Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 1 głosów - 1 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Remont silnika
Autor Wiadomość
Rometowiec14 Offline
Romeciarz na całego
*


Liczba postów: 265
Imię: Wiktor
Skąd: ok.Tarnobrzega
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #61
RE: Remont silnika
Ich rozmiar sprawdza się po ich długości?
24-09-2017 01:10:13
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Quake96 Offline
Zielono mi :D
Moderatorzy


Liczba postów: 2,757
Imię: Piotr
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #62
RE: Remont silnika
Po rozmiarze otworów przelotowych. Długość powinna być zawsze taka sama.

- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat!
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy...


"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
24-09-2017 02:14:33
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Rometowiec14 Offline
Romeciarz na całego
*


Liczba postów: 265
Imię: Wiktor
Skąd: ok.Tarnobrzega
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #63
RE: Remont silnika
24-09-2017 22:15:01
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Rometowiec14 Offline
Romeciarz na całego
*


Liczba postów: 265
Imię: Wiktor
Skąd: ok.Tarnobrzega
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #64
RE: Remont silnika
Ok teraz zapytam się o coś bardzo prostego. Chcę żebyście tylko potwierdzili lub coś poprawili to co napiszę Smile.

Docieranie silnika jawa 223 trwa 1500 wliczając w to pierścienie, sprzęgło, skrzynię itp. Jednak mi się zdaje, że takie realne trwa 500 km. Na początku wolno i spokojnie. Po pewnym czasie prędkość do ok. 35 km/h. Po kilkudziesięciu km małe sprinty i odpoczynki. Później już coraz więcej sprintów szybkich. Jazda bez pasażera i pilnować na grzanie silnika. Po 100 km prędkość ok. 40 km/h i czasem odpoczynki na studzenie silnika. Sprinty co pewien czas. Później już raczej normalna jazda i czasem odpoczynki.

Taki mam plan na docieranie Tongue. Chyba, że ktoś ma fajniejszy to chętnie posłucham Big Grin.
26-09-2017 22:21:56
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Quake96 Offline
Zielono mi :D
Moderatorzy


Liczba postów: 2,757
Imię: Piotr
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #65
RE: Remont silnika
Jawkę spokojnie docierać można przez 500km nie więcej.

Nie docierasz tego jeżdżąc 35km/h, tylko normalnie jak przy dotartym silniku. Jedyna różnica przy docieraniu, to pilnowanie temperatur. Przez pierwszych kilka kilometrów rób przejażdżki najwyżej kilkaset metrów. Po kilku takich przejażdżkach "wokoło komina", możesz zacząć jeździć dalej, ale cały czas pamiętając, że silnik na dotarciu grzeje się jeszcze bardziej. I powtarzam, nie jeździsz 35km/h tylko tak jakbyś jeździł dotartym silnikiem. Jedynie robisz częste przerwy na początku i pilnujesz żeby nie przegrzać cylindra i tłoka. Po kilkunastu/kilkudziesięciu kilometrach będziesz mógł jeździć już niemal bez obaw o przegrzanie, pod warunkiem, że nie będą to wypady po 20km bez przerwy.

No i na dotarciu lej więcej oleju. Polecam półsyntetyk w proporcji 40/50ml na 1L benzyny.

- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat!
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy...


"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
26-09-2017 22:36:58
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Rometowiec14 Offline
Romeciarz na całego
*


Liczba postów: 265
Imię: Wiktor
Skąd: ok.Tarnobrzega
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #66
RE: Remont silnika
Po raz kolejny dziękuję Ci za odpowiedź Smile

Czy można założyć 2 pierścienie na tłok 3p?
26-09-2017 22:41:01
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Quake96 Offline
Zielono mi :D
Moderatorzy


Liczba postów: 2,757
Imię: Piotr
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #67
RE: Remont silnika
Można, ale nie widzę w tym sensu Smile Jeżdżę na 3 pierścieniach i w seryjnym silniku nie widzę różnicy z drugim seryjnym silnikiem z 2 pierścieniami.

- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat!
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy...


"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
26-09-2017 23:05:27
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Rometowiec14 Offline
Romeciarz na całego
*


Liczba postów: 265
Imię: Wiktor
Skąd: ok.Tarnobrzega
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #68
RE: Remont silnika
Podobno na 3 więcej się grzeje i silnik jest głośniejszy.
26-09-2017 23:29:44
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Quake96 Offline
Zielono mi :D
Moderatorzy


Liczba postów: 2,757
Imię: Piotr
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #69
RE: Remont silnika
Podobno, to słowo klucz. Nic z powyższych nie ma potwierdzenia w moim przypadku.

- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat!
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy...


"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
26-09-2017 23:32:12
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Rometowiec14 Offline
Romeciarz na całego
*


Liczba postów: 265
Imię: Wiktor
Skąd: ok.Tarnobrzega
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #70
RE: Remont silnika
Ok czyli zakładam 3. Kiedyś chyba pod swoim filmem pisałeś o czyszczeniu swojego silnika na papierze ściernym. Powiesz mi jakimi gradacjami to robiłeś i czy używałeś pasty polerskiej?
26-09-2017 23:43:07
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Quake96 Offline
Zielono mi :D
Moderatorzy


Liczba postów: 2,757
Imię: Piotr
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #71
RE: Remont silnika
Nie przypominam sobie o czyszczeniu papierem ściernym :F

Jeśli już, to używałem włókna polerskiego. Po kolei tym co było w zestawie i na koniec pasta polerska i tyle. Ja nie robię jakichś wypasionych polerek Smile

- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat!
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy...


"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
26-09-2017 23:45:23
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Rometowiec14 Offline
Romeciarz na całego
*


Liczba postów: 265
Imię: Wiktor
Skąd: ok.Tarnobrzega
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #72
RE: Remont silnika
Kupuję nowy cylinder "55". Można go jakoś poprawić tzn. wypolerować kanał wydechowy. Słyszałem na paru stronach, że króciec gaźnika należy w środku wypolerować. Mi się zdaje, że skoro będzie gładka powierzchnia to słabo będzie się mieszało paliwo, więc mogę trochę popiłować po wewnętrznej jego powierzchni, żeby zrobić jakieś małe zagłębienia i ryski i czy to coś wgl. da?
28-09-2017 21:19:36
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
rafi555 Offline
Zawodowiec
*


Liczba postów: 2,556
Imię: xxxxxx
Skąd: xxxxxxxx
Pojazd: Romet Pony
Post: #73
RE: Remont silnika
ma być zero rysek! to ułatwia przepływ
28-09-2017 21:21:15
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
charper Offline
detyfusan
*


Liczba postów: 2,027
Imię: Wojtek
Skąd: ze wsi
Pojazd: Romet Chart
Post: #74
RE: Remont silnika
Kanal wydechowy to sie poleruje zeby nagar mial trudniej przylegac.
28-09-2017 21:28:15
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Rometowiec14 Offline
Romeciarz na całego
*


Liczba postów: 265
Imię: Wiktor
Skąd: ok.Tarnobrzega
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #75
RE: Remont silnika
Czyli dolotowy i wydechowy wypolerować? Słyszałem też o odchudzaniu tłoka poprzez spiłowanie o kilka mm ścianek tłoka. Robił ktoś tak?
28-09-2017 21:34:01
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Jubilacik
Ostatni post: zaz
Dzisiaj 09:58:20
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 104
Rozmiar śruby przełącznik...
Ostatni post: Michał
Dzisiaj 09:25:48
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 35
pomoc przy indentyfikacji...
Ostatni post: romek
Wczoraj 21:52:26
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 124
Gaźnik k60b
Ostatni post: romek
Wczoraj 21:50:34
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 124
Brzęczenie po uszczelnien...
Ostatni post: romek
Wczoraj 21:44:24
» Odpowiedzi: 14
» Wyświetleń: 1420
Moc silnika 023
Ostatni post: Spaceman164
Wczoraj 15:02:10
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 606
Romet Zenit z 1989 roku
Ostatni post: zaz
Wczoraj 14:39:09
» Odpowiedzi: 35
» Wyświetleń: 12776
Romet Jubilat 2 z 1987 ro...
Ostatni post: zaz
Wczoraj 14:34:30
» Odpowiedzi: 44
» Wyświetleń: 32657
Romet Wigry Universal z 1...
Ostatni post: zaz
Wczoraj 14:23:55
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 15514
WSK 125 składanie silnika
Ostatni post: łogór 200
Wczoraj 10:20:43
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 87
Co to za rower?
Ostatni post: zaginiony770
Wczoraj 01:54:45
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 147
Romet chart jaki kod/nume...
Ostatni post: cyfra+
Wczoraj 00:55:05
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 59
Romet ogar 205 nie zapala...
Ostatni post: romek
21-05-2024 20:09:29
» Odpowiedzi: 21
» Wyświetleń: 540
Czy to jest cylinder itd ...
Ostatni post: Wodnik
21-05-2024 19:45:36
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 1242
Ogar 200 regulacja sprzęg...
Ostatni post: darkowski
21-05-2024 17:29:32
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 96

Reklama