Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Ustawienie gaźnika 16N3 w Simsonie S51 Enduro
Autor Wiadomość
Dinozaur Offline
Nowy
*


Liczba postów: 92
Imię: Jarek
Skąd: Wroclaw
Pojazd: Inny
Post: #16
RE: Ustawienie gaźnika 16N3 w Simsonie S51 Enduro
Witam, z 10 lat temu jezdzilem na silniczku rowerowym 'REX 40cc' z 1952r. i na oryginalnym gazniku 'Pallas 10 mm' nie chcial odpalic prawie w ogole / 'kichal', terkotal jak 4-suw', itp.
Poszedlem 'na zlom' i znalazlem gaznik 'Dell Orto 12mm' chyba, pierwszy z brzegu od jakiejs 'kosiarki', ale fajny / z centralna komora plywakowa i tak : silniczek 'REX' odpalil na nim od pierwszego zakrecenia kolem [ bo ma naped paskiem klinowym na przednie kolo ], szybkosc osiagal nawet do 55 / 60 km/h [ kolo pasowe troche zbyt malej srednicy - 300 mm / do kola 28 cali ], ale tylko przy braku 'wiatru w twarz', a spalanie bylo wrecz niewiarygodne : ok. 0,7 - 0,75L / 100 km...
Moge z cala odpowiedzialnoscia polecic wlasnie gazniczki 'Dell Orto' z centralna komora / do motorowerow takie, jaki ja znalazlem [ chyba od kosiarki, itp. ? ], bo maja jeszcze dzwigienke 'ssania', ktora sie ustawia / naciska przed zapaleniem, a po dodaniu 'gazu' - dzwigienka odskakuje do polozenia 'bez ssania' i mozna jechac juz normalnie.
Tylko wtedy : ze 20 - do 7 lat temu okolo, to zbierali wszelkie gazniki 'na zlomach / do osobnej beczki', bo 'Zn-Al' mial jakas wartosc - to mozna bylo w niej znalezc wszelkie gazniki motocyklowe, motorowerowe, kosiarkowe i samochodowe z ostatnich 100 lat produkcji, a teraz - nie oplaca sie im osobno gromadzic gaznikow i na ogol laduja w kontenerze razem z aluminium lub w ogole / jada ze zlomem stalowym do huty, nie chce im sie ich wybierac w ogole ze zlomu stalowego, ktory ktos przywozi...
Pozdrawiam.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-03-2025 15:14:29 przez Dinozaur.)
10-03-2025 15:04:56
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
romek Online
019 rzondzi
*


Liczba postów: 2,501
Imię: Marcin
Skąd: NOS
Pojazd: Romet Komar
Post: #17
RE: Ustawienie gaźnika 16N3 w Simsonie S51 Enduro
Nie jest tajemnicą że obecnie czesta przeróbka jest wstawianie gaźnika Dellorto SHA do Rometow
10-03-2025 16:07:12
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
tomangelo Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 196
Imię: tomangelo
Skąd: Polska
Pojazd: Romet Komar
Post: #18
RE: Ustawienie gaźnika 16N3 w Simsonie S51 Enduro
Oryginalne produkcje nie zawsze trzymały parametry, takie Maluchy potrafiły mieć moc między 18-24KM, w zależności od tego jak im się to poskładało czy poodlewało. A co dopiero chiński klon robiony możliwie najniższym kosztem.
10-03-2025 19:46:35
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Maka_91 Offline
Majsterkowicz Amator
*


Liczba postów: 450
Imię: Mateusz
Skąd: Zachodniopomorskie
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #19
RE: Ustawienie gaźnika 16N3 w Simsonie S51 Enduro
Wykręć ten gaźnik i sprawdź dysze główną przede wszystkim. Wydaje mi się, że niektóre opisane przez ciebie objawy mogą i tym świadczyć. Szczególnie to, że odpala, chodzi a jak chcesz jechać to przerywa.
Olejem może rzucać z tłumika bo np. simmering przeouszcza olej ze skrzyni. Czym sprawdzasz ustawienie zapłonu? Masz jakiś czujnik ik zegarowy chociaż?
Kompresja dobra? Zdejmij cylek i zobacz jaki jest stan tłoka, tuleji i pierścieni. Zerknij na wał, może się przestawił, bije i dlatego zapłon wariuje. Też istnieje taka opcja. Przez bicie, może też zużył się simering i przepuszcza
11-03-2025 23:47:00
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Bob_Harley Offline
Technik
*


