| 
	
	 
		
	 
	
	
		
		  
		Ocena wątku:
		
			
				- 0 głosów - 0 średnio
 
				- 1
 
				- 2
 
				- 3
 
				- 4
 
				- 5
 
			 
		 
 
	
		
			| 
				
				 
					Rometowskie ramy
				 
			 | 
		 
		
			| Autor | 
			Wiadomość | 
		 
		
	 
	
		
	
		
		zunri 
 
 
		
			Nowy 
			  
			
			
  
 
			
Liczba postów: 11 
Imię: Piotrek 
Skąd: Tarnowskie Góry 
Pojazd: Inny 
	
		
	 | 
	
		
			
Rometowskie ramy 
			 
			
				Cześć wszystkim, jestem tu nowy i to mój pierwszy post a zarazem temat. 
Na forum znalazłem się poprzez przeglądanie google w poszukiwaniu informacji o Rometach, natknąłem się na ten temat:
 https://chlopcyrometowcy.pl/showthread.p...6Em9akbECQ
ii zaciekawił mnie kawałek o jakości Rometowskich ram
 Cytat:Składaki? Ramę od Wigier można połamać na kawałki gołymi rękami - polecam to zrobić każdemu z jakąś np. uszkodzoną na zawiasie, wtedy przekonacie się od jakiego badziewia zależy Wasze zdrowie, a nawet życie podczas jazdy. 
co mnie nieco zaniepokoiło gdyż chciałem nabyć moje pierwsze Wigry z przeznaczeniem do codziennej jazdy WSZĘDZIE (robię jakieś 500km miesięcznie + czasem jakiś dalszy wypadzik   ) a jednak chciałbym uniknąć jakiegoś połamania ramy w 3 miejscach po kilku przejazdach przez leśne, dziurawe drogi   
Czytając następne odpowiedzi nieco humor się poprawił gdyż..
 Cytat:Z ZZR'ami nie było takiej lipy, jak mi się uda to wrzucę porównanie wykończenia części przez rometa a zzr. 
a szukałem też ZZRowskiego Karata.
 
Więc jak to z tym właściwie było/jest? Czy ramy ZRR i Rometa są faktycznie tak kiepskiej jakości?
			  
			
			
			
				
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-11-2020 20:19:10 przez zunri.)
 
				
			 
		 |  
	 
 | 
 
	| 14-11-2020 20:11:24 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
		
		
	
		
		Odrestaurator 
 
 
		
			Majster 
			
			
 
 
			
  
 
			
Liczba postów: 3,256 
Imię: Szymon 
Skąd: Knurów 
Pojazd: Inny 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Rometowskie ramy 
			 
			
				Generalnie to, panuje powszechne przekonanie że gównolit, ale jakoś jeżdżą cały czas te 40lat nie raz przeładowane przez złomiarzy, albo używane do skoków czy innych ekstremów przez młodych adeptów i nic im nie jest    Czasami zdarzało się pęknięcie w składakach na zawiasie jak ktoś katował ale spokojnie tym pojeździsz. Co do połamania ramy w rękach, to tak, da się, tylne widełki wyrwiesz bez problemu podejrzewam, no ale podczas jazdy chyba nie będziesz rozrywać ich na boki?    Zawias było by już ciężej rozerwać ale nie niewykonalne. Na co dzień hmm tak po mieście może i ok, ale siodełko jest co najmniej mało przyjemne, a samego roweru na dalsze wycieczki nie polecam, zajedziesz się (składak)
			  
			
			
 
Mój Simson 
 
YT: POLMOZBYT
			
				
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-11-2020 20:28:15 przez Odrestaurator.)
 
				
			 
		 |  
	 
 | 
 
	| 14-11-2020 20:22:53 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 1 osoba postawiła piwo Odrestaurator za ten post:1 osoba postawiła piwo Odrestaurator za ten post. 
		pawel07 (11-15-2020)
	 | 
 
 
	
		
		Buka 
 
 
		
			Składakowiec 
			  
			
			
  
 
			
Liczba postów: 268 
Imię: Michał 
Skąd: Jawiszowice 
Pojazd: Romet 50-T-1 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Rometowskie ramy 
			 
