Pomocy jak wyczyścić tłok i cylinder
|
Autor |
Wiadomość |
Wodnik
El Dezametto Mecánico
Liczba postów: 354
Imię: Szymon
Skąd: Kleczew (PKN)
Pojazd: Romet 2375
|
RE: Pomocy jak wyczyścić tłok i cylinder
Jeśli już zwykły silikon ze sklepu rolniczego to najlepiej czarny 350 stopni C sprawdza się tylko nie pakować tyle że wychodzi wszędzie gdzie tylko można, cieniutko palcem posmarować uszczelkę z dwóch stron.
A jak dobre przylgnie to smar nawet podejdzie. Ja używam Hermetyku.
A jak chcesz jakiś lepszy to Victor Reinz ma bardzo dobre opinie chociaż ja nie korzystałem.
Jak włożysz pierścień do cylindra na samej górze to jego maksymalny luz w zamku nie może przekraczać wartości 1,3 mm (nowy ma wymiar 0,1 - 0,3) maksymalne zużycie 1 mm to dane z książki dla silników Dezamet 017, 019, 023, 025 nie wiem jaka wartość jest dla silnika Jawa 223 ale sądzę że podobne jak nie takie same wartości.
Dopuszczalne zużycie cylindra to 0,1 mm powyżej wartości nominalnej dla danej grupy selekcyjnej. Tyle znów teoria.
A w praktyce to wygląda tak że w górnej części cylindra jeśli występuje wyraźny próg wyczuwalny palcem lub cylinder posiada rysy, ślady zatarć to należy wykonać szlif.
I tu taka moja rada jak będziesz miał duży próg to zmierz suwmiarką, tylko taką której szczęki sięgają poniżej progu średnicę. Bo może być tak mocno zużyty że nie wyda na najbliższy szlif. Ja u siebie miałem tak zużyty cylinder nominalny że wymiar był 38,20 więc nie wydał by na pewno na 1 szlif 38,25 i musiał być wykonany na drugi 38,50
Polecam literaturę książki nie gryzą.
Podrywasz Blachary i bujasz się na mieście bo masz Rometa za złotówek całych 200
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-04-2019 23:18:14 przez Wodnik.)
|
|
14-04-2019 23:16:14 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|