Liczba postów: 503
Imię: Bob
Skąd: Świętokrzyskie
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #20
RE: Ustawienie gaźnika 16N3 w Simsonie S51 Enduro
Wał nie ma bicia, siedzi sztywno, gaźnik 3 razy rozbierałem i nie widać absolutnie nic w nim - dysze czyste, prawidłowe rozmiary itd. simmer od strony zapłonu już wymieniłem, wydaje mi sie (co jeszcze dziwniejsze), że po tej wymianie simmera to on jeszcze mniej chętnie odpala... zostałby tylko simmer od strony sprzęgła, ale z kolei kopci tylko jak jest zimny i jak mu sie ustawi mało paliwa śrubką pod plombą (!) Może być to wszystko powiązane z tym że światło przednie świeci mocno na niskich obrotach, a po dodaniu gazu przygasa? Myślałem że to problem z brakiem masy na silniku, więc podpiąłem dodatkowy kabelek z punktu masy w ramie (w schowku) do śruby silnika, na pokrywie sprzęgła, ale nic sie nie zmieniło... Ten simson to chyba jakiś przeklęty
12-03-2025 00:55:46
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Maka_91 Offline
Majsterkowicz Amator
*


Liczba postów: 450
Imię: Mateusz
Skąd: Zachodniopomorskie
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #21
RE: Ustawienie gaźnika 16N3 w Simsonie S51 Enduro
Siedzi sztywno a bicie to dwie różne sprawy. Siedzi sztywno to dystansowanie a bicie to bicie.
Nie mozesz zorganizować sobie jakiegoś gaźnika na podmianę? Na chwilę przełożyć i zobaczyć. Wtedy będziesz miał pewność. Bo takie kręcenie śrubami i regulacja nie ma sensu. Powinien chodzic już w miarę dobrze na standardowych regulacjach o tyle obrotów co w instrukcji.
Coś tu jest nie tak.
12-03-2025 01:01:12
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Bob_Harley Offline
Technik
*


Liczba postów: 503
Imię: Bob
Skąd: Świętokrzyskie
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #22
RE: Ustawienie gaźnika 16N3 w Simsonie S51 Enduro
A zapłon sobie sprawdzam lampką stroboskopową, więc chyba dobrze robie, mogę jeszcze sprawdzić na jafce czy dobrze działa ta lampka. Iskra też wygląda na super mocną (porównałem z iskrą w 139fmb, to tam jest taka wręcz pomarańczowa i widać że cieńsza a motorek chodzi idealnie), fajka i świeca z opornikiem, już wszystko zrobiłem chyba co mogłem, a ten pierdzielony złom dalej nie może nawet przez chwile zadziałać. Jak mu ustawie wczesny zapłon (typu 5mm przed GMP) to odpala praktycznie od razu i trzyma wolne ale nie ma siły jechać i gaśnie zaraz po ruszeniu albo szarpie jak zły. Natomiast po opóźnieniu zapłonu do jakichś 3,5mm przed GMP (na takim ustawieniu jeszcze w miare odpala) to nawet kawałek sie da przejechać jakoś z lekkim szarpaniem. Jak zaś ustawie na 2mm przed GMP to jest po prostu koniec - nie odpali i już. Nawet kręcenie śrubami w gaźniku nic nie da i wręcz są objawy jakby nie dostawał paliwa (sucha świeca). Jafka to nawet jak była w opłakanym stanie - 4 bar kompresji, gaźnik Jikov jeszcze czechosłowacki z tak wypierdzieloną przepustnicą że miała z dobry milimetr luzu, zapłonem ustawionym na pałe i ona odpalała na zimno z kopa, normalnie sie dało jechać tylko troche brakowało mu mocy na 3 biegu itd. A ten pierdzielony złom z CDI proszę Was i takie efekty... ehhh

(12-03-2025 01:01:12)Maka_91 napisał(a):  Siedzi sztywno a bicie to dwie różne sprawy. Siedzi sztywno to dystansowanie a bicie to bicie.
Nie mozesz zorganizować sobie jakiegoś gaźnika na podmianę? Na chwilę przełożyć i zobaczyć. Wtedy będziesz miał pewność. Bo takie kręcenie śrubami i regulacja nie ma sensu. Powinien chodzic już w miarę dobrze na standardowych regulacjach o tyle obrotów co w instrukcji.
Coś tu jest nie tak.


