Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Gdzie smarować wahacz tylny
Autor Wiadomość
Spaceman164 Offline
Jawasaki 223
*


Liczba postów: 632
Imię: Spaceman164
Skąd: Okolice Tarnowa
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #1
Gdzie smarować wahacz tylny
Cześć, pasowałoby nasmarować wahacz tylny bo słychać, że trochę skrzypi i tutaj mam pytanie, którą część smarować? Wiem, że na pewno ośke tam gdzie wchodzi w ramę, a te sworznie które wchodzą w plastikowe tulejki też się smaruje? Od zewnątrz i wewnątrz czy tylko zewnątrz sworzni czyli powierzchnia styku z plastikowymi tulejkami, czy tylko ośka, która wchodzi w rame.
Dołączę zdjęcie poglądowe.

Motoren:
-Ogarrr 200 '88
-Cezet 350 472.5 '82
YT-Motorower Ogar Jaskrawo-Niebieski
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-09-2021 23:12:09 przez Spaceman164.)
24-09-2021 23:06:51
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Debesta Offline
Człowiek Sztos
*


Liczba postów: 1,517
Imię: Lechu
Skąd: Dęblin
Pojazd: Romet 2375
Post: #2
RE: Gdzie smarować wahacz tylny
Jak skrzypi to sprawdź sobie czy wspolpracuje wówczas tulejka metalowa z poliamidem (ten poliamid komunistyczny to w sumie nie wiadomo co). Często sie zdarza tak, ze te dwa istotne elementy dwie zapiekq i oska pracuje w ramie, uszkadzajac gniazdo osi tym samym. Zweryfikuj. Jeśli nacisniesz romka i nakretka pracuje razem z wahaczem to zle, a jeśli wahacz sie obróci względem osi to dobrze.
.

"Ludzie, nie wierzcie w to że Ja jestem. Może i jestem, nie powiem że nie"
24-09-2021 23:53:37
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odrestaurator Offline
Majster
Moderatorzy


Liczba postów: 3,256
Imię: Szymon
Skąd: Knurów
Pojazd: Inny
Post: #3
RE: Gdzie smarować wahacz tylny
Jak skrzypi to znaczy że żyje Big Grin

Mój Simson

YT: POLMOZBYT
25-09-2021 01:14:16
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Spaceman164 Offline
Jawasaki 223
*


Liczba postów: 632
Imię: Spaceman164
Skąd: Okolice Tarnowa
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #4
RE: Gdzie smarować wahacz tylny
Nacisnąłem Romka i nakrętka się nie rusza, rusza się tylko wahacz z tulejką poliamidową, czyli dobrze? I skrzypić to nie że cały czas skrzypi tylko czasem coś tam słychać można, ale nie wiem czy to nie oś dźwigni hamulca lub amortyzatory, więc smarować te tulejki plastikowe w środku po tych 32 latach czy zostawić to tak tak jest?

Motoren:
-Ogarrr 200 '88
-Cezet 350 472.5 '82
YT-Motorower Ogar Jaskrawo-Niebieski
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-09-2021 09:28:54 przez Spaceman164.)
25-09-2021 09:24:38
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
wazniak96 Offline
Smerf Mechanizator
*


Liczba postów: 667
Imię: Dawid
Skąd: Lębork
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #5
RE: Gdzie smarować wahacz tylny
Kto smaruje ten jedzie. Posmarować z głową to nigdy nie zaszkodzi.
25-09-2021 11:27:13
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Debesta Offline
Człowiek Sztos
*


Liczba postów: 1,517
Imię: Lechu
Skąd: Dęblin
Pojazd: Romet 2375
Post: #6
RE: Gdzie smarować wahacz tylny
Poliamid nie wymaga smarowania, a wręcz sie zabrania sie, ponieważ może sie zrobić ze smaru i brudu który sie przylepi pasta scierna, cos na wzór tej do docierania zaworow. Ale ugulem to jak wspomniałem tu tego ze ten poliamid komunistyczny to przecietnie największy Ha Polski, a nie poliamid i tak dalej.

