| 
	
	 
		
	 
	
	
		
		  
		Ocena wątku:
		
			
				- 7 głosów - 4.57 średnio
 
				- 1
 
				- 2
 
				- 3
 
				- 4
 
				- 5
 
			 
		 
 
	
		
			| 
				
				 
					Regeneracja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet
				 
			 | 
		 
		
			| Autor | 
			Wiadomość | 
		 
		
	 
	
		
	
		
		kgorka 
 
 
		
			Nowy 
			  
			
			
  
 
			
Liczba postów: 7 
Imię: Krzysztof 
Skąd: Knurów 
Pojazd: Romet Komar 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Regeneracja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet 
			 
			
				 (07-11-2018 10:22:08)joozek napisał(a):   (06-11-2018 23:28:17)kgorka napisał(a):  A tą metalowa cienką tulejkę jak wyjąć?? Tą pomiędzy plastikowymi tulejkami? 
 
Za pomocą długiego, ok 40 cm, pręta fi 6 mm, ściętego na końcu w kształt zęba.  
Wkładasz go od strony półki górnej, przez otwór fi 8 mm, zaczepiasz tym zębem o rant tulejki metalowej i uderzając w pręt, jak w przecinak, wybijasz tulejkę. Nie rób tego tylko w 1 miejscu, a w 2, 3. Najważniejsze byś ją najpierw ruszył. 
Dziekuje. Nigdzie w zestawach naprawczych nie widze tej tulejki, no chyba ze czyszcza i daja starą.
			  
			
			
			
		 |  
	 
 | 
 
	| 07-11-2018 21:27:13 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
		
		
	
		
		joozek 
 
 
		
			senior 
			
			
			
  
 
			
Liczba postów: 2,411 
Imię: Józek 
Skąd: Lubin 
Pojazd: Inny 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Regeneracja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet 
			 
			
				..."Nigdzie w zestawach naprawczych nie widzę tej tulejki, no chyba ze czyszczą i dają starą". 
 
To są tuleje w wykonaniu zawleczki - naciete wzdłużne. 
Do czego służyły? nie wiem, pewnego rodzaju tłumik akustyczny. 
Ze względu na to, że toczę tuleje pcv dłuższe, 38 mm, te tuleje metalowe skracam z obu stron po ok 15 mm, usuwam zadziory po wybiciu. Oczywiście, myje przed założeniem. 
Tak, tych tulei nie ma w zestawach naprawczych. Ja, w sytuacji kiedy są mocno skorodowane, nie daje ich wcale.
			 
			
			
 
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
			
				
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-11-2018 10:46:33 przez joozek.)
 
				
			 
		 |  
	 
 | 
 
	| 08-11-2018 00:13:58 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	
		
		gregorian2008 
 
 
		
			Technik 
			  
			
			
  
 
			
Liczba postów: 967 
Imię: Grzegorz 
Skąd: Tylmanowa 
Pojazd: Romet Pony 
	
		
	 | 
	
		
 | 
 
	| 11-11-2018 01:26:31 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 1 osoba postawiła piwo gregorian2008 za ten post:1 osoba postawiła piwo gregorian2008 za ten post. 
		joozek (11-11-2018)
	 | 
 
 
	
		
		joozek 
 
 
		
			senior 
			
			
			
  
 
			
Liczba postów: 2,411 
Imię: Józek 
Skąd: Lubin 
Pojazd: Inny 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Regeneracja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet 
			 
			
				Trochę zdjęć moich wyrobów i usług; 
1. Amortyzatory ze sprężyną na wierzchu ROMET - po kompleksowej reanimacji; wymiana wszystkich elementów ciernych, nowe sprężyny w pięknym chromie, szkiełkowane i po wacie stalowej części aluminiowe. Sprzedaję to co na zdjęciu, koszt tu na forum 170 zł + kw 16 zł. Na chwilę obecną dostępne 4 kpl. 
Od jutra prawdopodobnie będą tez nowe, pasujące tuleje metal/guma. Cena jeszcze nie znana. 
  
 
 
2. Amortyzatory kryte KOMAR - po kompleksowej reanimacji. Na chwile obecną nie posiadam żadnych, a te ze zdjęcia wróciły dopiero z nowego ocynku. Jutro jadą do szkiełkowania - dostępne od przyszłego piątku. Wymienione wszystkie tuleje cierne, szkiełkowane i po wacie stalowej części aluminiowe. Sprzedaję to co na zdjęciu, koszt tu na forum 170 zł + kw 16 zł. 
Od jutra prawdopodobnie będą tez nowe, pasujące tuleje metal/guma. Cena jeszcze nie znana. 
  
