Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Ankieta: Który motorower będzie nabardziej bezproblemowy w eksploatacji?
50T-1 (019)
Ogar 200
Ogar 205
[Wyniki ankiety]
Uwaga: To jest publiczna ankieta, więc każdy może zobaczyć na co zagłosowano.
Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
50T-1, 200 albo 205 - który kupić na "daily" zagranicą?
Autor Wiadomość
grissley Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 134
Imię: Roman
Skąd: Olsztynek
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #241
RE: 50T-1, 200 albo 205 - który kupić na "daily" zagranicą?
(05-11-2025 19:15:36)romek napisał(a):  Jak na łożysku igiełkowym myślę że 1:40

Mam tulejkę...
A czym czyścicie między żeberkami? Bo tak szczoteczką do zębów to mi się nie chce Wink

*************
Mój Ogar 200
05-11-2025 20:29:29
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Fearevil Offline
Nowy
*


Liczba postów: 35
Imię: Krycha
Skąd: Poznań
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #242
RE: 50T-1, 200 albo 205 - który kupić na "daily" zagranicą?
(05-11-2025 20:29:29)grissley napisał(a):  
(05-11-2025 19:15:36)romek napisał(a):  Jak na łożysku igiełkowym myślę że 1:40

Mam tulejkę...
A czym czyścicie między żeberkami? Bo tak szczoteczką do zębów to mi się nie chce Wink

Cholera, ale żeś się wkręcił w temat Tongue Niezły sentyment musisz mieć do tej maszyny. Gaźnik opanowałeś w pełni czy masz z nim jeszcze jakieś problemy?
Pulpit ze wskaźnikami od kierunków moim zdaniem extra! Pasuje do całości jak ulał.
06-11-2025 22:52:29
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Fearevil za ten post.
Bob_Harley Offline
Technik
*


Liczba postów: 630
Imię: Bob
Skąd: Świętokrzyskie
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #243
RE: 50T-1, 200 albo 205 - który kupić na "daily" zagranicą?
Ogólnie swojego Ogara 200 to traktuje karcherem, ale ostrożnie w okolicach automatu zmiany biegów bo tamtędy się może woda dostać do skrzyni biegów, no i gaźnik to se owijałem folią żeby go też nie zalało i co większy syf to zmyje z cylindra, polecam taki środek w sprayu do czyszczenia silnika co sie nadaje do amelinium, pryska sie zostawia na minutke i ogień myjką, albo raczej woda xD

i uwaga z myjką w okolicach licznika, bo tam też sie woda dostanie w mechanizm i go zara szlak trafi, tutaj lepiej podejść ze szmatką
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-11-2025 00:34:28 przez Bob_Harley.)
07-11-2025 00:33:30
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Bob_Harley za ten post.
grissley Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 134
Imię: Roman
Skąd: Olsztynek
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #244
RE: 50T-1, 200 albo 205 - który kupić na "daily" zagranicą?
(06-11-2025 22:52:29)Fearevil napisał(a):  Gaźnik opanowałeś w pełni czy masz z nim jeszcze jakieś problemy?


Nie jestem pewien co do gaźnika - muszę sprawdzić jak świeca wygląda...
Ogólnie, coś się porobiło z odpalaniem. Tzn ssanie źle działa. A konkretnie - jak dam ssanie to odpala i od razu gaśnie. Bez ssania odpala bezproblemowo, ale muszę parę razy zakręcić manetką zanim złapie pierwszą temperaturę i się obroty ustabilizują. Trochę głupie...
Poza tym chyba ok.

(06-11-2025 22:52:29)Fearevil napisał(a):  Pulpit ze wskaźnikami od kierunków moim zdaniem extra! Pasuje do całości jak ulał.

Dzięki Smile

Dzisiaj udało mi się urwać linkę sprzęgła - na szczęście już w garażu, a nie na trasie. Już w drodze zauważyłem, że coś nie do końca mi wysprzęgla. Dojechałem jeszcze jakoś do domu, chciałem podkręcić linkę i trachhh. Po przyjrzeniu się, w manetce był jakiś drut-mod z nakrętką zamiast baryłki na lince...
Dobrze, że miałem zapasową linkę w garażu, bo bym został na miesiąc z tym Ogarem jak Himmilsbach z angielskim Confused
A zapinanie linki w klamce dopiero na cztery ręce się udało, po tym jak wcześniej po kwadransie nieudanych prób mało kierownicy nie pogryzłem ze złości...

*************
Mój Ogar 200
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-11-2025 02:55:37 przez grissley.)
07-11-2025 02:47:50
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Fearevil Offline
Nowy
*


Liczba postów: 35
Imię: Krycha
Skąd: Poznań
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #245
RE: 50T-1, 200 albo 205 - który kupić na "daily" zagranicą?
(07-11-2025 02:47:50)grissley napisał(a):  Nie jestem pewien co do gaźnika - muszę sprawdzić jak świeca wygląda...
Ogólnie, coś się porobiło z odpalaniem. Tzn ssanie źle działa. A konkretnie - jak dam ssanie to odpala i od razu gaśnie. Bez ssania odpala bezproblemowo, ale muszę parę razy zakręcić manetką zanim złapie pierwszą temperaturę i się obroty ustabilizują. Trochę głupie...
Poza tym chyba ok.

