Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Jackmotorsowe zestawy tuningowe do 223 (Ogar 200 Jawa 50) - ktoś zna?
Autor Wiadomość
grissley Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 145
Imię: Roman
Skąd: Olsztynek
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #1
Jackmotorsowe zestawy tuningowe do 223 (Ogar 200 Jawa 50) - ktoś zna?
Temat teoretyczny.
Są takie 3 zestawy tuningowe u jackmotorsa:

1. https://www.jackmotors.pl/oldtimer/cylin...aign-id=19
2. https://www.jackmotors.pl/oldtimer/cylin...aign-id=19
3. https://www.jackmotors.pl/oldtimer/cylin...aign-id=19

Ceny zostawmy na razie na boku - są masakryczne, a przecież jeszcze gaźnik, wydech, głowica i robota...

Z tego co piszą to na pierwszych dwóch realne jest uzyskanie (pod warunkiem zmiany gaźnika, wydechu i CDI) 12-13 KM, a na trzecim zestawie: 8-9KM.
Wydaje mi się, że 12-13KM w Ogarze, przy jego zawieszeniu i hamulcach to i tak za dużo, a dodatkowo pewnie zmieliło by skrzynię, zębatki i sprzęgło. No i wyglądałoby to mocno nieseryjnie przez membramę.
Ale takie 8-9KM (a niech i 7KM) to też byłby "potwór", a nadal seryjny wygląd. Pytanie - czy ktoś kiedyś widział to zamontowane? Ktoś wie, jak to się sprawuje? I jak z trwałością tego ("produkt polski, przeróbka jack" - jakoś to nie brzmi mocno wiarygodnie, a już tym bardziej przy tej cenie)?
I czy jest ktoś kto takie rzeczy daje radę całościowo ogarnąć, jakby mu zlecić (trzeba by np roztaczać kartery)?

*************
Mój Ogar 200
Wczoraj 03:57:18
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Bob_Harley Offline
Technik
*


Liczba postów: 639
Imię: Bob
Skąd: Świętokrzyskie
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #2
RE: Jackmotorsowe zestawy tuningowe do 223 (Ogar 200 Jawa 50) - ktoś zna?
a ten dalej w to brnie... nie zrobisz ścigacza z jafki już pisałem - wymaga to wiedzy i umiejętności na pierwszym miejscu i dopiero środków finansowych (duzych ilości) na drugim, po co ty kupiłeś te pierdziawke jak miałeś jakies 750cc z tego co pamiętam?

nawet jeśli by sie jakimś cudem udało sparować ten kosmiczny cylinder z karterami, które koniecznie trzeba roztoczyć, to myślisz ze wygodnie by sie tym jezdziło jako daily - do pracy czy do sklepu? otóż nie - tak samo jak niewygodnie by sie jezdziło do pracy Yamahą R1 czy innym CBR1000
(Ten post był ostatnio modyfikowany: Wczoraj 10:08:13 przez Bob_Harley.)
Wczoraj 10:05:40
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
łogór 200 Offline
Ostatni ch#j Polski
*


Liczba postów: 716
Imię: Tomek
Skąd: Małopolska
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #3
Jackmotorsowe zestawy tuningowe do 223 (Ogar 200 Jawa 50) - ktoś zna?
Tuning to proces wykonywany etapami podparty solidnymi regulacjami i dostrajaniem,to nie jest p&p wymieniam cylinder reszte olewam i przyrost mocy i koniec


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

K:A ja jestem durnym osłem, Tak?
J:Tak
J:Ostatnim ch... Polski To ci mogę zapowiedzieć.

