Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Co było by najlepiej jako taki motorower daily ?
Autor Wiadomość
Frytka Offline
Nowy
*


Liczba postów: 6
Imię: Frytka
Skąd: Śląsk
Pojazd: Inny
Post: #1
Co było by najlepiej jako taki motorower daily ?
Myślałem o komarze , Romet ogar 50 , 200 i 205 , już nawet myślałem o kadecie ale podobno się psują . Chciałem też tak żebym nie musiał z silnikiem czy czymś innym iść do garażu codziennie , żeby wytrzymał trochę bez napraw , mogą być drobne naprawy typu święcie itp ale nie tak żeby rozbierać silnik do połowy . Chciałem używać go daily , tak z 30 km dziennie max Big Grin
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-07-2025 04:57:36 przez Frytka.)
21-07-2025 04:56:55
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
romek Offline
019 rzondzi
*


Liczba postów: 2,695
Imię: Marcin
Skąd: NOS
Pojazd: Romet Komar
Post: #2
RE: Co było by najlepiej jako taki motorower daily ?
No to na pewno nic z tamtych lat
21-07-2025 06:19:26
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Bob_Harley Offline
Technik
*


Liczba postów: 577
Imię: Bob
Skąd: Świętokrzyskie
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #3
RE: Co było by najlepiej jako taki motorower daily ?
jeśli by to miało być codziennie 30km to nie da rady, nawet skuterkiem by było ciężko, ale i tak jeśli miałbym coś polecić z wymienionych to oczywiście ogar 200 Smile
21-07-2025 08:43:29
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Dinozaur Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 151
Imię: Jarek
Skąd: Wroclaw
Pojazd: Inny
Post: #4
RE: Co było by najlepiej jako taki motorower daily ?
Witam, to raczej 'cos przedwojennego', o jakosci uzytych materialow i konstrukcji nowoczesniejszej niz 'za komuny' nawet 10 / 20-krotnie lub z kolei powojenny, np. 'Motom 48' / 4-suwowy motorower wloski, ktore wystepuja takze na 'moto - bazarach' u nas czasem...
Przykladowo : Znajomy jezdzil przedwojennym 'Wandererem - Sachsem 74' do pracy w latach 50 - tych, wlasnie ok. 15 km / dziennie w jedna strone przez 10 lat, zanim silnik wymagal w ogole 'szlifu' i wymiany tloka. Idea
I to w kazdych warunkach / przez caly rok, a zimy byly wtedy z 0,5 - 1m zaspami sniegu nawet.
Dzisiaj moznaby zastosowac lepszy filtr powietrza po prostu [ bo oryginalny z 1931r. byl dosc 'symboliczny' ] - to cylinder moglby wytrzymac nawet i ze '20 lat' codziennej eksploatacji...
Pozdrawiam.
21-07-2025 08:52:50
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Norweski Zomowiec Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,887
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
Post: #5
RE: Co było by najlepiej jako taki motorower daily ?
Komar 3 z CDI i dellorto. Nim przez 2 lata dojeżdżałem do pracy 6km dziennie i dawał radę.
21-07-2025 11:14:13
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Frytka Offline
Nowy
*


Liczba postów: 6
Imię: Frytka
Skąd: Śląsk
Pojazd: Inny
Post: #6
RE: Co było by najlepiej jako taki motorower daily ?
(21-07-2025 08:43:29)Bob_Harley napisał(a):  jeśli by to miało być codziennie 30km to nie da rady, nawet skuterkiem by było ciężko, ale i tak jeśli miałbym coś polecić z wymienionych to oczywiście ogar 200 Smile
Czy może nawet nie 30 , to było podane max , tak to z 10/15km , tak podałem gdyby co , i nie koniecznie codziennie bym nim jeździł . Naprzykład gdyby była była zła pogoda to se do autobusu wsiądę i tyle
21-07-2025 11:15:06
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Bob_Harley Offline
Technik
*


Liczba postów: 577
Imię: Bob
Skąd: Świętokrzyskie
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #7
RE: Co było by najlepiej jako taki motorower daily ?
Dinozaur o czym ty gadasz? Przedwojenny sprzęt na daily? Z całym szacunkiem ale to już są brednie.

