Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Tuning Sałek s38 - działa :)
Autor Wiadomość
siwy1958 Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 147
Imię: Marek
Skąd: Wroclaw
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #16
RE: Tuning Sałek s38 - działa :)
Witam !
Splanowalem w motorynce glowice silnik 023 o ok 1.5 na tokarce, i przyrostu mocy nie odczulem a tylko niestety ciezej sie przekopuje.
Moze u innych bylo co innego... Moze mam Chinski cylinder i kanaly do d....

Pozdrawiam
Marek.
Wczoraj 17:44:12
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
tomangelo Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 235
Imię: tomangelo
Skąd: Polska
Pojazd: Romet Komar
Post: #17
RE: Tuning Sałek s38 - działa :)
Wtrącę tylko że Maluchy wychodząc jeden po drugim potrafiły mieć rozrzut 18-24 koni, ponieważ technologia produkcji była jaka była. A to już była (adoptowana) technologia Fiata, zamiast - nawet trudno to nazwać rozwojem - technologii przedwojennych Niemiec.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: Wczoraj 19:12:48 przez tomangelo.)
Wczoraj 19:10:56
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Zbooy Offline
Nowy
*


Liczba postów: 7
Imię: Tomasz
Skąd: Rzeszów
Pojazd: Romet Komar
Post: #18
RE: Tuning Sałek s38 - działa :)
Dokładnie. W pełni się przychylam i do tego właśnie zmierzałem, że rozrzut materiałowy i jakościowy w tamtych czasach to był kosmos niczym nieograniczony więc nie ma co polemizować w temacie dokładności wykonania wspomnianych cylindrów do Komarów i innych dezametów Wink.
Wczoraj 20:49:58
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
romek Offline
019 rzondzi
*


Liczba postów: 2,836
Imię: Marcin
Skąd: NOS
Pojazd: Romet Komar
Post: #19
RE: Tuning Sałek s38 - działa :)
(Wczoraj 17:44:12)siwy1958 napisał(a):  Witam !
Splanowalem w motorynce glowice silnik 023 o ok 1.5 na tokarce, i przyrostu mocy nie odczulem a tylko niestety ciezej sie przekopuje.
Moze u innych bylo co innego... Moze mam Chinski cylinder i kanaly do d....

Pozdrawiam
Marek.

