Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Wątek zamknięty 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rozkręcanie sterów
Autor Wiadomość
DamianPGN Offline
Nowy
*


Liczba postów: 47
Imię: Damian
Skąd: Gniezno
Pojazd: Inny Romet
Post: #1
Rozkręcanie sterów
Chciałbym oddać ramę do lakierowania, a stery są bardzo zniszczone i chciałbym je sam całe wyciągnąć, aby oddzielić widelec od ramy. Tutaj są zdjęcia tych sterów:







Czy dam radę zrobić to samemu, podstawowymi narzędziami?
31-08-2013 20:28:11
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Reklama
wnusiu94 Offline
Moderator Działu Rowerowego
Moderatorzy


Liczba postów: 3,184
Imię: Adam
Skąd: Wrocław
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #2
RE: Rozkręcanie sterów
Użyłem Twoich zdjęć, mam nadzieję, że się nie pogniewasz. Wink



Jeżeli chcesz zdjąć tylko kierownicę - odkręć śrubę, którą oznaczyłem Ci jako #1. Jest ona bardzo długa. Po jej wyjęciu powinno się dać zdjąć kierownicę wraz z obejmą.

Natomiast, jeżeli chcesz wyjąć kierownicę z mostkiem, musisz dodatkowo zbić element #2 za pomocą płaskiego wkrętaka i młotka, a następnie odkręcić miseczkę oznaczoną #3.

Legenda nie umiera nigdy. | Różowy Składak - Zapraszam!
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 31-08-2013 20:48:50 przez wnusiu94.)
31-08-2013 20:48:07
Znajdź wszystkie posty użytkownika
[+] 1 osoba postawiła piwo wnusiu94 za ten post.
Wojtek3362 Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,901
Imię: Wojciech
Skąd: Szwajcariq
Pojazd: Romet Chart
Post: #3
RE: Rozkręcanie sterów
Jak chcesz wyciągnąć mostek to musisz odkręcić śrubę która go mocuje, ale nie całkowice. Potem walni młotkiem w tą śrubę.

Moje pojazdy - Wojtek3362

Pozdrawiam Smile
31-08-2013 20:58:01
Znajdź wszystkie posty użytkownika
DamianPGN Offline
Nowy
*


Liczba postów: 47
Imię: Damian
Skąd: Gniezno
Pojazd: Inny Romet
Post: #4
RE: Rozkręcanie sterów
Dzięęęęki bardzo Smile Będę się bawił
31-08-2013 21:10:43
Znajdź wszystkie posty użytkownika
DamianPGN Offline
Nowy
*


Liczba postów: 47
Imię: Damian
Skąd: Gniezno
Pojazd: Inny Romet
Post: #5
RE: Rozkręcanie sterów
Próbowałem oddzielić widelec od ramy, ale z marnym skutkiem. Odkręciłem tylko tą długą śrubę, która mocuje kierownicę, próbowałem zbijać ten element za pomocą młotka i wkrętaka, ale nie widzę różnicy, co mam zrobić teraz?







A więc tyle odnośnie mostka, jako że rozkręcam całą ramę, potrzebuje też wyciągnąć korby i suport. Wiem, że potrzeba specjalistycznych narzędzi i jeszcze nigdy tego nie rozkręcałem, ale może w tak starym rowerze jest jakiś inny sposób? Pomóżcie





I trzecia sprawa, ktoś napisał mi, że na główce ramy będzie nr seryjny, a pierwsze 2 cyfry to rok, czy w tym miejscu (zdjęcie) powinien być cały numer? Zdrapałem trochę farby i widać dwie cyfry 8 i 7:





Z góry dzięki za pomoc Smile
01-09-2013 09:40:27
Znajdź wszystkie posty użytkownika
wnusiu94 Offline
Moderator Działu Rowerowego
Moderatorzy


Liczba postów: 3,184
Imię: Adam
Skąd: Wrocław
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #6
RE: Rozkręcanie sterów
(01-09-2013 09:40:27)DamianPGN napisał(a):  A więc tyle odnośnie mostka, jako że rozkręcam całą ramę, potrzebuje też wyciągnąć korby i suport. Wiem, że potrzeba specjalistycznych narzędzi i jeszcze nigdy tego nie rozkręcałem, ale może w tak starym rowerze jest jakiś inny sposób? Pomóżcie



W miejscu oznaczonym #1 powinien być klin. Wybiłeś go? Jeżeli tak, to zdejmujesz ręką ten element korby, następnie odkręcasz #2 (pamiętając, że jest tam lewy <odwrotny> gwint) oraz zdejmujesz #3. Po zdjęciu #3 ukaże Ci się wnętrze korby - na jej głównym elemencie (powiedzmy, że to ośka) nakręcona będzie nakrętka (lewy gwint!), którą zbijasz płaskim i młotkiem. Wyjmujesz korbę "od drugiej strony".