Już jest w drodze nowy gaźnik. Sprawdze co z nim, jeśli dalej będą taie objawy to sie chyba poddam. Za głupi jestem może na DDRowski sprzęt
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-03-2025 01:04:32 przez Bob_Harley.)
12-03-2025 01:03:29
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Maka_91 Offline
Majsterkowicz Amator
*


Liczba postów: 450
Imię: Mateusz
Skąd: Zachodniopomorskie
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #23
RE: Ustawienie gaźnika 16N3 w Simsonie S51 Enduro
Jak ustawiasz zapłon? W sensie jak ustawiasz 5 mm jak to mierzysz.
Coś mi się wydaje, że możesz popełniać jakiś prosty głupi błąd i stąd to całe zamieszanie.
12-03-2025 01:14:12
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Bob_Harley Offline
Technik
*


Liczba postów: 503
Imię: Bob
Skąd: Świętokrzyskie
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #24
RE: Ustawienie gaźnika 16N3 w Simsonie S51 Enduro
Czujnik zegarowy w cylinder - znajduję GMP, cofam tłok o 2mm i zaznaczam kreskę na kole magnesowym i kreskę na karterze. Potem jak silnik się obraca to lampa świeci na te kreski, jeśli się nie zgadzają to trzeba obrócic stator w lewo lub w prawo zeby sie zgadzały. Nie tak sie to robi?
12-03-2025 01:58:46
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Maka_91 Offline
Majsterkowicz Amator
*


Liczba postów: 450
Imię: Mateusz
Skąd: Zachodniopomorskie
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #25
RE: Ustawienie gaźnika 16N3 w Simsonie S51 Enduro
W sumie dobrze. Tylko jeszcze musisz pamiętać, w którą stronę kręcić magnetem jak zjeżdżasz z GMP w dół. Bo możesz ustawić zapłon na 2 przed gmp a jak obrócisz w przeciwna stronę to zaznaczysz 2 mm po GMP.
Szczegół ale jakże istotny.
12-03-2025 02:02:54
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Bob_Harley Offline
Technik
*


Liczba postów: 503
Imię: Bob
Skąd: Świętokrzyskie
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #26
RE: Ustawienie gaźnika 16N3 w Simsonie S51 Enduro
Już samo to że znaki na statorze się nie pokrywają ze znakiem na karterze nie słabi niemożliwie, musze zjechać statorem w lewo tak że te znaki są na godzinie 9:00 i wtedy dopiero odpala dobrze. Jak tylko zacznę obracać w prawo iskrownik to zaraz przestaje odpalać i jest koniec zabawy. Jeśli choć spróbuję wjechać znakami statora na znak karteru to silnik juz nie odpali. A Chylo mówi jasno że wstępnie te znaki mają się pokrywać.

(12-03-2025 02:02:54)Maka_91 napisał(a):  W sumie dobrze. Tylko jeszcze musisz pamiętać, w którą stronę kręcić magnetem jak zjeżdżasz z GMP w dół. Bo możesz ustawić zapłon na 2 przed gmp a jak obrócisz w przeciwna stronę to zaznaczysz 2 mm po GMP.
Szczegół ale jakże istotny.

No znajduję GMP i jade magnetem w lewo nie?

Jak sama nazwa mówi "2mm przed GMP" nie "po". Silnik się kręci w prawo chyba nie? xD
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-03-2025 02:05:00 przez Bob_Harley.)
12-03-2025 02:03:36
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Maka_91 Offline
Majsterkowicz Amator
*


Liczba postów: 450
Imię: Mateusz
Skąd: Zachodniopomorskie
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #27
RE: Ustawienie gaźnika 16N3 w Simsonie S51 Enduro
Nie wiem jak simson kręci. Jak kopniesz w starter to magneto kręci się w którą stronę? Ty zjeżdżają powinieneś kręcić w przeciwna stronę niż normalnie kręci się jak pracuje.
12-03-2025 02:06:10
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Bob_Harley Offline
Technik
*


Liczba postów: 503
Imię: Bob
Skąd: Świętokrzyskie
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #28
RE: Ustawienie gaźnika 16N3 w Simsonie S51 Enduro
A jest na 5mm bo ze zaświeciłem lampą wtedy kiedy odpalał najlepiej i wtedy zaznaczyłem znak na karterze i zmierzyłem czujnikiem zegarowym ile jest mm od GMP. Myślałem że moze czop się przekręcił albo klin gdzieś nie w tym miejscu, ale wszystko zdaje się być w normie. I do tego im bardziej opóźnie zapłon i jakoś uda mi się choć przez chwilę jechać, to tym lepiej jedzie lepiej się wkręca i mniej szarpie ale ma ogromny problem z odpalaniem i trzymaniem wolnych.