 
 
3. Zawieszenie wahaczy pchanych KOMAR - po kompleksowej reanimacji.  
Nowy ocynk, nowe tuleje pcv i metal, nowy zestaw śrub A2. Oryginalne gumowe odboje, nowe smarowniczki M5. Taki zestaw tu na forum - 100 zł + kw 16 zł. 
Dodatkowy koszt to; 
a. sprężyny tego zawieszenia, nowy ocynk - 30 zł / kpl 
b. "miseczki" sprężyn - 20 zł / kpl 
Na chwilę obecną dostępne 3 kpl
  
4. Przykręcane podnóżki kierowcy, PONY MOTORYNKA - produkt własny, nowe, dorobione wg oryginału, sprawdzone, pasują idealnie. Zrobione ze stali St i ocynkowane - dodatkowa tulejka od strony stopki hamulca tylnego. 
Koszt tu na forum - 70 zł + kw 16 zł. 
Dostępny już tylko 1 kpl. Następne będą za 2 tygodnie.
  
5. Regeneracja przedniego zawieszenia ROMET (lagi). Usługa obejmuje; demontaż starego zestawu, mycie i szlifowanie rur widelca. Nowe, 4 tuleje pcv, ich osadzenie i rozwiercenie pod wymiar lag. Wszystko spasowane, przesmarowane i złożone -  koszt 130 zł + kw zwrotny 25 zł. Czas realizacji 3 do 5 dni roboczych.  
Dodatkowe koszty; nowe sprężyny (mam do dl 22 cm) - 40 zł / kpl, nowe osłony gumowe (mam każdy typ) - 40 zł / kpl. Ew koszt chromowania lag - 200 zł + 2 kw do galwanizera. Czas realizacji do 14 dni roboczych. 
Lagi do chromowania przygotowuję ja. 
  
 
ZAPRASZAM
			  
			
			
 
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
			
				
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-11-2018 11:52:36 przez joozek.)
 
				
			 
		 |  
	 
 | 
 
	| 14-11-2018 11:49:11 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 1 osoba postawiła piwo joozek za ten post:1 osoba postawiła piwo joozek za ten post. 
		Szatek (11-14-2018)
	 | 
 
 
	
		
		joozek 
 
 
		
			senior 
			
			
			
  
 
			
Liczba postów: 2,411 
Imię: Józek 
Skąd: Lubin 
Pojazd: Inny 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Regeneracja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet 
			 
			
			
			
 
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
			
		 |  
	 
 | 
 
	| 14-11-2018 14:46:21 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 1 osoba postawiła piwo joozek za ten post:1 osoba postawiła piwo joozek za ten post. 
		Szatek (11-14-2018)
	 | 
 
 
	
		
		joozek 
 
 
		
			senior 
			
			
			
  
 
			
Liczba postów: 2,411 
Imię: Józek 
Skąd: Lubin 
Pojazd: Inny 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Regeneracja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet 
			 
			
				Przyszedł - czas spowalniacz    nie przemyślane wcześniej zamówienia i zakupy, ograniczają front robót. No ale coś tam mogę pokazać; pasek bagażnika, koła i obie lampy. Trochę mało, a na Mikołaja obiecałem finisz    
 
 
 
 
 
 
Zdjęcia trochę prześwietlone i nie widać szczegółów, np ocynkowanych z pasywacją oliwkową nypli szprych     na żywo fajnie to wygląda.
 
 
Zapewne spytacie o wielki czarny karton, z napisem SZKŁO    
No wiem, nie zapytacie   
W końcu go otworzyłem - w środku PONY M2, ale bardziej z nazwy, niż z wyglądu. Do tego kilka ciekawostek, np przyspawane miseczki, bieżnie główki ramy   
Kilka zdjęć zrobiłem przed i w trakcie naprawy. 
  
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Osobną przeprawą będą podnóżki kierowcy z przykręcanymi szpilkami, ale informacji o moim sposobie ich naprawy, znajdziecie w wątku - "Jak naprawić, by nie kupować nowego".
			  
			
			
 
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
			
				
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-11-2018 18:22:07 przez joozek.)
 
				
			 
		 |  
	 
 | 
 
	| 27-11-2018 18:03:34 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	 
	
	
		
	 
	
		
  
	 
	 
	
	
	
	 
	
 
  
	
		
		
	 
	 
	
 
Użytkownicy przeglądający ten wątek:     1 gości
 
	
 
			
			
 | 
 
  
  
 
 
 
      |