| 
	
	 
		
	 
	
	
		
		  
		Ocena wątku:
		
			
				- 0 głosów - 0 średnio
 
				- 1
 
				- 2
 
				- 3
 
				- 4
 
				- 5
 
			 
		 
 
	
		
			| 
				
				 
					Brak masy na widelcu
				 
			 | 
		 
		
			| Autor | 
			Wiadomość | 
		 
		
	 
	
		
		
		
	
		
		joozek 
 
 
		
			senior 
			
			
			
  
 
			
Liczba postów: 2,411 
Imię: Józek 
Skąd: Lubin 
Pojazd: Inny 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Brak masy na widelcu 
			 
			
				Brak masy, to brak ciaglisci polaczenia, czyli brud, korozja lub farba, np jesli niedawno malowales Robaka. Zwlaszcza lakier proszkowy. 
Należy dklanie oczyścić te mijsca mechanicznie, a koncowki odatkowo chemicznie, np kontakt spray. 
Dobrze jest też zastosować pokladki draiace. 
Aha, sprawdź tez koncowki i same przewody, doradzam lutowanie miękkie.
			 
			
			
 
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
			
		 |  
	 
 | 
 
	| 28-03-2021 15:35:10 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	
		
		romek 
 
 
		
			019 rzondzi 
			  
			
			
  
 
			
Liczba postów: 2,794 
Imię: Marcin 
Skąd: NOS 
Pojazd: Romet Komar 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Brak masy na widelcu 
			 
			
				Swoją drogą ja tego nie mogę pojąć choć to głupie.  
Na logikę masa powinna iść przez ramę od cewki , czyli od silnika tak?
 
Ale przecież nie ma kabla masowego, to jak ta masa przechodzi z silnika na ramę? Śruba jest w gumowej tulei, silnik owszem się styka ale farba nie przeszkadza? No i w końcu przecież jak nawalisz smaru do główki ramy też nie powinno iść na widelec   
nie mogę tego ogarnąć xD
			  
			
			
			
		 |  
	 
 | 
 
	| 29-03-2021 18:10:03 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	
		
		Debesta 
 
 
		
			Człowiek Sztos 
			  
			
			
  
 
			
Liczba postów: 1,528 
Imię: Lechu 
Skąd: Dęblin 
Pojazd: Romet 2375 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Brak masy na widelcu 
			 
			
				Ja w sumie sie nigdy nie zastanawiałem jak to działa, nie jestem specem od elektryki. Od siebie jedynie dodam romku, że w większości motocykli (jeśli nie we wszystkich) gdzie cewkomodul, czy modul zaplonowy jest gdzies pod siedzeniem, poza obszarem silnika, z tych układów wychodzi przewód masowy podłączony do obudowy silnika, najczęściej zintegrowany z wiazka instalacji i samym statorem. 
W simsonie S51, gdzie na zawieszeniu silnika nie ma żadnych tulei gumowych, czy silentblokow, cewka zaplonowa jest zmasowana z ramą. Zaś gdy montujesz sportowy układ zapłonowy typu Vape (montowałem, siedzi w moim simsonie), to masę obudowy cewkomodulu, trzeba połączyć z masa silnika, w innym wypadku nie będzie iskry (ale się zdenerwowałem zaraz po montażu, myślałem ze jakiś niedziałający bubel mi wcisnęli czy cos    ) 
Ps: W simsonie Sr na platynowym zapłonie jest fabrycznie zmasowana masa ramy z silnikiem, za pomocą przewodu (ale w srce zawieszenie silnika jest na gumach). 
Ps2:W s51 na fabrycznym elektronicznym zapłonie, nie ma żadnego przewodu masującego z silnika. I wez tu człowieku badz mądry...
			  
			
			
 
"Ludzie, nie wierzcie w to że Ja jestem. Może i jestem, nie powiem że nie"
			
				
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-03-2021 20:03:37 przez Debesta.)
 
				
			 
		 |  
	 
 | 
 
	| 29-03-2021 19:53:22 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	 
	
	
		
	 
	
		
  
	 
	 
	
	
	
	 
	
 
  
	
		
		
	 
	 
	
 
Użytkownicy przeglądający ten wątek:     1 gości
 
	
 
			
			
 | 
 
  
  
 
 
 
      |