|
Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
|
Unoszące się ramie torpedo
|
| Autor |
Wiadomość |
Dinozaur
Uczeń

Liczba postów: 190
Imię: Jarek
Skąd: Wroclaw
Pojazd: Inny
|
RE: Unoszące się ramie torpedo
Czesc, niestety - dosc 'enigmatyczny / zagmatwany' opis calej sytuacji, bo generalnie : albo masz 'cos' za mocno skrecone nakretkami osi, albo 'kontra' hamulca 'torpedo' / ma 2 cm luz 'gora - dol', albo jeszcze 'cos - blaszka' luzno lata, itp...?
Zeby piasta typu 'torpedo' sprawnie dzialala - to musi miec skasowany luz osiowy w ramie, czyli cale kolo nie powinno 'latac na boki', a jednoczesnie nie moze to byc tak 'ciasno' skrecone - zeby ta 'kontra' hamulca krecila sie lub 'latala gora - dol' o 2 cm razem z piasta..?
Cos jest zle zlozone albo ma wlasnie '2 cm luzu / gora - dol', moze byc takze za mocno wszystko skrecone - za bardzo scisniete nakretkami osi / albo cala piasta 'torpedo' - pracuje 'na sucho / bez oleju' wewnatrz.?.
Pozdrawiam.
Chyba juz wiem : te obejme blaszana, ktora trzyma 'kontre' hamulca typu 'torpedo' do ramy - masz zalozona 'jakas wieksza - dluzsza', przez co 'kontra hamulca' ma te '2 cm luzu / gora - dol' i przy hamowaniu / opada 2 cm, a po zatrzymaniu - podnosi sie do gory / w kierunku rurki ramy...
Obejma 'kontry' hamulca musi byc scisle dopasowana do srednicy i ksztaltu rurki ramy - zeby wlasnie nie miala mozliwosci 'latania gora - dol o 2 cm' w czasie hamowania i zatrzymywania.
Widocznie masz okragle w przekroju poprzecznym rurki ramy tylnego widelca, a obejme 'kontry' do ramy - masz zamontowana od rurek 'owalnych' w przekroju / roznica w dlugosci tych obejm moze wynosic wlasnie ok. 15 - 17 - do 20 mm nawet...
Pozdrawiam.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 23-11-2025 13:39:27 przez Dinozaur.)
|
|
| 23-11-2025 13:01:45 |
|
|
Dinozaur
Uczeń

Liczba postów: 190
Imię: Jarek
Skąd: Wroclaw
Pojazd: Inny
|
RE: Unoszące się ramie torpedo
Dlatego napisalem, ze tam nie ma prawa byc na obejmie takiego 'luzu 2 cm' - bo sie za ktoryms razem przy hamowaniu ta obejma zwyczajnie urwie...
Obejma ma byc zacisnieta na ramie / przez srubke, ktora ja sciska na 'kontrze' z napisem 'Lucznik'.
Do rowerow z tylnym trojkatem z rurek o przekroju okraglym - sa obejmy 'male' umowmy sie, a do rowerow majacych tylny widelec z rurek o przekroju 'owalnym' - sa duzo wieksze, dluzsze / 2 - 3 razy wieksze od tych 'okraglych'.
Wiec albo masz zalozona obejme od rurki 'owalnej' - do rurki 'okraglej' w przekroju, albo masz zalozona jakas obejme dorabiana przez kogos...
Jesli nie 'skasujesz' tego 'luzu 2 cm' - to obejma sie urwie przy 20 / 30 czy 50-tym zahamowaniu, niestety...
Pozdrawiam.
Tu masz pokazane 'mniej - wiecej' wielkosci obu obejmek : do tylnego widelca z rurek okraglych i do rurek owalnych / jesli zalozyles taka 'owalna' - do rurki okraglej, to ma ona wlasnie co najmniej 15 - 17 mm luzu 'gora - dol' podczas hamowania...
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 23-11-2025 23:02:42 przez Dinozaur.)
|
|
| 23-11-2025 22:08:17 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości
|
|