Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Porównanie silnika dezamet z silnikiem 223 od jawy
Autor Wiadomość
Romecik1234 Offline
Romet go opamiętał :D
*


Liczba postów: 170
Imię: Kamil
Skąd: Dobrosławów
Pojazd: Romet 2375
Post: #1
Porównanie silnika dezamet z silnikiem 223 od jawy
Czy polski jest bardziej wytrzymały?? A może czeki ?? I czy części są trudno dostępne do silników 223..

- Panie, zoba jakim żółtym Rometem jedzie !!
- Deltonisto, on jest niebieski. Big Grin Big GrinWink


Strona Fb z rzeczami za czasów PRL-u! -> https://www.facebook.com/Sprzęty-z-PRL-u...516785872/ Zapraszam
03-05-2017 14:33:36
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Grave Offline
Nowy
*


Liczba postów: 66
Imię: Grave
Skąd: Częstochowa
Pojazd: Romet Kadet
Post: #2
RE: Porównanie silnika dezamet z silnikiem 223 od jawy
Silnik jawy ma większą moc. Jeśli jest odblokowany (oryginalny czeski) to nawet ponad 3 konie.
03-05-2017 14:53:34
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Majerano Offline
Technik
*


Liczba postów: 572
Imię: Przemek
Skąd: małopolskie
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #3
RE: Porównanie silnika dezamet z silnikiem 223 od jawy
Zdecydowanie czeski jest bardziej wytrzymały.

Kiedyś to były czasy! Teraz to w ogóle nie ma czasów!
____________________________________________________
Panie, romet musi kopcić!
03-05-2017 15:34:07
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Romecik1234 Offline
Romet go opamiętał :D
*


Liczba postów: 170
Imię: Kamil
Skąd: Dobrosławów
Pojazd: Romet 2375
Post: #4
RE: Porównanie silnika dezamet z silnikiem 223 od jawy
a pod stroną awaryjności ?? mi się wydaję że dezametowki jest mniej awaryjny Big Grin

- Panie, zoba jakim żółtym Rometem jedzie !!
- Deltonisto, on jest niebieski. Big Grin Big GrinWink


Strona Fb z rzeczami za czasów PRL-u! -> https://www.facebook.com/Sprzęty-z-PRL-u...516785872/ Zapraszam
03-05-2017 16:20:22
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Grave Offline
Nowy
*


Liczba postów: 66
Imię: Grave
Skąd: Częstochowa
Pojazd: Romet Kadet
Post: #5
RE: Porównanie silnika dezamet z silnikiem 223 od jawy
Awaryjność zależy od zużycia, wstawionych części, umiejętności ich wyregulowania i dopasowania. Nie ma na to jednoznacznej odpowiedzi. Jak dla mnie dezamet jest za słaby. Pod górkę na jedynce, masakra.
03-05-2017 16:35:55
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
ananas Offline
Technik
*


Liczba postów: 1,076
Imię: Kamil
Skąd: Zabrze
Pojazd: Inny
Post: #6
RE: Porównanie silnika dezamet z silnikiem 223 od jawy
To są zupełnie różne silniki, ale do jazdy na co dzień bez gadania brałbym 223, jeśli chodzi o osiągi to to jest 3 klasy wyżej od wszelkich komaropodobnych. Jedynie 027 już się jako tako nadaje.
03-05-2017 18:12:24
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
charper Offline
detyfusan
*


Liczba postów: 2,027
Imię: Wojtek
Skąd: ze wsi
Pojazd: Romet Chart
Post: #7
RE: Porównanie silnika dezamet z silnikiem 223 od jawy
silnik 223 na pełno wad, nigdy nie zamielilbym 027 za silnik jawki.
03-05-2017 18:33:01
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 4 użytkowników postawiło piwo charper za ten post.
rafi555 Offline
Zawodowiec
*


