Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ogar 200 remont silnika
Autor Wiadomość
Jawa mustang Offline
Nowy
*


Liczba postów: 94
Imię: xxxx
Skąd: Podkarpacie
Pojazd: Inny Romet
Post: #1
ogar 200 remont silnika
remontuję silnik i przy okazji jak już jest rozpołowiony to co mogę zrobić z wyskakującymi biegami 2 i 3 lubi wyskoczyć jak nie przytrzymam nogą
02-10-2016 14:04:11
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
barmil Offline
Nowy
*


Liczba postów: 27
Imię: Bartek
Skąd: Chełmno
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #2
RE: ogar 200 remont silnika
Przejrzyj automat zmiany biegów czy nie ma luzów, czy zapadki się zazębiają i czy w nie jest pogięty. Za wyskakujące biegi odpowiedzialny jest automat. Nie jest on jakiś zbytnio skomplikowany i o ile nie jest ekstremalnie wyrobiony można go przy odrobinie chęci zregenerować, ewentualnie pozostaje opcja wymiany na inny.
02-10-2016 14:52:11
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Rafku Offline
Drucidruci tu
*


Liczba postów: 1,821
Imię: Rafał
Skąd: Bartoszyce
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #3
RE: ogar 200 remont silnika
No ale jak zregenerować wypracowany materiał? Przynajmniej samemu to ja nie mam pojęcia jak chcesz to zrobić

Biegi wyskakują - do sprawdzenia luzy na skrzyni biegów i automat to ew. wymiany

Pony 50-M2 '82
Ogar 200 '88
50T1 '80

Komar 2351 '79
Mini ścigacz 50cc
Bemi Cross 110cc
Bashan ATV 150cc
02-10-2016 14:57:18
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
barmil Offline
Nowy
*


Liczba postów: 27
Imię: Bartek
Skąd: Chełmno
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #4
RE: ogar 200 remont silnika
(02-10-2016 14:57:18)Rafku napisał(a):  No ale jak zregenerować wypracowany materiał? Przynajmniej samemu to ja nie mam pojęcia jak chcesz to zrobić
W zasadzie to żadna filozofia o ile automat nie jest ekstremalnie wyrobiony.
Rozbierasz automat na części pierwsze, czyścisz dokładnie i oceniasz stopień wyrobienia poszczególnych części. Oś zapadki jeśli ma wyczuwalny luz, można zaklepać na kowadle. Wyrobione zęby automatu, jeśli są wyrobione możemy pilnikiem pogłębić rowki. Przed złożeniem sprawdzamy spasowanie poszczególnych elementów, często zdarza się że automat jest pogięty, więc można podjąć próbę wyprostowania, żeby wszystko idealnie do siebie pasowało. Automat musi pracować bez żadnego przycinania. Na koniec po założeniu segera sprawdzamy luz, jeżeli jest, dajemy podkładkę pod seger.
Oczywiście można wymieniać, ale nowe automaty chyba bardzo ciężko dostać, a używane to jak loteria ( albo się trafi, albo nie)
02-10-2016 17:04:04
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
AliveC4T Offline
Jawowiec
*


Liczba postów: 222
Imię: Piotr
Skąd: Gliwice
Pojazd: Inny
Post: #5
RE: ogar 200 remont silnika
(02-10-2016 17:04:04)barmil napisał(a):  
(02-10-2016 14:57:18)Rafku napisał(a):  No ale jak zregenerować wypracowany materiał? Przynajmniej samemu to ja nie mam pojęcia jak chcesz to zrobić
W zasadzie to żadna filozofia o ile automat nie jest ekstremalnie wyrobiony.
Rozbierasz automat na części pierwsze, czyścisz dokładnie i oceniasz stopień wyrobienia poszczególnych części. Oś zapadki jeśli ma wyczuwalny luz, można zaklepać na kowadle. Wyrobione zęby automatu, jeśli są wyrobione możemy pilnikiem pogłębić rowki. Przed złożeniem sprawdzamy spasowanie poszczególnych elementów, często zdarza się że automat jest pogięty, więc można podjąć próbę wyprostowania, żeby wszystko idealnie do siebie pasowało. Automat musi pracować bez żadnego przycinania. Na koniec po założeniu segera sprawdzamy luz, jeżeli jest, dajemy podkładkę pod seger.
Oczywiście można wymieniać, ale nowe automaty chyba bardzo ciężko dostać, a używane to jak loteria ( albo się trafi, albo nie)

