| 
		
	 
		
			| 
					Simson S51 1985/89
				 |  
			| Autor | Wiadomość |  
		
	
		| krzysiu1505   Technik
 
  
 
   Liczba postów: 952
 Imię: .
 Skąd: okolice Bochni
 Pojazd: Romet Ogar 200
 
 | 
			| Simson S51 1985/89 
 
				Witam! Jakieś 2 miesiące temu sprzedałem swojego ogara. Jako że na czymś trzeba jeździć, zacząłem rozglądać się za simsonem. Miesiąc temu udało mi się trafić dość fajnego za niewielkie pieniądze, a co najważniejsze z papierami. Tak wyglądał zaraz po tym jak go kupiłem:    
I do dziś się wygląd nie zmienił. Rocznik simsona to prawdopodobnie 1985(tak pisze na tabliczce), ale w dowodzie jest 1989, numery ramy na tabliczce, ramie i w dowodzie się zgadzają. Stan nie jest idealny, ale jeździ, jeździ dobrze, wszystko w nim działa, silnik chodzi cicho i nie stuka. Jest to składak z conajmniej 2 różnych simsonów, a nawet z trzech: rama jest od prawdziwiego comforta, albo przynajmniej podnóżek kierowcy(jest boczna podpórka, której mocowanie wygląda na oryginalne a nie samodzielne przyspawanie przez użytkownika, z comforta jest też pokrywa zapłonu(malowanie wygląda na oryginalne) i prędkościomierz. Reszta(bak, amortyzatory, przełączniki, siedzenie) są z N(przy czym jest zapłon elektroniczny, instalacja elektryczna zrobiona, przełącznik kierunkowskazów jest od MZ TS, pewnie dlatego bo pasował na korpus manetki gazu). Jak na razie awarii zero, a dzień w dzień jeżdżę po ok. 10km(do szkoły i z powrotem), zrobiłem nim już jakieś 250 km. Jako że jednak sprzęgło się w nim kończy (ślizga się czasami, zwłaszcza na nagrzanym silniku i z pasażerem) więc i tak trzeba będzie przy silniku robić to plany są ambitne: po powrocie ze świadectwem do domu silnik ląduje na stół i będzie przerabiany na idealną replikę fabrycznej 70tki, oprócz rzeczy oczywistych(cylinder, tłok, wał itd.) ląduje w nim jeszcze kosz sprzęgłowy od S70, zębatki 3 i 4 biegu od S70, zębatka zdawcza 16 zębowa. Jeśli zostanie kasy, to do simsona ląduje nowy wydech(stary pójdzie do drugiego simsona jako lepszy niż ten który w nim jest), bak i pokrywy schowka lądują w drugim simsonie a te od drugiego simsona będę malowane i lądują w tym, nowy prędkościomierz(stary nie nabija kilometrów, wyląduje wraz napędem na zębatkę 15 zębową w drugim) i parę wizualnych pierdółek. I tu pytanie do kogoś, kto miał z tym styczność: czy magneto w simsonie przy zapłonie na 6V i 12V jest to samo, czy oprócz zmiany cewek trzeba zmienić też magneto?
			Skład złomu w moim garażu:
 - Simson S51B1-4 1983r
 - Simson S51N/Electronic/Comfort(składak z 3 różnych) 1989r.
 - Romet Ogar 200(motorower jutra: może jutro odpali) 1989r: sprzedany, oby trafił w dobre ręce
 |  |  
	| 12-05-2015 11:51:02 |  |  
	
	| ![[+]](images/Corporate/collapse_collapsed.gif)  
 |  
	
		| theogarowiec   rider ogar
 
  
 
   Liczba postów: 1,010
 Imię: Szymon
 Skąd: Słupca
 Pojazd: Romet Pony
 
 |  |  
	| 12-05-2015 22:45:06 |  |  
	
	| ![[+]](images/Corporate/collapse_collapsed.gif)  
 |  
	
		| komarinho   długodystansowiec
 
  
 
   Liczba postów: 552
 Imię: Paweł
 Skąd: Sanok/Kraków
 Pojazd: Romet Ogar 200
 
 |  |  
	| 13-05-2015 20:16:22 |  |  
	
	| ![[+]](images/Corporate/collapse_collapsed.gif)  
 |  
	
		| theogarowiec   rider ogar
 
  
 
   Liczba postów: 1,010
 Imię: Szymon
 Skąd: Słupca
 Pojazd: Romet Pony
 
 |  |  
	| 13-05-2015 21:51:54 |  |  
	
	| ![[+]](images/Corporate/collapse_collapsed.gif)  
 |  
	
		| kadetmen   Mechanik
 
  
 
   Liczba postów: 1,150
 Imię: Michał
 Skąd: -
 Pojazd: Inny
 
 |  |  
	| 13-05-2015 22:04:36 |  |  
	
	| ![[+]](images/Corporate/collapse_collapsed.gif)  
 |  
		
	 
		
  
 
 
 
 
 
		
		
	 
 Użytkownicy przeglądający ten wątek:     1 gości
 
 
 | 
 
 
 
 
 |