Liczba postów: 2,556
Imię: xxxxxx
Skąd: xxxxxxxx
Pojazd: Romet Pony
Post: #8
RE: Porównanie silnika dezamet z silnikiem 223 od jawy
(03-05-2017 16:20:22)Romecik1234 napisał(a):  a pod stroną awaryjności ?? mi się wydaję że dezametowki jest mniej awaryjny Big Grin

yhy yhy jeszcze czego
03-05-2017 19:22:12
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
ananas Offline
Technik
*


Liczba postów: 1,076
Imię: Kamil
Skąd: Zabrze
Pojazd: Inny
Post: #9
RE: Porównanie silnika dezamet z silnikiem 223 od jawy
Zależy, silnik charta jest dobry, fajnie elastyczny i cichy ale jak dla mnie za wolny. Do szkoły mam prawie 30km długiej, prostej drogi także, ma duże znaczenie czy jadę 45 czy 55km/h. Silnik jawy jest dosyć czuły na obciążenie, głośny i trzeba go mocno kręcić, ale mimo wszystko przyzwoicie jedzie.
03-05-2017 22:52:00
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Kanilox Offline
Moplikowiec
*


Liczba postów: 3,490
Imię: Kamil
Skąd: Zabrze
Pojazd: Romet Chart
Post: #10
RE: Porównanie silnika dezamet z silnikiem 223 od jawy
Było 100 razy na forum
04-05-2017 06:27:29
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
charper Offline
detyfusan
*


Liczba postów: 2,027
Imię: Wojtek
Skąd: ze wsi
Pojazd: Romet Chart
Post: #11
RE: Porównanie silnika dezamet z silnikiem 223 od jawy
(03-05-2017 22:52:00)ananas napisał(a):  Zależy, silnik charta jest dobry, fajnie elastyczny i cichy ale jak dla mnie za wolny. Do szkoły mam prawie 30km długiej, prostej drogi także, ma duże znaczenie czy jadę 45 czy 55km/h. Silnik jawy jest dosyć czuły na obciążenie, głośny i trzeba go mocno kręcić, ale mimo wszystko przyzwoicie jedzie.

moza zmienic przelozenie, wlasnie dlatego ze jest elastyczny. jak sie rozpedzam to swoim chartem jezdze jak dieslem. zaluje gazu i nie przeciagam biegow bo nie ma po co. warunek to miec charta z gaznikiem bing 14, czyli jednym z fabrycznych zreszta. nie trzeba robic ulepow zeby bylo dobrze, a w jawce to a to gaznik, a to popychacz, a to zaplon, a to jeszcze cos no i cylinder w miedzyczasie bo 3 pierscienie robia swoje. szkoda nerw. ten smieszny cylinderek w jawce nawet nie ma nawet wystarczajacego ozebrowania do odprowadzania tego ciepla ktore wydziela, dlatego jest duzo bardziej goracy niz silnik charta. jak myslicie, jak to wplywa na jego dlugowiecznosc? dodatnio raczej nie. zdarzalo sie ze wylatywaly zabezpieczenia sworznia mimo ze byly prawidlowo zalozone.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-05-2017 13:16:32 przez charper.)
04-05-2017 13:04:05
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo charper za ten post.
AliveC4T Offline
Jawowiec
*


Liczba postów: 222
Imię: Piotr
Skąd: Gliwice
Pojazd: Inny
Post: #12
RE: Porównanie silnika dezamet z silnikiem 223 od jawy
(04-05-2017 13:04:05)charper napisał(a):  moza zmienic przelozenie, wlasnie dlatego ze jest elastyczny. jak sie rozpedzam to swoim chartem jezdze jak dieslem. zaluje gazu i nie przeciagam biegow bo nie ma po co. warunek to miec charta z gaznikiem bing 14, czyli jednym z fabrycznych zreszta. nie trzeba robic ulepow zeby bylo dobrze, a w jawce to a to gaznik, a to popychacz, a to zaplon, a to jeszcze cos no i cylinder w miedzyczasie bo 3 pierscienie robia swoje. szkoda nerw. ten smieszny cylinderek w jawce nawet nie ma nawet wystarczajacego ozebrowania do odprowadzania tego ciepla ktore wydziela, dlatego jest duzo bardziej goracy niz silnik charta. jak myslicie, jak to wplywa na jego dlugowiecznosc? dodatnio raczej nie. zdarzalo sie ze wylatywaly zabezpieczenia sworznia mimo ze byly prawidlowo zalozone.

