na wałek rozrządu, klawiaturę (starsze typy), zawory, szklanki (nowsze silniki), ma wykonane kanały dolotowe i wylotowe, kanały doprowadzające substancję smarującą i chłodzącą.
Bardzo różni się cylinder 4t i 2t. 4t ma jednolitą tuleję, 2t ma wykonane kanały dolotowe i wylotowe.

20.08.2012, 20.38 patrzyłem na zegarek- zakup charta 210
Mój Romet Chart 210 nowa edycja!
nikt tak ci nie wytłumaczy jak schemat!
027 bogiem, 023 nałogiem, s38 podstawą, 019 zabawą
25-11-2013 21:30:28
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
nie_mientki Offline
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 6,382
Imię: Michał
Skąd: Puławy
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #6
RE: Pytanie
(25-11-2013 20:54:41)Wojtek3362 napisał(a):  mientki - co jak co, ale dwusuwy w małych pojemnościach są lepsze od 4T w kwesti mocy. Wytrzymałością jak i spalaniem rządzi 4T.

Oczywiście że w "małych pojemnościach" dwusuw przewyższy czterosuw. Mała pojemność=mały silnik. A weź tu się przejmuj z wykonywaniem mikro części rozrządu do silnika. Żadna firma się tego nie podejmie. Koszty niewspółmierne do potencjalnych efektów. A taki dwusuw-byle się kręcił, miał iskrę i paliwo-odpali.

Praktyka pokazuje że te granica tych "małych pojemności" leży gdzieś w okolicach 250ccm.

KLIKNIJ TUTAJ I POMÓŻ W OPŁACENIU SERWERA !
25-11-2013 21:41:03
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
romet1989 Offline
Praktykant
*


Liczba postów: 469
Imię: Wojciech
Skąd: Witkowo
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #7
RE: Pytanie
Dzięki za opdpowiedzi jutro opowiem majstrowi co. i jakBig Grin
25-11-2013 23:21:34
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
bartoszek5k Offline
MacGyver
*


Liczba postów: 2,358
Imię: Bartosz
Skąd: Drobnice k.Wielunia
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #8
RE: Pytanie

ROMET OGAR 205- remont ukończony

ROMET OGAR 200- w uzdatnianiu do użytkowania

ROMET DELTA CTB - dupowóz
25-11-2013 23:29:02
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
afik98 Offline
traktorzysta początkujący elktromechanik


Liczba postów: 219
Imię: Adrian
Skąd: warmia i mazury koło Węgorzewa
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #9
RE: Pytanie
(25-11-2013 21:41:03)nie_mientki napisał(a):  
(25-11-2013 20:54:41)Wojtek3362 napisał(a):  mientki - co jak co, ale dwusuwy w małych pojemnościach są lepsze od 4T w kwesti mocy. Wytrzymałością jak i spalaniem rządzi 4T.

Oczywiście że w "małych pojemnościach" dwusuw przewyższy czterosuw. Mała pojemność=mały silnik. A weź tu się przejmuj z wykonywaniem mikro części rozrządu do silnika. Żadna firma się tego nie podejmie. Koszty niewspółmierne do potencjalnych efektów. A taki dwusuw-byle się kręcił, miał iskrę i paliwo-odpali.

Praktyka pokazuje że te granica tych "małych pojemności" leży gdzieś w okolicach 250ccm.


Gdzieś na YT jest 30sek. filmik w którym chodzi malutki silniczek, tłoczek bez pierścieni i pyrka tak samo (dźwięk) jak z dawnych polskich bajek samochód.
Powiem tak: ciekawe.
Ło to ło
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-11-2013 00:53:02 przez afik98.)
26-11-2013 00:48:03
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
nie_mientki Offline
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 6,382
Imię: Michał
Skąd: Puławy
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #10
RE: Pytanie
(25-11-2013 23:29:02)bartoszek5k napisał(a):  http://www.youtube.com/watch?v=n4R3Zyi7VhQ
http://www.youtube.com/watch?v=64KEDVz0inc

Bartek, oglądając te filmiki bardzo łatwo o utratę koncentracji. Czuję się jak podczas oglądania prognozy pogody na Super Stacji.