„Każdy człowiek musi w jakiś sposób żyć, nie jak to się mówi byle jak”
Wczoraj 11:03:32
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
grissley Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 145
Imię: Roman
Skąd: Olsztynek
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #4
RE: Jackmotorsowe zestawy tuningowe do 223 (Ogar 200 Jawa 50) - ktoś zna?
(Wczoraj 10:05:40)Bob_Harley napisał(a):  
a ten dalej w to brnie... nie zrobisz ścigacza z jafki już pisałem
(Wczoraj 10:05:40)Bob_Harley napisał(a):  nawet jeśli by sie jakimś cudem udało sparować ten kosmiczny cylinder z karterami, które koniecznie trzeba roztoczyć, to myślisz ze wygodnie by sie tym jezdziło jako daily - do pracy czy do sklepu?

Po to m.in. założyłem ten wątek, żeby się dowiedzieć. Natomiast jakoś nie widzę nic abstrakcyjnego w założeniu, że już samo zwiększenie pojemności o 40% mogłoby poprawić komfort dojazdów do pracy i po bułki. Przecież wiadomo, że nie chodzi o tworzenie "wyścigowego" potwora, a o jedynie o trochę więcej elastyczności i mocy.

A brnę bo lubię - co wy macie za problem z wymianą doświadczeń albo analizowaniem opcji? Przecież napisałem, że wątek jest teoretyczny.


(Wczoraj 10:05:40)Bob_Harley napisał(a):  po co ty kupiłeś te pierdziawke jak miałeś jakies 750cc z tego co pamiętam?

Bo mam do niej sentyment, a moje 750 do miasta się zupełnie nie nadawało.

(Wczoraj 11:03:32)łogór 200 napisał(a):  Tuning to proces wykonywany etapami podparty solidnymi regulacjami i dostrajaniem,to nie jest p&p wymieniam cylinder reszte olewam i przyrost mocy i koniec

No ale to nie jest wątek "czym jest tuning" - jest o tym, czy ktoś wymieniał (albo zna kogoś kto wymieniał, albo chociaż coś wie...) cylinder/tłok na 70c, a jeśli tak to z czym jeszcze (oprócz samej wymiany) się to wiązało i jakie były efekty.

*************
Mój Ogar 200
(Ten post był ostatnio modyfikowany: Wczoraj 13:22:36 przez grissley.)
Wczoraj 13:21:01
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Bob_Harley Offline
Technik
*


Liczba postów: 639
Imię: Bob
Skąd: Świętokrzyskie
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #5
RE: Jackmotorsowe zestawy tuningowe do 223 (Ogar 200 Jawa 50) - ktoś zna?
poza tym jak juz mamy być sprawiedliwi to olbrzymi problem był z tym żeby zalożyć niehomologowaną żarówkę do lampy, ale wrzucić cylinder o poj. 70cc co jest całkowicie niezgodne z prawem to już OK tak? u siebie wrzuciłem do jafki cylinder 60cc z portingiem z Jackmotors i faktycznie troche sie poprawiły osiągi, na tyle że dało sie przyjemnie jeździć np. używać dość niskich obrotów zeby sobie pyrkać 50kph po wiejskiej drodze i czasem troche rozkręcić ten Czechosłowacki wynalazek zeby i te 65kph złapać na prostym odcinku. Ale takie daleko idące modyfikacje typu cylinder 70cc, głowica słoneczko, gaźniki wymyślne i układy wydechowe sprawią że MOIM ZDANIEM ten sprzęt bedzie tylko bardziej uciążliwy w użytkowaniu np. poprzez głośny tłumik, bo zeby to wtedy jechało to nie oszukujmy sie tłumik będzie głośny, do tego pewnie tylko na danym zakresie obrotów sie bedzie dobrze jechało, spalanie pewnie wzrośnie kilkukrotnie itd. itd. Jeśli chcesz mieć maszynke zeby sie na niej powydurniać jak np. Pavel Ragnar na swojej jafce na YT, to jak najbardziej mozna ale trzeba wiedziec co z czym, natomiast do zwykłego przyjemnego uzytkowania na codzień to mowie: max sobie wrzucić ten cylinder 60cc z Jackmotors (ja dalem za niego 2 lata temu 400PLN) i wyregulować/wyczyścić wszystko jak należy a gwarantuje ci że na zębatce 13z bedziesz sobie spokojnie leciał 60kph, ale pewnie podobny efekt osiągnie sie na oryginalnym cylindrze 50cc np. po szlifie i na dobrej jakości tłoku
Wczoraj 14:57:07
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
grissley Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 145
Imię: Roman
Skąd: Olsztynek
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #6
RE: Jackmotorsowe zestawy tuningowe do 223 (Ogar 200 Jawa 50) - ktoś zna?
(Wczoraj 14:57:07)Bob_Harley napisał(a):  poza tym jak juz mamy być sprawiedliwi to olbrzymi problem był z tym żeby zalożyć niehomologowaną żarówkę do lampy, ale wrzucić cylinder o poj. 70cc co jest całkowicie niezgodne z prawem to już OK tak?