Wyczuwam płacz kogoś kto nie umiał doprowadzić jawy do porządku i zwala winę efektów lat zaniedbania na wymyślone wady konstrukcyjne :/. Nie żebym był fanboyem jawy, ale zrób tak jak mówię, doprowadź jawę do stanu takiego jaki powinien być, pojeździj trochę to się nauczysz. Ciągle słyszę że ktoś kupił coś z 223, wymienił jakąś bzdurę i myśli że remont zakończony a pojazd będzie jeździł i jeździł. Nikt nie sprawdza stopnia zużycia łożysk w skrzyni, a potem płacze że popychacze sprzęgła pogryzione, albo wsadzi jakąś miękką stal i zdziwiony że zaraz zjedzone. Nikt nie sprawdza bicia kosza sprzęgłowego, ani jego luzu na wałku, a potem płacze że tarcze lecą po roku (nawet czesi), mimo że korek dobry. Każdy dusi na niskich obrotach silnik wysokoobrotowy, mimo że na tabliczce i w instrukcji napisane jest na jakich obrotach silnik ma jaką moc, a potem płacz na forach że się grzeje, że zatarte, że świeca czarna, że zużyte, że coś wypadło, albo nie odpala. Ja mam na swojej przejechane już ponad 5000km i powiem wam że nie mam żadnych zastrzeżeń co do konstrukcji. Jeśli się zna i się umie to nie ma z niczym problemu. Jak ktoś nie potrafi to pozostaje mu zakup czegoś innego (nie wskazując palcami) co ma mniej wysilony silnik i pojedzie nawet mocno zaniedbane.

(04-05-2017 13:04:05)charper napisał(a):  [...] ten smieszny cylinderek w jawce nawet nie ma nawet wystarczajacego ozebrowania do odprowadzania tego ciepla ktore wydziela, dlatego jest duzo bardziej goracy niz silnik charta. [...]

Jakbym ci policzył powierzchnie oddającą ciepło to byś się schował. Głośno krakać z uprzedzeniem to może każdy, ale policzyć to już ciężko komukolwiek.
04-05-2017 17:22:13
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 3 użytkowników postawiło piwo AliveC4T za ten post.
komarinho Offline
długodystansowiec
*


Liczba postów: 552
Imię: Paweł
Skąd: Sanok/Kraków
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #13
RE: Porównanie silnika dezamet z silnikiem 223 od jawy
Ja sam jestem fanem silnika 223. Zrobiony mam swój silnik od podstaw, w którym zadbałem o każdy szczegół i silnik ten odwdzięcza mi się niesamowita bezawaryjnością. W półtora roku od remontu zrobiłem blisko 10 tysięcy kilometrów bez ponownych napraw jakichkolwiek podzespołów silnika. Popychaczy to nie dotykałem w ogóle, przy remoncie wymienione tarcze sprzęgła i od tamtej pory nic się nie dzieje, wszystko śmiga, cylinder przy remoncie nawet szlifu nie miał, dobrze spasowany nowy tłok i pierścienie dają wzorową kompresję, nie ma żadnych przedmuchów - cały tłok nie ma odbarwień co można zobaczyc np przez okno dolotowe. Na stopie korbowodu mam łożysko - nie ma żadnych problemów z tulejką. Wał nowy- niemiecki - wyważony. Łozyska na całym silniku nowe. Po 10 tysiącach silnik dalej ochoczo gwiżdże i wyrywa się do przodu. Dynamika przepiękna, nic nie huczy. Zapłonu oryginalnego to nie dotykałem od kupna. Nigdy nie mialem z nim problemów. Nigdy mi iskra nie znikła. Zdarzyły mi się wycieczki w 2 osoby przy 30 stopniach temperatury zewnętrznej i nigdy nie było problemów z grzaniem się... Finalnie odnosząc się do wypowiedzi charper - dobrze zrobione 223 kładzie na głowę każdego dezameta, a dla 027 jest z pewnością konkurencyjny. Wystarczy umiec go zrobić, dotrzeć i prawidłowo użytkować. I jestem tego zywym dowodem Wink