To nie jest poprawnie zrobiona regeneracja tylko jakieś badziewie. Poprawną regenrację wypracowanego materiału przeprowadza się poprzez napawanie. To chyba logiczne że to czego nam ubyło podczas eksploatacji trzeba odbudować podczas regeneracji, a nie rzeźbić pilnikiem albo zaklepywać.
02-10-2016 18:04:34
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Jawa mustang Offline
Nowy
*


Liczba postów: 94
Imię: xxxx
Skąd: Podkarpacie
Pojazd: Inny Romet
Post: #6
RE: ogar 200 remont silnika
sprawdzałem ale wygląda na całkiem dobry luzów nie ma może sprzęgło było tego powodem wytarte tarcze?
02-10-2016 18:41:53
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
barmil Offline
Nowy
*


Liczba postów: 27
Imię: Bartek
Skąd: Chełmno
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #7
RE: ogar 200 remont silnika
Zużyte tarcze nie są powodem wyskakiwania biegów.

Na rysunku zaznaczyłem na co powinieneś zwrócić uwagę. Czerwonym kolorem zaznaczone są zapadki (znajdują się po obu stronach automatu). Na początku sprawdź czy odpijają. Powinny być cały czas rozchylone za sprawą sprężyny. Później zobacz czy zazębiają z tymi wyżłobieniami w automacie. Jeżeli tam jest wszystko w porządku spójrz na te ząbki zaznaczone na żółto, czy czasem nie są zbytnio wyrobione.
02-10-2016 19:32:56
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Jawa mustang Offline
Nowy
*


Liczba postów: 94
Imię: xxxx
Skąd: Podkarpacie
Pojazd: Inny Romet
Post: #8
RE: ogar 200 remont silnika
mam następny problem gdy składam silnik to ściska wałek od sprzęgła,ciężko chodzi,gdy poluzuje śróbkę chodzi ok ale gdy znów dokręcę to ściska
03-10-2016 17:34:55
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Rafku Offline
Drucidruci tu
*


Liczba postów: 1,821
Imię: Rafał
Skąd: Bartoszyce
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #9
RE: ogar 200 remont silnika
Złe zdystansowanie ot co

I jaki wałek od sprzęgła? Facepalm2

Pony 50-M2 '82
Ogar 200 '88
50T1 '80

Komar 2351 '79
Mini ścigacz 50cc
Bemi Cross 110cc
Bashan ATV 150cc
03-10-2016 19:18:32
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Jawa mustang Offline
Nowy
*


Liczba postów: 94
Imię: xxxx
Skąd: Podkarpacie
Pojazd: Inny Romet
Post: #10
RE: ogar 200 remont silnika
no to co mam zrobić w tej sytuacji
03-10-2016 19:28:02
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Rafku Offline
Drucidruci tu
*


Liczba postów: 1,821
Imię: Rafał
Skąd: Bartoszyce
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #11
RE: ogar 200 remont silnika
Skoro ty nie ogarniasz podstawowych pojęć to tym bardziej nie powinieneś brać się za remont silnika - do tego nie napisałeś jak wygląda sprawa z tymi biegami, co postanowiłeś, a uważam, że jeżeli zakładasz temat dotyczący tego problemu powinieneś napisać jak go rozwiązałeś Facepalm2

Pony 50-M2 '82
Ogar 200 '88
50T1 '80

Komar 2351 '79
Mini ścigacz 50cc
Bemi Cross 110cc
Bashan ATV 150cc
03-10-2016 21:46:01
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
charper Offline
detyfusan
*


Liczba postów: 2,027
Imię: Wojtek
Skąd: ze wsi
Pojazd: Romet Chart
Post: #12
RE: ogar 200 remont silnika
(03-10-2016 21:46:01)Rafku napisał(a):  Skoro ty nie ogarniasz podstawowych pojęć to tym bardziej nie powinieneś brać się za remont silnika - do tego nie napisałeś jak wygląda sprawa z tymi biegami, co postanowiłeś, a uważam, że jeżeli zakładasz temat dotyczący tego problemu powinieneś napisać jak go rozwiązałeś Facepalm2

panu już dziękujemy.
autorze po prostu składasz silnik na zimno. zaraz pogniesz wał, zniszczysz łożyska, obijesz przylgnie.
04-10-2016 00:46:13
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Rafku Offline
Drucidruci tu
*


Liczba postów: 1,821
Imię: Rafał
Skąd: Bartoszyce
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #13
RE: ogar 200 remont silnika
(04-10-2016 00:46:13)charper napisał(a):  autorze po prostu składasz silnik na zimno.