No to nie widze przeciwwskazań dla zakupu Ogarka 200, sam nim jeździłem do pracy w zasadzie o kazdej porze roku i nigdy mnie nie zawiódł, a mój egzemplarz jakiś idealny nie był, przede wszystkim za Ogarkiem 200 przemawia 3biegowa skrzynia i mozliwosc jazdy te 50kph, gdzie Dezamety mają z tym problem. Do tego nie ma zadnych przeciwwskazan do stosowania tych nowych paliw do poczciwej jafki. Moze nawet znajdziesz cos w normalnych pieniądzach (mam tu na mysli tak do 3 000, ale nie wiem czy obecnie cos sie znajdzie).
21-07-2025 12:36:07
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Frytka Offline
Nowy
*


Liczba postów: 6
Imię: Frytka
Skąd: Śląsk
Pojazd: Inny
Post: #8
RE: Co było by najlepiej jako taki motorower daily ?
(21-07-2025 12:36:07)Bob_Harley napisał(a):  Dinozaur o czym ty gadasz? Przedwojenny sprzęt na daily? Z całym szacunkiem ale to już są brednie.

No to nie widze przeciwwskazań dla zakupu Ogarka 200, sam nim jeździłem do pracy w zasadzie o kazdej porze roku i nigdy mnie nie zawiódł, a mój egzemplarz jakiś idealny nie był, przede wszystkim za Ogarkiem 200 przemawia 3biegowa skrzynia i mozliwosc jazdy te 50kph, gdzie Dezamety mają z tym problem. Do tego nie ma zadnych przeciwwskazan do stosowania tych nowych paliw do poczciwej jafki. Moze nawet znajdziesz cos w normalnych pieniądzach (mam tu na mysli tak do 3 000, ale nie wiem czy obecnie cos sie znajdzie).

Czyli mogla by być też jawa mustang ? Bo chyba mają te same silniki co Ogary 200 a są trochę tańsze , nie wiem czy to jest podobne
21-07-2025 12:50:45
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Dinozaur Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 151
Imię: Jarek
Skąd: Wroclaw
Pojazd: Inny
Post: #9
RE: Co było by najlepiej jako taki motorower daily ?
No ja jezdzilem 'za komuny' i pozniej / codziennie przedwojennymi motocyklami, o trwalosci silnikow 10 - 20 razy wyzszej nawet od MZ - Trophy 250 czy ETZ i 'cenie' podobnej / 20 - 30 razy nizszej niz 'Emzetki'..?
W czym rzecz - zeby dzisiaj takze jezdzic, np. BMW R 25, ktore sa jeszcze tanio do nabycia, maja teleskopowe zawieszenie z przodu i suwaki z tylu - to komfort nieporownywalnie wiekszy, niz jak ja jezdzilem / na sztywnych ramach i trapezowych widelcach w NSU..?
Na 3 silnikach : 250 / 350 i 600cc - zrobilem laczny dystans ok. 280 - 290 tys. km i tylko 1 raz dalem wal korbowy do remontu / sknocili go zreszta i 'padl' po 50 km przebiegu 'po remoncie'...
Dlatego kupowalem pozniej tylko czesci 'ze zlomu' : uzywane waly korbowe, rozrzady, cylindry - glowice, nowe fabrycznie lozyska sprzed wojny, nowe tloki, pierscienie, itp. i jezdzilem na nich calymi latami - bo byly np. jeszcze 'od nowosci fabrycznej 'nie rozbierane / i nie remontowane - takie czesci byly po prostu najtrwalsze...
Do tej pory na bazarach w bylej 'NRD' - jest do nich pelno czesci silnikowych i skrzyn biegow - wiekszosc do zamontowania w motocyklu / 'na strzal', lacznie z oryginalnymi lozyskami sprzed wojny...
Nadal mozna tymi sprzetami jezdzic codziennie - tylko trzeba silniki 'dostroic' do dzisiejszej benzyny, niestety i trzeba to robic doswiadczalnie / bez zadnych 'tabel przeliczeniowych', co nawet 'dzisiejszym inzynierom' sprawia ogromne trudnosci...
Po precyzyjnym dostrojeniu - silniki sprzed wojny zuzywaly mi np.: o polowe / o 65 - 70% mniej paliwa niz 'nowoczesne 'MZ - ETZ', przy porownywalnych lub nawet wyzszych osiagach [ ponad 130 km/h ], bo taka byla przed wojna jakosc lozysk, tlokow, cylindrow, a nawet zwyklych tulejek z brazu - zachowywaly sie czasem, jakby byly wrecz 'niezniszczalne'...
Szlifierz w warsztacie mechanicznym powiedzial mi wprost : 'nigdy nie mialem do czynienia z tak twarda tuleja cylindrowa - musi zawierac bardzo duzo niklu i chromu widocznie'...
Pozdrawiam.
21-07-2025 13:48:27
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Bob_Harley Offline
Technik
*