No tak Wink Po pierwsze - cylinder 70cc nie oślepia więc trudniej się zorientować, a po drugie akurat tutaj gdzie mieszkam nie jest nielegalny.



(Wczoraj 14:57:07)Bob_Harley napisał(a):  u siebie wrzuciłem do jafki cylinder 60cc z portingiem z Jackmotors i faktycznie troche sie poprawiły osiągi, na tyle że dało sie przyjemnie jeździć

A widzisz. Czyli u siebie coś podobnego zrobiłeś, a innym nawet teoretyzowanie wypominasz! Wink
A czy przypadkiem to nie Ty gdzieś pisałeś, że po jakimś czasie poprawa zniknęła i już nie jeździ tak dobrze? Gdzieś mi chyba mignęła taka opinia, tylko właśnie nie jestem pewien, czy to byłeś Ty.


(Wczoraj 14:57:07)Bob_Harley napisał(a):  Ale takie daleko idące modyfikacje typu cylinder 70cc, głowica słoneczko, gaźniki wymyślne i układy wydechowe sprawią że MOIM ZDANIEM ten sprzęt bedzie tylko bardziej uciążliwy w użytkowaniu np. poprzez głośny tłumik, bo zeby to wtedy jechało to nie oszukujmy sie tłumik będzie głośny, do tego pewnie tylko na danym zakresie obrotów sie bedzie dobrze jechało, spalanie pewnie wzrośnie kilkukrotnie itd. itd.


No, ale to jest gdybanie. Nie wiem, dlaczego musiałoby tak być - są motorowery i motocykle 80ccm czy 125ccm i wcale nie są głośne ani nie palą 10l/100. Więc na logikę, to tak jak piszesz być może ale wcale nie musi.
Chciałem się dowiedzieć jak jest w rzeczywistości, na tych konkretnych zestawach - ktoś to chyba kupuje, skoro mają w ofercie (?).
Z mojego punktu widzenia - to jest o 40% większa pojemność. Niech spalanie, moc i moment obrotowy zwiększą się o równe 40% w każdym zakresie, to byłby świat i ludzie i biorę w ciemno (tzn nie biorę chyba bo jednak cena zabija, ale teoretyzujemy przecież).


(Wczoraj 14:57:07)Bob_Harley napisał(a):  do zwykłego przyjemnego uzytkowania na codzień to mowie: max sobie wrzucić ten cylinder 60cc z Jackmotors (ja dalem za niego 2 lata temu 400PLN) i wyregulować/wyczyścić wszystko jak należy a gwarantuje ci że na zębatce 13z bedziesz sobie spokojnie leciał 60kph, ale pewnie podobny efekt osiągnie sie na oryginalnym cylindrze 50cc np. po szlifie i na dobrej jakości tłoku

Na moich górkach nawet na zębatce 11 brakuje elastyczności (ale na prostej leci 58, jak się długo rozbuja). A co dopiero na 13.
Prędkości maksymalnej aż tak bardzo mi nie brakuje - nie pogardziłbym jakimiś dodatkowymi 5 czy 10kmh, ale ten brak elastyczności i wachlowanie biegami najbardziej mnie wkurzają.
Cylinder 60cm - ma swoje plusy, bo nie wymaga dodatkowych przeróbek. Gdyby to był jakiś "porządny" cylinder i tłok to można by rozważać, ale z drugiej strony różnica nie jest jakaś duża, a ja nie muszę wymieniać. Robić niekonieczny remont tylko po to, żeby wymienić cylinder na 60tkę to bez sensu. No i opinie o jakości zestawu są różne.

