Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Brak masy na widelcu
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam, spotkałem się z problemem w romecie komarze 2352w, gdy połączę kabel masowy do śruby od lampy, to ,,nie ma jej", dopiero po poprowadzeniu przewodu do ramy wszystko działa, co może być powodem i jak temu zaradzić?
Masę podłącz do innego punktu.


Może do śruby mocowania baku?
Brak masy, to brak ciaglisci polaczenia, czyli brud, korozja lub farba, np jesli niedawno malowales Robaka. Zwlaszcza lakier proszkowy.
Należy dklanie oczyścić te mijsca mechanicznie, a koncowki odatkowo chemicznie, np kontakt spray.
Dobrze jest też zastosować pokladki draiace.
Aha, sprawdź tez koncowki i same przewody, doradzam lutowanie miękkie.
Albo takie cudowne wianki kupiłeś do glowki ramy Tongue
Raczej nie zdejmowal bieżni i ja pomalowal proszkowo.
Swoją drogą ja tego nie mogę pojąć choć to głupie.

Na logikę masa powinna iść przez ramę od cewki , czyli od silnika tak?

Ale przecież nie ma kabla masowego, to jak ta masa przechodzi z silnika na ramę? Śruba jest w gumowej tulei, silnik owszem się styka ale farba nie przeszkadza? No i w końcu przecież jak nawalisz smaru do główki ramy też nie powinno iść na widelec Tongue

nie mogę tego ogarnąć xD
Ja w sumie sie nigdy nie zastanawiałem jak to działa, nie jestem specem od elektryki. Od siebie jedynie dodam romku, że w większości motocykli (jeśli nie we wszystkich) gdzie cewkomodul, czy modul zaplonowy jest gdzies pod siedzeniem, poza obszarem silnika, z tych układów wychodzi przewód masowy podłączony do obudowy silnika, najczęściej zintegrowany z wiazka instalacji i samym statorem.
W simsonie S51, gdzie na zawieszeniu silnika nie ma żadnych tulei gumowych, czy silentblokow, cewka zaplonowa jest zmasowana z ramą. Zaś gdy montujesz sportowy układ zapłonowy typu Vape (montowałem, siedzi w moim simsonie), to masę obudowy cewkomodulu, trzeba połączyć z masa silnika, w innym wypadku nie będzie iskry (ale się zdenerwowałem zaraz po montażu, myślałem ze jakiś niedziałający bubel mi wcisnęli czy cos :F )
Ps: W simsonie Sr na platynowym zapłonie jest fabrycznie zmasowana masa ramy z silnikiem, za pomocą przewodu (ale w srce zawieszenie silnika jest na gumach).
Ps2:W s51 na fabrycznym elektronicznym zapłonie, nie ma żadnego przewodu masującego z silnika. I wez tu człowieku badz mądry...
Rama w oryginalnej farbie nigdy nie malowana, więc żadne malowanie proszkowe nie miało miejsca, wianki też nigdy nie ruszane
Panowie , nie ma cudów, masa jest doprowadzona z silnika do ramy za pomocą chociażby tłumika czy łańcucha. Linka sprzęgła również doprowadza masę na kierownice ,a ta do widelca . Jeśli gdzieś macie zamalowane gwinty na tych łączeniach to gubicie masę i wtedy są problemy .
Przekierowanie