No i pudło.

Bo co ma składanie silnika na zimno do tego, że po ściśnięciu połówek jest opór? Nie ma różnicy, czy zrobisz to tak jak on nawalając młotem, czy metodą zimno ciepło...

Pony 50-M2 '82
Ogar 200 '88
50T1 '80

Komar 2351 '79
Mini ścigacz 50cc
Bemi Cross 110cc
Bashan ATV 150cc
04-10-2016 08:31:45
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
ananas Offline
Technik
*


Liczba postów: 1,076
Imię: Kamil
Skąd: Zabrze
Pojazd: Inny
Post: #14
RE: ogar 200 remont silnika
Rafku, z całym szacunkiem, ale przestań już udawać że jesteś najmądrzejszy na świecie i robić z każdego debila, bo po prostu źle się to czyta i źle świadczy o tobie. Jak człowiek nie złoży paru silników i nie będzie pytać o nic to nigdy się nie nauczy. A do autora - skręć silnik i po prostu puknij lekko gumowym młotkiem w każdy wałek, tak jak byś chciał go wbić do środka. Elementy powinny się odprężyć i wszystko powinno chodzić lżej. Ale ostrzegam, tylko delikatnie popukać, nie walić z całej siły.
04-10-2016 17:55:13
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Jawa mustang Offline
Nowy
*


Liczba postów: 94
Imię: xxxx
Skąd: Podkarpacie
Pojazd: Inny Romet
Post: #15
RE: ogar 200 remont silnika
ok silnik złożyłem ale jest znowu problem ze zmieniaczem biegów bo wystaje taki bolczyk który wpada w dziurę automatu a on mi ciągle wylatuje z dziury i teraz jak już złożyłem nawet sprzęgło znowu pewnie wyleciał bo wskakuje tylko jakby 1 bieg
04-10-2016 19:07:31
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
#2 Charcik Deca
Ostatni post: Deecuu
Dzisiaj 12:53:49
» Odpowiedzi: 68
» Wyświetleń: 35680
universal z 1989 ?
Ostatni post: zaz
Dzisiaj 09:46:01
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 48
Wigry 1 z 1976 - szczegół...
Ostatni post: zaz
Dzisiaj 09:40:38
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 327
[oddzielony] Jak założyć ...
Ostatni post: pitus74
Wczoraj 21:16:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 46
Renowacja kół komar 2320 ...
Ostatni post: mateuszf
Wczoraj 19:53:52
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 279
Jak ustawić palec wysprzę...
Ostatni post: romek
25-04-2024 18:17:17
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 1489
Jaki to Romet
Ostatni post: zawiass
25-04-2024 11:52:49
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 76
Brak sprzęgła na biegu
Ostatni post: pitus74
24-04-2024 21:32:59
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 1472
Romet ogar 205 popychacz ...
Ostatni post: pitus74
24-04-2024 20:27:43
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 1671
Problem z adv 250
Ostatni post: romek
24-04-2024 19:19:11
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 556
Paliwa E10 a silniki dwus...
Ostatni post: Spaceman164
24-04-2024 13:34:47
» Odpowiedzi: 39
» Wyświetleń: 10837
Romet Duet - Jaki rocznik...
Ostatni post: Wojtasik
24-04-2024 12:02:01
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 674
FSM Pinokio z 89 roku
Ostatni post: Wojtasik
24-04-2024 11:53:57
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 165
Instrukcja komar 2352 i s...
Ostatni post: Debesta
24-04-2024 00:16:02
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 202
OldtimerBazar Wrocław 7/3...
Ostatni post: Debesta
24-04-2024 00:13:17
» Odpowiedzi: 38
» Wyświetleń: 16439

Reklama