Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Regulacja zapłonu
Autor Wiadomość
harssz Offline
Nowy
*


Liczba postów: 50
Imię: Maciej
Skąd: Przeworsk
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #1
Regulacja zapłonu
Witam przestawił mi się zapłon w ogarze 205 i podczas ustawiania z poradnika z fourm nie potrafię zrozumieć czy platynki mają sie rozchylać gdy tłok jest u samej góry czy u dołu ?
15-07-2019 23:20:13
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
seler1500 Offline
Kątówka robi bzzz
Moderatorzy


Liczba postów: 1,968
Imię: seler
Skąd: PL
Pojazd: Inny
Post: #2
RE: Regulacja zapłonu
Mają zaczynać się rozchylać kiedy tłok idzie do góry i znajduje się 3 mm przed GMP.

Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
15-07-2019 23:27:12
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
harssz Offline
Nowy
*


Liczba postów: 50
Imię: Maciej
Skąd: Przeworsk
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #3
RE: Regulacja zapłonu
(15-07-2019 23:27:12)seler1500 napisał(a):  Mają zaczynać się rozchylać kiedy tłok idzie do góry i znajduje się 3 mm przed GMP.

czyli mają zacząć się rozchylać gdy tłok jest u dołu
15-07-2019 23:29:03
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odrestaurator Offline
Majster
Moderatorzy


Liczba postów: 3,256
Imię: Szymon
Skąd: Knurów
Pojazd: Inny
Post: #4
RE: Regulacja zapłonu
3mm przed gmp to nie dół... zrób sobie prosty przyrząd. Rozwalasz starą świecę, środek wyciągasz i gwintujesz na m10, ustawiasz tłok w gmp, wkręcasz przyrząd i śrubę długą w niego, zaznaczasz na śrubie 3mm i cofasz tłok przyrządem o 3mm w dół. Wtedy ustawiasz platynki aby się rozwierały na 0,3-0,4mm i kręcisz podstawką aż zaczną się rozwierać w tym punkcie. Potem dokręcasz podstawkę i już.

Mój Simson

YT: POLMOZBYT
16-07-2019 00:01:49
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
seler1500 Offline
Kątówka robi bzzz
Moderatorzy


Liczba postów: 1,968
Imię: seler
Skąd: PL
Pojazd: Inny
Post: #5
RE: Regulacja zapłonu
Śruba M10 ma skok 1,5 mm, więc po prostu dwa obroty Wink
M8x1,25
M6x1
i tak dalej.

Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
16-07-2019 00:20:52
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odrestaurator Offline
Majster
Moderatorzy


Liczba postów: 3,256
Imię: Szymon
Skąd: Knurów
Pojazd: Inny
Post: #6
RE: Regulacja zapłonu
Jak kto woli. Nawet suwmiarką może cofnąć tłok a drugą ręką przekręcić stojan i już.

Mój Simson

YT: POLMOZBYT
16-07-2019 00:49:48
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
TheKocur Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 386
Imię: Łukasz
Skąd: Sieczka (EPI)
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #7
RE: Regulacja zapłonu
A i jeszcze dodam od siebie ,że moment otwarcia patynek jest bardzo łatwo ustalić.
Bierzemy bardzo cienką kartkę papieru i wkładamy ją pomiędzy platynki, wtedy kiedy papier zaczyna wychodzić z lekkim oporem, oznacza to ,że właśnie w tym momencie otwierają się nam platynki Smile

Świeca BOSCH, Ogara pchosz :F
16-07-2019 09:42:58
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
NoSeLatamTrochu Offline
Druciarz
*


Liczba postów: 1,019
Imię: Bartosz
Skąd: Lublin
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #8
RE: Regulacja zapłonu
no niestety, kiedy papierek zacznie wychodzić to platynki już dawno będą otwarte, najlepszy do tego miernik z czujnikiem ciągłości obwodu, lub nawet bardzo cienki szczelinomierz chociaż też troszke nie dokładnie będzie

Kanał: @rooster_works
Instagram: @bartosz.217
16-07-2019 11:55:04
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Podwójne Światło stopu w ...
Ostatni post: grissley
Dzisiaj 14:02:33
» Odpowiedzi: 14
» Wyświetleń: 386
Dezamet 023 kanał w karte...
Ostatni post: yogurt
Dzisiaj 12:56:26
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 211
Stajnia Bola
Ostatni post: łogór 200
Dzisiaj 12:44:09
» Odpowiedzi: 35
» Wyświetleń: 8623
Zbyt wyskokie napięcie ge...
Ostatni post: Ogar202
Dzisiaj 11:52:39
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 252
ZZR Karat? Prośba o ident...
Ostatni post: msikorsk
Dzisiaj 10:03:13
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 72
Problem z liniowością zęb...
Ostatni post: Maka_91
Dzisiaj 09:12:12
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 153
Cylinder WSK
Ostatni post: Jakub
Dzisiaj 08:17:33
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 32
Zawieszenie przednie Rome...
Ostatni post: Jakub
Dzisiaj 08:16:23
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 32
simson s51 6v brak ładowa...
Ostatni post: Kacperek
Wczoraj 20:38:38
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 46
Cześć!
Ostatni post: msikorsk
Wczoraj 19:54:01
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 38
Romet Romka - 50-T-1 '82r...
Ostatni post: Piotrekdriver1
03-08-2025 22:31:03
» Odpowiedzi: 200
» Wyświetleń: 57328
Kupię auta z PRL
Ostatni post: zaz
03-08-2025 21:45:18
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 92
Plastikowe koło przekładn...
Ostatni post: Deecuu
03-08-2025 14:59:45
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 1175
Romet 019 regeneracja wał...
Ostatni post: sbanys
03-08-2025 12:25:38
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 205
50T-1, 200 albo 205 - któ...
Ostatni post: grissley
02-08-2025 23:02:55
» Odpowiedzi: 207
» Wyświetleń: 14448

Reklama