Nie ma też na forum prawie niczego o podkowie np - a podobno to robi sporą różnicę. No ale to już kolejny temat.

*************
Mój Ogar 200
Wczoraj 16:04:00
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Bob_Harley Offline
Technik
*


Liczba postów: 639
Imię: Bob
Skąd: Świętokrzyskie
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #7
RE: Jackmotorsowe zestawy tuningowe do 223 (Ogar 200 Jawa 50) - ktoś zna?
to dodam tylko jeszcze tyle że coś źle zrobiłeś/wyregulowałeś skoro na 11z ci nie chce jechać, fakt powiedziałem kiedyś że po jakimś 1000km czuć pewne pogorszenie ale na chwile obecną obstawiam że to gaźnik nie dość że marnej jakości to jeszcze ten pierdzielony Jikov, teraz po swapie na PZ19 jest od razu lepiej, niemniej na 13z jeździło się bardzo dobrze dopiero wieksze górki redukcja na 2 bieg i 40kph pod te górkę bez problemu, potem 12z bo Góry Świętokrzyskie to jednak teren pod taką zębatkę i spokojnie idzie wyciągnąć 60kph bez jakiegoś wielkiego rozpędu- ot trzeba więcej gazu dać i jedzie, nawet taki uzytkownik Spaceman co sie kiedys mocno na forum udzielał w temacie Ogara 200 robił 200kilometrowe wycieczki bez problemu na zębatce 13z i to na fabrycznym zestawie z dołożonym tylko CDI (dość topowym swoją drogą), i ilekroć widze te "stuningowane" jafki czy ogary to mi sie słabo robi ze wzgledu na te albo wystające filtry powietrza, albo jakieś dziwnie zamontowane w bok gaźniki, wydechy odstające nienaturalnie od ramy etc. a jak już wspomniałem bez tego typu udziwnień sie nie obejdzie jak chcesz go tak rasować, no chyba że tylko cylinder 60cc to OK. Niemniej - reasumując, Ogar 200 na fabrycznej konfiguracji, czyli cyl 50cc i EWENTUALNIE zmieniony gaźnik na coś współczesnego powinien bez problemu jechać na zębatce 12z
Wczoraj 19:55:29
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Norweski Zomowiec Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,920
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
Post: #8
RE: Jackmotorsowe zestawy tuningowe do 223 (Ogar 200 Jawa 50) - ktoś zna?
tu masz mapę:
https://i.imgur.com/H9KPxye.jpg

tu masz dyfuzor
http://images33.fotosik.pl/303/167d9bda8d861576.jpg

głowicę planujesz do squisha 0.8mm

gaznik dellorto 19 lub pochodny

i gra gitara
(Ten post był ostatnio modyfikowany: Wczoraj 20:22:39 przez Norweski Zomowiec.)
Wczoraj 20:21:56
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
tramwajarz Offline
Król Śmieciarek xd
*


Liczba postów: 2,204
Imię: Daniel
Skąd: Rzgów/k.Łodzi
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #9
RE: Jackmotorsowe zestawy tuningowe do 223 (Ogar 200 Jawa 50) - ktoś zna?
Ja już z tego wyrosłem ,w szczególnosci cen tych tjuningowych zestawów,w tej cenie kupujesz byle jaki chinski skuter 2t ,wkłądasz tam 70 i w cenie tego cylindra starczy na gaznik ,moze i wydech i to jest najfajniejsze

Romet 50-T1 1979
Romet Sport 1986
Malagutti Crosser 50 1995
Wczoraj 21:17:23
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
romek Offline
019 rzondzi
*