			
				Odnośnie jakości: Spotkałem się z legendami o radioaktywnych odpadach, które wyszły krzywo pospawane już z fabryki. I jak to w legendach bywa jest w tym ziarno prawdy. Typową bolączką składaków jest pękanie przy zawiasie, ale po pierwsze nie jest to nic nagłego (czyli scenariusz ze składakiem rozpadającym się na pół jest raczej mało możliwy). Po drugie - z tego co zauważyłem na rowerkach, które szabrowałem (a interesuje się jedynie składakami) bardziej  od Wigier lubią pękać np Jubilaty dwójki (chociaż wszystko pewnie zależało od tego jak pijany przyszedł do roboty spawacz danego dnia). 
Osobiście: Na wigrach jeździ się dość specyficznie, szczególnie przy wyższym wzroście (jeżeli masz powyżej 180cm wzrostu przypomina to siedzenie na krześle - co mi akurat odpowiada, bo nie jestem ani o milimetr pochylony). Moja pierwsza "wyremontowana" trójka służy mi do dziś - jeżdżę nią po polnych drogach, dziurawych chodnikach (nie są to z resztą jedyne Wigry jakie trafiły w moje ręce). Rower ten nie jest szczególnie wygodny - jeżeli nie trafiłeś na universala, będziesz musiał męczyć się pod górkę z jednobiegiem (który w zamian odwdzięcza się bajecznie prostą budową i możliwością serwisowania świetnej znajomości rowerów, a co najważniejsze - świetnym dostępem do części ze złomowych trupów - lata 80 czy 90 - bebechy wewnętrzne tylnej piasty będą pasować). Jeżeli chcesz zachować rower możliwie bliski fabrycznej specyfikacji nie polecam siodeł stosowanych w Wigrach 1 i ZZR-ach (materiał naciągnięty na sprężyny, przed wprowadzeniem gąbkowato-plastikowych) - jazda na nich to męczarnia. 
Od siebie jeszcze dodam, że jeżeli potrafisz mu wybaczyć te niewygody i mieszkasz w miejscu w którym nie ma podjazdów przypominających drogę na Gubałówkę (czyli na przykład w mieście) nie powinien Ci dać aż tak w kość.
			 
			
			
 
(O Flamingu 2): "No proszę pana tak się składa, że się nie składa"
			
				
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-11-2020 21:16:47 przez Buka.)
 
				
			 
		 |  
	 
 | 
 
	| 14-11-2020 21:13:28 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	
		
		Dawdzio 
 
 
		
			Hold my mustache! 
			
			
 
 
			
  
 
			
Liczba postów: 2,661 
Imię: Dawid 
Skąd: Chojnów (DLE) 
Pojazd: Inny Romet 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Rometowskie ramy 
			 
			
				Legendy, powiadasz? 
 (03-09-2018 22:54:07)Dawdzio napisał(a):  Pamiętacie Wigry-Juniora? 
  
 
Rower z jubileuszową naklejką "50 lat zakładów Romet".  
Szkoda tylko, że ten konkretny egzemplarz, o ironio, doskonale symbolizuje 50 lat odwalania lipy. 
  
 
Ale o mocowanie pompki dospawane na odwal bym nie robił afery. To jest nic.  
Co innego to: 
  
 
Słabo widać? Pomogę. 
  
 
Fabrycznie   
  
 
  
 
A wewnątrz takie oto smarki: 
  
 
Dawać mi teraz tych cwaniaków co krakali wtedy, że jest krzywy. 
https://www.chlopcyrometowcy.pl/showthre...#pid553288
Ale takie egzepmlarze to już rzadkość, wszystkie wadliwe już się rozsypały i poszły na przetop. A gadanie o łamaniu w rękach to taka potoczna przesada. Żaden rower nie wyrzyma tyle co czołg, bo musiałby ważyć tonę. Prawda, pojedyncza rama, jeszcze z zawiasem na środku, jest bardziej delikatna od prostej ramy męskiego roweru (fizyka lubi trójkąty), ale można jeździć bez obaw.
			  
			
			
 
Wzmożona kontrola społeczna złomowisk podstawą sukcesów w zdobywaniu interesującego mienia.
			
		 |  
	 
 | 
 
	| 14-11-2020 21:22:38 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	 
	
	
		
	 
	
		
  
	 
	 
	
	
	
	 
	
 
  
	
		
		
	 
	 
	
 
Użytkownicy przeglądający ten wątek:     
 
	
 
			
			
 | 
 
  
  
 
 
 
      |