KLIKNIJ TUTAJ I POMÓŻ W OPŁACENIU SERWERA !
26-11-2013 00:54:05
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
bartoszek5k Offline
MacGyver
*


Liczba postów: 2,358
Imię: Bartosz
Skąd: Drobnice k.Wielunia
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #11
RE: Pytanie
Prawda, po pierwszym razie nic nie zapamiętałem ani nie zrozumiałem (nie przez brak pojmowania) musiałem oglądać 2 i 3 i dopiero dało efekt. I kto powie że płeć piękna się nie zna

ROMET OGAR 205- remont ukończony

ROMET OGAR 200- w uzdatnianiu do użytkowania

ROMET DELTA CTB - dupowóz
26-11-2013 01:52:54
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
nie_mientki Offline
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 6,382
Imię: Michał
Skąd: Puławy
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #12
RE: Pytanie
A pogodę na SS widziałeś?



Kiedyś obejrzałem i nic nie zapamiętałem. W dodatku taka rozkoszna jest Big Grin

KLIKNIJ TUTAJ I POMÓŻ W OPŁACENIU SERWERA !
26-11-2013 02:02:37
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
bartoszek5k Offline
MacGyver
*


Liczba postów: 2,358
Imię: Bartosz
Skąd: Drobnice k.Wielunia
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #13
RE: Pytanie
Ojjojoj w tym różowym jej ładnie, trzeba przyznać wiedzą kogo dawać, ale nie śmiećmy tematu bo się ktoś może zdenerwować

ROMET OGAR 205- remont ukończony

ROMET OGAR 200- w uzdatnianiu do użytkowania

ROMET DELTA CTB - dupowóz
26-11-2013 02:10:27
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
nie_mientki Offline
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 6,382
Imię: Michał
Skąd: Puławy
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #14
RE: Pytanie
Cycki nigdy nie są spamem.

KLIKNIJ TUTAJ I POMÓŻ W OPŁACENIU SERWERA !
26-11-2013 02:41:53
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo nie_mientki za ten post.
bartoszek5k Offline
MacGyver
*


Liczba postów: 2,358
Imię: Bartosz
Skąd: Drobnice k.Wielunia
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #15
RE: Pytanie
No chociaż z drugiej strony to masz racje

ROMET OGAR 205- remont ukończony

ROMET OGAR 200- w uzdatnianiu do użytkowania

ROMET DELTA CTB - dupowóz
26-11-2013 02:46:44
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Wał korbowy
Ostatni post: Wodnik
Dzisiaj 01:03:38
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 64
Wigry 1 z 1976 - szczegół...
Ostatni post: wigryman
Wczoraj 20:49:49
» Odpowiedzi: 21
» Wyświetleń: 1068
Skorupa lampy przód komar...
Ostatni post: łogór 200
Wczoraj 13:07:50
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 251
Silnik gaśnie przy zmiani...
Ostatni post: Dawdzio
Wczoraj 12:03:23
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 55
brak przedniego światła
Ostatni post: skowron
Wczoraj 09:55:06
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 249
[K] Kupię cylinder silnik...
Ostatni post: Wodnik
Wczoraj 00:57:21
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 59
[K] Kupię cylinder silnik...
Ostatni post: robnaw205
16-05-2024 23:50:05
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 774
Gdańska 205-tka :)
Ostatni post: buras_tft
16-05-2024 20:21:34
» Odpowiedzi: 31
» Wyświetleń: 22897
Remont silnika 019
Ostatni post: marcin1479
16-05-2024 06:08:52
» Odpowiedzi: 22
» Wyświetleń: 1887
Podłączenie cewki ogar 20...
Ostatni post: skowron
15-05-2024 18:31:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 206
[S] Króciec ogar 200/jawa...
Ostatni post: tomal1992
15-05-2024 14:53:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 1432
Jaguar Special ?
Ostatni post: Kotdachowiec
15-05-2024 11:19:36
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 5805
Jaki rozmiar dętek i opon...
Ostatni post: zaz
14-05-2024 23:43:34
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 236
Kto jeszcze robi szlify c...
Ostatni post: tramwajarz
14-05-2024 22:33:32
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 462
Poszukuję wszelakiej doku...
Ostatni post: Mixol
14-05-2024 11:00:34
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 273

Reklama