Liczba postów: 577
Imię: Bob
Skąd: Świętokrzyskie
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #10
RE: Co było by najlepiej jako taki motorower daily ?
(21-07-2025 12:50:45)Frytka napisał(a):  
(21-07-2025 12:36:07)Bob_Harley napisał(a):  Dinozaur o czym ty gadasz? Przedwojenny sprzęt na daily? Z całym szacunkiem ale to już są brednie.

No to nie widze przeciwwskazań dla zakupu Ogarka 200, sam nim jeździłem do pracy w zasadzie o kazdej porze roku i nigdy mnie nie zawiódł, a mój egzemplarz jakiś idealny nie był, przede wszystkim za Ogarkiem 200 przemawia 3biegowa skrzynia i mozliwosc jazdy te 50kph, gdzie Dezamety mają z tym problem. Do tego nie ma zadnych przeciwwskazan do stosowania tych nowych paliw do poczciwej jafki. Moze nawet znajdziesz cos w normalnych pieniądzach (mam tu na mysli tak do 3 000, ale nie wiem czy obecnie cos sie znajdzie).

Czyli mogla by być też jawa mustang ? Bo chyba mają te same silniki co Ogary 200 a są trochę tańsze , nie wiem czy to jest podobne

Silnik dokładnie ten sam ale podobno cała rama jest gorsza. Np. stopka centralna jest montowana do silnika zamiast ramy i sie wyciera bo to aluminium przecież. Ale to tylko słyszałem że Mustangi są gorsze nie miałem nigdy do czynienia.
21-07-2025 14:02:41
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Frytka Offline
Nowy
*


Liczba postów: 6
Imię: Frytka
Skąd: Śląsk
Pojazd: Inny
Post: #11
RE: Co było by najlepiej jako taki motorower daily ?
(21-07-2025 14:02:41)Bob_Harley napisał(a):  
(21-07-2025 12:50:45)Frytka napisał(a):  
(21-07-2025 12:36:07)Bob_Harley napisał(a):  Dinozaur o czym ty gadasz? Przedwojenny sprzęt na daily? Z całym szacunkiem ale to już są brednie.

No to nie widze przeciwwskazań dla zakupu Ogarka 200, sam nim jeździłem do pracy w zasadzie o kazdej porze roku i nigdy mnie nie zawiódł, a mój egzemplarz jakiś idealny nie był, przede wszystkim za Ogarkiem 200 przemawia 3biegowa skrzynia i mozliwosc jazdy te 50kph, gdzie Dezamety mają z tym problem. Do tego nie ma zadnych przeciwwskazan do stosowania tych nowych paliw do poczciwej jafki. Moze nawet znajdziesz cos w normalnych pieniądzach (mam tu na mysli tak do 3 000, ale nie wiem czy obecnie cos sie znajdzie).