Legenda nie umiera nigdy. | Różowy Składak - Zapraszam!
01-09-2013 10:40:31
Znajdź wszystkie posty użytkownika
[+] 1 osoba postawiła piwo wnusiu94 za ten post.
DamianPGN Offline
Nowy
*


Liczba postów: 47
Imię: Damian
Skąd: Gniezno
Pojazd: Inny Romet
Post: #7
RE: Rozkręcanie sterów
(01-09-2013 10:40:31)wnusiu94 napisał(a):  W miejscu oznaczonym #1 powinien być klin. Wybiłeś go? Jeżeli tak, to zdejmujesz ręką ten element korby, następnie odkręcasz #2 (pamiętając, że jest tam lewy <odwrotny> gwint) oraz zdejmujesz #3. Po zdjęciu #3 ukaże Ci się wnętrze korby - na jej głównym elemencie (powiedzmy, że to ośka) nakręcona będzie nakrętka (lewy gwint!), którą zbijasz płaskim i młotkiem. Wyjmujesz korbę "od drugiej strony".

Otóż tak, klin wybiłem, tylko z drugiej strony nie chce wyjść, rozumiem, że mam po prostu mocno uderzyć młotkiem. Druga sprawa, korby nie mogę ściągnąć ręką, za mocno siedzi, czy psiknięcie WD40 pomoże?
Myślę, że z resztą sobie poradzę.
01-09-2013 11:50:48
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Marwerick Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,866
Imię: Zbigniew
Skąd: rumia (GWE)
Pojazd: Inny
Post: #8
RE: Rozkręcanie sterów
przedłużką musisz wyciągnąć klin albo obcęgami ale tak żeby gwintu nie zwalić korbę może delikatnie młotkiem gumowym popukaj powinna zejść
01-09-2013 13:58:58
Znajdź wszystkie posty użytkownika
wnusiu94 Offline
Moderator Działu Rowerowego
Moderatorzy


Liczba postów: 3,184
Imię: Adam
Skąd: Wrocław
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #9
RE: Rozkręcanie sterów
(01-09-2013 13:58:58)Marwerick napisał(a):  korbę może delikatnie młotkiem gumowym popukaj powinna zejść

Walnij normalnym młotkiem, i tak nic się nie stanie.

Legenda nie umiera nigdy. | Różowy Składak - Zapraszam!
01-09-2013 15:20:22
Znajdź wszystkie posty użytkownika
DamianPGN Offline
Nowy
*


Liczba postów: 47
Imię: Damian
Skąd: Gniezno
Pojazd: Inny Romet
Post: #10
RE: Rozkręcanie sterów
Korba zdjęta, tylko caaały czas problem z mostkiem...
Oby dwie śruby są luźne, walę z całej siły młotkiem, z lewej, z prawej, z góry i nic, nawet nie ma luzu. Czy możecie mi wytłumaczyć jak to zdjąć, tak łopatologicznie, jakbym pierwszy raz widział rower?
05-09-2013 21:04:53
Znajdź wszystkie posty użytkownika
DaFiX Offline
Moderator
Moderator działu Rowery


Liczba postów: 298
Imię: Kacper
Skąd: Śląsk
Pojazd: Inny Romet
Post: #11
RE: Rozkręcanie sterów
O kurw ;o

1'o : Korbę młotkiem? Nauczy się dziadostwa i będzie aluminiową tak ściągał, albo karbon... Ściągacz, wiesz co to? Chociażby prowizoryczny z trzech śrub, sześciu nakrętek i kawałka blachy z trzema otworami.

2'o : Stery, czasem nie ucinaj widelca brzeszczotem jak to zrobiłeś z mostkiem (po co?). Klucze rometowskie/zzrowskie masz? Tam jest klucz do sterów i nim to odkręcisz. Chyba, że Ci nie zależy to przecinak i młoteCZEK (nie młotek). Przecinak wkładasz w te "otworki" i leciutko uderzasz młoteczkiem aby się odkręciło. Jednak ja potem takich sterów bym nie założył, widząc to co zrobiłeś z mostkiem.

Jak coś robisz, to rób porządnie. Nie szukaj drogi na skróty, szukaj obejścia! Większość "narzędzi" do rozbiórki starego roweru zrobisz samemu. Podałem przykład ze ściągaczem.

https://kacperduda.pl
05-09-2013 21:48:05
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Wojtek3362 Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,901
Imię: Wojciech
Skąd: Szwajcariq
Pojazd: Romet Chart
Post: #12
RE: Rozkręcanie sterów
Ściągacz do stalowej korby? HAHA! Po jaką cholerę? Pierwsze słyszę aby kliny ściągaczem wybijać Tongue I jak się nie mylę, to w carbonie i aluminium nie stosuje się klinów, a suporty typu "isis", i nie potrzeba do tego ściągacza. Ale co ja tam wiem...

(31-08-2013 20:48:07)wnusiu94 napisał(a):  Natomiast, jeżeli chcesz wyjąć kierownicę z mostkiem, musisz dodatkowo zbić element #2 za pomocą płaskiego wkrętaka i młotka, a następnie odkręcić miseczkę oznaczoną #3.

facepalm taki "fachowiec" z ciebie. Stery nie służą do trzymania mostka, tylko widelca... I to młotkiem jeszcze miseczkę zbijać? Boże...