Pytam Cię o gaźnik, bo ja u siebie też mam AMAL, z tym, że 19 a nie 16.
Początkowo też myślałem, że zabawa z tym gaźnikiem jest kłopotliwa, ale w gruncie rzeczy wszystko jest dość proste i nie można za bardzo opierać się na "internetowych" poradach co do ilości wykręceń bądź wkręceń danych śrubek tylko przetestować to samemu na żywym organizmie. Ja byłem tak zdesperowany, że nawet dmuchałem w kanaliki kręcąc przy tym śrubkami, żeby wiedzieć jak to do choinki działa, bo myślałem, że mój gaźnior jest uszkodzony Big Grin
Ssaniem chyba nie musisz się za bardzo przejmować, bo u mnie jest dość podobnie. Zaciągam linkę, odpalam i szybko, dosłownie po 2s od odpalenia wyłączam ssanie, bo inaczej zgaśnie. Za każdym razem odpalanie wygląda tak samo, ale motór gada bez żadnego problemu. Wcześniej testowałem gaźnik BVF od Simsona i na ssaniu było tak samo więc skoro jesteś kolejnym przypadkiem, to ja się tym nie przejmuję, bo w zasadzie po co skoro Ogar jeździ jak poparzony?:F
07-11-2025 11:28:21
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
grissley Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 134
Imię: Roman
Skąd: Olsztynek
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #246
RE: 50T-1, 200 albo 205 - który kupić na "daily" zagranicą?
Taka wątpliwość po zmianie linki sprzęgła...
Jak naciąg jest ustawiony na zero, to nie wysprzęgla do końca. Musiałem naciągnąć linkę na tyle, żeby łapa odsunęła się o jakieś 2mm od pozycji zerowej. To tak normalnie, czy zluzować linkę i wyregulować śrubką na karterze?



Te 2mm bardzo dużo zmienia - bez tego nie dało się jechać. Było dość mocno zasprzęglone nawet po wduszeniu klamki na maks, rumak gasł od razu po wrzuceniu jedynki.

*************
Mój Ogar 200
07-11-2025 13:07:30
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Bob_Harley Offline
Technik
*


Liczba postów: 630
Imię: Bob
Skąd: Świętokrzyskie
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #247
RE: 50T-1, 200 albo 205 - który kupić na "daily" zagranicą?
ogólnie to te linki ze sprężynką z tego co wiem nie za bardzk grają w ogarach 200, sam mam od "nowości" czyli jakies 5 lat taką bez sprężynki i musi być tylko troszke luzu na tej łapce żeby sprzęgło działało dobrze, u mnie działa na tyle dobrze ze jedynka nigdy nie zgrzyta na postoju a kółko jak jest w górze na biegu praktycznie sie nie kręci

no i sprzęgło to sie reguluje w zasadzie na popychaczu śrubką z kontrą, a na lince to tylko luz sobie ustawić ile potrzeba
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-11-2025 14:10:07 przez Bob_Harley.)
07-11-2025 14:08:51
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
grissley Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 134
Imię: Roman
Skąd: Olsztynek
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #248
RE: 50T-1, 200 albo 205 - który kupić na "daily" zagranicą?
(07-11-2025 02:47:50)grissley napisał(a):  Nie jestem pewien co do gaźnika - muszę sprawdzić jak świeca wygląda...

Chyba jest idealo, co?

Świeca Beru ZM14-260 (jaki będzie tego odpowiednik Iskry?)



(07-11-2025 14:08:51)Bob_Harley napisał(a):  no i sprzęgło to sie reguluje w zasadzie na popychaczu śrubką z kontrą, a na lince to tylko luz sobie ustawić ile potrzeba

No i tak zrobiłem - aczkolwiek pomiędzy "nie do końca wysprzęgla" a "nie zasprzęgla" jest może z pół obrotu śrubki odległości (?). Generalnie, dość precyzyjny musiałem być. Mam nadzieję, że nic mi się tam teraz nie ślizga - ale nie czuję nic takiego, więc chyba ok.

*************
Mój Ogar 200
11-11-2025 02:25:53
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Norweski Zomowiec Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,915
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
Post: #249
RE: 50T-1, 200 albo 205 - który kupić na "daily" zagranicą?
za bogato wygląda świeca
11-11-2025 02:31:59
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
grissley Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 134
Imię: Roman
Skąd: Olsztynek
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #250
RE: 50T-1, 200 albo 205 - który kupić na "daily" zagranicą?
Dlaczego?
Tzn po bokach jest czarno i mokro, ale w środku kawa z mlekiem?