Czyli mogla by być też jawa mustang ? Bo chyba mają te same silniki co Ogary 200 a są trochę tańsze , nie wiem czy to jest podobne

Silnik dokładnie ten sam ale podobno cała rama jest gorsza. Np. stopka centralna jest montowana do silnika zamiast ramy i sie wyciera bo to aluminium przecież. Ale to tylko słyszałem że Mustangi są gorsze nie miałem nigdy do czynienia.

A ogar 50t1 byłby spoko ? Bo takiego za 3 tysiaki znalazłem , całkiem ładny tylko rama trochę inna tak mi się zdaje
21-07-2025 17:13:02
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Norweski Zomowiec Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,887
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
Post: #12
RE: Co było by najlepiej jako taki motorower daily ?
jak tobie pasują mniejsze kółka, to oks..
21-07-2025 17:22:16
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Bob_Harley Offline
Technik
*


Liczba postów: 577
Imię: Bob
Skąd: Świętokrzyskie
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #13
RE: Co było by najlepiej jako taki motorower daily ?
na Dezametach sie za bardzo nie znam, tam chyba są 3 biegi ale tylko 2,5KM podczas gdy jafka ma 3,5KM
21-07-2025 23:10:54
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
MacRoial Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 199
Imię: Ben
Skąd: Łódzkie
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #14
RE: Co było by najlepiej jako taki motorower daily ?
Jeżeli chodzi o mustanga to fajnie to lata też kupowałem mustangi bo są tańsze od ogarów 200 i sobie chwale ale jak się jedzie naprawdę długo to ręce drętwieją bardziej niż na ogarze 205/200 czy na 50 T-1. Na 50 T-1 jeździłem dużo krócej niż na jawce bo swojego jeszcze składam ale odczucia z krótkiej jazdy fajniejsze miałem na 50 T-1 na tyle fajne żeby zacząć szukać i składać swojego.

Sprzęty:
Romet Ogar 205, Romet 2375, Romet 50 T-1, Romet Komar 2350, Romet Komar 2351, Romet Kadet 780, Romet Kadet 780, Jawa 50 23p, Jawa 50 20p, Jawa 50 21p, Jawa Babetta 207, ZVL Babetta 215, Riga Delta RMR 24, Riga Delta RMR 24, Ardie VF 125,
22-07-2025 11:15:40
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Plastikowe koło przekładn...
Ostatni post: Deecuu
Dzisiaj 14:59:45
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 1072
Romet 019 regeneracja wał...
Ostatni post: sbanys
Dzisiaj 12:25:38
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 81
Podwójne Światło stopu w ...
Ostatni post: romek
Dzisiaj 09:15:06
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 222
Problem z liniowością zęb...
Ostatni post: romek
Wczoraj 23:54:43
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 68
50T-1, 200 albo 205 - któ...
Ostatni post: grissley
Wczoraj 23:02:55
» Odpowiedzi: 207
» Wyświetleń: 13694
Części do 50-T-1
Ostatni post: romek
Wczoraj 21:52:47
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 296
Witam wszystkich!!!
Ostatni post: Majster Traktor
Wczoraj 20:45:13
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 260
Pytania o odnośnie składa...
Ostatni post: Maka_91
Wczoraj 20:39:41
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 389
Prowadzenie osi rozruszni...
Ostatni post: Maka_91
Wczoraj 20:34:30
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 169
Dezamet 023 kanał w karte...
Ostatni post: Maka_91
Wczoraj 20:28:42
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 155
silnik 223, Dlaczego na j...
Ostatni post: Maka_91
Wczoraj 20:20:55
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 197
Zbyt wyskokie napięcie ge...
Ostatni post: Maka_91
Wczoraj 20:12:19
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 170
Chlapacze
Ostatni post: Korczas
Wczoraj 19:12:31
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 33
Romet Romka - 50-T-1 '82r...
Ostatni post: Bob_Harley
Wczoraj 19:09:16
» Odpowiedzi: 198
» Wyświetleń: 56964
przepalona lampa z przodu...
Ostatni post: Bob_Harley
Wczoraj 11:40:30
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 150

Reklama