"Ludzie, nie wierzcie w to że Ja jestem. Może i jestem, nie powiem że nie"
25-09-2021 11:49:20
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
joozek Offline
senior


Liczba postów: 2,411
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
Post: #7
RE: Gdzie smarować wahacz tylny
Tak jak Lechu napisał, jeśli skrzypi to tuleje poliamidowe do wymiary. Te że zdjęcia i z innych aukcji na allegro raczej nie są z tego materiału.
Przy okazji. Skręcając os z obu stron nakrętkami, unieruchomiamy, ściskamy wahacz w tym miejscu z metalową tuleją w ramię. Owszem oś i tuleje od wewnątrz należy przesmarować, ale tylko delikatnie, antykorozyjnie. Ściśnięta tuleją z wahaczem, pracuje w tulejach poliamidowych. Tych nie należy smarować ani wewnątrz, ani zewnątrz. Smar i bród w tym miejscu to pasta ścierna. Tuleją w ramie w tym miejscu ma być z pasowaniem ciasnym ślizgowym na sucho, ew z silikonem podczas osadzania.
Jeszcze jedno. Sprawdź przy okazji amortyzatory tylne. Zwłaszcza główki Dolne czy pręt slizgowy ma możliwość skoku, pracy, Góra dół. Do tego stary smar i piach zuyl tuleje cierne. Głębokość w tym miejscu to ok 10 cm. Tu też trzeba oczyścić i dać nowy smar. Jak tuleje wytarte i pręt prowadzący to też do wymiany.

Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
25-09-2021 16:01:43
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Spaceman164 Offline
Jawasaki 223
*


Liczba postów: 632
Imię: Spaceman164
Skąd: Okolice Tarnowa
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #8
RE: Gdzie smarować wahacz tylny
No to wahacz raczej zostawię w spokoju bo dobrze działa, amortyzatory tylne może zdemontuje, wyczyszczę i nasmaruję, dzięki za odpowiedzi wszystkim.

Motoren:
-Ogarrr 200 '88
-Cezet 350 472.5 '82
YT-Motorower Ogar Jaskrawo-Niebieski
25-09-2021 16:09:30
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Remont
Ostatni post: romek
Dzisiaj 19:26:12
» Odpowiedzi: 15
» Wyświetleń: 991
Ogar 205 - problemy z bie...
Ostatni post: romek
Dzisiaj 19:22:02
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 119
Komar ciężko pali na ciep...
Ostatni post: tomangelo
Dzisiaj 18:57:58
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 10
Dobry wieczór
Ostatni post: maxior30
Dzisiaj 03:12:49
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 32
Co to za model składaka?
Ostatni post: maxior30
Dzisiaj 02:41:08
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 52
Lagi 50 T-1 w Ogarze 200
Ostatni post: Piotrekdriver1
Wczoraj 23:28:14
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 142
Ogar 205 1987
Ostatni post: grz3513k
Wczoraj 23:02:32
» Odpowiedzi: 51
» Wyświetleń: 4279
Jak wyglądały te modele w...
Ostatni post: Rometowiec_SJZ
Wczoraj 20:01:02
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 50
Wyrobiony rowek na klin w...
Ostatni post: Dinozaur
Wczoraj 12:28:44
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 248
Romet komar nie ma mocy
Ostatni post: Norweski Zomowiec
16-06-2025 21:33:59
» Odpowiedzi: 17
» Wyświetleń: 955
O tym jak posiadłem FSMa ...
Ostatni post: Retrower
16-06-2025 20:27:05
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 3098
Problem ze sprzęgłem Rome...
Ostatni post: Ambero25
15-06-2025 22:48:27
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 303
OldtimerBazar Wrocław 7/3...
Ostatni post: siwy1958
15-06-2025 01:17:43
» Odpowiedzi: 43
» Wyświetleń: 23150
komar 2351
Ostatni post: joozek
14-06-2025 11:43:34
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 361
Remont rometa Polo M-760
Ostatni post: joozek
14-06-2025 11:39:12
» Odpowiedzi: 39
» Wyświetleń: 5533

Reklama