*************
Mój Ogar 200
11-11-2025 02:49:29
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Bob_Harley Offline
Technik
*


Liczba postów: 630
Imię: Bob
Skąd: Świętokrzyskie
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #251
RE: 50T-1, 200 albo 205 - który kupić na "daily" zagranicą?
wg mnie świeca OK, z tendencją do "ciut za bogato" i dlatego możesz mieć nadmiar oleju w tłumiku
11-11-2025 12:06:27
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Norweski Zomowiec Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,915
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
Post: #252
RE: 50T-1, 200 albo 205 - który kupić na "daily" zagranicą?
widać pokrycie sadzą dookoła elektrody - oznacza to zazwyczaj zbyt bogatą mieszankę
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-11-2025 12:47:50 przez Norweski Zomowiec.)
11-11-2025 12:46:18
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
romek Offline
019 rzondzi
*


Liczba postów: 2,812
Imię: Marcin
Skąd: NOS
Pojazd: Romet Komar
Post: #253
RE: 50T-1, 200 albo 205 - który kupić na "daily" zagranicą?
260 to będzie tak jak Iskra F100 wg mnie za zimna, być może problem zniknie jak dasz np. F80 lub odpowiednik, pamiętaj też że jak sprawdzasz żeby nie chodził wcześniej na wolnych tylko gasisz od razu po jeździe
11-11-2025 13:38:10
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
grissley Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 134
Imię: Roman
Skąd: Olsztynek
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #254
RE: 50T-1, 200 albo 205 - który kupić na "daily" zagranicą?
To spróbuje podmienić na F80.
A odnośnie składu mieszanki. W amalu to śrubka nr1, ale przypomni ktoś, w którą stronę kręcić żeby zubożyć mieszankę? I jak wrażliwa jest regulacja - zacząć od pół obrotu, czy ćwierć?


*************
Mój Ogar 200
11-11-2025 15:37:46
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Bob_Harley Offline
Technik
*


Liczba postów: 630
Imię: Bob
Skąd: Świętokrzyskie
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #255
RE: 50T-1, 200 albo 205 - który kupić na "daily" zagranicą?
w zasadzie chyba w większości gaźników sruba składu mieszanki działa tak że: w prawo - mniej paliwa, w lewo - więcej paliwa, ale niech sie wypowie znawca tematu jakiś bo ja tylko taką ogólną zasadę opisałem, dodam jeszcze tylko że z reguły jeśli srubka znajduje sie przy stronie filtra powietrza to zazwyczaj jest to regulacja kanału powietrznego, jeśli zaś przy stronie cylindra (króćca ssącego) to zazwyczaj regulacja kanału paliwowego, te co regulują ilość powietrza są bardziej czułe niż te regulujące ilość paliwa
11-11-2025 19:04:07
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: Piotrekdriver1 , 2 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
50T-1, 200 albo 205 - któ...
Ostatni post: Bob_Harley
Dzisiaj 13:43:14
» Odpowiedzi: 265
» Wyświetleń: 30263
Instrukcje do Rometów
Ostatni post: romek
Wczoraj 16:58:01
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 69916
Komar 2352 1984r
Ostatni post: jacomoto
Wczoraj 11:49:28
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 458
[K] Mocowanie tłumika oga...
Ostatni post: KubaOg
13-11-2025 23:44:28
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 303
Kartery S38ZB4
Ostatni post: Szczepan
13-11-2025 12:36:29
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 115
Dezamet 019 regeneracja g...
Ostatni post: Norweski Zomowiec
13-11-2025 09:23:48
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 523
Co to za rower ZZR
Ostatni post: Rometowiec_SJZ
12-11-2025 23:29:29
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 100
Romet 50-T1 Tramwajarza
Ostatni post: tramwajarz
12-11-2025 22:39:57
» Odpowiedzi: 22
» Wyświetleń: 6070
Rejestracja Komara 2350
Ostatni post: Szczepan
12-11-2025 22:23:25
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 209
Romet 50-T1 by sbanys
Ostatni post: sbanys
11-11-2025 22:16:58
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 202
Romet kadet kopniak łapie...
Ostatni post: Merfix
11-11-2025 21:14:47
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 317
silnik dezamet 029
Ostatni post: Norweski Zomowiec
11-11-2025 16:05:36
» Odpowiedzi: 14
» Wyświetleń: 10122
Liczba oktanowa a ustawie...
Ostatni post: Norweski Zomowiec
11-11-2025 01:38:34
» Odpowiedzi: 67
» Wyświetleń: 10460
Brak maksymalnej mocy, pr...
Ostatni post: romek
11-11-2025 01:20:56
» Odpowiedzi: 61
» Wyświetleń: 5524
Remont rometa Polo M-760
Ostatni post: romek
09-11-2025 10:34:31
» Odpowiedzi: 43
» Wyświetleń: 8498

Reklama