(12-03-2025 02:06:10)Maka_91 napisał(a):  Nie wiem jak simson kręci. Jak kopniesz w starter to magneto kręci się w którą stronę? Ty zjeżdżają powinieneś kręcić w przeciwna stronę niż normalnie kręci się jak pracuje.

No tak właśnie robię.

W ogóle odpaliłby jakbym ustawił zapłon po GMP? Mi sie wydaje że nie ma siły żeby wtedy uruchomić silnik... ale nie mam pewności
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-03-2025 02:08:45 przez Bob_Harley.)
12-03-2025 02:07:34
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Dinozaur Offline
Nowy
*


Liczba postów: 92
Imię: Jarek
Skąd: Wroclaw
Pojazd: Inny
Post: #29
RE: Ustawienie gaźnika 16N3 w Simsonie S51 Enduro
Witam, przewaznie z zaplonem ustawionym po GMP - silniki latwo odpalaja, ale nie maja najczesciej mocy do jazdy / trzeba sie 'odpychac nogami' od ziemi przy ruszaniu...
Bo zassany do cylindra ladunek - spala sie az poza otwarcie kanalu wydechowego : z kolektora wydechowego wylatuje 'polmetrowy ogien spalania' zamiast spalin i silnik ma 1/2 - 1/3 mocy albo jeszcze mniej...
Pozdrawiam.
12-03-2025 02:22:15
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Dinozaur Offline
Nowy
*


Liczba postów: 92
Imię: Jarek
Skąd: Wroclaw
Pojazd: Inny
Post: #30
RE: Ustawienie gaźnika 16N3 w Simsonie S51 Enduro
Patrzac na 'Y - T' na przezroczysty silnik Simsona z lewej strony / to wal kreci sie 'do przodu' - czyli w lewo, ale z lewej jest w nim sprzeglo - to znaczy, ze zaplon jest po prawej stronie i patrzac od tej strony - to wal kreci sie w 'prawo'...
Czyli - wyprzedza sie w nim zaplon / obracajac plytka przerywacza albo 'CDI' - w 'lewo'...
Chyba we wszystkich Simsonach S 51 - wal kreci sie 'do przodu' w takim razie ?
12-03-2025 03:33:23
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Wigry 3 średnica rur ramy
Ostatni post: Mysiek82
Dzisiaj 01:51:44
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 11
Gaźnik zalewa silnik Ogar...
Ostatni post: cebula642
Wczoraj 22:33:07
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 509
Spawak
Ostatni post: Karol3321
Wczoraj 15:07:36
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 36
Ogar przerywa na światłac...
Ostatni post: Michał
Wczoraj 14:31:38
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 189
Widelec komar 2351
Ostatni post: joozek
29-04-2025 17:06:53
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 212
Spaliny spod simmeringu_K...
Ostatni post: Dawdzio
28-04-2025 23:49:51
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 366
Czy takie ma być
Ostatni post: grz3513k
28-04-2025 22:49:39
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 258
OldtimerBazar Wrocław 7/3...
Ostatni post: siwy1958
27-04-2025 09:59:38
» Odpowiedzi: 42
» Wyświetleń: 22292
Sprzęgło trze o dekiel
Ostatni post: tomangelo
27-04-2025 00:50:48
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 288
Problem z 1 biegiem w 5...
Ostatni post: romek
26-04-2025 21:05:56
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 184
Czym zastąpić klin wału m...
Ostatni post: Norweski Zomowiec
26-04-2025 10:36:06
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 320
Które magneto do komara c...
Ostatni post: KolibeR
25-04-2025 19:56:21
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 424
Romet Wigry - Spis numeró...
Ostatni post: Rometowiec_SJZ
25-04-2025 08:32:26
» Odpowiedzi: 60
» Wyświetleń: 105306
Romet Free Spirit. Co to ...
Ostatni post: miszel
24-04-2025 20:28:11
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 267
Problem z zapłonem. Ciągl...
Ostatni post: Rometowiec_SJZ
23-04-2025 20:47:26
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 207

Reklama