Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Po szlifie nadal słaby
Autor Wiadomość
Norweski Zomowiec Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,786
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
Post: #1
Po szlifie nadal słaby
Witam

Mam s38, gdzie w nim siedzi zapłon cdi oraz gaźnik dellorto

Po wsadzeniu tego wszystkiego, komar nadal się grzał i miał mało mocy - porównując go do drugiego komara, co w nim jest 017 na nowym cylindrze oraz tłoku al'mota i tym samym gaźniku dellorto. Zapłon ustawiony przez lampę teoretycznie dobrze.


Postanowiłem zrobić szlif cylindra temu s38 oraz wsadzeniu nowego tłoka almota R1. Po dostaniu cylindra z szlifu, wsadzeniu go oraz tłok almota i pierścienie także do silnika - różnica mocy jest po prostu znikoma, co wcześniej było Undecided Wydaje mi się, że taką samą moc posiada, jak przed szlifem i silnik jest cichszy... i tyle...a po remoncie i tak powinien mieć siłę na 2 biegu ładnie się rozbujać (jak mój inny 017 na dotarciu) oraz za szybko się grzeje po krótkim odcinku jazdy.

Nie rozumiem tego Dlaczego? Sad

Jutro próbuje zrobić mocniejsza mieszankę, ale i tak jest mocna oraz sprawdzę jeszcze raz ustawienie zapłonu, ale to tak nie powinno być

halp?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-08-2020 21:08:20 przez Norweski Zomowiec.)
28-08-2020 21:06:32
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
seler1500 Offline
Kątówka robi bzzz
Moderatorzy


Liczba postów: 1,968
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
Post: #2
RE: Po szlifie nadal słaby
Jaki moduł masz w tym cdi? Sprawdzałeś wyprzedzenie na wyższych obrotach czy tylko na wolnych?

Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
29-08-2020 07:33:34
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Norweski Zomowiec Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,786
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
Post: #3
RE: Po szlifie nadal słaby
Ciężko mi powiedzieć jaki mam tam moduł. Chodzi Tobie czy odblokowany? Ten cdi, który jest teraz w s38, to wcześniej był w innym silniku 017 i sprawował się dobrze. Przerzuciłem go, bo podstawa pasowała także do s38, a do 017 kupiłem następny. Wyprzedzenie sprawdzałem tylko na wolnych obrotach, bo na szybkich kreska na magneto zanikała.

Lampę mam tą
https://allegro.pl/oferta/lampa-strobosk...4f69ac7020

Wolne obroty są ok




Z tym grzaniem jest tak, że porównać z innym silnikiem 017, także na dotarciu, to 017 po przejechaniu 3km gorący jest tylko cylinder (co można jako-tako dłonią przyłożyć), a s38 po przejechaniu podobnego dystansu, to cylinder aż parzy oraz gorący jest dolny korpus silnika tzw. kartery - aż tak (co przed szlifem także miało to miejsce)

Jak wrócę do domu, to po przyspieszę dla testu zapłon oraz popuszczę linkę sprzęgła, bo czytałem na internetach, że może ciągnie sprzęgło. Więcej mi do głowy teraz nie przychodzi
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-08-2020 08:30:41 przez Norweski Zomowiec.)
29-08-2020 08:17:27
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
seler1500 Offline
Kątówka robi bzzz
Moderatorzy


Liczba postów: 1,968
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
Post: #4
RE: Po szlifie nadal słaby
Są różne moduły, z opóźnianiem zapłonu, ze stałym wyprzedzeniem, z przyspieszaniem zapłonu, z niestandardową mapą zapłonu. Jaki masz moduł? Jak zmienia się wyprzedzenie z obrotami?

Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
29-08-2020 11:43:56
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Norweski Zomowiec Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,786
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
Post: #5
RE: Po szlifie nadal słaby
Jest możliwość sprawdzenia modułu jaki się posiada? Taki dostałem na początku zakupu i taki jest. Kreska zaznaczona na Magneto po prostu rozmazuje się w miejscu, gdzie jest zaznaczona, gdy da się gazu.
29-08-2020 13:12:34
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
seler1500 Offline
Kątówka robi bzzz
Moderatorzy


Liczba postów: 1,968
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
Post: #6
RE: Po szlifie nadal słaby
Spróbuj ze znacznikami np. z białej taśmy

Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
29-08-2020 14:02:54
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Norweski Zomowiec Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,786
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
Post: #7
RE: Po szlifie nadal słaby
Nie ma żadnych oznaczeń. Patrząc na wygląd (kształt, kolory przewodów) to powinienem mieć ten
https://gmoto.pl/modul-c.d.i-2t,74559.html
29-08-2020 15:13:54
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Norweski Zomowiec Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,786
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
Post: #8
RE: Po szlifie nadal słaby
Ok

zdjąłem pokrywę z tego s38 oraz 017

okazuje się, że magneto z s38 obraca się z jakimś oporem, niż te w 017, które gładko lata. pół obrotu jest ok, a pół następne opór. To zapewne świadczy, że coś nie tak z wałem lub tłokiem w cylindrze - jednakże tak samo się grzał przed szlifem, to coś nie tak może łożyskami wału...
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-08-2020 18:57:17 przez Norweski Zomowiec.)
29-08-2020 18:56:44
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
seler1500 Offline
Kątówka robi bzzz
Moderatorzy


Liczba postów: 1,968
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
Post: #9
RE: Po szlifie nadal słaby
(29-08-2020 15:13:54)Norweski Zomowiec napisał(a):  Nie ma żadnych oznaczeń. Patrząc na wygląd (kształt, kolory przewodów) to powinienem mieć ten
https://gmoto.pl/modul-c.d.i-2t,74559.html

Chodziło o sprawdzenie wyprzedzenia, zamiast kreseczek naklej białą taśmę.

Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
29-08-2020 20:07:38
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Norweski Zomowiec Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,786
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
Post: #10
RE: Po szlifie nadal słaby
aha, ok. Zrobię z taśmą. Robiłem czarnym markerem pasek i tak sprawdzałem wyprzedzenie. Ustawione na 3mm przed GMP

a jak dam większe oborty, to robi się tak:

Czytam, że to normalne
Cytat:Uwaga o działaniu lampy stroboskopowej.

Lampa stroboskopowa ma ten minus że im wyższe obroty tym znak na obracającym się kole będzie bardziej rozmazany. To samo dotyczy profesjonalnych lamp z palnikiem ksenonowym, tylko tam efekt będzie mniej widoczny bo błysk lampy ksenonowej trwa krócej. W tej lampie czas błysku trwa 250 mikrosekund. Przy obrotach 3000/min znak na kole będzie 3 razy szerszy niż przy 1000 obr/min. To zrozumiałe bo koło wykona tym samym czasie błysku trzy razy dłuższą drogę. Ostrego znaku na kole nigdy nie uda się uzyskać ( chyba tylko robiąc zdjęcie, a i to przy jak najkrótszym czasie migawki). Kąt wyprzedzenia można ustawić dokładnie niezależnie jak długi jest czas błysku lampy. Przy wysokich obrotach, jeśli znak na kole jest szeroki trzeba tak regulować zapłonem aby znak na korpusie silnika był zgrany z końcówką znaku na kole. Przy niskich obrotach też najlepiej stosować tą metodę.

Niebawem wezmę dokładnie przyjże się całemu silnikowi i napiszę raport. Proszę nie zamykać tematu
29-08-2020 20:49:03
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Dezamet 023 lewe powietrz...
Ostatni post: skinder
30-10-2024 20:14:03
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 926
naklejki do zenita
Ostatni post: składakowcy
30-10-2024 19:58:23
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 148
problem z luzem ogar 205
Ostatni post: Maciejusz
30-10-2024 17:24:18
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 215
[K] Ogar 205 Wałek zdawcz...
Ostatni post: zmd-52
29-10-2024 21:18:16
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 255
Komar przerywa nie chce z...
Ostatni post: Dawdzio
29-10-2024 00:35:20
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 99
Komar 017 gaśnie na rozgr...
Ostatni post: Kacperek
28-10-2024 22:44:12
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 413
Pedały rowerowe
Ostatni post: usertm
28-10-2024 21:53:16
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 319
Komar 2352W '78 - Madziar...
Ostatni post: romek
28-10-2024 07:15:36
» Odpowiedzi: 17
» Wyświetleń: 1583
Części zamienne 210
Ostatni post: elmer
27-10-2024 23:47:34
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 147
Ogarkowe wojaże
Ostatni post: Bob_Harley
27-10-2024 21:22:54
» Odpowiedzi: 27
» Wyświetleń: 9589
Nowy zakup Ogar 200
Ostatni post: Norweski Zomowiec
26-10-2024 11:48:03
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 222
Romet 200 - kupiłem
Ostatni post: mkzibi
25-10-2024 22:29:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 453
Problem z s38
Ostatni post: elmer
24-10-2024 11:00:24
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 350
Osłony lag 23mm Romet Kad...
Ostatni post: joozek
23-10-2024 22:00:08
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 682
silnik dezamet 029
Ostatni post: Norweski Zomowiec
21-10-2024 17:29:49
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 8405

Reklama