Velorex 16/350
|
Autor |
Wiadomość |
Fojerman
Nowy

Liczba postów: 26
Imię: Stanisław
Skąd: Rybnik
Pojazd: Inny
|
|
03-05-2017 21:50:48 |
|
1 osoba postawiła piwo Fojerman za ten post:1 osoba postawiła piwo Fojerman za ten post.
Kanilox (05-04-2017)
|
Romecik1234
Romet go opamiętał :D

Liczba postów: 170
Imię: Kamil
Skąd: Dobrosławów
Pojazd: Romet 2375
|
|
03-05-2017 22:49:29 |
|
|
joozek
senior
Liczba postów: 2,411
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
|
RE: Velorex 16/350
Jest piękny, szkoda, że nie ma już oryginalnych lusterek 
Napisz coś więcej o nim, jaki to ma silnik, od czego zastosowano, jaka skrzynia biegów??? jakieś ciekawe, nietypowe rozwiązania 
Może jakieś zdjęcia wnętrza, jest jakiś bagażnik, no i w ogole duuuużo szczegółów.
Pozdrawiam
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
|
|
03-05-2017 23:42:19 |
|
|
Fojerman
Nowy

Liczba postów: 26
Imię: Stanisław
Skąd: Rybnik
Pojazd: Inny
|
RE: Velorex 16/350
Zdjęć Velorexa mam setki,a może i tysiące  z róznych okresów i różnych zlotów. Velorex jest oryginalny w ponad 90 %. Nie ma żadnych przeróbek większych. Poszycie ma inny kolor, bo oryginalny był brązowy. Ja dodałem od siebie parę rzeczy, dla wygody i bezpieczeństwa: 2 lusterka na wysięgnikach, halogeny z przodu, osłony przeciwsłoneczne z malucha do opuszczania i dodatkowy „letni” dach. Tablicę rejestracyjna przeniosłem też na błotnik, jak mają Czesi, bo wersja eksportowa do Polski miała tablicę powyżej błotnka, tablice były wtedy w Polsce podłużne. Lusterka oryginalne też są 2, wewnętrzne i zewnętrzne. Ogólnie Velorexy produkowane były w CSRS od lat 40 – tych, do roku 1973. Wyprodukowano ok 15 tys, z czego ok połowa na eksport do min Polski, Węgier, Bułgarii, NRD. Początkowo w Velorexach montowane były silniki z Jawy 250, następnie przejściowo z Jawy 175, a ostatecznie z Jawy 350. Tych było najwięcej. Velorex ogólnie był pojazdem dla inwalidów. Silniki 350 wyposażone były w dodatkowy dynamorozrusznik na 12 V. Pojazd ten posiada 4 biegi do przodu i 4 do tyłu. Można przełączyć lewe obroty i silnik pali do tyłu. Większośc części z dostępnych w CSRS pojazdów: Jawa, Skoda, Zetor itp. Konstruktorami Velorexa byli bracia Frantisek i Mohjmir Stransky. To tyle na razie na szybko. Fotki można znaleźć na mojej stronie, albo na stronach o Velorexie. Nie wiem, czy tutaj mogą podawać linki?
Choć nie Porsche, to nie gorsze...
|
|
04-05-2017 10:35:08 |
|
1 osoba postawiła piwo Fojerman za ten post:1 osoba postawiła piwo Fojerman za ten post.
joozek (05-04-2017)
|
Fojerman
Nowy

Liczba postów: 26
Imię: Stanisław
Skąd: Rybnik
Pojazd: Inny
|
|
04-05-2017 23:11:16 |
|
|
joozek
senior
Liczba postów: 2,411
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
|
RE: Velorex 16/350
A niech to, całkiem sporo miejsca  Takim to nie tylko na weekend, ale i pod namiot z panienką, nad morze, można jechać
Zastanawiam się tylko, a gdzie kontrolowane strefy zgniotu  i do czego ten ogromny, zielony wentylator??? aż tak się grzeje???
Podoba mi się
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
|
|
04-05-2017 23:17:46 |
|
|
Fojerman
Nowy

Liczba postów: 26
Imię: Stanisław
Skąd: Rybnik
Pojazd: Inny
|
RE: Velorex 16/350
Choć nie Porsche, to nie gorsze...
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-05-2017 23:38:32 przez Fojerman.)
|
|
04-05-2017 23:22:28 |
|
|
joozek
senior
Liczba postów: 2,411
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
|
RE: Velorex 16/350
Nooo bajka i to z wielkim serduchem  tylko pozazdrościć takich chwil, takiej pasji i cierpliwości.
Pozdrawiam
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
|
|
04-05-2017 23:53:52 |
|
|
Fojerman
Nowy

Liczba postów: 26
Imię: Stanisław
Skąd: Rybnik
Pojazd: Inny
|
RE: Velorex 16/350
Jawa posiada 4 biegi, a w Velorexie dzięki zastosowaniu przełącznika krzyżowego zmieniamy bieguny na rozruszniku i cewkach, więc silnik kręci w lewo. Chcąc jechać do tyłu trzeba wyłączyć silnik i zakręcić w lewo. Do wycofania wystarczy jedynka, ale teoretycznie są 4 biegi, tak jak do przodu. Chcąc jechać znowu do przodu trzeba wyłączyć silnik i zakręcić do przodu. Jest to dosyć uciążliwe, ale Velorex był pojazdem dla inwalidów, więc wsteczny bieg był potrzebny, ponieważ inwalida nie mógł wysiąść z pojazdu, żeby popchać go do tyłu. Mam nadzieję, że wytłumaczyłem w miarę jasno.
Choć nie Porsche, to nie gorsze...
|
|
05-05-2017 22:38:55 |
|
1 osoba postawiła piwo Fojerman za ten post:1 osoba postawiła piwo Fojerman za ten post.
Petronas (05-05-2017)
|
Fojerman
Nowy

Liczba postów: 26
Imię: Stanisław
Skąd: Rybnik
Pojazd: Inny
|
|
07-05-2017 18:23:05 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|