Samo splanowanie głowicy nie przyniesie spektakularnych efektów, ale to jest fakt że fabryczna głowica w 023 daje stopień sprężenia 8:1, to tak trochę nie bardzo na dzisiejsze paliwo. Ja już to pisałem ale napiszę i tu. Miałem w Kadecie z tym silnikiem też splanowanie o 1,5mm głowice ale zerwałem gwint świecy po czym dałem tymczasowo głowice od S38 (stopień sprężania 6,5:1), a finalnie dałem właściwą ale splanowana o 1mm. Faktem jest że na kopniaku to czuć ale w jeździe różnica była może że był tylko minimalnie słabszy na tej od S38. Ogólnie mój Kadet jest mocny, może nie szybki ale mocny, mam oryginalny cylinder świeżo po szlifie. Pytanie jaki na tak splanowanej głowicy jest stopień sprężania i czy to jest bezpieczne dla wału
Wczoraj 21:00:00
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Dinozaur Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 182
Imię: Jarek
Skąd: Wroclaw
Pojazd: Inny
Post: #20
RE: Tuning Sałek s38 - działa :)
Czesc, posluze sie moim przykladem 'rasowania' silnika sprzed wielu lat : silnik NSU 351 OT: fabryczna moc 12,5 KM przy 5000 obr./min. i stopniu sprezania 6,3 : 1 [ rozrzad 'odkryty' - zawory na wierzchu, zeliwna glowica ].
Byl zbudowany przed wojna [ 1936r. ] na benzyne 'BA 75 Oktan', a ja jezdzilem tymi motorkami juz na paliwie 'niebieskim 78 Oktan'.
Zrobilem remont : szlif, dorobili mi tlok dochodzacy wyzej o 4 mm / do krawedzi tulei cylindra - stopien sprezania wzrosl znacznie i obliczylem go wtedy teoretycznie na '12 : 1', ale w trakcie pracy silnika - moglo to byc ok. 10,5 - 11 : 1.
Kolektor ssacy w glowicy powiekszylem o 5,5 mm i wypolerowalem, tak samo wypolerowalem grzybki zaworow, komore spalania w glowicy i denko tloka - spalanie zmniejszylo sie wowczas do zaledwie 1,9 - 2,1 L / 100 km, a osiagi w dwie osoby - wzrosly do 132 km/h [ przy fabrycznych osiagach podanych w instrukcji jako 110 km/h w dwie osoby i spalanie 2,7 - 2,8 L benzyny 75 Ok. ].
Nie dalo sie natomiast juz jezdzic z tak wysoko sprezonym silnikiem na benzynie 78 Oktan i musialem stosowac do niego tylko 'zolta 94 Oktan'.
Wal korbowy wytrzymal ok. 5 lat codziennej jazdy [ wiosna - lato - jesien - zima ] z tak wysokim stopniem sprezania 10,5 - 11 : 1 [ przy fabrycznym stopniu sprezania silnika wczesniej 6,3 : 1 ] i przebieg ok. 85 - 90 tys.km, czasem z maksymalnymi osiagami [ motocykl byl wowczas szybszy w dwie osoby od najszybszych 'nowek ETZ-ek 250', ktorymi Znajomi jezdzili w pojedynke / wg licznika VDO jezdzil do 132 km/h ], szybszy od ETZ 250 o 5 - 6 km/h i spalal 3 razy mniej benzyny od nich [ przez ten prawie 2-krotnie zwiekszony stopien sprezania silnika ] i wal korbowy jest nadal bez luzow pionowych - no tylko wal byl w NSU zawsze smarowany cisnieniowo, ale jezdzilem wtedy na olejach 'jakie popadly' - czyli jaki udalo sie akurat kupic na 'CPN' : Selektol, Superol, itp.
Zrobilem to 'rasowanie silnika' wowczas pierwszy raz w zyciu i od razu ekstremalnie sprezylem silnik i wal wytrzymal taka 'wyczynowa jazde' na sztywnej ramie i trapezowym widelcu / po kostce brukowej, szynach tramwajowych, klapach kanalow, itp., na ktorych tyl motocykla podskakiwal 'na pol metra w gore' / wg oceny jadacych z tylu za mna - tylne kolo opadalo pozniej na bruk, szarpalo lancuchem napedowym i 'sypaly' sie w nim rolki - po dwoch tygodniach / miesiacu - lancuch byl do wyrzucenia, bo brakowalo juz polowy rolek, to kupowalem nastepny nowy lancuch - w 'Bomisie' z zapasow magazynowych, 5 - 10 razy taniej, niz nowe lancuchy do WSK wowczas w 'Polmozbycie'...
Byly tam tez wtedy wszelakie linki motocyklowe / przecenione, gazniki, lozyska, zarowki, itp., itd.
Szkoda - ze dzisiaj juz nie ma takich 'Bomisow' z 'nowymi - starymi' czesciami motoryzacyjnymi 'za grosze'...
Raz chyba nawet zalalem do silnika zwykly olej 'Lux 10' - bo nic innego nie bylo na stacji benzynowej...
Pozdrawiam.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: Wczoraj 22:34:10 przez Dinozaur.)
Wczoraj 22:19:11
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Kratka na lampe ogar 205
Ostatni post: Merfix
Wczoraj 23:54:28
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 30
Tuning Sałek s38 - działa...
Ostatni post: Dinozaur
Wczoraj 22:19:11
» Odpowiedzi: 19
» Wyświetleń: 546
Huragan RetroGrade - doku...
Ostatni post: RetroGrade
Wczoraj 18:31:27
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 328
Romet Pony
Ostatni post: OptimusPL
Wczoraj 02:05:56
» Odpowiedzi: 32
» Wyświetleń: 18354
Własnej produkcji zapłon
Ostatni post: romek
30-11-2025 20:01:44
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 188
Tuning Dezamet 023
Ostatni post: romek
30-11-2025 19:59:35
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 355
Zamienię na pokrywę zapło...
Ostatni post: Elektronik
30-11-2025 16:08:42
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 142
Kupię ramę WSK 175.
Ostatni post: Elektronik
30-11-2025 15:24:49
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 620
Przednie zawieszenie w Og...
Ostatni post: grissley
30-11-2025 01:44:04
» Odpowiedzi: 21
» Wyświetleń: 1048
Jackmotorsowe zestawy tun...
Ostatni post: grissley
30-11-2025 00:24:01
» Odpowiedzi: 41
» Wyświetleń: 1899
Ogar 200 - tuleje ustalaj...
Ostatni post: baczek007
29-11-2025 22:01:52
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 104
CDI Romet Pony M2 Motoryn...
Ostatni post: tramwajarz
29-11-2025 00:48:56
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 305
Paleta kolorów rowerów Ro...
Ostatni post: RetroGrade
28-11-2025 23:58:36
» Odpowiedzi: 111
» Wyświetleń: 251458
Wsk 125 dzwoniący silnik
Ostatni post: Norweski Zomowiec
28-11-2025 23:13:56
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 11786
Cylinder Jawa vs Dezamet
Ostatni post: Elektronik
28-11-2025 19:29:53
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 445

Reklama