Mostek naprawdę nie potrzebnie ucinałeś, ale jak już to jak spojrzysz się w środek tej rurki zobaczysz że jest na dole jakiś metalowy element (poświeć sobie latarką), tam wkładasz jakiś pręt czy wkrętak jak ci go nie szkoda i walisz młotkiem aby wybić ten "klin", wtedy bez problemu wyjdą resztki mostka.

Moje pojazdy - Wojtek3362

Pozdrawiam Smile
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-09-2013 22:08:32 przez Wojtek3362.)
05-09-2013 22:04:50
Znajdź wszystkie posty użytkownika
DaFiX Offline
Moderator
Moderator działu Rowery


Liczba postów: 298
Imię: Kacper
Skąd: Śląsk
Pojazd: Inny Romet
Post: #13
RE: Rozkręcanie sterów
Po co ma się uczyć dziadostwa od początku? Może karbonu nie będzie miał, fakt przesadziłem, ale już aluminiowej campy wolałbym aby nie uderzał młotkiem. Nie wiedziałem gdzie wpleść, o tą Twoją wypowiedź: "kliny ściągaczem wybijać". Po pierwsze ŚCIĄGAĆ, wybić to możesz sobie oko Wink. Próbowałeś kiedyś kupić kliny do Jaguara/Huragana? Chyba nie Wink Nie chciałbyś przypadkiem uszkodzić gwintu, co jest bardzo łatwe, ściągaczem natomiast o to się nie martwisz, o ile dobrze go użyjesz Wink

https://kacperduda.pl
05-09-2013 22:13:41
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Wojtek3362 Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,901
Imię: Wojciech
Skąd: Szwajcariq
Pojazd: Romet Chart
Post: #14
RE: Rozkręcanie sterów
Zdziwiłbyś się ile kupowałem takich klinów, większość na złomach, targowiskach i nawet w rowerowych, lecz te są wadliwej jakości. A młotkiem to oczywiście że nie wolno nawalać w gwint, trzeba nakręcić nakrętkę i to w nią uderzać i nic się nie stanie.

Moje pojazdy - Wojtek3362

Pozdrawiam Smile
05-09-2013 22:20:33
Znajdź wszystkie posty użytkownika
DaFiX Offline
Moderator
Moderator działu Rowery


Liczba postów: 298
Imię: Kacper
Skąd: Śląsk
Pojazd: Inny Romet
Post: #15
RE: Rozkręcanie sterów
Kupowałeś do innych polskich rowerów czy do Jaguara/Huragana? Jeżeli w pierwszym lepszym rowerowym dostaniesz klin do tych szosówek to podziwiam rowerowe w Twojej okolicy. Jeżeli nigdy nie skręcałeś korby do tych rowerów to się proszę nie wypowiadaj Wink

https://kacperduda.pl
05-09-2013 22:31:15
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Wątek zamknięty 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Remont
Ostatni post: romek
Dzisiaj 19:26:12
» Odpowiedzi: 15
» Wyświetleń: 991
Ogar 205 - problemy z bie...
Ostatni post: romek
Dzisiaj 19:22:02
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 119
Komar ciężko pali na ciep...
Ostatni post: tomangelo
Dzisiaj 18:57:58
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 9
Dobry wieczór
Ostatni post: maxior30
Dzisiaj 03:12:49
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 32
Co to za model składaka?
Ostatni post: maxior30
Dzisiaj 02:41:08
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 52
Lagi 50 T-1 w Ogarze 200
Ostatni post: Piotrekdriver1
Wczoraj 23:28:14
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 142
Ogar 205 1987
Ostatni post: grz3513k
Wczoraj 23:02:32
» Odpowiedzi: 51
» Wyświetleń: 4279
Jak wyglądały te modele w...
Ostatni post: Rometowiec_SJZ
Wczoraj 20:01:02
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 50
Wyrobiony rowek na klin w...
Ostatni post: Dinozaur
Wczoraj 12:28:44
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 248
Romet komar nie ma mocy
Ostatni post: Norweski Zomowiec
16-06-2025 21:33:59
» Odpowiedzi: 17
» Wyświetleń: 955
O tym jak posiadłem FSMa ...
Ostatni post: Retrower
16-06-2025 20:27:05
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 3098
Problem ze sprzęgłem Rome...
Ostatni post: Ambero25
15-06-2025 22:48:27
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 303
OldtimerBazar Wrocław 7/3...
Ostatni post: siwy1958
15-06-2025 01:17:43
» Odpowiedzi: 43
» Wyświetleń: 23150
komar 2351
Ostatni post: joozek
14-06-2025 11:43:34
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 361
Remont rometa Polo M-760
Ostatni post: joozek
14-06-2025 11:39:12
» Odpowiedzi: 39
» Wyświetleń: 5533

Reklama