Motorynka swap 110 cm3 i inne usprawnienia
|
Autor |
Wiadomość |
seler1500
Kątówka robi bzzz
Liczba postów: 1,968
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
|
RE: Pogromca squterów by seler1500
Jak myślicie, lagi chinola w półkach Charta wypalą? Lagi chartolota mają 32 mm, więc w sumie znaleźć pasowne lagi o podobnej średnicy (od razu z mocowaniem zacisku) i git. Myślałem nad lagami z crossów 110/125 Loncin i podobnych, powinny podejść. Wiem, że można wpakować całe lagi Loncina, ale mój znajomy tokarz ma czas dopiero za miesiąc, a do tego trzeba toczyć nowe miski łożysk.
Silnik 110 się składa, na razie rama stoi, mocowania w trakcie spawania. Najłatwiej mi kombinować z mocowaniami na pustych karterach i tak właśnie robię. Mocowania wykorzystam wszystkie możliwe - górne, tylne, dwa dolne. Na razie bez dodatkowej dolnej kołyski ramy, jak uznam to za konieczne to się dospawa. Silniczek na podstawowej konfiguracji 110, cylinder alu, głowica z niby sportowym wałkiem rozrządu, gaźnik PZ22. Na razie ogarniam skrzynię, jak tylko przyjdzie paczuszka z resztą potrzebnych części powinno jakoś już iść. Tłumik z ATV 110:
Jest dławiony, ale aż takich mocy nie chcę rozwijać, żeby interesować się przelotem.
Rozrusznik elektryczny i wszystkie jego części wymontowałem, ale i tak pokrywka zostanie z mocowaniem, chyba żeby to zaspawać, ale nie widzę sensu, może kiedyś silnik przyda się do czegoś innego. Skrzynia typowa 1-N-2-3-4.
Stator 6 cewek, niestety gdzieś będę musiał wpakować regulator. Z przodu H4 55/60, tył 5/21W (stop przód/tył ze względów bezpieczeństwa).
Rama zostanie w kilku miejscach wzmocniona (główka ramy, rura podsiodłowa, mocowanie wahacza).
Zamówiłem już 4 litry oleju - Mannol 7812 10w40 - zobaczymy, jak się sprawdzi, wymiany po 300, 700, 1000km a później myślę, żeby co 1500 zmieniać.
Licznik rowerowy speedmaster 5000.
Po zakończeniu wszystkich kombinacji z ramą i po jakichś 1000 km (jak upewnię się, że nic nie sknociłem) pomaluję całość na RAL5015.
Ze względu na niską masę całego zestawu tylny hamulec zostaje bębnowy, wrzucę tylko nowe szczęki. Przedni tarcza 160 mm, ze względu na kombinacje z lagami wstrzymuję się z pracami nad hamulcem tarczowym.
Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
|
|
16-09-2018 21:38:21 |
|
|
seler1500
Kątówka robi bzzz
Liczba postów: 1,968
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
|
RE: Pogromca squterów by seler1500
Łokej, poprzednie mocowanie silnika wyciąłem całkowicie, blacha 3 mm to ciut za mało. Były wstawki z blachy 5, ale tylko wstawki
Dzisiaj uformowałem górne mocowania całe z blachy 5 mm (a właściwie 2.5 mm złożonej na pół ), jutro postaram się je lekko przyłapać spawem i popracować nad tylnym mocowaniem, akurat z nim jest najmniej kłopotu bo wykorzystuję po części oryginalne mocowania (albo ich resztki, wyciąłem wszystko). Górne mocowanie leci pod bak, a dolne - między dolnymi mocowaniami wpakuję podnóżki, a całość będzie wykonana z litej blachy 5 mm - może na wyrost, ale chcę zrobić raz a porządnie. Myślę jeszcze nad wzmocnieniem główki ramy i poprawieniem (MIG-iem) reszty spawów, gdyby postanowiły pęknąć ze starości.
Silnik oczywiście ustawiam tak, by łańcuch nie tarł o wahacz oraz obie zębatki były w jednej linii. Opieram się na dwóch innych motorynkach - fotki są na sprzedajemy, w jednym z ogłoszeń są bardzo wartościowe zdjęcia ukazujące, jak ktoś rozwiązał mocowania silnika - i na nich będę się wzorować
Ogłoszenie 1
Ogłoszenie 2
Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
|
|
19-09-2018 21:56:14 |
|
|
seler1500
Kątówka robi bzzz
Liczba postów: 1,968
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
|
RE: Pogromca squterów by seler1500
Nie ma potrzeby zmiany na większą, zostaje 25z. Dla 50/70 musiałbym dać 33z, inaczej straszny muł by był, ale 110 ma spory zapas mocy, 13/25 lub 14/25 będzie ok. Porównywałem z przełożeniami Routera WS50, brałem pod uwagę obwód koła itp. 13/25 powinno ładnie jeździć. Łańcuch raczej 428, mam już zresztą kupiony więc raczej ten. Pasuje ładnie do tylnej zębatki, oczywiście wrzucam nową.
Zastanawiam się jeszcze nad przewodem hamulcowym w stalowym oplocie, ale na gumowym hamulec jest wystarczająco ostry, aż nadto (sprawdzałem w chińskim squterze 2T). Myślę, że jednotłoczkowy chiński zacisk da radę, ten sam zestaw jest w tym chinolu i można go postawić na przednie koło (cały komplet nowy).
Dołóżmy do tego jeszcze śmiesznie tanie klocki hamulcowe - komplet kosztuje 4,50 Nawet jeśli miałbym je zmieniać co 1000 km, to i tak tanio.
Z drugiej strony klocki EBC kosztują kilkadziesiąt złotych, chyba zainwestuję i spokój na długo.
Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-09-2018 22:27:21 przez seler1500.)
|
|
19-09-2018 22:20:27 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 4 gości
|
|