Liczba postów: 2,816
Imię: Marcin
Skąd: NOS
Pojazd: Romet Komar
Post: #10
RE: Jackmotorsowe zestawy tuningowe do 223 (Ogar 200 Jawa 50) - ktoś zna?
Ale Ty masz z tym Ogarem i tak coś nie tak, bo z tego co pisałeś to on dalej nie ma mocy seryjnej a przecież ma ulepszenia

Ps.Tramwajarz, zadam pytanie poza tematem, widziałem na YT twój filmik z cylindrem Moretti, czy na nim miał swoją normalna moc i ile km zrobiłeś ?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: Wczoraj 23:20:56 przez romek.)
Wczoraj 23:20:07
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
grissley Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 145
Imię: Roman
Skąd: Olsztynek
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #11
RE: Jackmotorsowe zestawy tuningowe do 223 (Ogar 200 Jawa 50) - ktoś zna?
(Wczoraj 23:20:07)romek napisał(a):  Ale Ty masz z tym Ogarem i tak coś nie tak, bo z tego co pisałeś to on dalej nie ma mocy seryjnej a przecież ma ulepszenia

No właśnie nie wiem czy nie ma seryjnej. Może ma a ja wymyślam.
Po zakupie zaprowadziłem go do Radomia do Piotrka O. W drodze "tam" tracił parę przy najmniejszym wzniesieniu na trójce, swoją drogą. Piotrek m.in. poprawił ustawienie zapłonu (było o 1mm za wcześnie), naprawił rozklekotane sprzęgło, wymienił tłok 3 pierścieniowy na 2p, zrobił porting, skrócił kolanko (było długie) i wg niego śmiga.
Więc może on ma tę moc seryjną, a nawet ciut więcej.
Póki nie ma "fałd" to jest spoko. o ale u mnie są, a ja nie ważę 60kg w dodatku Wink

*************
Mój Ogar 200
(Ten post był ostatnio modyfikowany: Dzisiaj 03:05:17 przez grissley.)
Dzisiaj 03:04:55
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Jackmotorsowe zestawy tun...
Ostatni post: grissley
Dzisiaj 03:04:55
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 237
"Tunink" rometa 50t1
Ostatni post: Merfix
Wczoraj 22:06:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 151
50T-1, 200 albo 205 - któ...
Ostatni post: Bob_Harley
20-11-2025 17:58:27
» Odpowiedzi: 285
» Wyświetleń: 33692
Moja nowa dojazdówka (Oga...
Ostatni post: romek
20-11-2025 08:04:27
» Odpowiedzi: 109
» Wyświetleń: 10304
Renault 5
Ostatni post: zaz
19-11-2025 06:07:47
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 152
UWAGA TO JEST OSZUST - ...
Ostatni post: Marooo4
17-11-2025 22:10:20
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 13976
RE: UWAGA TO JEST OSZUST ...
Ostatni post: stqc
17-11-2025 19:13:00
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 267
Instrukcje do Rometów
Ostatni post: romek
14-11-2025 16:58:01
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 70131
Komar 2352 1984r
Ostatni post: jacomoto
14-11-2025 11:49:28
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 715
[K] Mocowanie tłumika oga...
Ostatni post: KubaOg
13-11-2025 23:44:28
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 453
Kartery S38ZB4
Ostatni post: Szczepan
13-11-2025 12:36:29
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 218
Dezamet 019 regeneracja g...
Ostatni post: Norweski Zomowiec
13-11-2025 09:23:48
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 854
Co to za rower ZZR
Ostatni post: Rometowiec_SJZ
12-11-2025 23:29:29
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 176
Romet 50-T1 Tramwajarza
Ostatni post: tramwajarz
12-11-2025 22:39:57
» Odpowiedzi: 22
» Wyświetleń: 6216
Rejestracja Komara 2350
Ostatni post: Szczepan
12-11-2025 22:23:25
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 340

Reklama