Pitu Pitu :D - Kłejkowa Pony :P
|
Autor |
Wiadomość |
Quake96
Zielono mi :D
Liczba postów: 2,755
Imię: Piotr
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
|
Pitu Pitu :D - Kłejkowa Pony :P
Nareszcie!
Latami skrycie marzyłem, co jakiś czas szukałem, planowałem, aż w końcu jest  Moja własna, (jeszcze nie) piękna Pitu Pitu  Rocznik jeszcze nieznany, ale gdzieś pod litrem lakieru powinny kryć się numery. Model M-2. Silnik 023, zdezelowany trochę, ale jest nadzieja, że da się jeszcze wyremontować. O papiery nie ma co pytać, ale spokojnie, wszystko będzie git  Potrzebuje dużo troski, niemniej pieniędzy i trochę czasu, ale będzie cudna :3 Zrobiona po mojemu, czy się to komu podoba czy nie, zupełnie jak niebieski Ogar  Nie od razu motorynkę wyremontowano, więc powoli będę dążył do celu, a Pitu Pitu przejmuje priorytet w kolejce do zrobienia, bo chcę już tym pojeździć! Za następny worek pieniędzy powinna być gotowa do jazdy, a później skutecznie dopieszczana
PS: Tak, dostałem do niej rozbieralny tłumik od sztywniaka. Spokojnie, on tutaj nie zawita
- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat!
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy...
"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
|
|
29-10-2016 02:15:13 |
|
|
Quake96
Zielono mi :D
Liczba postów: 2,755
Imię: Piotr
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
|
RE: Pitu Pitu :D - Kłejkowa Pony :P
(29-10-2016 09:01:20)enduro napisał(a): Dużo dałeś ? 
Zależy ile dla kogo to dużo i z jakiej strony na to popatrzeć
(29-10-2016 12:03:58)rafi555 napisał(a): tył przypomina trochę wsk 
W jakim sensie? Tył to w ogóle drut patent jak sie okazuje, bo ten błotnik to przedni jest, a tam przecież powinna być plastikowa końcówka  Nawet o tym nie wiedziałem zanim nie popatrzyłem wczoraj już w domu  Na szczęście tylny błotnik ten plastikowy, nówka kosztuje u mnie w sklepie 20zł, więc nie ma co rozpaczać.
Ogólnie póki co stoi jak stała, dzisiaj może rozbiorę i ocenię co do roboty. Kupiłem póki co tylko kolanko.
Aaaa i jest to motorynka rocznik n/n  Numery były, ale komuś się zmyły
- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat!
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy...
"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-10-2016 13:23:40 przez Quake96.)
|
|
29-10-2016 13:23:02 |
|
|
rafi555
Zawodowiec

Liczba postów: 2,555
Imię: xxxxxx
Skąd: xxxxxxxx
Pojazd: Romet Pony
|
RE: Pitu Pitu :D - Kłejkowa Pony :P
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-10-2016 13:46:38 przez rafi555.)
|
|
29-10-2016 13:45:28 |
|
|
joozek
senior
Liczba postów: 2,411
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
|
RE: Pitu Pitu :D - Kłejkowa Pony :P
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
|
|
29-10-2016 16:33:21 |
|
|
Quake96
Zielono mi :D
Liczba postów: 2,755
Imię: Piotr
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
|
RE: Pitu Pitu :D - Kłejkowa Pony :P
Kupiłem co mieli w sklepie. Z kolankami do Ogara też miałem zawsze lekki problem z kątem, ale nie było źle. Zobaczymy co z niego będzie jak już zacznę to składać, bo dzisiaj to wszystko rozebrałem

Roboty jest niemało, ale ma swoje dobre strony. Rama jest całkiem okej. Co prawda ma zrobiony patent z podnóżkami i stopką centralną, ale jest to zrobione z głową i solidnie. Koła są na łożyskach i jeszcze pojeżdżą, ale wymienię wszystkie łożyska, hamulce i ośki. Jedna opona też lekko łysawa, ale w sklepie mają nówkę za 30zł, więc tragedii nie ma. Silnika w zasadzie jeszcze nie doglądałem. Tyle co zdjąłem kapę sprzęgła i zajrzałem do niego. Drut związany z tylnym błotnikiem został usunięty. metalowy błotnik idzie w niebyt, podobnie jak ten połamany plastikowy i mocowanie z wueski. Zamontuję nówkę sztukę błotnik plastikowy, jaki być powinien. Z faktycznie gorszych spraw, przednie zawieszenie nadaje się do wymiany. Lagi są posmarkane, do tego jedna fi25, a drugi jakimś cudem chyba fi23. Sam widelec jest krzywy, ale tutaj wychodzi plus mojego zbieractwa, bo akurat po piwnicy wala mi się pasujący widelec z Ogara, akurat tej samej długości  I tutaj małe pytanie - Czy długość samych sprężyn lag jest taka sama w M-2 i Ogarze 200 z krótką główką? Bo lagi na pewno są innej długości, ale sprężyn nie porównywałem.
- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat!
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy...
"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-10-2016 19:18:18 przez Quake96.)
|
|
29-10-2016 19:04:50 |
|
|
joozek
senior
Liczba postów: 2,411
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
|
RE: Pitu Pitu :D - Kłejkowa Pony :P
Długość sprężyn do Pony 22 cm, do Ogara 24 cm, do T1 26 cm
To tak tylko  gdyby znów ktoś pytał.
Aha, kierownica chyba krzywa 
Porób zdjęcia detalom i to lepszej jakości, to coś tam jeszcze wypatrzę
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
|
|
29-10-2016 23:28:42 |
|
|
JGNZM
Chartełowiec
Liczba postów: 1,247
Imię: Mikołaj
Skąd: Wielkopolskie
Pojazd: Romet Chart
|
|
30-10-2016 14:09:16 |
|
|
Quake96
Zielono mi :D
Liczba postów: 2,755
Imię: Piotr
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
|
RE: Pitu Pitu :D - Kłejkowa Pony :P
No to powoli do przodu
Dzisiaj w końcu zebrałem się do pogrzebania przy Pitu Pitu  Zająłem się trochę zawieszeniem. Pogrzebałem trochu w mojej graciarni i wygrzebałem trochę mniej lub bardziej przydatnych fantów do bzynki, w tym przedni widelec od Ogara 200 i kilka amortyzatorów tylnych. Ostatecznie dzisiaj niemal cały czas spędziłem przy przednim zawieszeniu, a kwestię dobrania amorków na tył zostawiłem sobie na następną okazję. Co do przedniej zawiechy, to tutaj miałem trochę roboty i myślenia. Widelec od 200 jest identyczny jak ten od Pony, więc przynajmniej to mam z głowy. Wymieniłem, bo poprzedni był wyraźnie krzywy, jakby ktoś zaliczył spotkanie z płotem. Natomiast największą zagwozdką były dla mnie lagi i sprężyny. Wg. tego co napisał powyżej joozek, to sprężyny Pony powinny mieć 22cm, a te Ogarowskie 24cm. I tutaj zupełnie nic się nie zgadzało. Wszystkie znalezione przeze mnie sprężyny do Ogara miały 20cm i ani centymetra więcej. Nie wierzę w przypadki, więc zakładam, że takie rozwiązanie było stosowane oryginalnie. Co ciekawsze w zawieszeniu Pony było jeszcze dziwniej. Poprzedni widelec, tak samo jak Ogarowski był grubszy, czyli tzw. fi25. Natomiast znajdowała się w nim jedna laga fi25 ze sprężyną 20cm, oraz jedna laga fi23 ze sprężyną 24cm. Jako, że laga fi23 miała głębiej umieszczony gwint sprężyny, to mimo dłuższej sprężyny wchodziła głębiej od lagi fi25 ze sprężyną 20cm. Totalnie zgłupiałem od tego wszystkiego i zacząłem dumać co by tu z tego stworzyć. Początkowy plan zakładał zastosowanie sprężyn 20cm i lag od Ogara (45cm), ale niestety lagi Ogara są za wąskie na końcu i koło motorynki się tam nie zmieści. W związku z tym przymierzyłem lagę Pony (39cm) i sprężynę 20cm. Po skręceniu wyglądało to całkiem sensownie. W związku z tym ostatecznie poszukuję do Pitu Pitu dwóch ładnych i nie spawanych lag fi25 o długości 39cm. Gdy już uda mi się je zdobyć, sprawa zawieszenia przedniego powinna być ogarnięta. Tył natomiast jak już pisałem, ogarnę następnym razem. Mam dwie ładne sprężyny i kilka połówek amortyzatorów, więc dobiorę z tego co lepsze i złożę komplet dla Pony
- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat!
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy...
"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
|
|
01-11-2016 00:12:22 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
|
|