| 
	
	 
		
	 
	
	
	
		
			| 
				
				 
					Instalacja dyfuzora do KOMARA
				 
			 | 
		 
		
			| Autor | 
			Wiadomość | 
		 
		
	 
	
		
		
		
	
		
		Norweski Zomowiec 
 
 
		
			Mechanik 
			  
			
			
  
 
			
Liczba postów: 1,904 
Imię: Marcin 
Skąd: Zamośc 
Pojazd: Inny 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Instalacja dyfuzora do KOMARA 
			 
			
				Projekt przyhamował... dnia nie ma i praca na tygodniu.. 
Zakupiłem tą watę dłubiącą oraz druciaki z kwasówki
  
Rozważam co i jak zastosuje. Wszystko zależy właśnie od wielkości tłumika.  
Koncepcje są dwie: 
1. Mała średnica tłumika zamocowany na tylnej rurce wydechowej
  
2. Duża średnica tłumika zamocowana aż do początku tylnego stożka. Podobnie, jak tłumik od simsona
  
 
W opcji 2 zastosowałbym watę razem z druciakiem, a w 1 opcji tylko watę.  
Nie wiem co wybrać, aby było O.K.    Nigdy nie miałem w rękach takowego tłumika i nie mam wzorca 
 
poprawiłem łączenie dyfuzora, aby regulacja była lepsza. Teraz część jest dłuższa oraz suwliwie pasują ze sobą oraz gotowa jest końcówka dyfuzora do kolanka 
  
Zostało spawanie reszty elementów oraz tłumik. Na szybko zamocowałem w komarze, czy będzie pasować i chyba będzie problem z nóżką, bo może uderzać    ale jest to do zrobienia   
 
			 
			
			
			
		 |  
	 
 | 
 
	| 29-01-2022 21:27:15 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	
		
		Norweski Zomowiec 
 
 
		
			Mechanik 
			  
			
			
  
 
			
Liczba postów: 1,904 
Imię: Marcin 
Skąd: Zamośc 
Pojazd: Inny 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Instalacja dyfuzora do KOMARA 
			 
			
				Jestem po pierwszych szybkich testach i trochę lepiej się zbiera, niż na tłumiku od simsona. Prędkość maksymalna niewiele się zmieniła -  mierzona licznikiem oryginalnym (  ) to wskazówka wlatuje na 45~, gdy na simsonowym 40 (zębatki 11/35 i wsadzenie połowę drugiej części dyfuzora). Jutro zrobię dokładniejsze GPS wyniki
 
Chociaż nie ukrywam jestem trochę rozczarowany, ponieważ oczekiwałem na więcej. Dlatego oddałem się refleksji i rozważeń pomyłki w obliczeniach. Doszedłem do wniosku, że przeoczyłem pewną rzecz. Sałek rysując ten dyfuzor zakładał, że użytkownik już zrobił jego wcześniejsze porady tuningu silnika s38, czyli wsadził podkładkę 1,5mm, przetoczył cylinder 1,5mm, zrobił porting okna ssącego czy ściął tłok o 3mm - dlatego też jego wymiary są właśnie pod  PO wcześniejszych modyfikacjach...
 
Sprawdzając tą hipotezę wpisałem parametry w programie oryginalnego cylindra 017 (czyli głównie zmiana wysokości okna 33mm), co daje 109 stopni kąt otwarcia okna, co skutkuje inne wymiary dyfuzora   
Wymiary oryginalnego cylindra 027
     
Wymiary po tuningu przez Sałka (zmiana okna 30mm)
     
Dlatego też, aby wykorzystać dokładnie ten dyfuzor jestem zmuszony przeprowadzić modyfikacje poradami przez Sałka, ale dostosowane pod cylinder 017/023... 
Okna 017 różnią się od s38 wbrew pozorom. Okna płuczące 017 są na wysokości, co po modyfikacjach s38, czyli darować sobie podkładkę pod cylinder 1,5mm. Tutaj trzeba podnieść okno wydechowe do 30mm~ lub 31,5mm i podpiłować tłok zamiast 3mm, a 1,5mm... raczej wybiorę podpiłowanie do 30mm. Po poprawce kąt otwarcia okna będzie 130 stopni i sam ten dyfuzor wtedy powinien rozwinąć 100% wydajności - "obroty mocy maksymalnej podniosą się nieco w górę, przez co będzie szybciej jechał"
			  
			
			
			
		 |  
	 
 | 
 
	| 05-02-2022 22:45:25 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	 
	
	
		
	 
	
		
  
	 
	 
	
	
	
	 
	
 
  
	
		
		
	 
	 
	
 
Użytkownicy przeglądający ten wątek:     1 gości
 
	
 
			
			
 | 
 
  
  
 
 
 
      |