Mój Romet 100
Mój Romet Ogar 200
Moja MZ ETZ 150
04-05-2017 17:59:41
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
rafi555 Offline
Zawodowiec
*


Liczba postów: 2,556
Imię: xxxxxx
Skąd: xxxxxxxx
Pojazd: Romet Pony
Post: #14
RE: Porównanie silnika dezamet z silnikiem 223 od jawy
na jawę mało osób narzeka, fakt trwała i przede wszystkim łatwa w obsłudze, nie tak jak dezamet zawsze coś się posypie, tam jednego dnia igiełka drugiego remont, gaźnik i zapłon to najgorsze elementy tego łajdactwa i, motorynką i komarem nie zrobiłem nawet 5km bez awarii albo zalanej świecy, nie mówię tylko o rometach ale i wsk w których też były dezamety, kiedy miałem 12 lat posiadałem wsk kos miała najechane 1000km, ALE psuła się jakby miała jeszcze dopisane kilka zer,
04-05-2017 18:00:14
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
adam50t1 Offline
Pasjonat PRLu
*


Liczba postów: 223
Imię: Adam
Skąd: Czarnków
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #15
RE: Porównanie silnika dezamet z silnikiem 223 od jawy
Nie macie na co cisnąć to na dezameta a co Tongue
Dezamet to dobry i fajny silniczek jestem jego wielkim zwolennikiem dobrze zrobiony potrafi obwieźć dupe tam i ówdzie. Po prostu trzeba zrobić w nim pożądny remont na dobrych częściach, a nie jak większość kupują chińskie cylindry 60cm3 i myślą że będą robić nie wiadomo jakie przebiegi z nie wiadomo jaką prędkością. Ja do swoich 3 rometów z silnikami 023 jak robię remont to zawsze szukam nowych części ZMD a jak nie ma to najlepsze współczesne zamienniki. A jawę miałem i silnik mi się nie spodobał ale przecież są gusta i guściki Smile

Legendy nigdy nie umierają !
04-05-2017 19:20:06
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Proszę o pomoc w nazwie e...
Ostatni post: wigryman
Dzisiaj 22:09:40
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 532
Części
Ostatni post: komarek54
Dzisiaj 22:06:36
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 405
Romet Kadet vs Romet Pega...
Ostatni post: joozek
Dzisiaj 21:55:31
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 96
Moc silnika 023
Ostatni post: romek
Dzisiaj 21:13:43
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 210
Rocznik Robaka
Ostatni post: romek
Dzisiaj 18:38:13
» Odpowiedzi: 28
» Wyświetleń: 7449
Powitać
Ostatni post: szyja35
Dzisiaj 17:23:58
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 60
Romet retro problem z prz...
Ostatni post: romek
Dzisiaj 00:37:48
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 210
Gdzie kupić nowe koło do ...
Ostatni post: tramwajarz
Wczoraj 21:45:52
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 199
kolejne problemy z komare...
Ostatni post: bartwilku
Wczoraj 14:27:43
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 303
Kupię Kupię ramę z dokume...
Ostatni post: krzysiekli1989
05-05-2024 11:11:29
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 158
Uszczelki silnika
Ostatni post: romek
04-05-2024 18:54:18
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 278
Remont Silnika
Ostatni post: marcin1479
03-05-2024 21:26:36
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 439
Wigry 1 z 1976 - szczegół...
Ostatni post: wigryman
03-05-2024 21:22:34
» Odpowiedzi: 20
» Wyświetleń: 936
Czy były 2 rodzaje karter...
Ostatni post: Keizo
02-05-2024 21:24:07
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 285
Uchwyt lampy Rakiety
Ostatni post: krisb120
02-05-2024 14:18:51
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 199

Reklama